![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel wortelen, varkens en mensen die Sixtijnse kapellen kunnen schilderen mogen niet vermoord worden. Alle andere wortelen, mensen en varkens, wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Noem het gewoon zelfhaat, en we zijn er.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Blijft ge hier dus weg, dan loopt ge nooit het risico dat ik U vermoordt. Mijn engagement naar de rest van de bevolking is dus impliciet; ik zal U niet komen vermoorden, als ge hier wegblijft, maar als ge een death-wish hebt, probeer maar. In uw optiek moet de rest van de bevolking telkens als ze U over de straat zien gaan, zich afvragen; tiens, wie gaat de Pé vandaag afknallen? IK vraag mij dan af, hoe lang gij met die houding in leven gaat blijven. Ik geef mijzelf meer kans.
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Sixtijnse kapellen schilderen, eenvoudige tekeningen maken, middels begeleiding van een ukulele een liedje zingen, etc, al die dingen zitten vervat in de eerste mitose in de zygote. Sommigen zijn er goed is, sommigen zijn er slecht in. Niet het punt. Vraag U maar eens af hoe vaak stabiele kernfusie tegen kamer-temperatuur al weg-geaborteerd is.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 april 2025 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Altruïsme bestaat niet bij Patrickve.
Mensen die zich beter voelen door iets te doen voor een ander, en daar werkelijk NIETS voor terug willen. ZELFS niet de gedachte dat die geschonkene wel eens iets kan terugdoen voor de schenker. HET BESTAAT!
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt altruisme is iets voor een ander doen zodat je ervan baalt, het tegen uw principes is en dat er geen enkele vorm van genoegen is dat je eruit kan halen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2025 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En inderdaad, het liefdesgebod is NIET het heidense 'do ut des'. De vervulling zit in de participatie zelve aan de zinvolheid (en de positieve gevolgen) van het opvolgen ervan, niet in de geïsoleerde berekeningen bij 'transacties'.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 april 2025 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
"Ah, jij voelt uw eigen goed bij onbaatzuchtige daden, dus dan moet gij wel nen dikke egoïst zijn, door zo goed voor een ander te willen zijn." Neenee, de altruïst moet daar louter mechanisch mee omgaan. GEEN gevoel bij altruïsme, is het enige "echte" altruïsme. Jaja. Zeker, Patrick. Alleen jij slaagt erin zo'n compleet verdraaide logica ten berde te brengen. Soit, daar gaat het niet over. We zijn bezig over het verschil tussen een wortel en een mens. Of een zaailing van een wortelplant en een geconcipieerde mens. Als ik U begrijp is een wortel en een foetus hetzelfde omdat ze beide geen tekeningen kunnen maken. En maakt het ook niet uit dat een wortel NOOIT tekeningen zullen kunnen maken, maar geboren mensen wél.... Dat is van het niveau; een olifant is geen boom, en een boom is geen telefoon, dus een olifant is een telefoon.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zegt het zelf: omdat mensen er zich goed bij voelen. Om dezelfde reden ga je op reis, doe je aan sport, speel je video spelletjes. En doe je dingen voor anderen. Om uzelf te plezieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Dat is het hem. En er zijn veel mensen die op die manier altruistisch zijn zogezegd. Gans de liefdadigheidsbusiness, en de ontwikkelingshulp draait rond handelaren in goed altruistisch gevoel. En dat moet helemaal niet echt helpen, zolang ge het maar kunt laten denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het draait hem erom dat je ALTIJD achter je eigen genoegen aangaat, of het nu is door negerkes rijst te geven of vrouwen te verkrachten. Dat is gewoon de variatie in goesting die er is, zoals sommigen blauw verkiezen en anderen rood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat is niet zo. Dat je altijd doet wat volgens jezelf het beste is om te doen is logisch. Maar dat draait niet per se rond 'genoegens', en de opties bevinden zich niet per se op een gelijk niveau. Maar natuurlijk tendeert een democratie (en in haar gevolg de tirannie, die het tegendeel is van de aristocratie) ertoe om enkel nog 'de laagte' als de realiteit te zien. Daarom heb jij uiteindelijk niets in te brengen tegen wie je als 'tirannen' omschrijft.
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij wel. Dat kunnen ingebeelde genoegens zijn, dat kunnen illusoire genoegens zijn, dat kunnen uiteindelijk zwaar teleurstellende genoegens zijn, maar 't zijn volgens mij altijd genoegens. Bijvoorbeeld rijstpap met gouden lepeltjes eten. Of U dat inbeelden. En U inbeelden dat ge dat met genoegen zult doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan eindigen zoals de gele zak huisvuil. Sommigen gaan ons missen anderen hopen op een erfenis of beiden. Voor de rest is onze passage op deze wereld of pseudo andere fantasie werelden finito. Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 april 2025 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak ben ik een Epicurist: zolang ik leef is de dood daar niet, en als de dood daar is, ben ik er niet. Ik kom zelf dus de dood nooit tegen als het ware. Ik ga nooit meemaken van dood te zijn. Alles wat ik meemaak is dat ik levend ben. Ik vind zeer hebben veel erger dan dood zijn, want dat laatste kan "ik" per definitie niet erg vinden, ik ben er niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2025 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 april 2025 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 april 2025 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja uiteraard zijn wij gebouwd rond schrik hebben van dood gaan om Darwinistische redenen, en het rationele heeft niet altijd de bovenhand in de bovenkamer he. Maar rationeel gezien is dood gaan niet erg, en gelukkig maar want iedereen gaat dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"nu met mijne houten kop toch maar opstaan om morgen niet buiten te vliegen omdat ik niet op 't werk kwam opdagen" he. |
|
![]() |
![]() |