Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 00:07   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
neen, ik had het helemaal niet over een kerkelijkhuwelijk. Het burgerlijk huwelijk: dat was heel lang een traditie. Waarom opeens de Kerk bijhalen?
Omdat je het over een "lange" traditie had, nam ik aan dat je het over het kerkelijk huwelijk had. Het burgerlijk huwelijk bestaat immers nog maar sinds begin 19de eeuw.

Citaat:
Kijk: het huwelijk is nog altijd gelieerd met kinderen. Dat kan je niet ontkennen. Bovendien zal een homohuwelijk veel rapper aanleiding kunnen geven tot het legaliseren van homo-adoptierechten.
Nee, het huwelijk is helemaal niet meer gelieerd met kinderen. Elke ambtenaar van de burgerlijke stand zal je dat kunnen bevestigen. Dat het homohuwelijk rapper aanleiding zal geven tot het legaliseren van adoptierechten voor homoseksuelen is juist de bedoeling. Voor heel wat homoseksuele koppels die nu al kinderen opvoeden bestaat er immers een onaanvaardbare rechtsonzekerheid! Die moet zo spoedig mogelijk ongedaan gemaakt worden! Het homohuwelijk is inderdaad al een stap in de goede richting; nu is het nog maar een kwestie van tijd...

Citaat:
De vraag is: wat wordt de norm voor een kind? Als hij met een homokoppel als ouders opgroeit, wat gaat de baby, de peuter, de kleuter, dan wel voor een opvattingen hebben? T'is niet eenvoudig om dat uit te leggen aan kleine kinderen. Daarbij zal dat zeker ook een invloed hebben op het kind, en hoe die met seksualiteit zal omgaan.
Hoezo? Welke opvattingen? Het kind zal opgroeien met de gezonde overtuiging dat er niks mis met homoseksualiteit. Dat kan je alleen maar toejuichen, tenzij je zelf natuurlijk iets tegen homoseksualiteit hebt...

Citaat:
En ik stel het kind hierbij centraal , niet de ouders. Voor jou is precies het récht om te adopteren belangrijker dan de toekomst van het kind. als je echt begaan bent met homokoppels zou je het zelfs niet toelaten.
Juist omd�*t ik het kind centraal stel, is het van het grootste belang om het recht op adoptie zo snel mogelijk open te stellen voor homoseksuele paren. Dan doel ik in de eerste plaats op de kinderen die nu al door homoseksuele koppels worden opgevoed, maar die slechts met één van de ouders een juridische band hebben. Als er met die "juridische ouder" iets gebeurt, heb je alle ingrediënten voor een regelrecht uit de kluiten gewassen familiedrama. Snap je dat?

Citaat:
dat is wel waar, toch gedurende de eerste levensjaren van het kind. Ik bedoel vrouwelijke moederfiguren, geen vrouwelijke leeftijdsgenootjes.
Ideaal voor een kind is om bij de beide biologische ouders op te groeien; maar die luxe is nu eenmaal niet aan alle kinderen gegeven. De kinderen die opgroeien bij slechts één ouder, zullen daar over het algemeen geen blijvende trauma's aan overhouden. Het kan echter alleen maar in het voordeel van het kind zijn om bij TWEE ouders op te groeien in plaats van bij slechts één, ik hoop dat je het daar mee eens bent. Als dat dan twee ouders van hetzelfde geslacht zijn, is dat nog altijd beter dan bij slechts één ouder...

Citaat:
En in éenoudergezinnen is het vaak zo dat:
-de vader of moeder gescheiden zijn als het kind al 12+ is
Oh ja? Waar haal je dat?
Citaat:
-het kind later op zoek wil gaan naar de ontbrekende ouder
Oh ja? Waar haal je dat?
Citaat:
-dat er wel degelijk sprake is van een "leegte"
Oh ja? Waar haal je dat?

Ik zie veel beweringen, maar weinig om die beweringen te ondersteunen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 10 januari 2005 om 00:08.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 09:13   #122
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

hoe dan ook. Als je je afvraagt wat de norm wordt voor een kind als het door een homokoppel wordt opgevoed, dan kan je met die argumentatie ook beweren dat (bvb) extreemlinkse koppels geen kinderen mogen hebben. Dat is volgens mij nonsens.
Het is enigste waar men voor vreest is dat als kinderen worden opgevoed door een homo-koppel is dat ze later misschien niet steeds hetero worden. En ik vraag me nog steeds af waarom dat wordt gezien als een risico.

en ik denk dat we een beetje van het onderwerp zijn afgeweken

Laatst gewijzigd door mad_drone : 10 januari 2005 om 09:14.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 09:46   #123
Suits You, Sir!
Burgemeester

Suits You, Sir!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
Vier "bezorgde Nederlanders" beginnen donderdag een campagne om Nederland " veiliger, beter, leefbaarder en perspectiefvoller" te maken. Diverse maatschappelijke organisaties, waaronder VluchtelingenWerk, Novib, het Nederlandse Rode Kruis, de Nederlandse Moslimraad en de vakbonden CNV en FNV staan positief tegenover het initiatief of hebben hun steun uitgesproken.

Nog even en Nederland is weer een veilig, rustig en prettig land om in te wonen, als we de initiatiefnemers mogen geloven tenminste. Hebben ze soms stront in de oren, zijn ze ziende blind? De enige manier om onze samenleving terug op de sporen te krijgen is afrekenen met de multiculturele chaos en puinruimen. Terugkeringsbeleid voor etnische profiteurs, criminelen en hun families. Alles moet weg.
The Creator has a masterplan! ROFL
Oud 10 januari 2005, 11:29   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
hoe dan ook. Als je je afvraagt wat de norm wordt voor een kind als het door een homokoppel wordt opgevoed, dan kan je met die argumentatie ook beweren dat (bvb) extreemlinkse koppels geen kinderen mogen hebben. Dat is volgens mij nonsens.
Het is enigste waar men voor vreest is dat als kinderen worden opgevoed door een homo-koppel is dat ze later misschien niet steeds hetero worden. En ik vraag me nog steeds af waarom dat wordt gezien als een risico.
Ik vermoed dat sommige mensen nog steeds geloven dat homoseksualiteit "besmettelijk" is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
en ik denk dat we een beetje van het onderwerp zijn afgeweken
Ja, misschien wel een tikkeltje...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 januari 2005, 12:42   #125
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat sommige mensen nog steeds geloven dat homoseksualiteit "besmettelijk" is...
Besmettelijk niet maar hij heeft wel degelijk een punt.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 15:18   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Besmettelijk niet maar hij heeft wel degelijk een punt.
Wie heeft welk punt?

Citaat:
Oud 10 januari 2005, 17:57   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wie heeft welk punt?
Mad_drone
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 19:18   #128
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Ik heb deze hele draad gelezen, en ik moet zeggen dat ik me geamuseerd heb. Vooral hetvolgende citaatje:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
Naief optimisme. Ga jij maar eens praten met dat bruine uitschot dat onze straten en wijken onveilig maakt en neem uw vrouw mee.
Wel "bruin uitschot" mag hij wel bedoelen?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be