Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2005, 09:07   #121
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Heel juist Raf!
Dat Vlaemsch nationalistisch gedoe werk serieus op mijn heupen.
Ik kan mijn vlaamse kop in het buitenland niet meer laten zien zonder te moeten antwoorden op vervelende vragen over ons extreem nationalistisch gedrag en vermeende racistische neigingen.
Ik laat mijn land niet kapotmaken door die onozelaars.
Daarom mijn voorstel voor de oplossing van BHV de volledige provincie Brabant officieel en grondwettelijk tweetalig maken door parlementair besluit.
Daardoor verdwijnt het eeuwige twistpunt dat misbruikt wordt om als steunpunt te dienen voor een hefboom nodig om het land verder te ontwrichten.
Jij wil dus teruggaan naar de tijden voor de federalisering? Denk je dat dat de problemen zal oplossen?
Waarom is Brabant uberhaupt gesplitst? Met jouw oplossing zal het alleen maar een groter twistpunt worden, want besef goed dat het protest in de eerste plaats komt van de Vlaamse burgemeesters en inwoners, over de partijgrenzen heen. Dit heeft niks te maken met het Belang, zelfs SPA burgemeesters protesteren tegen het behouden van B-H-V.

Dat buitenland gezever vind ik echt te gek. In welk buitenland stellen ze zo'n lastige vragen? Ik ken zeer veel mensen uit het buitenland en ze weten helemaal niets over de situatie hier, het interesseert hen geen zak wat er in dit land gebeurt. Ik denk dat de Belgen nogal een hoge dunk hebben van hun land.
Trouwens, over buitenland gesproken... Is het niet zo dat in andere Europese landen extreem-rechts wel mag deelnemen aan regeringen (locaal of nationaal)?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 12:23   #122
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote=Public energy][size=2]
Citaat:
[size=2]Hebben we de laatse jaren nog niet genoeg aan de lijve mogen ondervinden wat theoretische tweetaligheid in de praktijk voor de Vlamingen betekend? Het lijkt mij wel zeer naïef om te gaan geloven dat de Franstaligen hun oude gewoontes zullen afzweren en nu ineens wél het vredevol naast elkaar bestaan van twee taalgemeenschappen zullen nastreven.[/size]
[/size]
[size=2]Wat is het probleem eigenlijk ?[/size]
[size=2]Tweetaligheid gekoppeld aan vrije keuze.[/size]
Kies je voor Nederlands goed, kies je voor Frans goed.....
In "De panne" hebben ze het begrepen. Ga je daar iets drinken dan vragen ze je automatisch wat je wilt drinken in het Frans. Waarom ? Heel eenvoudig omdat de overgrote meerderheid van hun klanten franstalig, meestal Fransen, blijken te zijn....
Sommige Vlamingen storen zich hieraan, voor anderen is dat echt niet belangrijk, het is eerder een gelegenheid om hun kennis van de andere taal tentoon te spreiden.
[size=2]
Citaat:
Trek je conclusies toch eens uit wat er in Brussel en de rand is gebeurd; vanaf dat de Franstaligen er een numerieke meerderheid hadden en de lokale administratie in handen kregen was het gedaan met de 'vrije keuze', hoeveel ééntalig franse burgemeesters telt vlaanderen bijvoorbeeld niet, zijn zulke toestanden dan wel democratisch?
Ah ja, hoeveel eigenlijk en waar ?
Citaat:
'T zal wel weer allemaal onbeduidende miereneukerij zijn zeker?
Antwoord op de vorige vraag..... deze van de burgemeesters ..... en je zal zelf beseffen dat het inderdaad miereneukerij is al dat taalgedoe....
[/size]
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 12:36   #123
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Volgens een peiling van de krant "Le Soir", 67% denkt dat Brussel een Onafhankelijke regio moet worden, in geval van splitsing van België. 25% denkt dat Brussel met Wallonië aangesloten zou moeten worden, terwijl de aansluiting van Brussel met Vlaanderen een resultaat heeft van......................5%.
Ik vind dit een enorme kaakslag voor de Walen.

Men spreekt hun taal, heeft dezelfde racistische PS maffiapartijen, hebben dezelfde uitkeringseconomie, zijn voor een doorgedreven arabisering/islamisering van hun grondgebied, kennen geen andere talen dat Frans (Waals, Kets), zijn allebei volledig afhankelijk van Vlaanderen, hebben beiden een rampzalig slecht en duur onderwijs, enz

Het is geen wonder dat het donderde in Bergen toen Picqué een paar maanden geleden verklaarde dat: "als Vlaanderen voor het onafhankeljkheidsavontuur zou kiezen, Brussel zeker zou weigeren om bij Vlaanderen te gaan ondanks de garanties maar ook niet bij Wallonië. Eerder nemen wij onze verantwoordelijkheid op om als enclave onze meerwaarde als Europese hoofdstad uit te spelen"

Voor mij niet gelaten hoor.

De vraag is andermaal (zoals bij de ratachisten ivm Frankrijk): Wil Europa Brussel nog wel als ze daar zoveel geld moeten inpompen als Vlaanderen nu doet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be