![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom is Brabant uberhaupt gesplitst? Met jouw oplossing zal het alleen maar een groter twistpunt worden, want besef goed dat het protest in de eerste plaats komt van de Vlaamse burgemeesters en inwoners, over de partijgrenzen heen. Dit heeft niks te maken met het Belang, zelfs SPA burgemeesters protesteren tegen het behouden van B-H-V. Dat buitenland gezever vind ik echt te gek. In welk buitenland stellen ze zo'n lastige vragen? Ik ken zeer veel mensen uit het buitenland en ze weten helemaal niets over de situatie hier, het interesseert hen geen zak wat er in dit land gebeurt. Ik denk dat de Belgen nogal een hoge dunk hebben van hun land. Trouwens, over buitenland gesproken... Is het niet zo dat in andere Europese landen extreem-rechts wel mag deelnemen aan regeringen (locaal of nationaal)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Public energy][size=2]
Citaat:
[size=2]Wat is het probleem eigenlijk ?[/size] [size=2]Tweetaligheid gekoppeld aan vrije keuze.[/size] Kies je voor Nederlands goed, kies je voor Frans goed..... In "De panne" hebben ze het begrepen. Ga je daar iets drinken dan vragen ze je automatisch wat je wilt drinken in het Frans. Waarom ? Heel eenvoudig omdat de overgrote meerderheid van hun klanten franstalig, meestal Fransen, blijken te zijn.... Sommige Vlamingen storen zich hieraan, voor anderen is dat echt niet belangrijk, het is eerder een gelegenheid om hun kennis van de andere taal tentoon te spreiden. ![]() [size=2] Citaat:
Citaat:
[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men spreekt hun taal, heeft dezelfde racistische PS maffiapartijen, hebben dezelfde uitkeringseconomie, zijn voor een doorgedreven arabisering/islamisering van hun grondgebied, kennen geen andere talen dat Frans (Waals, Kets), zijn allebei volledig afhankelijk van Vlaanderen, hebben beiden een rampzalig slecht en duur onderwijs, enz Het is geen wonder dat het donderde in Bergen toen Picqué een paar maanden geleden verklaarde dat: "als Vlaanderen voor het onafhankeljkheidsavontuur zou kiezen, Brussel zeker zou weigeren om bij Vlaanderen te gaan ondanks de garanties maar ook niet bij Wallonië. Eerder nemen wij onze verantwoordelijkheid op om als enclave onze meerwaarde als Europese hoofdstad uit te spelen" Voor mij niet gelaten hoor. De vraag is andermaal (zoals bij de ratachisten ivm Frankrijk): Wil Europa Brussel nog wel als ze daar zoveel geld moeten inpompen als Vlaanderen nu doet?
![]() |