![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
en hoe bedreigden de joden die naar Breendonck zijn afgevoerd die Vlaamse eigenheid eigenlijk?
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daaraan kan men horen dat U er de toeten nog blazen van weet! De Clerq heeft geen joden aangegeven, vervoerd, overgedragen of terechtgesteld. Waar haalt U dat eigelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De mensen welke onschuldig zijn veroordeelt noemt U ook collaborateurs. De dossiers van verschillende mensen (de meesten), zijn VERDWENEN en neen, niet de collaborateurs hebben ze doen verdwijnen maar de overheid. Omdat ze bang zijn dat er enorme schdevergoedingen zouden moeten betaald worden. En neen ik ben gene oostfronter ben maar 61 jaar. En neen ik ben gene neonazi. En neen ik ben geen rasist, ik ben een gewone mestkever! http://home.tiscali.be/sterikabv/tofrom03.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
weet jij wel hoeveel managers er zijn in dexia?
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat ik echter niet snap zijn de instanties die volgens u ook vervolgd kunnen worden. Bvb het Afrikamuseum, bij mijn weten doen de onderzoekers die daar werken helemaal niet aan ontkenning van de wreedheden. Graag zou ik daar enige bewering van zien van u. Ook de ministeries van onderwijs kan u onmogelijk schuldig achten. Het valt mij wel op dat velen op dit forum wel heel slechte leerkrachten geschiedenis gekregen hebben (spijtig voor hen), ofwel heel slecht hebben opgelet. Maar dat ministerie zou enkel vervolgd kunnen worden mocht de ontkenning of verzwijging effectief in het leerplan geschiedenis staan. Dit is absoluut niet het geval. Ik herinner mij uit mijn middelbare school dat we wel degelijk aandacht geschonken hebben aan de ex-kolonies van Belgïë, wat daar allemaal gebeurde toen het nog privé-eigendom was van de koning en andere louche praktijken zoals union minière.. Mss komt het omdat ik geïnteresseerd ben in geschiedenis dat ik zoveel onthouden heb, maar het onderwijs betichten dat ze de wreedheden ontkennen is fout! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En weet gij wel hoeveel onbekwame bedienden er zijn bij Dexia ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij ons hebben we niets anders geleerd dan de heelijkheden van het kolonialisme. De arme zwartjes die verlost werden van de slavenhalers door onze heilige vorst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Staatssecretaris
|
![]() Fernand is correct. Toen ik les kreeg over onze koloniën, dan werd er in alle toonaarden de lof gezongen van ons vorstenhuis. Wij hadden ze 'ontdekt' (?), wij hebben de slavernij afgeschaft en oorlog gevoerd tegen de slavenhandelaars, ... 'Onze' missionarissen hebben de zieltjes gered en ze 'braaf' gemaakt...
En er werd bijzonder weinig verteld over de rol van de Union Minière, de Société Générale en andere bedrijven... En dat was de periode van de jaren 50. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 januari 2005 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
nu gene paniek, ze is ondertussen ontslagen wegens een leugen te veel
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders hadden julie ook niets anders geweten! (begrijpt HEM?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Best wel vreselijk dat een nazaat van deze beul hier op de troon zit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je voor dat een nazaat van Hitler in Duitsland kanselier was...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die kanselier zou wel zwaar over de schreef gaan als hij aan verdienstelijke Duitsers de "medaille in de orde van Adolf Hitler" zou uitreiken, of wanneer hij jaarlijks een herdenkingsmis voor alle overleden Hitlers zou bijwonen, of wanneer op zijn officiële site alle misdaden van Adolf Hitler zouden ontkend worden. Dat is precies wat Albert II wel doet. En dat is pas stuitend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu snap ik alweer beter waarom die goeie vriend van mij zijn medalje weigerde...