![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In beide gevallen was het niet meer dan een mens die dacht de wereld te kunnen verbeteren. Ik geef wel de voorkeur aan Jezus omdat hij zijn mening in dialoog wilde opdringen. Anders dan Mohammed die het met geweld deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogelijks zijn er in Marokko juist minder misdaden dan in België. De reden is niet dat ze daar eerlijker zijn, de reden is dat het daar strenger gestraft wordt. Als dergelijke mensen dan in een democratie terechtkomen proberen ze daar misbruik van te maken. Kijkt u ook maar naar de OostBlokkers, zelfde probleem. De slimsten gaan zelfs in de politiek en maken handig misbruik van de democratie om hun gelijk te halen. De pc trappen er dan ook nog in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik geloof niet in god en ik lees de bijbel niet,dus ik zal al niet discrimineren op geloof want ik geloof alleen mezelf.Trouwens ik haat marokkanen en turken niet om wat ze zijn wel om wat ze doen.Ik ben liever iemand die een ander idee heeft over een bepaald ras dan dat ik zoals dat ras de mensen die anders zijn probeer uit te roeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt zowat elke misdaad begaan, ge moet alleen zorgen dat ze niet kunnen bewijzen dat ge het gedaan hebt. Een leger van advocaten zal u daar welwillend bij helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Na de dood van Khadija, werd de profeet depressief. Dat (hele!) jaar wordt 'het jaar van de verdriet' genoemd. Zeg dus a.u.b niet dat er geen liefde was tussen de twee en dat hij enkel achter macht en geld aanzat. Citaat:
Citaat:
Je zegt dat je moet weten in welke situatie een bepaalde vers werd neergzonden en dat je geen zinnen uit de context mag halen, terwijl ik u, circe en wreker niets anders heb zien doen. Als je van de islam enkel de gedeeltes kent waar men ten oorlog trekt, dan spreekt het voor zich dat je een nogal verkeerd beeld zal krijgen over de islam BTW vergelijk de islam aub niet met wat men doet in landen als afganistan ed. De reden waarom zoveel vrouwen daar verkeerd behandeld worden is omdat de meerderheid ANALFABEET is, en ze dus niet kunnen gaan nakijken of het wel degelijk waar is. en om af te sluiten ![]() "En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen midden geschapen heeft om bij haar rust te vinden. En Hij heeft liefde en erbarmen tussen jullie gebracht." (Koran 30:21) Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest volmaakte gelovige onder de gelovigen is hij die zich best gedraagt en vriendelijkst is tegenover zijn vrouw." (Abu Dawud)
![]() |
![]() |
#128 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De joden te Medina zullen het alvast geweten hebben ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"Zeg: In datgene wat mij geopenbaard is, vind ik geen voedsel dat verboden is voor degene die ervan wenst te eten behalve het kadaver, uitgestroomd bloed, of varkensvlees, want dat is een gruwel, of iets schandelijk, en waarover een andere dan Allah's naam is aangeroepen. Maar als iemand door noodzaak ertoe gedwongen wordt, niet uit begeerte om te overtreden, dan is uw Rabb (Heer) zeer zeker vergevensgezind, genadevol." Hoofddoek staat wel in de koran: "... and let them wear their head-coverings over their bosoms..." Holy Qur'an (24:31)
![]() |
![]() |
#130 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Het zou eerlijker zijn als je in het vervolg je bron zou vermelden. Niet iedereen weet zoveel over de islam. Die gaan er dus allemaal vanuit dat je de waarheid zegt en niet zomaar uit je nek zit te ******
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Ga je beweren dat Mohammad NIET 1 van deze 3 joodse stammen totaal heeft uitgemoord, ironisch genoeg door onthoofding (sic) van de mannen terwijl hij z'n troepen losliet op de vrouwen, en de kinderen achterliet om uit te hongeren? Een scenario zo erg dat Mohammad nog een plotse ingeving heeft gekregen dat verkrachting van vrouwen tijdens hun menstruatie verboden werd door Allah. Ga je beweren dat Mohammad Mekka NIET heeft uitgemoord? (wat trouwens geleid heeft tot de vers dat "verraders en afvalligen" zullen branden in het vuur van Allah... begrijpend dat er verraders, want in Mekka woonden hun families) Mijn bron is mezelf, want integenstelling tot jou, ken ik mijn religie, de geschiedenis van Mohammad, en ben er trots op. Ik hoef, integenstelling tot u, mij niet bezig te houden met hypocrisie en anderen voor te liegen dat Islam verdraagzaam is tegenover homo's en niet gelovers. Want dat is het niet. En tussen u en mij Wala tar ith yatawaffaalatheena kafaro almal-ikatur Yadriboonawujoohahum waadbarak wathooqoo Aathaba alhareeqi!
![]() |
![]() |
#132 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() net zoals dorus dat graag hanteert heb jij geen flauw idee aan welke elementaire spelregels je je dient te houden alvorens een Q.E.D te kunnen plaatsen bv één van de extra testen die zo'n hele bewijsvoering moet doorstaan is net dat die Q.E.D valt of staat als je slechts één en niet meer dan één stapje in de hele bewijsvoering eronder uit kunt halen zodoende elke gebruikte stelling of een stap waarin expliciet iets in den trend van 'VOOR ALLE GELDT' , 'ALLE', ... gebruikt wordt kan men eronderuit halen door een eenvoudig tegenvoorbeeldje ik kan je verzekeren dat er heel wat tegenvoorbeeldjes, maw een moslims die je dat graag even laat wetendat hij/zij niet van mening is dat je de Koran letterlijk moet opvatten, te vinden zullen zijn ikzelf ken er persoonlijk al een verscheidene die daaraan voldoen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html#005.015 http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/054.qmt.html#054.040 http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html#002.001 http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/006.qmt.html#006.114 Wat betreft de Qur'an zijn er verschillende vertaalversies, zoals wel duidelijk gaat zijn in de bovenstaande links. Maar het zijn officieel erkende vertalingen uit het Arabisch (en dat vertalen is niet simpel!)... Veel verontschuldigers-der-Islam beweren dat je Arabisch moet kennen om Islam te kennen(Tasfeer). Dat vind ik maar een zielig excuus... Het merendeel van de moslims is immers niet Arabisch, maar Aziaat, en deze kennen evengoed oud-Arabisch dan meeste arabieren zelf ![]() Wat betreft de Hadith zijn er, naast vertalingskwesties, ook nog erkennings kwesties. Desalnietemin, vormen hadith zeer-te-mijden lectuur voor progressieve moslims.
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als elke moslim die Islam niet letterlijk interpreteert een afvallige is dan zijn er bitter weinig moslims te vinden hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en zulle mijn buurvrouw, mijn overgebuur en al die anderen zich gewoon voorhouden moslim te zijn terwijl ze het al lang niet meer zijn
oeffff wat een opluchting ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Raven.....moslim......la me ni lachen
![]()
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Ik verwacht helemaal niet dat uw buurvrouw het leven van Mohammad kent. Ik verwacht zelfs niet van haar zoon dat hij zich houdt aan de Ramadam (hoewel dat toch belangrijk is). Ik verwacht zelfs niet dat hij z'n baard laat groeien (ook iets dat hoort bij Islam). Het is aan Allah om hierover te oordelen, en omdat ik wel weet dat, als het erop aan komt, beiden wel aan de kant van de moslims zullen trekken. Islam heeft als peiler dat moslims 1 front vormen... vermits de jongeren dat vandaag al doen ten aanzien van jullie maatschappij, is voor mij die peiler bereikt... dat ze daarom niet specifiek de verzen kennen die hiertoe oproepen is van secundair belang. Maar [size=4]zodra[/size] die buurvrouw, die zoon, of de plaatselijke moslims gaan beweren dat homoseksualiteit niet met de dood bestraft wordt in Islam, (dus dat Islam in z'n progressiviteit homoseksualiteit niet als een vieze ziekte beschouwt die uitgeroeit moet worden), dan zijn deze verkeerd, en ontkennen ze net Islam, net het moslim-wezen. Zulke afvalligheid wordt bestraft met de dood in Sharia. Dus ik roep dan ook de moslims op dit forum op zich hier niet aan te bezondigen.
![]() |