Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2005, 03:13   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
ooh neen anders is het met de profeten, waar Jesus nog steeds de belangrijkste van was
Nu goed, Moslims beweren dat het Mohammed was.
In beide gevallen was het niet meer dan een mens die dacht de wereld te kunnen verbeteren. Ik geef wel de voorkeur aan Jezus omdat hij zijn mening in dialoog wilde opdringen. Anders dan Mohammed die het met geweld deed.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 03:17   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu haal je twee zaken door elkaar
ik heb nooit beweerd dat die gebruikte symboliek ook letterlijk als gebod staat in den Bijbel

neen, ik ook niet maar ik denk dat er ook weinig moslims , zelfs de fundamentalisten onder hen, kunnen aanwijzen waar in de Koran bv staat dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen
Ik vraag mij nog steeds af of het in de Koran staat dat varkensvlees verboden is. Zelfs moslims fietsen handig rond die vraag heen.
Oud 27 januari 2005, 03:28   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahaha Peace nu doe je 't weer

ik zal er eentje uitplukken se

jij zegt dus dat feiten uitgewezen hebben dat er onder de Marrokaanse bevolking er meer criminele elementen voor(t)komen

ik zou daar dan toch graag wel eens een studie over zien

een vergelijkende studie dus dat met feiten aantoont dat er dus in Marroko ( daar leeft het gros ) meer criminele elementen ( uiteraard dit dan ook gerelateerd aan wat daar allemaal illigaal is ) voorkomen dan er hier meer criminele elementen voorkomen in Vlaanderen ( bv ) naar Vlaamse wetten en regels onder Vlamingen

'k ben es benieuwd of dat je dat gaat lukken
Hoe denkt ge die studie dan wel uit te voeren ?
Mogelijks zijn er in Marokko juist minder misdaden dan in België.
De reden is niet dat ze daar eerlijker zijn, de reden is dat het daar strenger gestraft wordt.
Als dergelijke mensen dan in een democratie terechtkomen proberen ze daar misbruik van te maken. Kijkt u ook maar naar de OostBlokkers, zelfde probleem. De slimsten gaan zelfs in de politiek en maken handig misbruik van de democratie om hun gelijk te halen. De pc trappen er dan ook nog in.
Oud 27 januari 2005, 08:01   #124
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet in god en ik lees de bijbel niet,dus ik zal al niet discrimineren op geloof want ik geloof alleen mezelf.Trouwens ik haat marokkanen en turken niet om wat ze zijn wel om wat ze doen.Ik ben liever iemand die een ander idee heeft over een bepaald ras dan dat ik zoals dat ras de mensen die anders zijn probeer uit te roeien.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 08:06   #125
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoe denkt ge die studie dan wel uit te voeren ?
Mogelijks zijn er in Marokko juist minder misdaden dan in België.
De reden is niet dat ze daar eerlijker zijn, de reden is dat het daar strenger gestraft wordt.
Als dergelijke mensen dan in een democratie terechtkomen proberen ze daar misbruik van te maken. Kijkt u ook maar naar de OostBlokkers, zelfde probleem. De slimsten gaan zelfs in de politiek en maken handig misbruik van de democratie om hun gelijk te halen. De pc trappen er dan ook nog in.
Als je nochtans bedenkt dat in de Verenigde Staten óók strenger gestraft wordt (met als summum de electrische stoel), dan zou je logischerwijze mogen verwachten dat er in de Verenigde Staten minder criminaliteit voorkomt dan bij ons. Maar is dat ook zo?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 10:22   #126
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als je nochtans bedenkt dat in de Verenigde Staten óók strenger gestraft wordt (met als summum de electrische stoel), dan zou je logischerwijze mogen verwachten dat er in de Verenigde Staten minder criminaliteit voorkomt dan bij ons. Maar is dat ook zo?
Zou het verschil niet kunnen zitten in de rechtstaat die het moeilijk maakt om misdaad te bestrijden?
Ge kunt zowat elke misdaad begaan, ge moet alleen zorgen dat ze niet kunnen bewijzen dat ge het gedaan hebt. Een leger van advocaten zal u daar welwillend bij helpen.
Oud 27 januari 2005, 15:13   #127
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Maar eens je hier toch wat van af weet, en je het leven van mohammad kent, dan kan je met wat logisch nadenken de juiste vers van het oudere onderscheiden.
Het tweede gedeelte uit mijn vorige post (het gedeelte over racisme) is een stukje uit de LAATSTE preek van de profeet. Vlak voor zijn dood en nadat hij alle koranverzen had ontvangen. Als het waar is wat je zegt, dan mag ik er dus vanuit gaan dat dit gedeelte wel opgevolgd moet worden door de moslims, aangezien we nu dus weten dat het één van de LAATSTE gedeeltes is.
Citaat:
Toen Mohammad z'n openbaring kreeg, was ie arm, afhankelijk van z'n rijke vrouw, en nogal laag op de sociale ladder te mekka.

Had ie toen met vrouwonvriendelijke, oorlogsroepende taal in z'n boek geschreven, dan had ie waarschijnlijk z'n klappen gekregen van z'n rijke (& sterke) vrouw, waarna ie terecht zou worden gesteld door Mekka wegens rebellie.
De profeet is Khadija opgevallen omdat hij zo goed zaken deed. Achter haar geld of macht was hij dus zeker niet uit. BTW zij heeft hem ten huwelijk gevraagd.
Na de dood van Khadija, werd de profeet depressief. Dat (hele!) jaar wordt 'het jaar van de verdriet' genoemd. Zeg dus a.u.b niet dat er geen liefde was tussen de twee en dat hij enkel achter macht en geld aanzat.

Citaat:
Dus kon ie niet anders dan vredelievend praten over z'n niet-aanhangers (toen kende hij enkel Christenen en Joden, dus ketters hoeven niet te rekenen op deze progressieve verzen).

Pas nadat z'n vrouw gestorven was, hij had geërfd, z'n aanhang groter was geworden, en hij macht kreeg, dat hij pas echt haatdragende verzen is kunnen gaan schrijven, waarvan sommigenzuiver racisme & fascisme zijn. Hij is hiervoor verbannen, maar heeft later Mekka uitgemoord en z'n macht in het arabische schiereiland was compleet. Ik denk wel dat de andere moslims op dit forum kunnen be-amen dat de tijd die nu aanbrak een tijd was waarin Islam met het zwaard zou worden verspreid, vol met rooftochten, verkrachtingen en uitmoordingen. Alles behalve de mooie verzen die jij aanhaalt dus.
Wanneer de profeet de islam uiteindelijk begon te verkondigen kon hij rekenen op VEEL verzet van de koerajs tot hij zelfs met de dood werd bedreigd en het stad moest ontvluchten. VEEL MACHT HAD HIJ DUS NIET.

Citaat:
Besluit: Laat er geen verplichting zijn in religie, een van de eerste verzen, mag je gerust vergeten, en vervangen door: "Hak de hoofden van ongelovigen af waar je zo ook maar vind".

Islam in praktijk, btw, bijvoorbeeld Afghanistan ten tijde van de Taliban (dus alvorens er zelfs sprake was van oorlog), was een plaats van moord, 0.0 vrouwenrechten en vervolging van de laatste christenen en plaatselijke stammen.
Besluit: als je iemand was die de islam echt OBJECTIEF bestudeerde, dan zou je alles wat je mij nu gezegd hebt ook aan wreker hebben gezegd.
Je zegt dat je moet weten in welke situatie een bepaalde vers werd neergzonden en dat je geen zinnen uit de context mag halen, terwijl ik u, circe en wreker niets anders heb zien doen.
Als je van de islam enkel de gedeeltes kent waar men ten oorlog trekt, dan spreekt het voor zich dat je een nogal verkeerd beeld zal krijgen over de islam
BTW vergelijk de islam aub niet met wat men doet in landen als afganistan ed. De reden waarom zoveel vrouwen daar verkeerd behandeld worden is omdat de meerderheid ANALFABEET is, en ze dus niet kunnen gaan nakijken of het wel degelijk waar is.

en om af te sluiten :
"En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen midden geschapen heeft om bij haar rust te vinden. En Hij heeft liefde en erbarmen tussen jullie gebracht." (Koran 30:21)

Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest volmaakte gelovige onder de gelovigen is hij die zich best gedraagt en vriendelijkst is tegenover zijn vrouw." (Abu Dawud)
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 15:47   #128
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Het tweede gedeelte uit mijn vorige post (het gedeelte over racisme) is een stukje uit de LAATSTE preek van de profeet. Vlak voor zijn dood en nadat hij alle koranverzen had ontvangen. Als het waar is wat je zegt, dan mag ik er dus vanuit gaan dat dit gedeelte wel opgevolgd moet worden door de moslims, aangezien we nu dus weten dat het één van de LAATSTE gedeeltes is.
Ik mis enkel nog het stuk waar dat mohammad zegt dat in de toekomst een stel duivels de moslims gaan leiden, en dat de moslims hen moet volgen.

Citaat:
BTW vergelijk de islam aub niet met wat men doet in landen als afganistan ed. De reden waarom zoveel vrouwen daar verkeerd behandeld worden is omdat de meerderheid ANALFABEET is, en ze dus niet kunnen gaan nakijken of het wel degelijk waar is.
Idd, je hebt gelijk. Ik mag de wantoestanden in afghanistan ten aanzien van vrouwen en ongelovigen niet vergelijken met de profeet.... de manier waarop mohammad met ongelovigen en vrouwen omging was nog veel erger.

De joden te Medina zullen het alvast geweten hebben
Oud 27 januari 2005, 16:06   #129
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik vraag mij nog steeds af of het in de Koran staat dat varkensvlees verboden is. Zelfs moslims fietsen handig rond die vraag heen.
Varkensvlees niet toegestaan:
"Zeg: In datgene wat mij geopenbaard is, vind ik geen voedsel dat verboden is voor degene die ervan wenst te eten behalve het kadaver, uitgestroomd bloed, of varkensvlees, want dat is een gruwel, of iets schandelijk, en waarover een andere dan Allah's naam is aangeroepen.
Maar als iemand door noodzaak ertoe gedwongen wordt, niet uit begeerte om te overtreden, dan is uw Rabb (Heer) zeer zeker vergevensgezind, genadevol."

Hoofddoek staat wel in de koran:
"... and let them wear their head-coverings over their bosoms..." Holy Qur'an (24:31)
Oud 27 januari 2005, 16:16   #130
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik mis enkel nog het stuk waar dat mohammad zegt dat in de toekomst een stel duivels de moslims gaan leiden, en dat de moslims hen moet volgen.
Huh...?

Citaat:
Idd, je hebt gelijk. Ik mag de wantoestanden in afghanistan ten aanzien van vrouwen en ongelovigen niet vergelijken met de profeet.... de manier waarop mohammad met ongelovigen en vrouwen omging was nog veel erger.

De joden te Medina zullen het alvast geweten hebben
NU heb je het weer gedaan!
Het zou eerlijker zijn als je in het vervolg je bron zou vermelden. Niet iedereen weet zoveel over de islam. Die gaan er dus allemaal vanuit dat je de waarheid zegt en niet zomaar uit je nek zit te ******
Oud 27 januari 2005, 17:52   #131
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Huh...?

NU heb je het weer gedaan!
Het zou eerlijker zijn als je in het vervolg je bron zou vermelden. Niet iedereen weet zoveel over de islam. Die gaan er dus allemaal vanuit dat je de waarheid zegt en niet zomaar uit je nek zit te ******
Ga je beweren dat Mohammad NIET 2 van de 3 joodse stammen uit Medina heeft verbannen, nadat deze hem hadden toegelaten op hun grondgebied na Mohammad's uittocht uit Mekka?

Ga je beweren dat Mohammad NIET 1 van deze 3 joodse stammen totaal heeft uitgemoord, ironisch genoeg door onthoofding (sic) van de mannen terwijl hij z'n troepen losliet op de vrouwen, en de kinderen achterliet om uit te hongeren? Een scenario zo erg dat Mohammad nog een plotse ingeving heeft gekregen dat verkrachting van vrouwen tijdens hun menstruatie verboden werd door Allah.

Ga je beweren dat Mohammad Mekka NIET heeft uitgemoord? (wat trouwens geleid heeft tot de vers dat "verraders en afvalligen" zullen branden in het vuur van Allah... begrijpend dat er verraders, want in Mekka woonden hun families)

Mijn bron is mezelf, want integenstelling tot jou, ken ik mijn religie, de geschiedenis van Mohammad, en ben er trots op. Ik hoef, integenstelling tot u, mij niet bezig te houden met hypocrisie en anderen voor te liegen dat Islam verdraagzaam is tegenover homo's en niet gelovers. Want dat is het niet.

En tussen u en mij

Wala tar ith yatawaffaalatheena kafaro almal-ikatur Yadriboonawujoohahum waadbarak wathooqoo Aathaba alhareeqi!
Oud 27 januari 2005, 21:44   #132
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door praha

wij ( allée al diegenen die de Bijbel zeer ernstig nemen ) beschouwen het woord van de profeten, en Jesus Christus als woords God
ik geef grif toe dat het gros ( maar 'k zou die zelfs niet gelovig meer noemen, volgens dat geloof ) dat allemaal zeer genuanceerd nemen
neemt niet weg dat er een hoopje fanatici blijven rondlopen, Bobke

neen, dus helemaal geen groot verschil
maar wel een groot verschil in 't aantal vergelijkbare fanatici

geef ik ook grif toe

maar daar gaat het niet over...

het gaat erover dat volgens Wreker en concoorten ALLE moslims fundamentalisten zijn en bijgevolg ALLE moslims die net DIE passages van de Koran LETTELIJK nemen, die Wreker en consoorten ons willen doen geloven dat ze ALLEEN DIE WOORDEN LETTERLIJK nemen, in staat zijn morgen ( binnen een week, weet ik veel ) mij ritueel te slachten

maw
mijn buurvrouw, naar haar eigen zegge toch nog steeds gelovig, waar ik toevallig een zeer goede relatie mee heb en naar mijn weten perfect geïntegreerd is, gaat mij dus ritueel slachten als één of andere pipo van hun geloof het zegt, volgens Wreker en consoorten dus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

Inderdaad praha. Alle moslims geloven de Koran letter voor letter. Vraag maar aan eender welke moslim hier op dit forum of erbuiten.

Dat is een van de fundamentele verschillen tussen moslims en aanhangers van andere godsdiensten.

Het beste bewijs hiervoor is dat geen enkele moslim op dit forum mij nu zal tegenspreken.

Elke moslim die vriendschap sluit met een christen of Jood is een zondaar voor God. Want hij is immers ongehoorzaam tegenover God omdat God in de Koran gezegd heeft dat zoiets niet mag.

Geen enkele moslim zal mij tegenspreken dat je in een niet-islamitisch land niet tegelijk een goed moslim én een goed mens kan zijn. Een moslim in een niet-islamitisch land moet kiezen tussen een goed moslim zijn maar een slecht mens, of een goede mens zijn maar een slecht moslim.

Zowat 90% van de moslims in Europa kiest ervoor om een goed moslim en dus een slechte mens te zijn. Daarom gedragen ze zich dus ook zo racistisch in hun manier van denken, in hun manier van gedragen, in hun uitdrukking. Daarom stellen ze ook vijandige racistische statements als het dragen van de hoofddoek, waarmee ze een middelvinger richten naar elke westerse vrouw die ze tegenkomen, als ze ze al niet voor kankerhoer naroepen.

De reactie op dit racistisch gedrag van de daartoe door hun geloof gedwongen moslims, wordt dan door de politiek correcte kerk als racisme bestempeld. Een zeer perverse manier van de wereld op zijn kop zetten.
Voil�*, geen enkele moslim die mij tegenspreekt. Q.E.D.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 06:45   #133
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar, alleen de vertaling (lees: interpretatie) verschilt wel eens.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 10:01   #134
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
hahaha Q.E.D.
net zoals dorus dat graag hanteert heb jij geen flauw idee aan welke elementaire spelregels je je dient te houden alvorens een Q.E.D te kunnen plaatsen

bv één van de extra testen die zo'n hele bewijsvoering moet doorstaan is net dat die Q.E.D valt of staat als je slechts één en niet meer dan één stapje in de hele bewijsvoering eronder uit kunt halen
zodoende
elke gebruikte stelling of een stap waarin expliciet iets in den trend van 'VOOR ALLE GELDT' , 'ALLE', ... gebruikt wordt kan men eronderuit halen door een eenvoudig tegenvoorbeeldje

ik kan je verzekeren dat er heel wat tegenvoorbeeldjes, maw een moslims die je dat graag even laat wetendat hij/zij niet van mening is dat je de Koran letterlijk moet opvatten, te vinden zullen zijn
ikzelf ken er persoonlijk al een verscheidene die daaraan voldoen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 14:26   #135
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahaha Q.E.D.
net zoals dorus dat graag hanteert heb jij geen flauw idee aan welke elementaire spelregels je je dient te houden alvorens een Q.E.D te kunnen plaatsen

bv één van de extra testen die zo'n hele bewijsvoering moet doorstaan is net dat die Q.E.D valt of staat als je slechts één en niet meer dan één stapje in de hele bewijsvoering eronder uit kunt halen
zodoende
elke gebruikte stelling of een stap waarin expliciet iets in den trend van 'VOOR ALLE GELDT' , 'ALLE', ... gebruikt wordt kan men eronderuit halen door een eenvoudig tegenvoorbeeldje

ik kan je verzekeren dat er heel wat tegenvoorbeeldjes, maw een moslims die je dat graag even laat wetendat hij/zij niet van mening is dat je de Koran letterlijk moet opvatten, te vinden zullen zijn
ikzelf ken er persoonlijk al een verscheidene die daaraan voldoen
Iedere moslim die beweert dat de Qur'an NIET letterlijk te nemen is, pleegt afvalligheid. Iedere moslim die beweert dat Wreker een verkeerde interpretatie geeft aan Islam, pleegt afvalligheid, want de Qur'an (geschreven door Allah) beweerd net dat het een duidelijk boek is, gemakkelijk te begrijpen, tot in het detail uitgelegd, helder overgebracht, zonder twijfel erin.
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html#005.015
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/054.qmt.html#054.040
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html#002.001
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/006.qmt.html#006.114

Wat betreft de Qur'an zijn er verschillende vertaalversies, zoals wel duidelijk gaat zijn in de bovenstaande links. Maar het zijn officieel erkende vertalingen uit het Arabisch (en dat vertalen is niet simpel!)... Veel verontschuldigers-der-Islam beweren dat je Arabisch moet kennen om Islam te kennen(Tasfeer). Dat vind ik maar een zielig excuus... Het merendeel van de moslims is immers niet Arabisch, maar Aziaat, en deze kennen evengoed oud-Arabisch dan meeste arabieren zelf

Wat betreft de Hadith zijn er, naast vertalingskwesties, ook nog erkennings kwesties. Desalnietemin, vormen hadith zeer-te-mijden lectuur voor progressieve moslims.
Oud 28 januari 2005, 14:32   #136
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere moslim die beweert dat de Qur'an NIET letterlijk te nemen is, pleegt afvalligheid. Iedere moslim die beweert dat Wreker een verkeerde interpretatie geeft aan Islam, pleegt afvalligheid, want de Qur'an (geschreven door Allah) beweerd net dat het een duidelijk boek is, gemakkelijk te begrijpen, tot in het detail uitgelegd, helder overgebracht, zonder twijfel erin.
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/005.qmt.html#005.015
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/054.qmt.html#054.040
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/002.qmt.html#002.001
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/006.qmt.html#006.114

Wat betreft de Qur'an zijn er verschillende vertaalversies, zoals wel duidelijk gaat zijn in de bovenstaande links. Maar het zijn officieel erkende vertalingen uit het Arabisch (en dat vertalen is niet simpel!)... Veel verontschuldigers-der-Islam beweren dat je Arabisch moet kennen om Islam te kennen(Tasfeer). Dat vind ik maar een zielig excuus... Het merendeel van de moslims is immers niet Arabisch, maar Aziaat, en deze kennen evengoed oud-Arabisch dan meeste arabieren zelf

Wat betreft de Hadith zijn er, naast vertalingskwesties, ook nog erkennings kwesties. Desalnietemin, vormen hadith zeer-te-mijden lectuur voor progressieve moslims.
da's dan nog makkelijker he Raven

als elke moslim die Islam niet letterlijk interpreteert een afvallige is dan zijn er bitter weinig moslims te vinden hier
Oud 28 januari 2005, 14:37   #137
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

en zulle mijn buurvrouw, mijn overgebuur en al die anderen zich gewoon voorhouden moslim te zijn terwijl ze het al lang niet meer zijn

oeffff wat een opluchting kan ik terug rustig slapen
Oud 28 januari 2005, 14:46   #138
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Raven.....moslim......la me ni lachen
Oud 28 januari 2005, 14:52   #139
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zulle mijn buurvrouw, mijn overgebuur en al die anderen zich gewoon voorhouden moslim te zijn terwijl ze het al lang niet meer zijn

oeffff wat een opluchting kan ik terug rustig slapen
Yep, er zijn geen moslims meer, moslimprobleem opgelost.
Oud 28 januari 2005, 15:28   #140
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da's dan nog makkelijker he Raven

als elke moslim die Islam niet letterlijk interpreteert een afvallige is dan zijn er bitter weinig moslims te vinden hier
Je hoeft de Qur'an niet te kennen om een moslim te zijn. Je hoeft geen kernfysicus te zijn om van de zon te genieten.

Ik verwacht helemaal niet dat uw buurvrouw het leven van Mohammad kent. Ik verwacht zelfs niet van haar zoon dat hij zich houdt aan de Ramadam (hoewel dat toch belangrijk is). Ik verwacht zelfs niet dat hij z'n baard laat groeien (ook iets dat hoort bij Islam). Het is aan Allah om hierover te oordelen, en omdat ik wel weet dat, als het erop aan komt, beiden wel aan de kant van de moslims zullen trekken. Islam heeft als peiler dat moslims 1 front vormen... vermits de jongeren dat vandaag al doen ten aanzien van jullie maatschappij, is voor mij die peiler bereikt... dat ze daarom niet specifiek de verzen kennen die hiertoe oproepen is van secundair belang.

Maar [size=4]zodra[/size] die buurvrouw, die zoon, of de plaatselijke moslims gaan beweren dat homoseksualiteit niet met de dood bestraft wordt in Islam, (dus dat Islam in z'n progressiviteit homoseksualiteit niet als een vieze ziekte beschouwt die uitgeroeit moet worden), dan zijn deze verkeerd, en ontkennen ze net Islam, net het moslim-wezen. Zulke afvalligheid wordt bestraft met de dood in Sharia. Dus ik roep dan ook de moslims op dit forum op zich hier niet aan te bezondigen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be