![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zijn DAAR cijfers van? Zo'n handig tabelletje met 'begrafenis na miskraam' en 'houding tov abortus'? Graag een linkje dan.
WOLF-GANG MEI-STER!!! Laatst gewijzigd door 12 sec. of numarx : 28 januari 2005 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u mij concreet "tegenstanders van abortus" aanwijzen waarvan de persoon zelf of de echtgenote een miskraam kreeg en waarbij er geen begrafenisplechtigheid of afscheidsmoment werd gehouden? Blijkbaar heeft u informatie in die zin daar u toch tot dergelijke conclusies komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is uw antwoord op mijn vraag ja misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Je hebt zelf in 1 van je eerste postings gezegt, in SOMMIGE gevallen heeft men wel een begrafenis. LOL, onze Jan daarentegen beweerd tot nu toe (wacht op zijn antwoord) dat er geen enkel geval bestaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 1. Je opent een topic met de vraag waarom er na miskramen "nooit een begrafenis wordt gehouden".
2. Dat wordt weerlegd, want dat gebeurt wel. Voorbeelden te vinden in de wetgeving en door een halve minuut te zoeken op Google. 3. Je begint een paar pagina's te zeiken dat dat niet is wat je bedoelt. 4. Je vraagt nu waarom mensen die "tegen abortus zijn" "nooit een begrafenis" houden na een miskraam. 5. Zowel ik als JVDB betwijfelen dat er een bron te vinden is waarin een correlatie tussen "houding tov abortus" en "begrafenis na miskraam" in te lezen staat. 6. Je begint alweer een paar pagina's te zeiken dat dat niet is wat je bedoelt. Enige conclusie: deze topic gaat nergens naartoe, en jij bent een irritante *knip*. Geknipt op vraag van de geviseerde. Jeroen
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jou 4de punt, idd "dat het nooit gebeurt" was mijn fout, ik heb ook geen probleem om dat toe te geven. Punt 5, ik heb ook nooit gezegt dat er een bron bestaat waarin deze cijfers te vinden zijn. Ik zeg enkel dat je nog meer kans hebt om de lotto 5x na mekaar te winnen dan dat er geen enkele persoon op deze aardkloot rondloopt die tegen abortus is en die zelf geen begrafenis heeft gedaan voor een miskraam. punt 6, is gewoonweg niet waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hem nog eens te citeren: Citaat:
Een "miskraam" is echter geen bevruchte eicel die na de eerste dag al komt af te sterven. De dokters spreken dan van het feit dat de eicel ofwel zich niet weet in te nestelen, ofwel dat er afstotingsverschijnselen zijn of ook nog dat er iets misging met de celdeling waardoor er geen groei meer optrad. In dat geval krijgt de vrouw een bloeding zoals ze ook bij maandstonden heeft. Wie dat als een miskraam ziet, heeft er heel weinig van begrepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, op basis van onwaarschijnlijkheid. Laatst gewijzigd door illwill : 29 januari 2005 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) misschien wordt het wel is hoogtijd dat je zelf de rode tekst eens in acht neemt bij mijn weten heb ik op heel dat forum nog nergens maar dan nog nergens wat gelezen van je waar je dat al es gedaan hebt, en ik al verdomd veel van je gelezen Jan 2) het is geen stelling , het was een vraag , een bedenking als je de zin van zulke vraag in twijfel wilt trekken dan is het aan jou om aan te tonen dat het een onzinnige vraag is maw dan is het aan jou om de volgende stelling te bewijzen elke abortustegenstander houdt een begrafenis/ceremonie bij een miskraam 3) je kan ons, de topic, de discutie misschien vooruithelpen met eerst zelf eens op die vraag te antwoorden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Jan van den Berghe en beste 12 sec. of numarx
ik weet niet of het jullie ondertussen al duidelijk is dat de openingsvraag van illwill inderdaad wat ongelukkig gesteld is en dat na wat bladzijden het duidelijk is dat de essentie van de vraag dus ongeveer hierop neerkomt : Waarom staan de grote tegenstanders van elke vorm van abortus hoe vroeg in de ontwikkelingsfase ook en die als hoofdargument gebruiken dat vanaf de conceptie er sprake is van een volwaardig mens , niet te springen om bij elk natuurlijk afgedreven vruchtje of bij elke misval een minimum afscheidsceremonie of begrafenis te houden als een menswaardig afscheid met het nodige respect en de bijhorende rouw van deze overledene ? in de hoop dat dit wat duidelijker was, graag een antwoord |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als dit niet werkt open ik er een nieuwe topic over
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |