![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat het voor mensen die de taal niet kennen moeilijk is om te functioneren in een Nederlandstalige gemeenschap, ontken ik niet. Maar is dat niet in de eerste plaats hun probleem? Als zij een uitkering mislopen omdat ze de informatieve folder niet begrijpen of als ze geen brood kunnen kopen omdat de bakker hen niet begrijpt, moet de gemeenschap daar dan regelementen voor voorzien om mensen te "verplichten" Nederlands te leren? Dat de gemeenschap taallessen aanbiedt is al meer dan genoeg. Verder heeft niemand er last van dat sommige migranten geen Nederlands kennen. Het zou sympathiek zijn als zij wat moeite doen om ons te leren kennen, net zoals het sympathiek is als sommige Belgen hun talen gaan leren om hen wat beter te leren kennen, maar echt *nodig* is het niet hoor. "Taal" is uiteindelijk maar een instrument en zeker geen doel op zich. Als je dat instrument niet wenst te gebruiken, mij niet gelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wees gerust, voor die sociale woning zal men geen zwaar taalkundig examen moeten afleggen. Als men al aan het minimum niet kan voldoen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ze een sociale woning vragen in een land waarvan ze de taal wel begrijpen.
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben voorzitter van B Plus Leuven. Als deze persoon naar de vergaderingen van B Plus in onze stad komt, ken ik hem zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat weet ik. Een reden te meer zo lijkt me om het niet te zeggen. Hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: Het is een beetje zielig om met spionnen/contactpersonen te werken. Wat wij zeggen op vergaderingen van B Plus in Leuven is helemaal niet geheim. Ik nodig u dan ook van harte uit om volgende keer zélf eens een kijkje te komen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ja, mss kom ik wel eens af als ik zin heb om goed te lachen Ps: Als het toch niet om 'bashen' gaat, waarom wil je het dan zo graag weten? Laatst gewijzigd door Meia noite : 30 januari 2005 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, ik ben wel geïnteresseerd wat er over ons en onze acties verteld wordt. Vooral over B Plus Leuven, wat nog maar pas opgericht is. Wat vertelt hij daar zoal over? Je hoeft zijn naam niet te vermelden, maar het is interessant te weten wat men van ons denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laten we er vanuit gaan dat het ledenaantal met 35% stijgt. Dat wil zeggen dat 20000=27/20*a met a het ledenaantal van het jaar ervoor. Als je wil weten hoeveel leden het VB 5 jaar geleden had dan doe je: 20000*(20/27)^5=4460.
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
B-Plus: eerbiedwaardig initiatief, de leden zijn niet zozeer gericht op herinstallatie van een unitair belgië, doch vooral verdere desintegratie tegengaan. BUB: Bende belachelijke idioten die hun zaak willen bepleiten door in de media te komen; desnoods negatief en gaan ze op hun bek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Over BUB: laat ze maar zagen, wij zijn de voorhoede van de Beweging en als wij de dingen niet in de media brengen, wordt er niet over gesproken. Het is beter dat het debat op gang komt, dan dat er niets gebeurt en er over dit fundamenteel onderwerp gezwegen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |