![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel zogoed als zeker dat het ging om straffen minder dan 2 jaar en geen 3. Zoals het stukje wat je al gevonden had. Ook is het ergens in januari geweest dat ik het gezien heb, dacht ik toch, tijd vliegt nm voorbij tegenwoordig. ![]() Uitstel, afstel...weet ik niet zeker, ik dacht echt wel afstel maar ik kan me vergissen. Uitstel kan ik moeilijk geloven omdat de gevangenissen overvol zitten en dit zal niet veranderen zolang men geen nieuwe gevangenissen bouwt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een gezin, ma of pa of zoontje ergens iets mispeutert en er staat daar zo een danige hoge boete op dat gans het gezin in ernstige financiele problemen dreigt te komen. Zou het dan niet beter zijn net als vroeger een aangepaste gevangenisstraf te laten kiezen? Vroeger althans waren er nogal veel die daarvoor kozen met boete's van ettelijke honderdduizenden franken. Korte pijn en je leven kan verder! Het zou socialer zijn die maatregel terug in te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat werk moet maatschappelijke waarde hebben en aangepast aan de fysieke en mentale mogelijkheden van het individu. Dus zeker geen dwangarbeid zoals we die kennen uit westerns. Bv: Een advocaat die betrapt wordt op dronken rijden moet, ipv zich ervan af te maken met het betalen van 1000 euro boete, x-aantal uren als pro deo advocaat optreden. Een bouwvakker kan opdracht krijgen herstellingen uit te voeren aan sociale woningen, enzovoort enzo meer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 't zelfde met die bouwvakker. 't Is niet omdat ik in een sociale woning woon, dat ik een tweederangsburger ben en maar moet tevreden zijn dat dieven of verkrachters in mijn huis komen. Ik peins dat het idee om de geldboetes en de gevangenissen af te schaffen en te vervangen door alternatieve straffen zeer mooi is maar nogal theoretisch: veel te duur om de kontrole te organiseren en niet altijd praktisch doenbaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste moet er gestreeft worden naar een rechtvaardige en klasseloze maatschappij waar de welvaart evenwichtiger verspreid wordt. Geen communisme maar een liberale maatschappij! De excessen van het kapitalisme, zoals de overdreven drang naar materialisme, verdwijnen dan vanzelf. Ten tweede ga ik ervan uit dat een normaal mens over voldoende beroepseer beschikt om degelijk werk te verrichten. Bovendien kan dit als een voorwaarde gestelt worden om zich van zijn straf te bevrijden. Zoals bij kinderen: niet goed? Opnieuw! tot het goed is! Ten derde zijn verkrachters geesteszieken die thuishoren in de psychiatrie. Citaat:
Geldboetes brengen idd geld op maar straffen de zwakken meer dan de sterken voor dezelfde feiten. Voor zware verkeersmisdrijven vind ik een alternatieve werkstraf maatschappelijk veel zinvoller dan de burger het gevoel van melkkoe te bezorgen met een zware financiele boete. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld mag slechts de onderliggende reden zijn van een veroordeling. Op zijn minst moet dit als vervangend ingeschreven worden bij iedere geldboete. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is al te gemakkelijk dat zo iemand zijn asociaal gedrag kan afkopen met een boete. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het valt me wel op dat U voor moslimterroristen meer begrip kunt opbrengen dan voor 'ne zattekloot'.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het bewijs dat het inderdaad om de poen te doen is !!!!!!!!!!!!!!
de verkeersveiligheid speelt geen enkele rol !!!!!!!!!!!! 1. nu iedereen meer oplet om niet geflitst te worden, stroomt het geld niet meer binnen door minder snelheidsovertredingen ! ![]() 2. nu verlagen ze de drempel om te flitsen dus meer overtredingen en meer boetes en dus weer meer geld !!!! ![]() 3. binnen een jaar de nultolerantie !!! wedden ??????? ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 5 februari 2005 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe minder snelheidsovertredingen, hoe beter. Nultolerantie nu ! ![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=CHIPIE]Een zattekloot (zeer plastisch uitgedrukt) met 2,87 ... Hoe kan die nu een weloverwogen beslissing genomen hebben en weten dat hij zwaar in de fout gaat?
![]() die moesten ze minstens voor een heel jaar zijn rijbewijs afpakken en een tweede keer vijf jaar en derde keer levenslang rijverbod !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat herinner ik me tenminste toch nog van toen ik bijna 35 jaar geleden voor mijn rijbewijs ging. In ieder geval: hetgeen ik voorspeld heb, is uitgekomen. Mijn voorspelling was: zodra er een reëel beleid is dat het menens is om de snelrijder, de roodrijden en de zatrijden te pakken, deftig te pakken, zal het aantal ongevallen minderen. Als men nu nog de gewone snelheidsovertredingen streng aanpakt, dan gaan de ongevallen nog minderen. Ge moet bij mij niet afkomen dat ze dat doen om de staatskas te spijzen: want ik let wel op, ik spijs liever andere kassen. Ik rij dus voorzichtig en oplettend, en ze hebben me nog nooit gepakt. Ik kan ook alle snelheidsbeperkingen voorspellen: enkele huizen bijeen, dat zal wel een dorpje wezen, en hupsakee: even opletten of hier geen kinderen of bejaarden de straat oversteken. Ik voorspel ook dat nooit ofte nooit alle ongevallen voorkomen zullen worden. Ik zeg dit maar omdat anders de steeds weerkerende zever van die onnozelaars weer gereproduceerd zal worden. Trager is veiliger. Punt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |