Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2005, 18:26   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nu snap ik het. U doet gewoon aan projectie. Soit, niets belet u hoor... Zolang u het maar niet beschouwt als een gezagsargument.

Van hetzelfde kaliber is: ikzelf opereer dagelijks in een internationale context, en in mijn geval heeft dat geleid tot een totaal wegvallen van een Belgische component in mijn identiteit.
Inderdaad, reflectie is een belangrijke menselijke reflex, en ook een erg precieze. Wat is "mensenkennis" anders dan je eigen gedachten en reacties op anderen kunnen projecteren?
Oud 7 februari 2005, 18:27   #122
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

L'horreur !!!

Ken jij ze?

Didn't think so.
Oud 7 februari 2005, 18:28   #123
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik kan mij best voorstellen dat iemand die met Filip op stap gaat een héél duidelijk zicht op de identiteit van de Vlaming zal krijgen.
Kunnen we ons even tot echte argumenten beperken?

Ik zeg, als je vaak in het buitenland zit, ga je je automatisch positioneren tov buitenlanders. En ik zeg dat die positie eerder Belgisch dan Vlaams zal ijn.
Oud 7 februari 2005, 18:40   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Neen, zo'n mensen reizen de wereld, zijn lange tijd weg van Belgie (itt een week Costa Brava bv.), zijn vaak maanden aan een stuk in het gezelschap van niet-Belgen. Niks is beter om een zicht te krijgen op je nationale identiteit dan zoiets. In mijn geval heeft het geleid tot een totaal wegvallen van een Vlaamse component in mijn identiteit.
Ik ben als ambtenaar een aantal malen op staatskosten naar enkele ontwikkelingslanden mogen gaan (werken).
Het heeft mij nog meer Vlaming gemaakt: nul ofte nul medewerking van franstalige ambassadeurs, 100 procent het omgekeerde bij Vlamingen.

Een keer meegemaakt bij iemand die tijdens heel het korte verblijf de Franse taal tegen mij hanteerde, en op de laatste dag bleek de afkomst van betrokkene: Tamize (Temse voor de boeren).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 19:04   #125
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik ben als ambtenaar een aantal malen op staatskosten naar enkele ontwikkelingslanden mogen gaan (werken).
Het heeft mij nog meer Vlaming gemaakt: nul ofte nul medewerking van franstalige ambassadeurs, 100 procent het omgekeerde bij Vlamingen.

Een keer meegemaakt bij iemand die tijdens heel het korte verblijf de Franse taal tegen mij hanteerde, en op de laatste dag bleek de afkomst van betrokkene: Tamize (Temse voor de boeren).
Bwa dat zijn snoepreisjes, he. Ik heb het over effectief in het buitenland verblijven.
Oud 7 februari 2005, 21:27   #126
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

In sommige delen van de wereld is vlaanderen (flamenc(g)o )echt wel bekend hoor, in sommige delen van de wereld dan weer helemaal niet (ik denk aan china). Daarbij het doet er toch niet toe hoe bekend vlaanderen wel is, als ze onze bedrijven, kunstenaars enzovoort maar weten te vinden. En daarbij als je altijd naarbuiten komt als belgië dan is het volstrekt normaal dat in sommige delen van de wereld vlaanderen onbekend is(denk weeral aan china, de prins kan ook best beginnen met op tijd op de afspraak te komen).
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 21:44   #127
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
de prins kan ook best beginnen met op tijd op de afspraak te komen).
Ware woorden...
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 09:27   #128
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we ons even tot echte argumenten beperken?

Ik zeg, als je vaak in het buitenland zit, ga je je automatisch positioneren tov buitenlanders. En ik zeg dat die positie eerder Belgisch dan Vlaams zal ijn.
die 3 personen die ik noemde hebben lang in het buitenland gezeten, dus wat doet het ertoe of ze erg bekend zijn of enkel in hun vakgebied????
kennen ze axelle red dan in amerika ?
Oud 8 februari 2005, 09:29   #129
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa dat zijn snoepreisjes, he. Ik heb het over effectief in het buitenland verblijven.
uw uitleg houdt steeds minder steek...

het is niet omdat jij of axelle red (wow!) je belg gaat voelen in het buitenland dat dat voor anderen ook zo is of dat dat ook maar in enige zin een argument zou zijn mbt de belgische situatie...
Oud 8 februari 2005, 10:07   #130
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
...Waarom denkt ge eigenlijk dat den openbare omroep absoluut populaire programma's wil maken, nog erger er radiozenders a la donna en radio brussel wil op nahouden.
Waarschijnlijk omdat we er om vragen, of niet soms?
Oud 8 februari 2005, 10:24   #131
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jacques Brel: «Voor mij is een flamingant een extremist en fanaticus, iemand die aan zijn Vlaams-zijn voldoende heeft en zich afsluit voor de buitenwereld. Het is een anachronistisch wezen dat zo onzeker op zijn benen staat dat hij vreest in een confrontatie met niet-Vlamingen binnen de kortste keren onderuit te gaan… Als ik de flaminganten aanpak is dat omdat ik een Vlaming ben, en alle kritiek bij zelfkritiek begint.»
J Brel was een sluwe peer...als ik in frankofoon Europa bekend en beroemd wil worden dan zou ik mij ook als vlamingenhater voordoen...succes verzekerd...

A propos: 't was toch maar een liedjesschrijver/zanger hoor (niveau A Hazes)...ondanks de amechtige pogingen om er een mytische figuur van te maken...van de recupererende francofonie wel te verstaan...
Oud 8 februari 2005, 11:43   #132
Jolly Roger
Lokaal Raadslid

Jolly Roger's schermafbeelding

Standaard

Mannekes, geen verder geleuter meer over politiekers in de tv-programma's.
Bertje -Smiley- Anciaux heeft in het Laatste Nieuws gezegd dat al die tv-programma's hetzelfde zijn als naar de kerk gaan (sic).
Hoog tijd dus, althans volgens Bertje, dat de politiekers wat meer naar de "kerk" gaan om het publiek te entertainen (nou, misleiden is ook goe).
Oud 8 februari 2005, 12:38   #133
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Waarschijnlijk omdat we er om vragen, of niet soms?
Uiteraard niet. Wat kan ons het schelen ofdat donna en radio brussel officiele omroepen zijn, of commerciele. Wel omdat de politiek er om vraagt. Het is niet alleen Berlusconi die aan beinvloeding via de media tracht te doen.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 12:49   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik vind daar niets "onsterfelijk belachelijk" aan. 't Werd de hoogste tijd dat men zowel de openbare omroep als de politici erop wijst dat de verkozenen niet in spelprogramma's thuis horen. Blijkbaar weten die twee dat blijkbaar niet: de ene blijft immers uitnodigen en de anderen blijven komen. Daarom is het goed dat er nu eens op de rem wordt geduwd.
Het probleem is, dat ze het maar al te goed, weten, ...

Maar wie kijkt naar dit soort programma's, ? Kiesvee, dat niet met normale politiek te benaderen is, dus wordt het letterlijk en figuurlijk bespeeld...

Ha die SS uit H is toch nen toffen hé, hebde hem gezien in ...

Eerst was het BV 's in de politiek, nu is het BV's maken van politiekers...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 12:51   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
uw uitleg houdt steeds minder steek...

het is niet omdat jij of axelle red (wow!) je belg gaat voelen in het buitenland dat dat voor anderen ook zo is of dat dat ook maar in enige zin een argument zou zijn mbt de belgische situatie...

Ik woon nu ook in 't buitenland, en voel mij nog altijd meer vlaming als Belg, ... ik sta al te popelen tot het 11/07 is om mijn Leeuw over den balkon te hangen ...
Oud 8 februari 2005, 12:55   #136
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik woon nu ook in 't buitenland, en voel mij nog altijd meer vlaming als Belg, ... ik sta al te popelen tot het 11/07 is om mijn Leeuw over den balkon te hangen ...
En heb je daarvoor al een subsidievraag ingediend bij Bourgeois?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 13:06   #137
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

nee dat doe ik GRATIS ! ! !

Oud 8 februari 2005, 13:19   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Sptijtig dat Anciaux geen cultuur meer doet. Dan kon de bijbehorende barbecue ervan bekostigd worden.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 13:23   #139
giserke
Banneling

Standaard

Anciaux doet wel nog cultuur (voor wat voorhem als cultuur moet doorgaan)

Laatst gewijzigd door giserke : 8 februari 2005 om 13:25.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 13:28   #140
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Sptijtig dat Anciaux geen cultuur meer doet. Dan kon de bijbehorende barbecue ervan bekostigd worden.

Da smaakt mij beter als ik dat zelf betaal, als ik bedenk dat da vlees gekocht is met poen, van ansjo, dan gaat mijn goesting al over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be