Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 16:02   #121
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Wat maakt dat nu uit welke fabriek ik bedoel.Het gaat over de wijze waarop.Het is een voorbeeld.
Het is geen voorbeeld, vermits het niet gebaseerd is op de werkelijkheid.
Oud 27 februari 2005, 16:02   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik geloof eerder in de waarheidsgetrouwe mooipraterij, dan in uw stinkende vuilpraterij, die volledig gebaseerd is op leugens. U moet mij niet verwijten van met de ogen dicht te lopen, als u zelf overal tegen aan loopt, zoals in dit geval: tegen een brandende lamp...

Waarheidsgetrouwe mooipraterij van De Croo?
Hij verdedigt nog wel steeds de historische leugen dat er in het verleden tranfers van Zuid naar Noord zijn geweest.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:05   #123
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er zeker van dat als er een partij opkomt met dezelfde standpunten van het VB maar dan anders geformuleerd en bevoorbeeld met andere naam als "pot mayonnaise" dat deze partij wel wordt geaccepteerd!
Het zijn gewoon de kopstukken van het VB waar de huidige partijen een gloeiende hekel aan hebben.
Uw uitspraken zijn echt simplistisch.
Oud 27 februari 2005, 16:06   #124
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw uitspraken zijn echt simplistisch.
Ik hou het graag simpel ja,maar wat vindt u van mijn vergelijkingen?Geen bron van waarheid?maar wel eerlijk zijn hé

Laatst gewijzigd door Grellig : 27 februari 2005 om 16:06.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:07   #125
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou het graag simpel ja,maar wat vindt u van mijn vergelijkingen?Geen bron van waarheid,maar wel eerlijk zijn hé
Van die pot mayonnaise? Doe er maar een frietje bij!

met zout ja.

Oud 27 februari 2005, 16:13   #126
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Van die pot mayonnaise? Doe er maar een frietje bij!

Grappig,maar u snapt niet wat ik bedoel jammer genoeg.Geloof de huidige politici toch niet zo,ze willen gewoon ons het goede laten geloven zodat zij hun stemvee krijgen afgesteld,en de werkende Vlaming is er den dupe van.De Walen doen hun werk gewoon niet goed,er was veel industrie maar ze hebben het zelf verpest,vooral door het aan de macht laten komen van de vakbonden daar.Ze gooiden vroeger zelfs de band plat om te strijden voor een gratis kop koffie!!!!!
Bedrijven moeten ook nog iets kunnen verdienen hé,het is niet altijd rozengeur en manenschijn!

Laatst gewijzigd door Grellig : 27 februari 2005 om 16:17.
Oud 27 februari 2005, 16:21   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb echter de indruk dat u de schijn probeert te wekken dat enkel Vlaams gezinden voor een referendum zijn, om zo aan te tonen dat de tegenstanders (lees Belgisch-gezinden) bang zijn over de uitslag ervan.

Maar als men, mede dankzij De Croo, tot een referendum komt, dan vieren we dat samen, op uw terrasje, (eventueel in het bijzijn van geburen) met een glaasje wijn. Ik zal Nederlands spreken, en mijn schoenen uitdoen aan de voordeur. Tot dan kan ik u echter niets beloven over het al dan niet komen van een referendum.
Je weet wel beter, Yann. Wat je misschien gemist hebt is dat ik het boek van Jos Verhulst al jaren in huis had voordat jouw bub kwam kijken. IK ben dus niet bang voor referenda.
Verhofstadt zat nog in de oppositie en schreef zijn burgermanifesten. Eens premier vergat hij die compleet maar Vlaamse Knuppel dus niet.
Dat het referendum nu plots tot hot item verheven wordt zal zijn reden hebben. Lukt het ene Verhofstadtprobeersel niet, dan proberen we wel een ander. Feit blijft dat ikzelf een Vlaming ben die het referendum genegen was lang voor de bub of de Franstalige partijen. Dat kan je niet ontkennen. Of het er ooit zal komen in dit land is dus zeer de vraag en ook d�*t besef jij heel goed.
Jammer voor jou zal het niet aan De Croo liggen of de grondwet daarvoor ter herzienig vatbaar zal verklaard worden maar aan de goodwill van Elio Di Rupo en zijn 'Vlaamse' zusterpartij. En dan nog....
De Belgische grondwet is maar een vodje papier als het de franstaligen slecht uitkomt. (zie BHV) We zitten dus nog niet aan de nieuwe patatjes en jij niet op een terrasje met Knuppel.
Terrasjes hebben trouwens geen deuren dus je mag je schoenen alvast aanhouden.
Oud 27 februari 2005, 16:29   #128
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig,maar u snapt niet wat ik bedoel jammer genoeg.Geloof de huidige politici toch niet zo,ze willen gewoon ons het goede laten geloven zodat zij hun stemvee krijgen afgesteld,en de werkende Vlaming is er den dupe van.De Walen doen hun werk gewoon niet goed,er was veel industrie maar ze hebben het zelf verpest,vooral door het aan de macht laten komen van de vakbonden daar.Ze gooiden vroeger zelfs de band plat om te strijden voor een gratis kop koffie!!!!!
Bedrijven moeten ook nog iets kunnen verdienen hé,het is niet altijd rozengeur en manenschijn!
En alsof dat niet in Vlaanderen gebeurde. Als je alle problemen gaat inpakken als zijnde een Vlaanderen versus Wallonië probleem, dan kom je niet geloofwaardig over.
Oud 27 februari 2005, 16:31   #129
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Is de koning welkom in Congo?
Ja
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:31   #130
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
En alsof dat niet in Vlaanderen gebeurde. Als je alle problemen gaat inpakken als zijnde een Vlaanderen versus Wallonië probleem, dan kom je niet geloofwaardig over.
In Vlaanderen gebeurd dit ook,maar dan in mindere mate.Vlamingen hebben nog altijd een beetje "groepsgevoel" en komen meer op voor de werkgevers,daarom doen wij het beter dan de Walen ivm werkgelegenheid.
Oud 27 februari 2005, 16:32   #131
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je weet wel beter, Yann. Wat je misschien gemist hebt is dat ik het boek van Jos Verhulst al jaren in huis had voordat jouw bub kwam kijken. IK ben dus niet bang voor referenda.
Verhofstadt zat nog in de oppositie en schreef zijn burgermanifesten. Eens premier vergat hij die compleet maar Vlaamse Knuppel dus niet.
Dat het referendum nu plots tot hot item verheven wordt zal zijn reden hebben. Lukt het ene Verhofstadtprobeersel niet, dan proberen we wel een ander. Feit blijft dat ikzelf een Vlaming ben die het referendum genegen was lang voor de bub of de Franstalige partijen. Dat kan je niet ontkennen. Of het er ooit zal komen in dit land is dus zeer de vraag en ook d�*t besef jij heel goed.
Jammer voor jou zal het niet aan De Croo liggen of de grondwet daarvoor ter herzienig vatbaar zal verklaard worden maar aan de goodwill van Elio Di Rupo en zijn 'Vlaamse' zusterpartij. En dan nog....
De Belgische grondwet is maar een vodje papier als het de franstaligen slecht uitkomt. (zie BHV)
Als dat zo is, dan zullen we Di Rupo ter tijd en stond herinneren aan zijn belofte omtrent dat referendum. U wilt laten uitschijnen dat ik pleit voor een referendum, omdat ik toch weet dat het er nooit zal komen. Dat is toch helemaal belachelijk!

Citaat:
We zitten dus nog niet aan de nieuwe patatjes en jij niet op een terrasje met Knuppel.
Terrasjes hebben trouwens geen deuren dus je mag je schoenen alvast aanhouden.
Ah. Een gelijkvloerappartement? Goed. Ik hou je aan uw belofte.
Oud 27 februari 2005, 16:33   #132
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een ideetje voor Di Rupo: een referendum met betrekking tot de splitsing voor de sociale zekerheid. Eens zien waar het separatisme dán zit. (gezien het gemiddelde bubbelniveau een kleine hint: ten zuiden van de Republiek)

ps. Wie is die lelijkaard op uw foto?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:35   #133
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen gebeurd dit ook,maar dan in mindere mate.Vlamingen hebben nog altijd een beetje "groepsgevoel" en komen meer op voor de werkgevers,daarom doen wij het beter dan de Walen ivm werkgelegenheid.
Toon eens aan dat de werkgevers geboycotteerd werden in Wallonië, maar niet in Vlaanderen? Mijn grootvader was industrieel, en baas van verschillende steenfabrieken. Daar hebben ze het werk meermaals stilgelegd, omdat de vakbonden ijverden voor 2 ipv 1 werktenue. Ze kregen hun zin, en dan wilden ze er 3 ipv 2! 1 om aan te doen, 1 om in de wasmachine te steken, en 1 om in de kast te leggen. Allemaal op kosten van de werkgever... En ze hebben hun zin gekregen hoor.
Oud 27 februari 2005, 16:37   #134
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Toon eens aan dat de werkgevers geboycotteerd werden in Wallonië, maar niet in Vlaanderen? Mijn grootvader was industrieel, en baas van verschillende steenfabrieken. Daar hebben ze het werk meermaals stilgelegd, omdat de vakbonden ijverden voor 2 ipv 1 werktenue. Ze kregen hun zin, en dan wilden ze er 3 ipv 2! 1 om aan te doen, 1 om in de wasmachine te steken, en 1 om in de kast te leggen. Allemaal op kosten van de werkgever... En ze hebben hun zin gekregen hoor.
Was u grootvader van Wallonie of van Vlaanderen?
Oud 27 februari 2005, 16:37   #135
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Nog een ideetje voor Di Rupo: een referendum met betrekking tot de splitsing voor de sociale zekerheid. Eens zien waar het separatisme dán zit. (gezien het gemiddelde bubbelniveau een kleine hint: ten zuiden van de Republiek)
Nu moet je niet terugkrabbelen. U als separatist zou toch uitermate tevreden moeten zijn voor een referendum over België? Dat zegt veel over uw overtuigingskracht als separatist.

Citaat:
ps. Wie is die lelijkaard op uw foto?
Dat ben ik.
Oud 27 februari 2005, 16:38   #136
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was u grootvader van Wallonie of van Vlaanderen?
Mijn grootvader is een Vlaming, en zijn bedrijven waren in de Kempen gevestigd.
Oud 27 februari 2005, 16:39   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Waarheidsgetrouwe mooipraterij van De Croo?
Hij verdedigt nog wel steeds de historische leugen dat er in het verleden tranfers van Zuid naar Noord zijn geweest.
Wat zeg je me nu?
Dezelfde historische en welbewuste leugen die Di Rupo ook al in 'de wandelgangen' van radioI dropte, een paar dagen geleden?
Niet dat het me verwonderde. Hoe ga je anders de Vlamingen van hun schuldgevoel verlossen als ze die rekening met Wallonië niet eerst vereffenen?

Volgens Di Rupo gingen de transfers van 1930 tot 1966 van Wallonië naar Vlaanderen. We zullen dus minstens 36 jaar aan schuldaflossing moeten doen tegenover onze goeie vrienden in Wallonië. Het ligt er maar aan wanneer wij met de terugbetaling begonnen, nietwaar? De bedragen spelen ook geen rol. Enkel de jaren.
Waalse solidariteit met Vlaanderen is in alle geval niet gratis, zoals jullie zien...

Enfin, er bestaat dus toch een onmiskenbare band tussen Di Rupo en De Croo: ze liegen allebei dat ze barsten om Belgigue niet te doen barsten. Alleen op die manier kan Vlaanderen zolang mogelijk worden uitgeperst.
Oud 27 februari 2005, 16:40   #138
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu moet je niet terugkrabbelen. U als separatist zou toch uitermate tevreden moeten zijn voor een referendum over België? Dat zegt veel over uw overtuigingskracht als separatist.
Ík ben ten zeerste overtuigd. Het was Di Rupo die terugkrabbelde, vanmorgen, in 'De Zevende Dag'.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:41   #139
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Ík ben ten zeerste overtuigd. Het was Di Rupo die terugkrabbelde, vanmorgen, in 'De Zevende Dag'.
Ik ben Di Rupo niet.
Oud 27 februari 2005, 16:42   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat erg! Drie overalls totaal gratis! Zelfs één als reserve!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be