![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ligt in de meeste gevallen de oorzaak van langdurige werkloosheid ? | |||
bij de werkloze |
![]() ![]() ![]() |
24 | 32,43% |
bij de overheid |
![]() ![]() ![]() |
50 | 67,57% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mitgard : 4 maart 2005 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu stel u voor dat ze u dat recht ontnemen, wat is dan het gevolg voor wie nog aan het werk is en waar de situatie rampzalig is? Neem nu eens DHL, sabene, renault en nog duizenden anderen waar men niet vraagt om werkloos te worden. Stel u voor dat een minister of zo werkloos wordt omdat hij niet meer verkozen geraakt. Wat denk je dat die mannen krijgen? Dat is wel in orde mijn gedacht! Gans dat werklozen systeem heeft profiteurs maar dat hebben werkenden ook. Ben je bereid ook daar de mensen uit te halen? Zoniet, laat de commentaar maar achterwege. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloos zijn is geen beroep maar een tijdelijke toestand tussen twee jobs in. Werklozen betalen geen bijdrage aan de sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar het gaat er hier net over dat die werkloxen die naar verluidt geen werk zoeken voor een groot een mythe zijn. Ik was juist nog bij de werkwinkel.[size=7]47275[/size] [size=4]Jobs binnen handbereik[/size] Mijn vraag is waar zijn ze [size=7]?[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Openbare onderstand is niet hetzelfde, uw kansen op werk is nogmaals gedaald hiermee tot bijna het vriespunt! En tijdelijk, allemaal goed en wel maar om van het één naar het ander te gaan heb je wel een brug nodig. Werklozen betalen niet aan de sociale zekerheid. Tja als ge aanspraak maakt op een verzekering wordt ge uitbetaald. Daar is nu eenmaal een verzekering voor. Dat is met uwe auto ook zo. Als ge hem in frieten rijd met een omnium betalen ze u uit, veel meer dan je hebt ingelegd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar een werkloosheidsuitkering is iets voor mensen die tijdelijk zonder werk vallen tot ze een nieuwe job hebben.
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Hebben jullie het gehoord
[size=7][size=4]Wij zijn een[/size] mythe[/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu zijn ze dat door de te hoge eisen van arbeiders (die geen rekening houden met werklozen) en door de hoge belastingen van de overheid. We zitten nu gewoon in een slecht evenwicht. De werkloosheidsuitkering en de lage brutolonen doen dalen zullen wellicht leiden tot een koopkrachtverhoging, waarschijnlijk zelfs ook voor de mensen wiens loon eerst daalt. Want alle importgoederen zijn bijna goedkoper geworden. De enige redenen voor de weinige inflatie die we nu nog hebben zijn hogere lonen én meer belastingen.
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Gebrek aan politieke moed [size=7]?[/size] Water zoekt de gemakkelijkste weg [size=5]politici ook[/size].
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die miljoenen zullen wel slechts duizenden zijn in feite.
Hoe dan ook de werkgever wordt zo torenhoog belast op arbeid dat de klanten eieren aan het kiezen zijn voor hun geld en liever in de zwartsector eens gaan kijken. Toch in ieder geval de meesten onder hun. Diegene die alsog in de reguliere witsector kijken krijgen dan meestal ook een ploeg binnen waarvan de helft zwart aan het werken is, maar dat zie je zo niet meteen natuurlijk. Al bij al kunnen we zeggen dat a) de klant teveel moet betalen en b) de werkgever er te laag rendement aan heeft. Gevolg laat zich zo raden natuurlijk, dat wat we nu meemaken! Dus de kop van het probleem is het veel te hoge loonklimaat en het veel te laag netto klimaat van de arbeiders in kwestie. Maar dat alles proberen op te lossen door de werklozen buiten spel te zetten? Simplisme en egoisme van de overheid zal minstens meer moeten aangepakt worden dan al de rest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn punt is: wat is beter: 99 mensen die werken en 1 met een werkloosheidsuitkering of 99 mensen met een uitkering en 1 die werkt? Wanneer is de koopkracht het hoogst? Volgens mij in geval 1. Zelfs al zakken de lonen om in die richting te evolueren. Nu evolueren we in de andere richting. Die evolutie stoppen lijkt me zeer belangrijk.
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat het huren betreft:
de huisjesmelkers aanpakken is volgens mij absoluut geen oplossing. De schaarste op de markt wordt dan alleen groter en daar worden de huurders zeker niet beter van. Waar aan gesleuteld moet worden is het aanbod: Waarom mag je een huis maar x aantal verdiepen hoog bouwen in de meeste steden? Waarom betaal je meer kadatraal inkomen op een huis met goede voorzieningen en bvb meer appartementen dan op een krot als ze evenveel ruimte innemen in een stad? Waarom moeten de campings waar de armsten wonen zonodig gesloten worden? Wie wordt daar beter van? Waarom moeten landbouwgronden vlakbij steden persé landbouw blijven?
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij liggen niet aan de oorzaak. Zij zijn niet de oplossing! Als die één die werkt toevallig sommers of verhofstad zou noemen kan hij wel iets doen! Of hij kan ook zeggen foert dat ze mijn kl.ten kussen en we schrappen die 99 dan bestaat dat probleem niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus onder de vorm van "heer geef ons dagelijks brood" zeggen wij "heer geef ons dagelijkse basisbehoeften" en bedanken we met "amen" . De rest is onze zorg niet! De huurder zorgt dat zijn pandje niet in vervalling komt en uiteindelijk blijft hij geld winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2005 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan altijd verhuizen. En ik zie niet in waarom je een auto zou moeten hebben als je een uitkering hebt.
Tijd genoeg om te winkelen met de fiets. Als je gaat werken verdien je meer dan 600 euro en kan die auto er gerust af, zeker als de overheid zou beslissen om wat minder geld in de nmbs te steken en wat minder taksen op auto's te heffen.