Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 14:48   #121
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Is dit een retorisch antwoord?
Gij moet zwijgen kleinen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 15:00   #122
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Gij moet zwijgen kleinen.
http://www.k3.be/registration/default.asp?MailID=1
Oud 7 maart 2005, 15:05   #123
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
idd echt iets voor u en de rest van uw kleuters.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 15:31   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, daar is geen verschil tussen.
Ik zou die debiele herrieschoppers die met hun unitaristische boodschap de bedevaart zijn gaan verstoren nochthans niet meteen terroristen noemen. Als ideologische collega en partijgenoot ken jij hen echter beter dan ik natuurlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 7 maart 2005 om 15:32.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 15:34   #125
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik zou die debiele herrieschoppers die met hun unitaristische boodschap de bedevaart zijn gaan verstoren nochthans niet meteen terroristen noemen. Als ideologische collega en partijgenoot ken jij hen echter beter dan ik natuurlijk.
Die waren dan ook niet debiel.
Oud 7 maart 2005, 15:37   #126
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Yann schreef o.a. :

Citaat:
Ik ben niet naïef.
Zelfkennis ... de eerste stap naar de wijsheid !
Oud 7 maart 2005, 16:06   #127
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die waren dan ook niet debiel.
Bemerk het gebruik van de verleden tijd. 8)
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 16:35   #128
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de thread (Un bon flamand...) gesloten is, stel ik hier men vraag. U zei dat de franstaligen aan de kust weigeren Vlaams te spreken. Maar spreekt u dat dan?
Bakkes, voor ge hier de intellectueel wilt uithangen door die kerel op zijn fouten te wijzen, maak dan zelf geen fouten. En dan hadt ge nog een aantal van zijn fouten over het hoofd gezien.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."

Laatst gewijzigd door Lesane : 7 maart 2005 om 16:37.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 16:41   #129
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
[size=2]Grappig: NVA gekleed in echte BOURGEOIS-stijl (VRT) -)))

Voor de rest: führer De Winter (voor één keer met NVA verenigd) en enkele kaalgeschoren nazi's !

Halfvasten op z'n best !

De flaminganten waren maar met 500 man !

Het extremistische FDF had maar 1.000 mensen kunnen optrommelen waaronder nog een handvol RWF'ers.

Steeds minder gekken in onze maatschappij: van 13.000 (betoging Halle in mei 2004) naar 500 (want ik kan de Franstalige extremisten moeilijk meetellen).

Geef het op, extremisten, het is ermee gedaan. Uw spel is uit !

Leve het unitaire België !
[/size]

Het communautaire beheerst de belgische politiek alweer, zoals steeds... Jij en je vijf marginale meelopers kunnen daar niks aan veranderen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 19:48   #130
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Het communautaire beheerst de belgische politiek alweer, zoals steeds... Jij en je vijf marginale meelopers kunnen daar niks aan veranderen.
meelopers? gatlikkers ja
Oud 7 maart 2005, 20:12   #131
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
[size=3]CLOWNS

[/size]WALTER PAULI (De Morgen)

Gisteren waren we weer dankbaar dat er televisie bestond. Dat we konden zien wat er gebeurde in Linkebeek. U weet wel, Linkebeek, waar de protagonisten van Brussel-Halle-Vilvoorde hun spierballen lieten rollen. Bij de Franstaligen hadden de onverzettelijken van het FDF/UF opgeroepen tot een massale betoging. En natuurlijk konden de schoonste Vlaamse zonen dat niet onbeantwoord laten, en dus gingen zowel N-VA als Vlaams Belang daar ook betogen. Vlaanderen kon dit toch niet verdragen? Het was al zo lang geleden dat ze nog een Kaakslag hadden gekregen dat ze de kans op een nieuwe mep wel zelf moesten gaan opzoeken.

Wellicht zagen beide groepen over het hoofd dat ze de visu zouden tonen wat ze echt voorstellen.

Zeg zelf, een probleem dat de Belgische politiek nu al bijna een vol jaar in de greep houdt, dat moet toch door een brede achterban gedragen zijn. Of niet? En de politieke woordvoerders van zo’n beweging, die moeten toch iets verstandigs of politiek beklijvends te zeggen hebben? Of niet?

Niet dus. De tv registreerde alles Haarscherp, en ook ontluisterend.

Eerst de betogers. Met duizend man waren ze. Duizend man, dat is ongeveer zoveel als naar een flinke wedstrijd in eerste provinciale komt kijken. Duizend man, dat is amper 1,5 procent van het aantal bezoekers van Le Foire du Livre, dit weekend in Brussel. Het was meteen duidelijk waar de echte liefhebbers van de Franstalige cultuur zaten. En dan de toespraken. Een FDF’er stelde Frank Vandenbroucke voor als een man die ‘culturele genocide’ bedrijft.

Soyons sérieux: sluit zo’n spreker op in een kliniek voor gestoorden.

Aan Vlaamse kant was het niet beter. De N-VA’ers hadden zich uitgedost in kostuums die we nog kennen uit revues van de Honderd Dagen in het middelbaar onderwijs. Mark Demesmaeker, ooit VTM-anker, had zich in zo’n pak verkleed. Hij vormde het levende bewijs dat het schone Vlaamse gezegde ‘zot zijn doet geen zeer’ nog opging ook. Vooral omdat hij een gezicht trok zoals derdeklasacteurs dat doen als ze een sketch spelen waarbij een hoge hoed en dikke sigaar te zien zijn. Frank Vanhecke had zijn kortst geschoren troepen mee, en zijn speech was van hetzelfde kale niveau: in Vlaanderen mag iedereen betogen, behalve Franstaligen. Die moeten hier hun mond houden.

Hopelijk heeft de volledige politieke wereld, in noord en zuid, die beelden goed bekeken: dat zootje, dat groepje clowns, bepaalt vandaag dus de Belgische politiek.

Niet dat Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst mag – of moet – worden. Maar dat men aan dit probleem het gewicht heeft dat het verdient. Dat men noteert dat bij monde van Philippe Moureaux de PS zich van Linkebeek distantieerde. Dat zelfs MR-voorzitter Didier Reynders het nuttiger vond naar het carnaval van Stavelot te gaan dan naar de stoet in Linkebeek. Hij sloeg de nagel op de kop: Linkebeek was niet eens goed carnaval.

Yves Leterme was in De zevende dagde eerste die dat juist opmerkte. De Vlaamse minister-president is een verstandig man, dus hij zal er goede conclusies uit trekken. In Linkebeek liepen partijen rond die alles te verliezen hebben bij een akkoord, bij pacificatie. Het was in erg verhelderend dat ook Jean-François Bastin (61) met zijn rosse baard en tulband opgemerkt werd tussen de betogende Franstaligen.

Bastin, de man van de radicale moslimpartij te Brussel. Hij was er inderdaad op zijn plaats, tussen mensen die in een akkoord met anderen altijd een aantasting van de eigen dogma’s zien.

In die zin was Linkebeek een verlossing. Wie in Linkebeek rondliep, aan welke kant ook, liet zich ontmaskeren als een dwaas, een clown, een rariteit.

Dat ze dus kiezen, de serieuze politici uit noord en zuid. Moureaux en Reynders hebben dat gedaan. Nu is het afwachten of Eric van Rompuy en Luc Van den Brande ook kleur bekennen. Stemmen zij hun koers af op de clowns uit Linkebeek, of willen ze onderhandelen – hard onderhandelen, als het moet – met verstandige politici als Moureaux en Reynders?

Moeten we hen nog au sérieux nemen of horen ook zij tot de carnavaleske kant van de Wetstraat?
De Morgen wordt wel héél voorspelbaar.
Hadden we maar een paar van die rode vuilniszakken aangetrokken, dan was onze betoging waarschijnlijk noodzakelijk,sympathiek en ludiek geweest.
Oud 7 maart 2005, 20:21   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo voorspelbaar als de rode lezers die zich kritiekloos in haar zog laten meesleuren.
Oud 7 maart 2005, 20:26   #133
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Hadden we maar een paar van die rode vuilniszakken aangetrokken, dan was onze betoging waarschijnlijk noodzakelijk,sympathiek en ludiek geweest.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 20:31   #134
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Hans1

[size=3]Vorig jaar waren er 13.000 Vlamingen[/size] op de betoging
voor de splitsing BHV.

Nu enkele honderden (700 )[size=3] FDF-ers volgens de VRT.[/size]

De FDF-betoging te Linkebeek was toegelaten,
de Vlaamse tegenbetoging verboden.

U kunt de Anslusch van de faciliteitengemeenten
bij Brussel vergeten.
Bovenstaand bericht zegt alles! Wat een afgang voor de franstalige extremisten! Hun kleine duizend betogers staan in schril contrast met de Vlaamse zeer geslaagde betoging VOOR de splitsing van de Brussel-Halle-Vilvoorde. Het volk heeft gesproken: splits B-H-V!!

Laatst gewijzigd door N-VA : 7 maart 2005 om 20:33.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 22:19   #135
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zo voorspelbaar als de rode lezers die zich kritiekloos in haar zog laten meesleuren.
Ik ben hoegenaamd niet Links, maar koop wel ieder weekend DE MORGEN,

En ja, de berichtgeving is niet objectief en dhr Pauli al zeker niet.

De Morgen eens lezen, ik kan het elke niet-linkse Vlaming aanbevelen.
Waarom?
De Morgen biedt goede artikels, vooral over cultuur. Het is 1 van de weinige kranten die daarenboven niet zo een schreeuwlelijke lay out heeft. Ze hebben voor hun lay out een award gekregen, imho terecht.

btw: In de week lees ik de Tijd, dat blijft voor mij de beste krant wat betreft politiek en economie.

EDIT: typfout

Laatst gewijzigd door Blazer : 7 maart 2005 om 22:21.
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 22:41   #136
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

In de Morgen inderdaad fantastisch editoriaal inzake Linkebeek: de ene betoging was al extremistischer en belachelijker dan de andere. En dat was op het VB-NVA bedoeld.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 22:45   #137
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In de Morgen inderdaad fantastisch editoriaal inzake Linkebeek: de ene betoging was al extremistischer en belachelijker dan de andere. En dat was op het VB-NVA bedoeld.
Volgende meen ik echt. Ik ben geen ancien op dit forum en beschouw mezelf als onbevangen.

Bent u echt de voorzitter van een politieke partij? Zoja, dan vind ik dat u met de inhoud van uw antwoord in de verste verte het intellectueel niveau van ALLE Belgische partijen benaderd.

Het kan zijn dat u zich aanpast aan het publiek aan dit forum, maar dan nog; zelfs voor een 6de leerjaar zie ik Yves Leterme nog niet op deze manier antwoorden.

Ik zou vereerd zijn met een antwoord.
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 10:26   #138
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

De betoging van het comité 6 maart was ten zeerste geslaagd. Ruime persaandacht, veel volk voor een zondagmorgen, geen problemen. Ben zelf meegegaan met de VJW die overigens met een vrij grote groep vanuit West-Vlaanderen was afgezakt.

Enkele FDF'ers waren zo dom om te komen provoceren en met hun vlaggen door de Vlaamse actievoerders te lopen. Het gevolg laat zich raden: een pak slaag en hun vlaggen kwijt.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 12:38   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer
Volgende meen ik echt. Ik ben geen ancien op dit forum en beschouw mezelf als onbevangen.

Bent u echt de voorzitter van een politieke partij? Zoja, dan vind ik dat u met de inhoud van uw antwoord in de verste verte het intellectueel niveau van ALLE Belgische partijen benaderd.

Het kan zijn dat u zich aanpast aan het publiek aan dit forum, maar dan nog; zelfs voor een 6de leerjaar zie ik Yves Leterme nog niet op deze manier antwoorden.

Ik zou vereerd zijn met een antwoord.
U kent precies de hoge graad van debiliteit van de bubbelkes nog niet maar dat komt wel als u hier wat langer bent

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 maart 2005 om 12:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 14:38   #140
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Enkele FDF'ers waren zo dom om te komen provoceren en met hun vlaggen door de Vlaamse actievoerders te lopen. Het gevolg laat zich raden: een pak slaag en hun vlaggen kwijt.
Maar de betoging ging zeer vreedzaam en zonder geweld verlopen...

Nu ja, ik had dit reeds vorige week voorspeld (I'm good! ).

Laatst gewijzigd door Kim : 8 maart 2005 om 14:38.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be