![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Gauss, ik heb toch maar even een stukje uit je link gepost, want ik had graag een reactie hierop gezien van enkele Buh adepten die hier dingen als "Bush kiest voor leven",etc. hebben neergepent.
Sun Hudson, a six-month-old boy with a fatal congenital disease, died Thursday after a Texas hospital, over his mother's objections, withdrew his feeding tube. The child was apparently certain to die, but was conscious. The hospital simply decided that it had better things to do than keeping the child alive, and the Texas courts upheld that decision after the penniless mother failed, during the 10-day window provided for by Texas law, to find another institution willing to take the child . Where, I would ask, is the outrage? In particular, where is the outrage from those like Tom DeLay, who referred to the withdrawal of Terry Schiavo's life support as "murder"? If it's appropriate to Federalize the Schiavo case, what about the people being terminated simply because their cases are hopeless and their bank accounts empty? Sun Hudson is dead, but 68-year-old Spiro Nikolouzos is still alive, thanks to an emergency appeals court order issued yesterday. However, his life support could be cut off at any moment. A nursing home is willing to take him if his family can show that he will be covered by Medicaid after his Medicare runs out. Otherwise, the hospital gets to pull the plug.
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat bloedverwanten meer rechten hebben om te beslissen over leven en dood van bijvoorbeeld zoon- of dochterlief dan een echtgenoot (die misschien wel op het punt stond van te scheiden) en met de dood van dergelijke patiënt er bv vanuit egoïstisch standpunt alleen maar op uit is om een nieuw leven op te bouwen met een nieuwe vrouw en dat alleen maar in gemoedsrust kan als hij weet dat de vorige dood is en niet meer op mirakuleuze wijze kan genezen, want hoe je het ook draait of keert:
mirakuleuze genezingen bestaan nog steeds en wie zijn wij om de hoop van de liefdevolle ouders voorgoed te ontnemen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In God we trust, all others pay cash = het ware devies van de doorsnee Amerikaan. Respect voor het leven mag dan wel een belangrijk zijn, het zal nooit kunnen tippen aan het respect dat voor geld wordt opgebracht. En al het andere wordt daaraan ondergeschikt gemaakt. Als er morgen een paar honderduizend gevallen zoals Schiavo zouden bijkomen in Amerika, zullen ze over de nodige morele flexibiliteit beschikken om dit hun bankrekening niet te laten aantasten. Het respect voor het leven zal dan zeer snel genuanceerd worden. Alles in Amerika wordt afgemeten aan deze standaard. Hoe wordt men anders de toonaangevende economie in de wereld? Niet door godsdienst of morele onverzettelijkheid, wel door pragmatisme en een soepel aanpassingsvermogen. Hun politieke en morele denkbeelden verhullen niets anders dan "hoe kan ik in alle absolute vrijheid zo veel mogelijk poen scheppen?" Zelfs het armere gedeelte van hun bevolking legt de klemtoon op zelfredzaamheid en individuele zelfontplooiing. Ik heb niet persé iets tegen dergelijke denkbeelden zolang je er maar eerlijk voor uitkomt en niet je ware intenties onder een dikke moralistische saus wegsteekt. Amerikanen hebben nu eenmaal het recht hun samenleving te organiseren volgens hun principes. Alleen... Bush moet toch maar weer zijn vakantie onderbreken. Eerst stoute terroristen en nu comapatienten, arme man. Straks krijgt hij ook nog een beroerte en wat dan? Ronald Reagan was ook nogal conservatief in die zaken totdat het licht in zijn bovenkamer begon uit te gaan. En rara, wie is er bij de republikeinen opeens de grote voorstander van stamcelonderzoek? Laatst gewijzigd door Morduk : 22 maart 2005 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In deze zaak gaat het volgens mij al lang niet meer over geld of een nieuw leven opbouwen. De echtgenoot is al verder gegaan met zijn leven nadat hij, na zijn vrouw jaren verzorgd en bezocht te hebben, besloten had dat verder herstel onmogelijk was. Als het over geld ging, zoals er in verschillende kringen gesproken wordt, dan had hij dit voorstel wel aangenomen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4339033.stm Het gaat hier allang niet meer over geld of een nieuw leven, het gaat hier over mensen die jarelang dicht bij haar stonden en die nu een zwaar dispuut hebben over wat zij nu zou willen.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Zwaktebod van president: Hele congres opgeroepen om voor een wetje te stemmen. Iedereen (!) is vervroegd van paasreces teruggekeerd, zodat domme Bush zijn handtekening kon zetten. Hij bekent kleur: hij heeft het Congres in zijn broekzak zitten. Het zijn ja-knikkers!
Want niemand had vervroegd hoeven terugkeren; als eind deze week de voeding wordt hervat, is er nog niets verloren. Zwaktebod; Bush bekent kleur. Wie in het Congres zou wat verschuldigd zijn aan Bush? Of hebben ze hun plaatsje aan hem persoonlijk te danken? VIEZE POLITIEK DIT!!!
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens zolang dat ik leef wil ik blijven leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou hij na een mogelijke scheiding nog aandringen op levensbeëindiging? Citaat:
Gelukkig leven we hoger dan de natuur , anders moest ik mijn buurman vermoorden om zijn tuin en wijfje te hebben .
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over de vrouw zelf: het is al verschillende keren onderzocht door het gerecht en door dokter s en altijd komt het op hetzelfde neer: de vrouw is een plant.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De man aanvallen is heel gemakkelijk en verkeerd. Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() er loopt een, alweer zeer subjectieve, poll over op vrtnieuws.net
de vraag is : "Vindt u dat de man van Terri Schiavo het recht heeft om zijn vrouw te laten sterven?" voor mij gaat het niet zozeer om dat sterven, en ik denk dat dat voor veel mensen zo is, ik vindt dus dat die poll vraag zou moeten zijn "vindt u dat de man van terri schiavo het recht heeft zijn vrouw te laten stervan door uithongering" de tweede vraag zou wel eens een volledig ander beeld kunnen geven dan de eerste |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() En vraag 1 is de ethische kwestie waarover rechters zich buigen. De wijze waarop kan ook humaner en heeft niets met de ethische kwestie vandoen. Omdat euthanasie al helemáál uit den boze is daar in dat verre USA, moet het mens maar worden uitgehongerd. Dat is dus niet de schuld van die doktoren, maar van de preutsheid van de maatschappij.
Anders gezegd: vraag 1 is de juiste, vraag 2 is een volgende vraag: Zo u ja heeft geantwoord op vraag 1, hoe zou ze dan moeten sterven?
Laatst gewijzigd door Mephisto : 22 maart 2005 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Burgemeester
|
![]() Wat ik mij wel begin af te vragen is hoe een soortgelijke situatie in België zou moeten opgelost worden? Als iemand in zo'n situatie terecht kwam en geen wilsbeschikking had opgesteld, zou dan ook de enige legale methode hongerdood zijn? Weet iemand dit?
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: