Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op wie zou je stemmen voor de gemeenteraad?
CD&V/NV-A 36 13,24%
Vlaams Belang 127 46,69%
SP.A/Spirit 18 6,62%
VLD/Vivant 17 6,25%
Groen! (of andere ecologische indien bestaat ) 12 4,41%
Lokale themapartij 8 2,94%
Belgicistische partij ( BUB, B-Plus, Nationale Unie, ... ) 18 6,62%
Nieuwe Liberale Partij ( Hugo Coveliers, L.A., ... ) 6 2,21%
Uiterst linkse partij ( PVBA, LSP, KP, ... ) 13 4,78%
Moslim Partij ( MDP of ander indien bestaat ) 2 0,74%
Ander ( ChristenUnie Belgie of ander indien bestaat ) 0 0%
Franstalige Partij ( voor onze vrienden uit Franstalig gebied ) 3 1,10%
Duitstalige Partij ( voor onze vrienden uit Franstalig gebied ) 1 0,37%
Blanco 2 0,74%
Weet niet 9 3,31%
Aantal stemmers: 272. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2005, 11:26   #121
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
In de optie 'Duitstalige Partij' heb ik een typfout geschreven, daar moest staan 'voor onze vrienden uit Duitstalig gebied'. Je hebt gelijk.
Ah, ik dacht al dat dat ironisch was om de veroveringsdrang van onze franstalige vrienden in de verf te zetten...jammer.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 11:37   #122
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Over Leterme heb je gelijk, maar ale hij doet in mijn ogen voor Vlaanderen meer dan ik had gehoopt. Er zijn misschien wel enkele CD&V'ers die eerder bij de N-VA thuishoren, maar die zien nu daar geen graten in, zeker omdat CD&V nog altijd een grotere partij is. Nouja, volgend jaar stem ik toch N-VA in mijn gemeente. Wie weet ga ik me zelfs nog opgeven om mee te doen voor de lokale verkiezingen hier, wie weet.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 11:38   #123
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Hm ging de N-VA eens niet contact opnemen met die Duitstaligen of is dat zo weer een indianenverhaal geweest?
Oud 29 maart 2005, 11:40   #124
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Over Leterme heb je gelijk, maar ale hij doet in mijn ogen voor Vlaanderen meer dan ik had gehoopt. Er zijn misschien wel enkele CD&V'ers die eerder bij de N-VA thuishoren, maar die zien nu daar geen graten in, zeker omdat CD&V nog altijd een grotere partij is. Nouja, volgend jaar stem ik toch N-VA in mijn gemeente. Wie weet ga ik me zelfs nog opgeven om mee te doen voor de lokale verkiezingen hier, wie weet.
Wat is de N-VA nu eigenlijk van zin in Antwerpen?Gaan ze nu mee met de grote massa of toch niet?Ik lees vanalle tegenstrijdigheden.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:16   #125
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Wat is de N-VA nu eigenlijk van zin in Antwerpen?Gaan ze nu mee met de grote massa of toch niet?Ik lees vanalle tegenstrijdigheden.
In Antwerpen zijn er in feite twee kampen : het Vlaams Belang en de rest. Want de rest moet zowiezo allemaal samen in coalitie om te mogen regeren met het Belang als enige oppositiepartij.
Oud 29 maart 2005, 14:26   #126
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Antwerpen zijn er in feite twee kampen : het Vlaams Belang en de rest. Want de rest moet zowiezo allemaal samen in coalitie om te mogen regeren met het Belang als enige oppositiepartij.
Dat brengt dus nog eerste klasse amusement.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 16:30   #127
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik ben het volledig eens met Antoon. Anciaux en Bourgeois kan ik niet meer luchten.Er wordt hier in dit apeland zoveel over democratie gepraat, maar dat die twee opportunisten een ministerpost hebben in de Vlaamse regering, alleen maar door een kartel te vormen de ene met CD&V en de andere met SP-A, daar waar hun beide eigen partijen Spirit en NVA hoogstwaarschijnlijk de 5% kiesdrempel niet zouden halen, is voor mij totaal ondemocratisch. Puur en louter kiezersbedrog.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 16:52   #128
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Oei, de arme Kerberos heeft zich vergist!

Een groene jongen met verfijnde smaak (http://forum.politics.be/showthread.php?t=31726) stemt toch niet VB!

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 maart 2005 om 16:55.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 20:21   #129
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer
Ik ben het volledig eens met Antoon. Anciaux en Bourgeois kan ik niet meer luchten.Er wordt hier in dit apeland zoveel over democratie gepraat, maar dat die twee opportunisten een ministerpost hebben in de Vlaamse regering, alleen maar door een kartel te vormen de ene met CD&V en de andere met SP-A, daar waar hun beide eigen partijen Spirit en NVA hoogstwaarschijnlijk de 5% kiesdrempel niet zouden halen, is voor mij totaal ondemocratisch. Puur en louter kiezersbedrog.
Zo gaat dat in dit land.
Oud 30 maart 2005, 00:13   #130
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DOEN
Oud 30 maart 2005, 01:53   #131
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Nou, als N-VA, CD&V en VLD in Antwerpen de handen in elkaar slaan, dan krijg je factor van de onvoorspelbaarheid. Want in Antwerpen lopen er ook velen rond die gewoon een foertstemmen uitbrengen op het VB omdat ze uitslag toch al bekend is: de sossen krijgen hun burgemeesterke. Maar nu... . Het VB vergeet ook dat als ze aan de macht komen en t loopt verkeerd in Antwerpen dat ze dan in 2007 al een afstraffing van formaat zullen krijgen. En als je afgaat wat het FN in sommige gemeenten in Frankrijk heeft uitgericht, zoals Toulon, tja veel ergernis toegewenst dan als je daar nog wil gaan wonen...
Oud 30 maart 2005, 05:15   #132
LulNietVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
FORZA FLANDRIA ! FREEDOM OF SPEECH !
Vraag eens aan de Italianen hoeveel recht op vrije meningsuiting ze hebben

Citaat:
VLAAMS BELANG vanaf 14 11 2004 hop naar 1.250.000 kiezers !Vlaming en fier !
Vlaming en Belg en ook fier ! Gelieve Vlaming en fier niet te associëren met VB, het een heeft niets met het ander te maken.

Citaat:
Ware woorden zijn zelden mooi. Mooie woorden zijn zelden waar !
Dus met een mooiprater als Filip in uw rangen, wat besluiten wij daar uit?

Citaat:
[size=4]Vlaams Belang, uw belang ![/size]
neen dank U, er zijn betere alternatieven voor een proteststem <= misschien moeten we dit maar eens pamfletteren in Antwerpen.

LulNietVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 08:31   #133
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LulNietVB
er zijn betere alternatieven voor een proteststem
Welke?
Oud 30 maart 2005, 11:08   #134
VB'er
Vreemdeling

VB'er's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar VB'er
Standaard

Citaat:
Nou, als N-VA, CD&V en VLD in Antwerpen de handen in elkaar slaan, dan krijg je factor van de onvoorspelbaarheid. Want in Antwerpen lopen er ook velen rond die gewoon een foertstemmen uitbrengen op het VB omdat ze uitslag toch al bekend is: de sossen krijgen hun burgemeesterke. Maar nu... . Het VB vergeet ook dat als ze aan de macht komen en t loopt verkeerd in Antwerpen dat ze dan in 2007 al een afstraffing van formaat zullen krijgen. En als je afgaat wat het FN in sommige gemeenten in Frankrijk heeft uitgericht, zoals Toulon, tja veel ergernis toegewenst dan als je daar nog wil gaan wonen...
Wat is er wel in Toulon??
VB'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:38   #135
LulNietVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Welke?
maakt niet uit, Groen, themapartij, zelfs blanco is beter (voor je geweten althans)
LulNietVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:51   #136
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LulNietVB
maakt niet uit, Groen, themapartij, zelfs blanco is beter (voor je geweten althans)
Niets dus. Ik wist het wel.
Oud 30 maart 2005, 14:54   #137
bartje
Minister-President

Standaard

CD&V en NV-A in onze gemeente dat is gewoonweg niet mogelijk, dat zou water met vuur verzoenen zijn. De NV-A (toenmalige VU) zit hier al jaren in een kartel met de VLD, iets wat prima werkt!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:56   #138
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke?
Antoon, gemeentepolitiek mag je niet echt vergelijken met nationale politiek vind ik.
Ken je geen enkele persoon van welke lijst dan ook die je vertrouwen zou kunnen genieten. Of ben je niet tevreden met het nu gevoerde beleid in de stad/gemeente waar je woont?

De verschillen in percenten zijn hier ook wel zichtbaar zu als je vergelijkt tussen nationale en gemeenteverkiezingen!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:57   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag eens aan de Italianen hoeveel recht op vrije meningsuiting ze hebben
Vraag eens aan dat kopstuk van de PS waar hij zijn vaderlandse mosterd haalde om zelfs quota te willen opdringen op de werkvloer in Belgique, én spionnen als controle?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 maart 2005 om 14:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 15:04   #140
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Antoon, gemeentepolitiek mag je niet echt vergelijken met nationale politiek vind ik.
Ken je geen enkele persoon van welke lijst dan ook die je vertrouwen zou kunnen genieten. Of ben je niet tevreden met het nu gevoerde beleid in de stad/gemeente waar je woont?

De verschillen in percenten zijn hier ook wel zichtbaar zu als je vergelijkt tussen nationale en gemeenteverkiezingen!
Je hebt gelijk. Maar neemt Antwerpen als voorbeeld. Wie je ook kent en op welke lijst hij zich ook plaatst, je weet dat ze daar allemaal samen gaan regeren tegen het Vlaams Belang.

Met andere woorden, als je een ander beleid wilt, dan moet je op het Belang stemmen.

Is dat niet erg?

Ik heb zelf beslist om op de lijst Coveliers te stemmen. Want hij is een rechts-liberaal (zoals ik), hij gaat niet automatisch met de regenboog-coalitie zetelen (wat ik verfoei) en mocht hij een coalitie vormen met het Vlaams Belang, dan komt er een nieuw beleid zonder dat ik op het Belang heb gestemd.

Wat dacht je daarvan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be