![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Op wie zou je stemmen voor de gemeenteraad? | |||
CD&V/NV-A |
![]() ![]() ![]() |
36 | 13,24% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
127 | 46,69% |
SP.A/Spirit |
![]() ![]() ![]() |
18 | 6,62% |
VLD/Vivant |
![]() ![]() ![]() |
17 | 6,25% |
Groen! (of andere ecologische indien bestaat ) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 4,41% |
Lokale themapartij |
![]() ![]() ![]() |
8 | 2,94% |
Belgicistische partij ( BUB, B-Plus, Nationale Unie, ... ) |
![]() ![]() ![]() |
18 | 6,62% |
Nieuwe Liberale Partij ( Hugo Coveliers, L.A., ... ) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 2,21% |
Uiterst linkse partij ( PVBA, LSP, KP, ... ) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 4,78% |
Moslim Partij ( MDP of ander indien bestaat ) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 0,74% |
Ander ( ChristenUnie Belgie of ander indien bestaat ) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Franstalige Partij ( voor onze vrienden uit Franstalig gebied ) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 1,10% |
Duitstalige Partij ( voor onze vrienden uit Franstalig gebied ) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,37% |
Blanco |
![]() ![]() ![]() |
2 | 0,74% |
Weet niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 3,31% |
Aantal stemmers: 272. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() Over Leterme heb je gelijk, maar ale hij doet in mijn ogen voor Vlaanderen meer dan ik had gehoopt. Er zijn misschien wel enkele CD&V'ers die eerder bij de N-VA thuishoren, maar die zien nu daar geen graten in, zeker omdat CD&V nog altijd een grotere partij is. Nouja, volgend jaar stem ik toch N-VA in mijn gemeente. Wie weet ga ik me zelfs nog opgeven om mee te doen voor de lokale verkiezingen hier, wie weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Hm ging de N-VA eens niet contact opnemen met die Duitstaligen of is dat zo weer een indianenverhaal geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben het volledig eens met Antoon. Anciaux en Bourgeois kan ik niet meer luchten.Er wordt hier in dit apeland zoveel over democratie gepraat, maar dat die twee opportunisten een ministerpost hebben in de Vlaamse regering, alleen maar door een kartel te vormen de ene met CD&V en de andere met SP-A, daar waar hun beide eigen partijen Spirit en NVA hoogstwaarschijnlijk de 5% kiesdrempel niet zouden halen, is voor mij totaal ondemocratisch. Puur en louter kiezersbedrog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, de arme Kerberos heeft zich vergist!
![]() Een groene jongen met verfijnde smaak (http://forum.politics.be/showthread.php?t=31726) stemt toch niet VB! ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 maart 2005 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Nou, als N-VA, CD&V en VLD in Antwerpen de handen in elkaar slaan, dan krijg je factor van de onvoorspelbaarheid. Want in Antwerpen lopen er ook velen rond die gewoon een foertstemmen uitbrengen op het VB omdat ze uitslag toch al bekend is: de sossen krijgen hun burgemeesterke. Maar nu... . Het VB vergeet ook dat als ze aan de macht komen en t loopt verkeerd in Antwerpen dat ze dan in 2007 al een afstraffing van formaat zullen krijgen. En als je afgaat wat het FN in sommige gemeenten in Frankrijk heeft uitgericht, zoals Toulon, tja veel ergernis toegewenst dan als je daar nog wil gaan wonen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() CD&V en NV-A in onze gemeente dat is gewoonweg niet mogelijk, dat zou water met vuur verzoenen zijn. De NV-A (toenmalige VU) zit hier al jaren in een kartel met de VLD, iets wat prima werkt!
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ken je geen enkele persoon van welke lijst dan ook die je vertrouwen zou kunnen genieten. Of ben je niet tevreden met het nu gevoerde beleid in de stad/gemeente waar je woont? De verschillen in percenten zijn hier ook wel zichtbaar zu als je vergelijkt tussen nationale en gemeenteverkiezingen!
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 maart 2005 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, als je een ander beleid wilt, dan moet je op het Belang stemmen. Is dat niet erg? Ik heb zelf beslist om op de lijst Coveliers te stemmen. Want hij is een rechts-liberaal (zoals ik), hij gaat niet automatisch met de regenboog-coalitie zetelen (wat ik verfoei) en mocht hij een coalitie vormen met het Vlaams Belang, dan komt er een nieuw beleid zonder dat ik op het Belang heb gestemd. Wat dacht je daarvan? |
|
![]() |
![]() |