![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Jeezes, jullie paranoïa is echt wel om te gieren! ![]() Elke VBJ'er beslits toch indvidueel waarvan hij buiten zijn VBJ-zijn nog lid van wordt? En als zij gezamenlijke interesses hebben, en dan? Het merendeel van de VJW-leden zijn geen lid van VBJ. |
|
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() We moeten trots zijn op ons Vlaanderen, maar dat kan enkel als we ons land gezuiverd hebben van alle fruitcakes die ons dag in dag uit het schaamrood op de kaken bezorgen met hun gebral over Volk, Ras en Cultuur.
![]()
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor de zoveelste keer, m'n mening: De taak van het VB is niet aan de macht komen om programmapunten uit te voeren. Reden: onmogelijk wegens geen culturele macht, die noodzakelijk is voor het slagen in politieke macht. Wat is de taak van het VB naar mijn mening wel: een politieke factor blijven die als vluchtheuvel dient voor ontevredenen, ontgoochelden, overtuigden,... en die de strijd van één tegen allen wensen te voeren. De taak van het VB is daarin de juiste mensen te selecteren, en hen een deftige vorming te geven. Zorgen dat er een degelijke structuur met geschoolde mensen ontstaat. Daarnaast invloed najagen in financieel-economische kringen. Hiervoor is het idd van belang dat het VB als politieke factor een electoraal marktpercentage bezet en blijft bezetten tussen 18 en 25%. Ondertussen geduldig wachten, zoals iedere goede jager. In feite wordt het grotendeels verwoord met het onderstaande citaat van Joris Van Severen: [font=Arial]“De echte Vlaams-nationale actie ligt buiten het parlement en buiten het parlementarisme. Zij moet een staat in de staat vormen en wel op prefiguratieve wijze. Duizend mannen, geestelijk geschoold door een solide en coherente doctrine, tuchtvol aaneengesloten in een falanks. Die duizend mannen zouden zulk een geweldige kracht uitstralen dat zijn in tien jaar er tienduizend van hun soort zouden gevormd hebben. Alzo zou daar staan, paraat en dynamisch, de jonge Vlaams-nationale aristocratie die de komende staat in handen zou nemen en die de staat zou leiden met een gezag en een beleid die overal bewondering zou afdwingen.” [/font] [font=Arial][/font] [font=Arial][font=Verdana]Mijns inziens geldt dit nog steeds, in tegenstelling tot andere opvattingen van JVS...[/font] [/font] |
|
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
maatschappelijk draagvlak: 0,0000000001=>realisme? 0,0000000000001
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wel volks, niet proletarisch Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 4 april 2005 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb 13 jaar in een megabank gewerkt, eerst ASLK, later het met GB gefusioneerde Fortis. Van daaruit, vanuit zowel mijn concrete dagelijkse job als de economische vakliteratuur, ben ik tot de vaststelling gekomen dat politici dikwijls puppets on a string zijn van het grootkapitaal. Dat de politiek en de nationale staten steeds meer invloed verliezen tegenover het wereldkapitaal, dat zich inmengt in materies waar ze niets te zoeken hebben, maar uit pure machtswellicht en imperialisme (of ultraliberale gewetenloosheid) toch de regels willen bepalen, een taak die de overheid toekomt. Vanuit die praktijkervaring in de financiële wereld, ben ik nationalist en dus anti-globalist geworden. En niet omgekeerd als gevolg van een politieke scholing. In zo'n omgeving, het bankiersmilieu, leer je ook hoe gemakkelijk jongeren die met grote principes van de schoolbanken komen, op korte tijd gemakkelijk omgevormd worden in door het systeem gewenste ultraliberale geldverdieners. Dit is blijkbaar des Menschen, je zou voor minder fatalistisch worden. Dit gif heeft ook de niet-linkse politieke partijen in haar macht die boven de kiesdrempel uitkomen, behalve één : het Vlaams Belang. Ik ontken niet dat er liberale druk is, maar tot op vandaag behoudt het Vlaams Belang haar eigen herkenbare identiteit en geloof ik dat de partijtop die druk van buitenaf kan weerstaan. Nu al de politieke strijd opgeven vanuit vrees voor een mogelijks verwateren van de partij in de toekomst, vind ik al te fatalistisch (en in strijd met de psyche van de nationalistische militant). Vlaamse onafhankelijkheid komt er inderdaad niet zonder steun uit economische kringen. Maar de partij werkt momenteel hard aan die steun, dus zijn we zeker goed bezig. Ook al levert het de partij van sommigen dan weer de kritiek op dat ze te liberaal aan het worden is... Mijn ontgoocheling in de buitenparlementaire oppositie is vooral ingegeven door praktijkervaring. Ik hoor dat citaat van Van Severen graag en het is welbekend in radicale kringen. Alleen... is er een groot verschil tussen woord en daad. "Geestelijk geschoold" : vormingsmogelijkheden genoeg in de Vlaamse Beweging, maar in de praktijk worden ze te weinig benut. "Paraat en dynamisch" : in een walm van bier en sigaretten, en niet voor de middag, want dan slapen ze hun roes uit. Hoeveel kunnen er 5 kilometer lopen zonder dood te vallen ? Van Severen droomde wellicht van een Spartaanse, ascetische elite die tucht en discipline uitstraalde en het ideaal van een gezonde geest in een gezond lichaam ook in de praktijk toepaste. Zo'n duizend lopen er geen rond in de Vlaamse Beweging, wellicht zelfs geen honderd. Voor mij moet dat ook niet, maar het is wel de reden waarom ik wat pragmatischer en meer realo geworden ben.
Wel volks, niet proletarisch Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 4 april 2005 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#131 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: