![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
+ Hoe komt het dat de rand verfranst is?? Zijn de Vlamingen daar weg getrokken misschien? Of verkochten ze maar al te graag hun huizen en villa's voor grof geld aan de meest biedende (in dit geval: franstalige Brusselaars). ik woon niet in de rand, dus ik weet het niet, maar socio-ecopnomisch moet daar iets gebeurd zijn, waarvoor OOK de Vlamingen verantwoordelijk waren. En dan nu maar klagen, nadat men zijn huis voor X-miljoen verkocht heeft... Ik kom ook uit een taalgrensgemeente: je hebt er nog NOOIT in de krant iets over gelezen, ook al stonden we 45 jaar geleden ook op de rand van een volledige verfransing. Nu is het opnieuw een Vlaamse stad, maar ![]() Het is niet altijd de politiek vanuit Brussel die alles moet oplossen, het kan ook intern, van binnen uit - maar met zagen en klagen gaat het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |