Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2003, 18:17   #121
FIK
Burger

FIK's schermafbeelding

Standaard

het is volgende maand Rock Werchter en ik neem minstens 50 gram mee
(nee, geen 3 gram, meneer Verwilghen! )

voor mij en m'n vrienden
en ik zal heus niet de enige zijn
FIK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2003, 19:21   #122
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de intentie om u mentaal te dwingen via een of andere psychokinetische kracht.
Dan heb ik ook positief nieuws voor u: zelfs al dwingt u mij niet, toch doe ik wat ik wil.

En verder leg ik u dit nog even uit:

De hennepplant bestaat al meer dan 6500 jaar en wordt door de mens al eeuwen gebruikt.

Het is dus nog maar relatief voor kort termijn verboden.

Helaas heeft een dergelijk verbod geen enkele zin. Hoe hard u ook roept.

En hoe harder u roept, hoe meer mensen zich hier geen bal meer van aan zullen trekken.
Waarschijnlijk zullen uw toekomstige kinderen (als u volwassen wordt) hier ook mee beginnen als u zo hard blijft roepen.

Ik weet dat u tegen deze drug bent en dat u graag anderen wilt vervelen met uw oninteressante mening.

Gelukkig heb ik daar geen enkele last van en zal ik zeker niet aan u denken als ik er nog ene rook (kwestie van niet slecht te gaan )

Ik vind het dus ook leuk dat u zo de discussie beëindigt, met uw staart lekker tussen de benen.

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2003, 01:38   #123
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Nou, dat was dus kort samengevat:

"Ik heb totaal geen argumenten meer, dus zal ik me maar effe arrogant gedragen, daar heeft ie mooi niet van terug!"

Wat zit ik er mee in dat gij uw gezondheid naar de botten helpt op revolterende wijze? Dus smoorde gij maar zoveel wiet als uw longskens kunnen verdragen, daarmee komt de legalisatie geen stap dichterbij. Tot uw grote spijt waarschijnlijk, maar in de politiek moet je het winnen met argumenten.
Oud 18 mei 2003, 01:50   #124
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Gelegaliseerde wiet, we hebben onze lessen getrokken uit de leverciroses en longkankers:

U mag zoveel smoren als u wilt, maar niet buitenshuis.
Vanaf het ogenblik dat u wiet rookt hebben de verzekeringsmaatschappijen het recht om u geen levensverzekering meer uit te schrijven, maar we laten dat aan de vrije markt.
Vanaf het ogenblik dat u wiet rookt trekt u niets meer terug van de ziekenkas dat eraan gerelateerd is (depressie, longkanker etc.) De gemeenschap betaalt niet voor zaken die ge uwzelf aandoet.
Een werkgever heeft het recht u te ontslaan als u wiet smoort.
Iemand die dealt aan iemand onder de 21 jaar, krijgt automatisch levenslang, zonder uitstel.
Niemand mag wiet smoren onder de 21 jaar.
THC gehalte moet legaal bepaald worden op een redelijk niveau.
Wiet in de auto moet in gesloten container in de koffer.
Wie stoned gepakt wordt achter het stuur mag zijn rijbewijs inleveren en moet er niet op rekenen om het ooit nog terug te krijgen. Niks te 0.8 of 0.5, 0.0 is de toegelaten waarde.
Enkel verkrijgbaar bij de apotheek en op bestelling, zodat impulsaankopen onmogelijk zijn.
Wie buiten de apotheek aankoopt of verkoopt, 10 jaar gevangenisstraf zonder uitstel.
Uiteraard is alle reklame verboden, inclusief deze die nu op het web staat van de verschillende cannabisgroeperingen.

Onder die voorwaarden mag men het voor mij invoeren.

Veel smoorplezier.
Oud 18 mei 2003, 06:50   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

TomB schreef:

Citaat:
Enkel verkrijgbaar bij de apotheek en op bestelling, zodat impulsaankopen onmogelijk zijn.
Met een persoonlijke aankoopkaart om misbruiken te voorkomen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2003, 09:52   #126
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Nog een voorstel:

Als u niet wenst te roken, dan is dat uw eigen recht.
Ik zal niemand (!!!!) dwingen om ook te roken.

Daarom hoeft u mij ook niet te dwingen in de richting die U wenst.

M.a.w.

Of u het nu slecht vind of goed,
Ik kies wat ik wil en ik kies wat ik doe.

Simpel, niet?

Dus ik heb het volgende te zeggen op uw tussenkomst.

Citaat:
Gelegaliseerde wiet, we hebben onze lessen getrokken uit de leverciroses en longkankers:
Wat is nu de wetenschappelijke link tussen wietgebruik en leverziektes?
Ik ben inderdaad van plan om te stoppen met wiet te roken. Er bestaan voldoende alternatieven om wiet te consumeren, wat dacht u van wietpralines? Dat is nog lekker ook!!! (en Belgisch )

Citaat:
In mijn tuin doe ik wat ik wil. In een shoppingcentum of een station zal ik dat niet snel doen. Omdat ik niet begaaid wens te rijden en omdat ik het thuis (of bij vrienden thuis) dit gewoon leuker vind.

Citaat:
Vanaf het ogenblik dat u wiet rookt hebben de verzekeringsmaatschappijen het recht om u geen levensverzekering meer uit te schrijven, maar we laten dat aan de vrije markt.
Gelukkig is de vrije markt nooit totaal hermetisch afgesloten. Om concequent te zijn geldt deze regeling dan uiteraard ook voor sigarettenrokers en alcoholdrinkers. (Een beetje slecht voor de zaken denk ik)

By the way, mijn nonkel is verzekeringsagent. Het is dus fijn om vrienden en familie te hebben.

Citaat:
Vanaf het ogenblik dat u wiet rookt trekt u niets meer terug van de ziekenkas dat eraan gerelateerd is (depressie, longkanker etc.) De gemeenschap betaalt niet voor zaken die ge uwzelf aandoet.
Idem dito, alleen heb ik daar geen nonkel. Tijd om daar familie te maken

Citaat:
Tijdens het werk uiteraard! Terecht ! Net hetzelfde als met alcohol

Citaat:
Iemand die dealt aan iemand onder de 21 jaar, krijgt automatisch levenslang, zonder uitstel.
Levenslang is overdreven, hé. Verkrachters en moordnaars komen krijgen ook al lang geen levenslang meer. Ze mogen zelfs vrijgelaten worden omdat er simpelweg geen plaats is. Doe daar iets aan, dat is echt dringend!!!!! Anders mag u gerust terug doen alsof het de Middeleeuwen is, uw entourage zal aan u het verschil niet merken.

Citaat:
De grens van meerderjarigheid is 18 jaar (Bent u nog in de middeleeuwen?) Verkondig dit maar eens op de oude markt in Leuven. Studentjes uit alle hoeken zullen zich ziek lachen.

Wietgebruik voor minderjarigen wil ik ook niet promoten. Dat mag gerust zo blijven.

Citaat:
Hoe ga je mijn plantjes in de tuin meten?
Ik weet dat dit onmogelijk is te bepalen als er geen duidelijke regeling is afgesproken. Maar dan gaan we al richting legalisatie, niet?

Citaat:
En als u een fles wijn koopt in de GB, moet die ook in die container.
Helaas heeft mijn autojte niet zo'n grote koffer om een container in te steken.
En ga je een flik langs iedereen zetten wanneer die de wiet erin en eruit haalt?
Lang leve de realiteit!!!

Citaat:
Wie stoned gepakt wordt achter het stuur mag zijn rijbewijs inleveren en moet er niet op rekenen om het ooit nog terug te krijgen. Niks te 0.8 of 0.5, 0.0 is de toegelaten waarde.
Ook met alcoholgebruik hetzelfde beleid. Ik sta hier net zo als u achter dit standpunt. Ik wil dus zelfs verder gaan.

Citaat:
Wie buiten de apotheek aankoopt of verkoopt, 10 jaar gevangenisstraf zonder uitstel.
Net zoals bij de rest wens ik u hierbij veel succes. U zal het nodig hebben als dit een realistisch voorstel zou zijn.

Citaat:
Uiteraard is alle reklame verboden, inclusief deze die nu op het web staat van de verschillende cannabisgroeperingen.
Geen reclame, ok. Maar recht van meningsuiting blijft bestaan. Of bent U van de Taliban?

En voor die andere kwiebus die mij dit stuurde,

Citaat:
"Ik heb totaal geen argumenten meer, , daar heeft ie mooi niet van terug!"

Wat zit ik er mee in dat gij uw gezondheid naar de botten helpt op revolterende wijze? Dus smoorde gij maar zoveel wiet als uw longskens kunnen verdragen, daarmee komt de legalisatie geen stap dichterbij. Tot uw grote spijt waarschijnlijk, maar in de politiek moet je het winnen met argumenten.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, hé
Wat lees ik:
in de politiek moet je het winnen met argumenten.
en
dus zal ik me maar effe arrogant gedragen.

Meer moet ik niet kwijt.
Oud 20 mei 2003, 19:32   #127
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Onder die voorwaarden mag men het voor mij invoeren.

Veel smoorplezier.
Ok als men identiek hetzelfde doet toegepast voor alcohol, want ik zie geen enkel verschil qua problemen die met zich mee kan brengen.

Maar hoe dat allemaal controleren? We komen nu al blauw tekort.

En nog iets anders moeten we dan wekelijks een plasje inleveren? Het zal in ieder geval goed zijn voor de werkgelegenheid. Waarom zet ge wietrokers dan nie het land uit eigenlijk als ze betrapt worden? Hmm uitgewezen worden naar Nederland, ik zie het eigenlijk wel zitten
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2003, 20:27   #128
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FIK
het is volgende maand Rock Werchter en ik neem minstens 50 gram mee
(nee, geen 3 gram, meneer Verwilghen! )

voor mij en m'n vrienden
en ik zal heus niet de enige zijn
Lol. in porties van 3 gr.

Mijn verlanglijstje voor werchter

1. Snow white
2. White widow
3. Superskunk
4. Afghan
5. Red hair

Amai, ik denk dat er wat afgeblowd gaat worden op werchter.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
Oud 20 mei 2003, 20:32   #129
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill

Citaat:
Gelukkig is de vrije markt nooit totaal hermetisch afgesloten. Om concequent te zijn geldt deze regeling dan uiteraard ook voor sigarettenrokers en alcoholdrinkers. (Een beetje slecht voor de zaken denk ik)
En als de markt toch volledig vrij zou zijn zullen alcoholdrinkers eerder geviseerd worden door de verzekeringen, aangezien zij meer problemen veroorzaken/hebben. Dus meer risico`s.
Gelukkig dat de legalisatie nog eerder een feit zal zijn dan tomB aan de macht zal komen.

www.cannabis-belgie.com
Oud 20 mei 2003, 20:32   #130
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Sinful, ik heb veel bewondering voor de ijver die je aan de dag legt om al de conservatieve rechtse hufters hier trachten van idee te doen veranderen. Een half jaar geleden liet ik me hiertoe ook nog verleiden, maar ondertussen ben ik het beu geworden. Het haalt namelijk niets uit. Ik zie dezelfde mensen( Rogier, Tantist,Tomb, etc.) van toen, steeds opnieuw hunzelfde argumenten bovenhalen. Of je ze nu éénmaal, driemaal, of achtmaal ontkracht, het helpt niet.
Dus, in zo'n mannen m'n tijd steken, dat doe ik niet meer.
Dat betekent niet dat ik mijn strijd voor legalisering, die ik overigens al 11 jaar voer, heb stopgezet. Oh nee. Ik blijf provoceren.
En dat is wat al die honderduizenden cannabisgebruikers eens wat meer zouden moeten doen. Ik rook OVERAL! M'n kleding is ALTIJD voorzien van één of andere cannabisteken. Ik rijd met een zéér opvallende chopper die is voorzien van een prachtig wietblad op de benzinetank. Op de zijfronten staat in sierletters MARIHUANA.
We komen er wel Sinful. In Frankrijk, Nederland, Spanje, Duitsland, England, Belgie en Zwitserland is men zeer tolerant tav cannabis. Vier van bovengenoemden landen hebben al ieder jaar een Cannabisbeurs.
Men kan legalisatie in de toekomst gewoon niet meer verhinderen.
Alleen de VN, met die fuckin' Amerikanen erin, is nog een obstakel.
Maar ook dat is enkel nog maar een tijdelijk probleem.
MARIHUANA RULES !!!!!!!!!
Oud 20 mei 2003, 20:47   #131
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Sinful, ik heb veel bewondering voor de ijver die je aan de dag legt om al de conservatieve rechtse hufters hier trachten van idee te doen veranderen. Een half jaar geleden liet ik me hiertoe ook nog verleiden, maar ondertussen ben ik het beu geworden. Het haalt namelijk niets uit. Ik zie dezelfde mensen( Rogier, Tantist,Tomb, etc.) van toen, steeds opnieuw hunzelfde argumenten bovenhalen. Of je ze nu éénmaal, driemaal, of achtmaal ontkracht, het helpt niet.
Dus, in zo'n mannen m'n tijd steken, dat doe ik niet meer.
Dat betekent niet dat ik mijn strijd voor legalisering, die ik overigens al 11 jaar voer, heb stopgezet. Oh nee. Ik blijf provoceren.
En dat is wat al die honderduizenden cannabisgebruikers eens wat meer zouden moeten doen. Ik rook OVERAL! M'n kleding is ALTIJD voorzien van één of andere cannabisteken. Ik rijd met een zéér opvallende chopper die is voorzien van een prachtig wietblad op de benzinetank. Op de zijfronten staat in sierletters MARIHUANA.
We komen er wel Sinful. In Frankrijk, Nederland, Spanje, Duitsland, England, Belgie en Zwitserland is men zeer tolerant tav cannabis. Vier van bovengenoemden landen hebben al ieder jaar een Cannabisbeurs.
Goh, weet je wat het eigenlijk is: ik heb ondervonden, zij zijn dan wel voor altijd `verloren`, ik weet dat ik hun nooit kan overhalen. Maar een groot en groeiend deel van de maatschappij is nog `zwevend` (lol), te overhalen dus. En hoe meer er gediscussieerd wordt hoe meer de maatschappij ervoor gewonnen is. Gewoon ook omdat de mensen gaan inzien: `alcohol is ook een drug en veel harder`. `En mijn lijf doe ik mee wat ik wil`.
Kijk maar naar Bracke en Crabbe; wie had durven dromen dat er die vraag: `mag een joint op werchter` bijna 50% ja zou stemmen.
En het leukste van allemaal: ze, de tegenstanders, trappen er iedere keer weer in. Het is dus gewoon kwestie van het topic hoog in de lijst te houden, ik heb daar echt plezier in . Altijd zal er wel iemand op reageren.

Bovendien is dit onderwerp quasi het enige dat mij intresseert van politiek. Het triestige van de zaak is dat ik er tien keer meer over praat dan ik smoor.

Bovendien is het echt wel grappig soms, zoals TomB, met zijn voorstellen in welke omstandigheden het wel zou mogen. Totaal ONrealiseerbaar, misschien bedoelde hij het als grapje, alhoewel ik betwijfel het wel.

Denk dat die apothekers in Belgie weinig zouden verkopen, en dan kan men zeggen: hier in Belgie wordt GEEN wiet gerookt, dankzij ons beleid. Lol.

Overigens die amerikanen hebben na irak wel alle credibility verloren, dus daar moeten we ons weinig van aantrekken, da ze eerst maar `s het drugsprobleem in eigen land oplossen.

Denk dat ik ook maar `s wat dingen ga kopen om wat `reclame` te maken voor de goede zaak.

www.cannabis-belgie.com
Oud 20 mei 2003, 21:06   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik heb uit goede bron vernomen dat de drugscontroles zullen gehouden worden bij het verlaten van de weide.
Wie nog een restant over heeft wordt teruggestuurd en moet verder smoren tot de voorraad op is.
Oud 20 mei 2003, 21:28   #133
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik heb uit goede bron vernomen dat de drugscontroles zullen gehouden worden bij het verlaten van de weide.
Wie nog een restant over heeft wordt teruggestuurd en moet verder smoren tot de voorraad op is.
Lol, hopelijk neemt men niet teveel mee. Kan wel `s een paar dagen langer duren. Of mogen onze besnorde vrienden meesmoren?

www.cannabis-belgie.com
Oud 20 mei 2003, 22:42   #134
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Sinful schreef:
Citaat:
Of mogen onze besnorde vrienden meesmoren
Dat liet mijn bron in het midden.
Oud 21 mei 2003, 00:50   #135
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet alleen de VN maar ook een Europees verdrag waarin gesteld wordt dat geen enkel land vrij drugs mag verhandelen. Ik vind dit heel spijtig, ik ben er namelijk sterk van overtuigd dat het legaliseren van drugs de kloof tussen harddrugs sterk kan vergroten.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2003, 07:31   #136
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Er is niet alleen de VN maar ook een Europees verdrag waarin gesteld wordt dat geen enkel land vrij drugs mag verhandelen. Ik vind dit heel spijtig, ik ben er namelijk sterk van overtuigd dat het legaliseren van drugs de kloof tussen harddrugs sterk kan vergroten.
We moeten wiet gewoon behandelen op dezelfde manier, maar we moeten nie overhaast te werk gaan. De mensen moeten daar eerst wat aan wennen.

Natuurlijk, ik heb het zelf al ondervonden, als je wiet koopt van een vreemde op straat, wordt daar al bijna automatisch harddrugs bij aangeboden. Als je dan zwak genoeg bent, ben je er dus aan he.
Plus loop je zelf een groot risico om bestolen te worden.

Ik merk trouwens dat er onder Vlaams-nationalisten zelf ook een grote verdeeldheid is. Ben `s op forum geweest dat Guderian promoot via z`n signature. Daar was een ganse heisa of cannabis nu kon op de ijzerbedevaart of niet.
Ken een vlaams blokker die zelf ook een zware smoker is.

www.cannabis-belgie.com
Oud 21 mei 2003, 07:47   #137
sinful246
Burgemeester

Standaard

Als alles goed gaat moet hier nu de foto staan waar het kibbelen allemaal om draait. Over een doodgewoon plantje.

Je zou het niet eens weten als iemand het zei. En het groeit net zo goed in het wild. Ik zou maar opletten als je je kinderen nog `s laat buitenspelen.

www.cannabis-belgie.com
Oud 21 mei 2003, 08:08   #138
sinful246
Burgemeester

Standaard

En hiervoor legt men het geld op tafel. De wiet dus;

www.cannabis-belgie.com
Oud 21 mei 2003, 20:38   #139
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Damn, ik ben op het verkeerde tijdstip gestopt.
Laat me niet watertanden
Oud 21 mei 2003, 23:43   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Sinful schreef:
Citaat:
Als alles goed gaat moet hier nu de foto staan waar het kibbelen allemaal om draait. Over een doodgewoon plantje.

Je zou het niet eens weten als iemand het zei. En het groeit net zo goed in het wild. Ik zou maar opletten als je je kinderen nog `s laat buitenspelen.
Ergens heb je natuurlijk gelijk. Ik had ooit eens zo ’n plantje in de tuin.(Daar gekomen met vogelzaad.)
In geen tijd werd het opgevreten door rupsen en de rupsen waren in goede gezondheid.
Zij smoren natuurlijk niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be