Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 22:57   #121
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

jajaja duidelijk nog nooit moeten rondkomen met weinig , waar haalt iemand met een inkomen van 750 euro ineens zomaar eventjes 5000 euro vandaan en welke bank zal je geld lenen?
Oud 6 mei 2005, 23:51   #122
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Oh nee?Het is wel de taak van de overheid om te waken dat de prijzen niet ongekend de hoogte ingaan,wat nu jammerlijk genoeg wel het geval is.Iedere Vlaming heeft recht,mits hij een verantwoord burger is,om fatsoenlijk te wonen.

Op het moment heeft de overheid er geen oren naar maar hierdoor zit er wel een heel groot ongenoegen onder de bevolking.Maar ja,er is natuurlijk maar 1 partij die daar beter van wordt.
De overheid kan wel bijsturen, en doet dit ook wel (gronden vrijgeven als bouwgrond, hoogte btw, fiscale voordelen, hoogte registratierechten...).
Langs den ander kant is het zeepbelfenomeen der woningprijzen in vele landen (oa nederland, want het zijn niet de rijke nederlanders die in de grensstreek gewone woningen opkopen, maar wel modale nederlanders) nog een stuk groter dan in Belgie.
Maar uiteindelijk, vrees ik, die we in de bouw kennis maken met, hetgeen we het failliet van onze welvaartstaat kunnen noemen. Als mijn baas 1000 befs voor mij betaald, dan krijg ik er 300 bef van. En betaal ik deze 300 bef aan een aannemer, dan kan hij er 100 bef van aan zijn metser betalen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 00:05   #123
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Jan,het is toch niet eerlijk als hier in de grensstreek met Nederland op een openbare verkoop die rijke Nederlanders alles opkopen ofwel?
Ze gaan vlotjes met 50.000€ over hetgene wat een Vlaming kan missen.En ik spreek hier over een bescheiden ééngezinswoning:5are met twee slaapkamers en alleen de nodige voorzieningen.
Oorzaak is wel de nog hogere woningprijzen in nederland. De tijd dat de rijke nederlanders hier neerstreken (schoten, brasschaat...)om belastingsredenen, was wel twintig jaar geleden (ondertussen is de nederlandse wetgeving gewijzigd, en is voor hun het vet van de soep). Het zijn nu de modale nederlanders die noodgedwongen naar hier komen, en zich even noodgedwongen in de grensstreek vestigen (in tegenstelling met de eerste generatie, zijn dit praktisch allemaal loontrekkenden, dus normale arbeidsuren, dagelijkse verplaatsing naar nederland).
Oud 7 mei 2005, 00:15   #124
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Oorzaak is wel de nog hogere woningprijzen in nederland. De tijd dat de rijke nederlanders hier neerstreken (schoten, brasschaat...)om belastingsredenen, was wel twintig jaar geleden (ondertussen is de nederlandse wetgeving gewijzigd, en is voor hun het vet van de soep). Het zijn nu de modale nederlanders die noodgedwongen naar hier komen, en zich even noodgedwongen in de grensstreek vestigen (in tegenstelling met de eerste generatie, zijn dit praktisch allemaal loontrekkenden, dus normale arbeidsuren, dagelijkse verplaatsing naar nederland).
Ofwel die op de vlucht zijn voor Vrouwe Justitia,die ben je vergeten.Jammer genoeg is dit wel de grootste groep.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 00:16   #125
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard Waar moeten wij op de duur nog kruipen ?

Citaat:
Voor zover ik weet is de exodus van rijke nederlanders nog steeds aan de gang. De belastingvoordelen van de rijke hollanders hangt helemaal niet af van de wetten in nederland. Het voordeel zit besloten in een door belgie zeer slecht onderhandeld bilateraal akkoord tussen de nederlandse en de belgische fiscus. Door dit akkoord hoeven nederlanders op hun bezittingen in vastgoed in belgie geen vermogensbelasting te betalen. Nederland heeft eigenlijk voor haar vermogende elite hiermee een mogelijkheid gecreerd om in ruil voor belastingvermindering het eigen plaatsgebrek te onlasten. In Belgie hebben de rijken er in die gemeentes geen last van. De armen aldaar moeten noodgedwongen uitwijken en worden gedwongen tot concentratie in de grootsteden = gettovorming. Daar wil men dan op de duur nog een minimum inkomen drempel invoeren om in bepaalde wijken te gaan wonen ( in Rotterdam is dit reeds zo en in Antwerpen werd het ook al voorgesteld).
[size=4][/size]
[size=4]Waar moeten wij op de duur nog kruipen ?[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 00:18   #126
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Voor zover ik weet is de exodus van rijke nederlanders nog steeds aan de gang. De belastingvoordelen van de rijke hollanders hangt helemaal niet af van de wetten in nederland. Het voordeel zit besloten in een door belgie zeer slecht onderhandeld bilateraal akkoord tussen de nederlandse en de belgische fiscus. Door dit akkoord hoeven nederlanders op hun bezittingen in vastgoed in belgie geen vermogensbelasting te betalen. Nederland heeft eigenlijk voor haar vermogende elite hiermee een mogelijkheid gecreerd om in ruil voor belastingvermindering het eigen plaatsgebrek te onlasten. In Belgie hebben de rijken er in die gemeentes geen last van. De armen aldaar moeten noodgedwongen uitwijken en worden gedwongen tot concentratie in de grootsteden = gettovorming. Daar wil men dan op de duur nog een minimum inkomen drempel invoeren om in bepaalde wijken te gaan wonen ( in Rotterdam is dit reeds zo en in Antwerpen werd het ook al voorgesteld).

Voila,dit behoeft verder geen uitleg.Op dit gebied kunnen king en ik één front vormen,maar dat wisten we al!

Novalis
Oud 7 mei 2005, 00:22   #127
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
De overheid kan wel bijsturen, en doet dit ook wel (gronden vrijgeven als bouwgrond, hoogte btw, fiscale voordelen, hoogte registratierechten...).
Langs den ander kant is het zeepbelfenomeen der woningprijzen in vele landen (oa nederland, want het zijn niet de rijke nederlanders die in de grensstreek gewone woningen opkopen, maar wel modale nederlanders) nog een stuk groter dan in Belgie.
Maar uiteindelijk, vrees ik, die we in de bouw kennis maken met, hetgeen we het failliet van onze welvaartstaat kunnen noemen. Als mijn baas 1000 befs voor mij betaald, dan krijg ik er 300 bef van. En betaal ik deze 300 bef aan een aannemer, dan kan hij er 100 bef van aan zijn metser betalen...
Modale Nederlanders zegt u?Wel,dan mag u eens door de villawijk van Neerpelt komen rijden.Het is de één gele nummerplaat tegen de ander,en het zijn woningske's van gemiddeld 500.000€ die ze bewonen.De praktijk wijst dus anders uit van wat hetgene u hier verteld.

Novalis
Oud 7 mei 2005, 00:22   #128

Standaard

Citaat:
Voila,dit behoeft verder geen uitleg.Op dit gebied kunnen king en ik één front vormen,maar dat wisten we al!
Ja dat wisten we inderdaad al he Grellig. Ik vind het soms tof om met je te discussieren hoewel je weet wat ik over het VB denk he. Als wij dat hier kunnen waarom kunnen ze dat in het parlement eigenlijk niet - vraag ik me dan luidop af ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 mei 2005 om 00:24.
Oud 7 mei 2005, 00:26   #129
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Als wij dat hier kunnen waarom kunnen ze dat in het parlement eigenlijk niet - vraag ik me dan luidop af ?
Volgens mij is dit het eigenbelang king.Als u de parlementsleden bekijkt,het zijn er meestal van gegoede afkomst en hebben helemaal geen feeling met wat er op de grond van de maatschappij leeft.

Degene die onze belangen verdedigen zijn meestal mensen die nooit een boterham met choco hebben moeten eten om hun rekeningen te kunnen betalen.

Novalis
Oud 7 mei 2005, 00:29   #130
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel die op de vlucht zijn voor Vrouwe Justitia,die ben je vergeten.Jammer genoeg is dit wel de grootste groep.
Komt mij nogal eigenaardig over. Zie niet in hoe ne nederlander die iets mispeutert heeft, zich in Belgie kan wegsteken (moest het nu nog in Argentinie zijn).
Oud 7 mei 2005, 00:30   #131

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dit het eigenbelang king.Als u de parlementsleden bekijkt,het zijn er meestal van gegoede afkomst en hebben helemaal geen feeling met wat er op de grond van de maatschappij leeft.

Degene die onze belangen verdedigen zijn meestal mensen die nooit een boterham met choco hebben moeten eten om hun rekeningen te kunnen betalen.
Ja dat is volledig waar. Weet ge wat ik ze altijd verwijt eigenlijk. Ik ben nog een tijdje actief ooit geweest in spirit he - ik zei dat ze moesten stoppen met - eigen partij eerst te denken. ff moelijk uit te leggen maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 mei 2005 om 00:30.
Oud 7 mei 2005, 00:34   #132
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ja dat is volledig waar. Weet ge wat ik ze altijd verwijt eigenlijk. Ik ben nog een tijdje actief ooit geweest in spirit he - ik zei dat ze moesten stoppen met - eigen partij eerst te denken. ff moelijk uit te leggen maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat begrijp ik,als je aktief deelneemt aan een bestaande politieke partij moet je altijd rekening houden met de "oude" standpunten en meewerken aan de "good image" van heel de partij,al strijkt dit soms in tegen u persoonlijke mening.

Daarom heb ik veel respect voor limburgse leeuw,die geeft openlijk toe dat hij niet aktief wil deelnemen aan een politieke partij die nu het beleid uitmaken.En ook voor u natuurlijk die bezig is met een eigen "syndicaat" op te richten.

Novalis
Oud 7 mei 2005, 00:35   #133
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Komt mij nogal eigenaardig over. Zie niet in hoe ne nederlander die iets mispeutert heeft, zich in Belgie kan wegsteken (moest het nu nog in Argentinie zijn).
Tja,toch is het zo.Hier in Limburg zijn de meeste cannabis-plantage's die ze oprollen opgezet door Nederlanders.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 7 mei 2005 om 00:41.
Oud 7 mei 2005, 00:37   #134

Standaard

Citaat:
Dat begrijp ik,als je aktief deelneemt aan een bestaande politieke partij moet je altijd rekening houden met de "oude" standpunten en meewerken aan de "good image" van heel de partij,al strijkt dit soms in tegen u persoonlijke mening.

Daarom heb ik veel respect voor limburgse leeuw,die geeft openlijk toe dat hij niet aktief wil deelnemen aan een politieke partij die nu het beleid uitmaken.En ook voor u natuurlijk die bezig is met een eigen "syndicaat" op te richten.
en een syndicaat zonder politieke kleur he. Bedankt in ieder geval voor de sympathie ( of hoe noem ik het ?). We zullen die nog nodig hebben ( niet alleen van u ).

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 mei 2005 om 00:39.
Oud 7 mei 2005, 00:38   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel, direkt van de praktijk. Woon in Schoten. Vroeger vol met rijke nederlanders (ge kunt gelijk hebben wat het bovenstaande betreft, maar dacht toch dat het vroeger meer ging over belastingen op pensioenkapitalen, liquidaties van vennootschappen... en dat hieraan wel daadwerkelijk een einde is gesteld). Nu veel minder. En prijzen van villa's die de laatste vijf jaar nauwelijks gestegen zijn. Als ge het mij vraagt zijn het juist de rijken die er last van hebben. Want ze krijgen hun villa's niet meer verkocht.
En trouwens deze nederlanders zullen in Belgie toch wel onroerende voorheffing moeten betalen (het equivalent van vermogenbelasting).
En dan komen we terug op onze modale nederlanders, waar het bovenstaande meer van toepassing is, en die in modale woningen in de grensstreek intrekken.
Oud 7 mei 2005, 00:39   #136
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
en een syndicaat zonder politieke kleur he. Bedankt in ieder geval voor de sympathie ( of hoe noem ik het ?).

Novalis
Oud 7 mei 2005, 00:43   #137
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja,toch is het zo.Hier in Limburg zijn de meeste cannabis-platage's die ze oprollen opgezet door Nederlanders.
In het Antwerpse zijn ze dan wel opgezet door autochtonen. Maar kan natuurlijk wel dat het in de Limburg vooral Nederlanders zijn. Vraagt enkel een strengere kontrole van de Belgische overheid (ze zullen zich ook wel in Belgie gevestigs hebben, omdat men in Nederland strenger is gaan kontroleren).
Oud 7 mei 2005, 00:48   #138
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
In het Antwerpse zijn ze dan wel opgezet door autochtonen. Maar kan natuurlijk wel dat het in de Limburg vooral Nederlanders zijn. Vraagt enkel een strengere kontrole van de Belgische overheid (ze zullen zich ook wel in Belgie gevestigs hebben, omdat men in Nederland strenger is gaan kontroleren).
Hoeveel wordt er in Schoten betaald voor een simpele arbeiderswoning?

Novalis
Oud 7 mei 2005, 00:52   #139
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Modale Nederlanders zegt u?Wel,dan mag u eens door de villawijk van Neerpelt komen rijden.Het is de één gele nummerplaat tegen de ander,en het zijn woningske's van gemiddeld 500.000€ die ze bewonen.De praktijk wijst dus anders uit van wat hetgene u hier verteld.
In het Antwerpse is er wel een verschuiving van rijke naar modale Nederlanders geweest, evenals van de villawijken rond het Antwerpse (Schoten, Brasschaat, Schilde...) naar de grensgemeeten (Hoogstraten...).
Veel zal er van af hangen wat we rijk of modaal noemen. Maar de beweegredenen zijn in elk geval anders. Vroeger (rijk) enkel fiscaal (zoals Henin naar Monaco), nu (modaal) aangetrokken door de relatief lage prijzen van de woningen.
Oud 7 mei 2005, 00:55   #140
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel wordt er in Schoten betaald voor een simpele arbeiderswoning?
Een rijwoning, gebouwd jaren vijfig, voorzien van het klassieke komfort, tussen 150000 en 200000 euro.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be