Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 september 2005, 19:32   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand moet ergens zijn geld verdienen. Eigenlijk wel goed gezien van de man: richt een partijtje op en laat die partij allerlei klachten neerleggen. Dergelijke zaken doe je best via een advocaat. En kijk eens aan: niemand minder dan de voorzitter van de bubbelsmurfen is een advocaat. Hop, daar vloeit het geld van de partijkas naar de portemonnee van Hans I le Grand. Een goede investering toch, zo'n eigen politiek clubje oprichten.
Idd.
Even een stelling poneren.
1) 100 leden maal 15 euro = 1500 euro.
2) Hans 1 zelf moet natuurlijk ook 15 euro betalen.
3) Met 15 euro te investeren verdient hij dus maar liefst 1485 euro!!!!!
Er is geen enkele speculant op de beurs die met zulke kleine inleg zoveel kan verdienen.

Dit is maar een voorbeeld daar ik het lidgeld en het aantal leden van dat clubje niet ken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 17-09-2005 at 20:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zijne Doorluchtigheid Hans I le Grand moet ergens zijn geld verdienen. Eigenlijk wel goed gezien van de man: richt een partijtje op en laat die partij allerlei klachten neerleggen. Dergelijke zaken doe je best via een advocaat. En kijk eens aan: niemand minder dan de voorzitter van de bubbelsmurfen is een advocaat. Hop, daar vloeit het geld van de partijkas naar de portemonnee van Hans I le Grand. Een goede investering toch, zo'n eigen politiek clubje oprichten.
Idd.
Er is geen enkele speculant op de beurs die met zulke kleine inleg zoveel kan verdienen.

Dit is maar een voorbeeld daar ik het lidgeld en het aantal leden van dat clubje niet ken.[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 17-09-2005 at 20:33
Reason:

Citaat:
Idd.
Er is geen enkele speculant op de beurs die met zulke kliene inleg zoveel kan verdienen.

Dit is maar een voorbeeld daar ik het lidgeld en het aantal leden van dat clubje niet ken.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Idd.

[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2005 om 19:45.
daiwa is offline  
Oud 17 september 2005, 19:40   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Idd.
Er is geen enkele speculant op de beurs die met zulke kliene inleg zoveel kan verdienen.

Dit is maar een voorbeeld daar ik het lidgeld en het aantal leden van dat clubje niet ken.
Honderd leden, maar, beste vriend, wat u daar nu zegt! De bubbels beweren dat ze "duizenden" leden hebben! En dat er iedere dag nieuwe bijkomen!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 september 2005, 19:40   #123
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd.

Dit is maar een voorbeeld daar ik het lidgeld en het aantal leden van dat clubje niet ken.
LOL

1500 euro! voor een advocaat! zoveel verdient hij waarschijnlijk niet op een half jaar! WOEHOEH!
Oud 17 september 2005, 19:44   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderd leden, maar, beste vriend, wat u daar nu zegt! De bubbels beweren dat ze "duizenden" leden hebben! En dat er iedere dag nieuwe bijkomen!
Die duizenden leden heb ik hier ook al gelezen maar sta mij toe dat ik daar geen bal van geloof.
Ik wou enkel de verhouding aantonen van zijn kleine bijdrage en de enorme woekerwinst die hij daar op zou kunnen maken.
daiwa is offline  
Oud 17 september 2005, 19:53   #125
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik denk dat het meer is dan 40%
Hoe komt het dan dat ze minder dan 0,5% halen bij verkiezingen?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 17 september 2005, 20:02   #126
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De rest heeft het licht nog niet gezien maar vroeg of laat gebeurt dat wel volgens die clowns.

Oorspronkelijk bericht door Nello
tja, sommige mensen zien het licht minder snel, maar uiteindelijk komen ze toch bij dé toekomstpartij

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Wie laatst lacht, best lacht. Onze triomf staat voor de deur en niks of niemand houdt ons nog tegen.[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 17-09-2005 at 21:04
Reason:

Citaat:
De rest heeft het licht nog niet gezien maar vroeg of laat gebeurt dat wel volgens die clowns.

tja, sommige mensen zien het licht minder snel, maar uiteindelijk komen ze toch bij dé toekomstpartij

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Wie laatst lacht, best lacht. Onze triomf staat voor de deur en niks of niemand houdt ons nog tegen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

tja, sommige mensen zien het licht minder snel, maar uiteindelijk komen ze toch bij dé toekomstpartij[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 september 2005 om 20:04.
daiwa is offline  
Oud 17 september 2005, 20:32   #127
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat dit onderwerp erg laat staat op de verzuchtingen van de Belgen.
Oud 25 september 2005, 10:40   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die duizenden leden heb ik hier ook al gelezen maar sta mij toe dat ik daar geen bal van geloof.
Ik wou enkel de verhouding aantonen van zijn kleine bijdrage en de enorme woekerwinst die hij daar op zou kunnen maken.
Volgens de beweringen van de bubbels zijn er na de zaak-Wilmots weer "heel veel nieuwe leden" bijgekomen.

Sidder en beef!
Ruim de baan!
De BUB komt eraan!
Sidder en beef!

Hans I le Grand samen met "duizenden" bubbels (volgens hun kledingcode allemaal met stropdas) die oprukken naar Brussel om aldaar het federalistisch bestel omver te werpen en de unitaire staat op te richten. De belgicistische Mussolini begint met z'n "mars op Rome"...

Oud 25 september 2005, 11:00   #129
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De opiniepeilingen spreken dat tegen: er zijn ongeveer 40% unitaristen en unie-federalisten en die mogen nooit op tv. Dat zegt genoeg.
aaaaarghh!
dat woord BESTAAT NIET!!
JIJ vindt dat uit om toch maar een 'doelgroep' uit te vinden, mocht die dan nog bestaan ook.
Een 'unie-federalist' is een contraditcio in terminis, aangezien een unionist per definitie tegen het federalisme is, én omgekeerd.
Het is duidelijk dat jij met alle middelen alle soorten mensen wilt aantrekken, maar daarmee ook uw geloofwaardigheid op het spel zet (allé, niet dát ik je geloofwaardig vind hoor). Neem nou Patriot!, dit hevig unionist is. Wel, ik kan goed begrijpen dat hij af en toe fel van leer trekt tegen het -terecht- slechte federalisme. Wat ik dan n�*et snap is dat je federalisten opneemt in je partij, en die nog als provinciale leiding aanstelt?!
Je bent consequent, of je bent niet. En voor een beginnende partij, in de meest 'pre' fase die er is, moet je het écht niet wagen om consequentie af te wijzen. Het werkt op de lachspieren..
Ambiorix is offline  
Oud 25 september 2005, 11:29   #130
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
aaaaarghh!
dat woord BESTAAT NIET!!
JIJ vindt dat uit om toch maar een 'doelgroep' uit te vinden, mocht die dan nog bestaan ook.
Een 'unie-federalist' is een contraditcio in terminis, aangezien een unionist per definitie tegen het federalisme is, én omgekeerd.
Het is duidelijk dat jij met alle middelen alle soorten mensen wilt aantrekken, maar daarmee ook uw geloofwaardigheid op het spel zet (allé, niet dát ik je geloofwaardig vind hoor). Neem nou Patriot!, dit hevig unionist is. Wel, ik kan goed begrijpen dat hij af en toe fel van leer trekt tegen het -terecht- slechte federalisme. Wat ik dan n�*et snap is dat je federalisten opneemt in je partij, en die nog als provinciale leiding aanstelt?!
Je bent consequent, of je bent niet. En voor een beginnende partij, in de meest 'pre' fase die er is, moet je het écht niet wagen om consequentie af te wijzen. Het werkt op de lachspieren..
Je hebt gelijk maar wij hebben géén federalisten (ook Kim niet, waar je duidelijk op doelt), die tégen het Unitarisme zijn. Kim gelooft gewoon dat het moeilijk is de Unitaire Staat nog te herstellen, en stelt zich tevreden met het verdedigen van de federale staat. De zogenaamde federalisten in de BUB, een bijzonder kleine minderheid wel, mogen geen standpunten innemen tegen het unitarisme maar het staat hen vrij dit principe niet te verdedigen - als ze de eenheid van België maar verdedigen, alsook het principe dat geen enkele bevoegdheid nog gesplitst mag worden.
Patriot! is offline  
Oud 25 september 2005, 11:41   #131
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Een minderheid binnen bub
Oud 25 september 2005, 12:06   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Je hebt gelijk maar wij hebben géén federalisten (ook Kim niet, waar je duidelijk op doelt), die tégen het Unitarisme zijn. Kim gelooft gewoon dat het moeilijk is de Unitaire Staat nog te herstellen, en stelt zich tevreden met het verdedigen van de federale staat. De zogenaamde federalisten in de BUB, een bijzonder kleine minderheid wel, mogen geen standpunten innemen tegen het unitarisme maar het staat hen vrij dit principe niet te verdedigen - als ze de eenheid van België maar verdedigen, alsook het principe dat geen enkele bevoegdheid nog gesplitst mag worden.
Eens te meer spreken de bubbels zichzelf en elkaar tegen. Nu is het niet al niet erg meer dat er federalisten in de bubbelsmurfenclub zitten. Nochtans waren het diezelfde bubbels die maanden geleden nog luid uitriepen dat federalisme gelijkstond met separatisme, daar federalisme uiteindelijk leidt tot confederalisme en dit onvermijdelijk tot separatisme. Herroepen jullie dan die eerder geuite stelling?

Over welk principe spreekt u in uw laatste zin? Bij federalisme zijn er immers wel bevoegdheden gesplitst... Welk soort federalisme mag dat dan wel zijn waar er geen bevoegdheden zijn gesplitst?
Oud 25 september 2005, 12:24   #133
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de beweringen van de bubbels zijn er na de zaak-Wilmots weer "heel veel nieuwe leden" bijgekomen.

Sidder en beef!
Ruim de baan!
De BUB komt eraan!
Sidder en beef!

Hans I le Grand samen met "duizenden" bubbels (volgens hun kledingcode allemaal met stropdas) die oprukken naar Brussel om aldaar het federalistisch bestel omver te werpen en de unitaire staat op te richten. De belgicistische Mussolini begint met z'n "mars op Rome"...

herken ik daar karel dillen?
Oud 25 september 2005, 12:46   #134
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens te meer spreken de bubbels zichzelf en elkaar tegen. Nu is het niet al niet erg meer dat er federalisten in de bubbelsmurfenclub zitten. Nochtans waren het diezelfde bubbels die maanden geleden nog luid uitriepen dat federalisme gelijkstond met separatisme, daar federalisme uiteindelijk leidt tot confederalisme en dit onvermijdelijk tot separatisme. Herroepen jullie dan die eerder geuite stelling?

Over welk principe spreekt u in uw laatste zin? Bij federalisme zijn er immers wel bevoegdheden gesplitst... Welk soort federalisme mag dat dan wel zijn waar er geen bevoegdheden zijn gesplitst?
Het gaat hem wel degelijk over unie-federalisme, waarbij bevoegdheden terug naar de federale staat worden overgeheveld.
Hans1 is offline  
Oud 25 september 2005, 12:47   #135
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sidder en beef!
Ruim de baan!
De BUB komt eraan!
Sidder en beef!

Doe nu niet zo hypocriet, VDB. Als er één partij een voorbeeld neemt aan fascisten, is het wel uw "Belang".
Hans1 is offline  
Oud 25 september 2005, 12:57   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe nu niet zo hypocriet, VDB.
Lijkt me eerder bij u te zoeken: "We vonden zijn telefoonnummer niet"...
Oud 25 september 2005, 12:58   #137
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wij zijn geen fascisten tenminste.
Hans1 is offline  
Oud 25 september 2005, 13:00   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rekening houdend met uw drang te raken aan de taalgrens, de uitbreiding van Brussel goed te praten en België op te zadelen met een enkel, Engelse administratieve taal, past u volledig in het plaatje van de fascistische ideologie.
Oud 25 september 2005, 13:19   #139
Ambiorix

Standaard

Citaat:
zegt onze überstaatsnationalist
Ambiorix is offline  
Oud 25 september 2005, 13:21   #140
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen nationalist. Ik beschouw België immers niet als beter dan andere landen. Ik luister gewoon naar de bevolking. Noem me een patriot, maar niet meer dan dat.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be