Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2003, 17:37   #121
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ok, ook goed, voor mijn part mogen jullie gewoon op jullie beide oren slapen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 17:40   #122
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
We veronderstellen dat u begint met een IQ van 100. Per slim ding dat je zegt, komt er 10 bij. Per dom, gaat er 10 af...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelfaceke
Geen enkel probleem.

1. Dit land telt nu 58 ministers, dat is een record. Wanneer we gaan splitsen, komen daar nog maar eens ministers bij. Lijkt mij een dure zaak, niet?
Maak gewoon één drietalige regering, zoals het hoort.
Wanneer we splitsen, verdwijnen er juist ministers. Of denk je dat Vlaanderen nood heeft aan 58 ministers? IQ 90. Dat u spreekt over een drietalige regering vind ik dan weer positief, omdat de BUB voor het eerst zijn discriminatie laat vallen tegen de Duitstaligen. IQ 100.

Citaat:
2. Europa is hét voorbeeld bij uitstek. Wij zijn het perfecte voorbeeld voor Europa, in plaats van alles te willen splitsten, zouden we verdorie fier moeten zijn op België.
Dat wij het perfecte voorbeeld zijn voor Europa, is lachwekkend. Allerlei institutioneel onrecht hier is helemaal geen pluspunt. IQ90. Eerder de trend om te decentraliseren en het bestuur dichter bij de burger te plaatsen, zoals de flaminganten dat voorstaan, is een voorbeeld voor Europa. IQ80. Internationale trends tot decentralisatie wijzen daar op (UK, Spanje, op kousevoeten Frankrijk (lichtjes door Corsica),...) IQ70.

Citaat:
3. Is het overigens Wallonië niet dat ons destijds heeft geholpen om er terug bovenop te komen?
Prof. Juul Hannes toont aan dat Wallonië ons vroeger ook uitgebuit heeft. SZ bestond toen nog niet, maar waar Arm Vlaanderen 44% van de belastingen betaalde, in de armste periode sinds eeuwen, kreeg het slechts 37% van de investeringen terug. IQ60. (deze mythe raakt maar niet uitgeroeid bij de belgicisten, ook al hebben zij geen cijfermateriaal, maar wij wel voor het tegendeel).

Citaat:
4. De zogenaamde transfers die jullie aanhalen zijn gewoon ronduit overdreven. Zullen we het een keer hebben over de transfers naar Limburg? Over de transfers naar het Vlaams Blok zelf?
Die transfers binnen Vlaanderen zijn peanuts in vergelijking met de 8,5 miljard euro die naar Wallonië gaan. Ze bedragen slechts enkele tientallen miljoenen, en ik heb er nog geen kat over horen klagen, juist omdat ze effectief zijn. IQ50. Bovendien is het Vlaams Blok inderdaad een mooie provincie, die veel te veel geld krijgt IQ40.

Citaat:
Ik ben als Belg geboren, ben daar fier op en zal dat altijd blijven!
Hoe kun je nu fier zijn op iets waar je geen verdienste aan hebt? IQ30.

Ik moet mij trouwens verontschuldigen: ik zei dat u een IQ van 20 had, blijkbaar heb ik me vergist, het is meer. 30 dus

Alléz Agelfaceken en andere patriotten... Antwoord hier eens op. Uw "argumenten" worden met de grond gelijk gemaakt!
Open jullie ogen eens en besef dat la belgique unitaire niet meer is en niet meer zal zijn. Op naar een onafhankelijk Vlaanderen!!!!
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:29   #123
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dank u voor de suggesties, maar maakt u zich maar geen zorgen over de werking van de B.U.B.

Ik zou me eerder zorgen maken over het Vlaams-nationalisme als ik van u was !
Als ik de BUB-activiteit zo bekijk op dit forum en vooral de hoge kwaliteit van hun postings dan moeten wij ons niet te veel zorgen maken. Hoe meer onzin jullie posten hoe meer stemmen het Vlaams-Nationalisme zal halen.
Ja, kijk maar hoe goed de N-VA het deed!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:32   #124
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ik vind Geert een goed politicus.
Hij heeft goeie ideeen, en maakt de juiste analyses.
Maaar de verkeerde conclusies (VL onafhankelijk)
Nu heeft hij plotseling goede ideeën. Blijkbaar is er weinig eensgezindheid onder de Blubberaars.
Enkel ruimte voor eigen meningen.
Dat is normaal in democratische partijen, weet u.
Mijn beste Jan van den Berghe, hebt u ooit al eens gehoord van een PERSOONLIJKE mening? Mijn mening over Geert Bourgeois staat los van de BUB...
Oud 29 mei 2003, 18:36   #125
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Angelfaceke, in plaats van de NVA uit te schelden zou u beter mijn argumenten eens proberen te ontkrachten.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen enkel probleem.

1. Dit land telt nu 58 ministers, dat is een record. Wanneer we gaan splitsen, komen daar nog maar eens ministers bij. Lijkt mij een dure zaak, niet?
Zo fout als het maar zijn kan. Denkt u dat we de Belgische ministers gaan behouden als Belgie er niet meer is misschien? Natuurlijk niet, als we Belgie splitsen nemen we gewoon het Vlaams parlement als nieuwe en enige parlement, we zullen het dus kunnen stellen met minder ministers als nu.
Gewoon een drietalige regering zoals het hoort: wie zegt dat dat zo hoort? De koning? En wie zegt dat dat gewoon is? In welk land heeft men zo nog een drietalige regering???

Citaat:
2. Europa is hét voorbeeld bij uitstek. Wij zijn het perfecte voorbeeld voor Europa, in plaats van alles te willen splitsten, zouden we verdorie fier moeten zijn op België.
Europa zal een confederale unie worden en geen unitaire staat anders zou het trouwens idioot zijn om Belgie te behouden want daar is per definitie geen plaats voor in een unitaire staatsvorm. Ik denk dat iedereen nog al zal lachen als men Belgie gaat nemen als het ideale voorbeeld voor Europa, elke dag communautaire problemen en dat reeds sinds haar oprichting, laten we fier zijn!

Citaat:
3. Is het overigens Wallonië niet dat ons destijds heeft geholpen om er terug bovenop te komen?
Neen, er zijn nooit geldstromen van Wallonie naar Vlaanderen geweest er zijn wel veel Vlamingen geweest die voor hongerlonen moesten gaan werken in de Waalse industrie, maar dat is slechts een nuance voor de Belgicisten.

Citaat:
4. De zogenaamde transfers die jullie aanhalen zijn gewoon ronduit overdreven. Zullen we het een keer hebben over de transfers naar Limburg? Over de transfers naar het Vlaams Blok zelf?
Die transfers zijn niet overdreven, ze zijn enkele jaren geleden berekend door de KBC geen enkele studie heeft die transfers al tegengesproken. Er is nog geen studie geweest over transfers naar Limburg, en er is ook niemand die beweert dat er zulke ongehoorde transfers zijn, dit staat wel in scherp contrast met de Noord-Zuid transfers, niet? De trasfers naar het blok zijn inderdaad overdreven maar dat is dan ook de Belgische staat haar schuld en niet die van de Vlaamsnationalisten.

Citaat:
Proficiat!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:47   #126
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angelfaceke, in plaats van de NVA uit te schelden zou u beter mijn argumenten eens proberen te ontkrachten.

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen enkel probleem.

Zo fout als het maar zijn kan. Denkt u dat we de Belgische ministers gaan behouden als Belgie er niet meer is misschien? Natuurlijk niet, als we Belgie splitsen nemen we gewoon het Vlaams parlement als nieuwe en enige parlement, we zullen het dus kunnen stellen met minder ministers als nu.
Gewoon een drietalige regering zoals het hoort: wie zegt dat dat zo hoort? De koning? En wie zegt dat dat gewoon is? In welk land heeft men zo nog een drietalige regering???

Citaat:
Europa zal een confederale unie worden en geen unitaire staat anders zou het trouwens idioot zijn om Belgie te behouden want daar is per definitie geen plaats voor in een unitaire staatsvorm. Ik denk dat iedereen nog al zal lachen als men Belgie gaat nemen als het ideale voorbeeld voor Europa, elke dag communautaire problemen en dat reeds sinds haar oprichting, laten we fier zijn!

Citaat:
Neen, er zijn nooit geldstromen van Wallonie naar Vlaanderen geweest er zijn wel veel Vlamingen geweest die voor hongerlonen moesten gaan werken in de Waalse industrie, maar dat is slechts een nuance voor de Belgicisten.

Citaat:
Die transfers zijn niet overdreven, ze zijn enkele jaren geleden berekend door de KBC geen enkele studie heeft die transfers al tegengesproken. Er is nog geen studie geweest over transfers naar Limburg, en er is ook niemand die beweert dat er zulke ongehoorde transfers zijn, dit staat wel in scherp contrast met de Noord-Zuid transfers, niet? De trasfers naar het blok zijn inderdaad overdreven maar dat is dan ook de Belgische staat haar schuld en niet die van de Vlaamsnationalisten.

Citaat:
Proficiat!
Ow, dus je mening zeggen is uitschelden...
Vlug op de tenen getrapt hoor!

Wat jouw argumenten betreft, ten eerste u zegt dat vele "Vlamingen" zijn gaan werken voor hongerlonen destijds, was u er soms bij om dat zo goed te weten?

Wat heeft de Belgische Staat in godsnaam schuld aan de transfers van het Vlaams Blok?

En wat de drietalig regering betreft, u zegt dat er geen enkel land spreekt over een een drietalige regering maar dan moet u mij een keer zeggen in welk land dat ze spreken over separatisme? Enkel en alleen in België... en enkel en alleen door Vlaams-Nationalisten die denken dat het op hun eentje veel beter zal gaan maar dan achteraf met hangende pootjes terugkeren... Helaas is het dan veel te laat...
Oud 29 mei 2003, 18:57   #127
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat uw mening nogal weinig inhoudelijk was. Ik kan de BUB ook constant belachelijk maken maar wat schiet je daar mee op?? 1keer per dag de BUB belachelijk maken is voor mij al genoeg!

Citaat:
Wat jouw argumenten betreft, ten eerste u zegt dat vele "Vlamingen" zijn gaan werken voor hongerlonen destijds, was u er soms bij om dat zo goed te weten?
Moet ik er dan bij zijn om dat te mogen beweren?? ER zijn daar boeken over geschreven, ik mag veronderstellen dat de auteurs redenen genoeg hebben om dat te beweren.

Citaat:
Wat heeft de Belgische Staat in godsnaam schuld aan de transfers van het Vlaams Blok?
Omdat de Belgische staat die transfers zelf heeft ingericht en betaald tiens!!

Citaat:
En wat de drietalig regering betreft, u zegt dat er geen enkel land spreekt over een een drietalige regering maar dan moet u mij een keer zeggen in welk land dat ze spreken over separatisme? Enkel en alleen in België... en enkel en alleen door Vlaams-Nationalisten die denken dat het op hun eentje veel beter zal gaan maar dan achteraf met hangende pootjes terugkeren... Helaas is het dan veel te laat...

In TsechieSlovakije is men onlangs nog gesepareerd en met positieve gevolgen voor beiden trouwens. In Baskenland is men al langer voor seperatisme aan het streiden. De oostblok landen zijn enkele jaren geleden allemaal afgesplitst van de Sovjet unie en Rusland.

Als u denkt dat het allemaal veel slechter zal gaan in een onafhankelijk Vlaanderen waarom geeft u daar dan geen argumenten omtrent?
Oud 29 mei 2003, 18:58   #128
alpina
Europees Commissaris

Standaard

dubbel
Oud 29 mei 2003, 20:33   #129
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen enkel probleem.

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Proficiat!

Nee kom Angelfaceke... Ik daag u uit! Ontkracht deze argumenten en ik word belgicist.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 20:51   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de belgicisten staan niet onmiddellijk bekend om hun ruimdenkendheid en hun kennis over wat er allemaal in het buitenland gebeurt. Zijn er geen andere separatistische bewegingen buiten Vlaanderen? Natuurlijk. Er is in de eerste plaats Baskenland. Er is Québec aan de overzijde van de Grote Plas. Nog maar enkele jaren geleden waren er de Baltische en Joegoeslavische republieken. Er zijn ook allerlei separatistische oprispingen in Schotland. Het rommelt nog altijd in de Hongaarse gebieden in Roemenië. Er is natuurlijk ook Tsjetsjenië in het GOS.

Naast dergelijke separatistische bewegingen bestaan er talloze regionalistische bewegingen die meer rechten (politiek en cultureel) eisen voor bepaalde minderheidsvolkeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 20:53   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, kijk maar hoe goed de N-VA het deed!
In ieder geval vééééél beter dan jullie Blubberpartij.
Oud 29 mei 2003, 20:54   #132
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel haalde de BUB ook alweer. 0,13%.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 21:03   #133
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, Jan, zotten heb je overal, ook in het buitenland.

Enne, dat van die argumenten voor een onafhankelijk Vlaanderen (West- of Oost-?), ik zou er dolgraag op antwoorden, maar eerst moet je er ons nog één geven ook !
Oud 29 mei 2003, 21:06   #134
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En je weet wel zeer goed dat de NVA het belabberd slecht heeft gedaan op 18 mei. Ze werden door de Vlaemsche TV en radio op handen gedragen en slaagden er bijna nergens in de 5% te halen.

Zieliger kan gewoon niet. Totale afgang voor het Vlaams-nationalisme !
Oud 29 mei 2003, 21:10   #135
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En je weet wel zeer goed dat de NVA het belabberd slecht heeft gedaan op 18 mei. Ze werden door de Vlaemsche TV en radio op handen gedragen en slaagden er bij nergens in de 5% te halen.

Zieliger kan gewoon niet. Totale afgang voor het Vlaams-nationalisme !
Ze hebben het slechter gedaan dan ik had verwacht. Maar we hebben gelukkig wel 1 verkozene in de Kamer. En neen, we werden niet op handen gedragen door de Vlaamse media. We kregen gewoon wat media-aandacht omdat we nu eenmaal een oppositiepartij zijn.

Vlaams nationalisme is niet dood, want voor de N-VA en het Blok tesamen stemmen er iets minder dan 1 miljoen mensen voor een Vlaams nationalistische partij.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 21:11   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totale afgang voor het Vlaams-nationalisme !
Er zijn natuurlijk geen Vlaams-nationalisten buiten de N-VA...

Samen met het Blok zouden de Vlaams-nationalisten bijna de grootste partij in Vlaanderen worden.

Er is zelfs een cordon nodig om ze te stoppen.

Totale afgang, inderdaad...
Oud 29 mei 2003, 21:17   #137
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Samen met het Blok zouden de Vlaams-nationalisten bijna de grootste partij in Vlaanderen worden..
Moesten de mensen omwille van Vlaams-nationalisme ipv als protest tegen de andere partijen op het Vlaams Blok stemmen zou u gelijk hebben.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 21:20   #138
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Samen met het Blok zouden de Vlaams-nationalisten bijna de grootste partij in Vlaanderen worden..
Moesten de mensen omwille van Vlaams-nationalisme ipv als protest tegen de andere partijen op het Vlaams Blok stemmen zou u gelijk hebben.
Neen, want in het partijprogramma van het blok staat wel degelijk Vlaamsnationalisme als belangrijk punt in geschreven het is dus zeker een Vlaamsnationalistische partij of de kiezers dat allemaal zijn is een andere zaak.
Oud 29 mei 2003, 21:34   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Stemmen dan alle kiezers van de CD&V op de partij omwille van haar chirstendemocratische principes? Stemmen dan alle kiezers van de VLD op de partij omwille van haar liberaal gedachtengoed?

Neen, natuurlijk niet.

Ook onder de VB-kiezers hebben mensen een aantal uiteenlopende redenen. En daar is gewoon niets mis mee. Alleen weigert u de stem van die 700.000 mensen ernstig te nemen. U doet het gewoon af als een "proteststem". Blijkbaar onbelangrijk.

Het is trouwens een totale zelfovertuiging. Immers, bij de verkiezingen stond u niet in het hokje van de VB-kiezer en heb ik niet hun gedachten kunnen lezen. In België is de stemming nog altijd geheim alsook de motivatie die mensen naar voorschuiven om op die of een andere partij te stemmen.
Oud 29 mei 2003, 21:45   #140
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik negeer die 700.000kiezers helemaal niet (en zou niet weten op welke manier zij genegeerd worden), en natuurlijk stemmen er mensen omwille van verschillende redenen op een partij, maar ik ken weinig partijen (zoals het VB) waarop (zo massaal) gestemd wordt omwille van protest tegen andere partijen.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be