Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 16 mei 2005, 17:39   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In België zijn ook de meeste provincies ééntalig. Maar wat is uw punt nu? Dat belet dus blijkbaar niet het bestaan van tweetalige kantons/provincies.
In België is daar geen reden toe, daar we niet met een tijdmachine weer in de tijd moeten teruggaan.

Uw stelling zou, in Zwitserland bijvoorbeeld, overeenkomen met een gedwongen terugkeer van het nieuwe kanton Jura naar het kanton Bern waar het eens van deel uitmaakte. Omwille van taalkundige en politieke redenen werd Jura afgesplitst en werd uiteindelijk een eigen, zelfstandig kanton.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2005, 17:42   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Brusselse economie reikt verder dan zijn stadsgrenzen. Die kunnen we als Belgen wel wijzigen, niet de landsgrenzen. Zo moeilijk lijkt me dat niet te begrijpen. Met de Belgische staatsstructuur doen de Belgen wat ze willen.
De Brusselse economie. Wat moet die voorstellen buiten de zetels van vele grote bedrijven en de overheidsdiensten? Neem dat weg en Brussel wordt een dode stad. Steden met een echte economische handelsactiviteit zijn bijvoorbeeld Antwerpen, Kortrijk/Waregem. Brussel profiteert van het feit dat veel bedrijven hun maatschappelijke zetel in Brussel vestigen, alhoewel de echte economische activiteit elders anders gebeurt.
Oud 16 mei 2005, 18:19   #123
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad, Waregem (voor ik u 'kende' nooit van gehoord, maar soit) is op z'n eentje de motor van de Belgische, wat zeg ik, Europese economie te noemen! Brussel verzinkt in vergelijking met deze mastodont in het niet!
Patriot! is offline  
Oud 16 mei 2005, 18:27   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad, Waregem (voor ik u 'kende' nooit van gehoord, maar soit) is op z'n eentje de motor van de Belgische, wat zeg ik, Europese economie te noemen! Brussel verzinkt in vergelijking met deze mastodont in het niet!
Ja? Dan moet u maar eens komen kijken naar industrie die u in het Waregemse, en daarbij aansluitend, Kortrijkse en Oudenaardse vindt. Echte bedrijven met een echte economische actitiviteit. Geen maatschappelijke zetels zoals in Brussel.
Oud 16 mei 2005, 18:32   #125
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit mag van de flaminganten natuurlijk niet worden gezegd, maar Brussel-Halle-Vilvoorde is de enige echte democratische kieskring in België waar de inwoners kunnen stemmen voor alle partijen die hen gaan besturen. Daarom stelt de B.U.B. voor dit model uit te breiden tot heel België.

Wat is hier op tegen, tenzij u tegen democratie bent natuurlijk? Gelieve ook het afgezaagde gezaag over "Vlamingen" en "Walen" achterwege te laten als u zich geroepen voelt hierop te reageren.
Dag 1: invoeren van Belgische kieskring
Dag 2: algemene volksopstand
Dag 3: uitroepen van Vlaamse en Waalse staat

Doe zo verder, Blub!
Oud 16 mei 2005, 18:49   #126
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In België is dat inderdaad een showvertoning zonder weerga. Beter had men de senaat hier gewoon afgeschaft. Heel de parlementaire werking is hier trouwens niet al te veel soeps, zeker als je dat vergelijkt met de Nederlandse wijze van aanpakken. Zo kijk ik af en toe eens naar de rechtstreekse uitzending van de debatten in de Tweede Kamer, en daar merk ik de ernst en diepgang op waarmee men debatteert. Ook valt me op dat zelfs de leden van de meerderheidspartijen kritische vragen aan de minister(s) durven stellen. Bij ons is dat gewoonweg niet het geval. Hier zit men gevangen in die dwangbuis van de partijdiscipline.
Zo dient het in België ook te worden: een serieus tweekamerstelsel met zo weinig mogelijk partijpolitiek �* la Vlaams Belang. Annemans heeft de laatste dagen weer eens getoond hoe het niet moest. Zijn gedrag was beschamend voor de rechtsstaat.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:01   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo dient het in België ook te worden: een serieus tweekamerstelsel met zo weinig mogelijk partijpolitiek �* la Vlaams Belang. Annemans heeft de laatste dagen weer eens getoond hoe het niet moest. Zijn gedrag was beschamend voor de rechtsstaat.
Leg die laatste zin eens.
Oud 16 mei 2005, 20:05   #128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Dag 1: invoeren van Belgische kieskring
Dag 2: algemene volksopstand
Dag 3: uitroepen van Vlaamse en Waalse staat

Doe zo verder, Blub!
Volksopstand?? Waarom? Omwille van de invoering van een Belgische kieskring? Wie gaat daar tegen in opstand komen, denk je?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:06   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg die laatste zin eens.
Daar valt niet veel aan uit te leggen, Van den Berghe... Het gedrag van Annemans is ALTIJD beschamend voor om het even welke rechtstaat. Klaarblijkelijk bent u al snel vergeten hoe Annemans een aantal rechters bedreigde...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:07   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daar valt niet veel aan uit te leggen, Van den Berghe... Het gedrag van Annemans is ALTIJD beschamend voor om het even welke rechtstaat. Klaarblijkelijk bent u al snel vergeten hoe Annemans een aantal rechters bedreigde...
Daar weet ik niets van. Waarschijnlijk heeft u slecht geluisterd; iets wat wel meer voorkomt bij u.
Oud 16 mei 2005, 20:14   #131
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen de nagels met koppen te veel pijn?
Boerke Naas is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:14   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar weet ik niets van. Waarschijnlijk heeft u slecht geluisterd; iets wat wel meer voorkomt bij u.
Hahahaha... Zo kennen we hem weer, onze Van den Berghe. Als het niet in zijn kraampje past, gewoon staalhard ontkennen...

Waar hebben we dat nog gezien? Ach ja...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:16   #133
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Misschien kan de opperbuffel eens de cijfers van de Brusselse export geven. (Als ze iets exporteren wel te verstaan)
Boerke Naas is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:19   #134
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Hahahaha... Zo kennen we hem weer, onze Raf. Als het niet in zijn kraampje past, gewoon staalhard ontkennen...

Boerke Naas is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:21   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hahahaha... Zo kennen we hem weer, onze Van den Berghe. Als het niet in zijn kraampje past, gewoon staalhard ontkennen...
Dan lees ik graag de tekst die Annemans uitsprak en waarin een bedreiging staat.

Vergeet trouwens niet dat er na die uitspraak werd aangekondigd om klacht neer te leggen en een vervolgingsprocedure te starten. Uiteindelijk is er niets van in huis gekomen. Als het echt om een bedreiging ging, dan was Annemans al voor de rechter gesleept.
Oud 16 mei 2005, 20:21   #136
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Dit mag van de flaminganten natuurlijk niet worden gezegd, maar Brussel-Halle-Vilvoorde is de enige echte democratische kieskring in België waar de inwoners kunnen stemmen voor alle partijen die hen gaan besturen. Daarom stelt de B.U.B. voor dit model uit te breiden tot heel België.

Wat is hier op tegen, tenzij u tegen democratie bent natuurlijk? Gelieve ook het afgezaagde gezaag over "Vlamingen" en "Walen" achterwege te laten als u zich geroepen voelt hierop te reageren.
hoe zit het met de kiesmogelijkheden van de duizenden Vlamingen die in Wallonië zijn gaan wonen ?! Mogen die dan binnenkort op een Vlaamse lijst stemmen in Enghien-Edingen Nivelles-Nijvel Namur-Namen Liège-Luik Bastenaken-Bastogne
Arlon-Aarlen Waremme-Borgworm Huy-Hoei ???

eens zien of alle belgen gelijk zijn voor de wet !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:22   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Misschien kan de opperbuffel eens de cijfers van de Brusselse export geven. (Als ze iets exporteren wel te verstaan)
Dat wordt lachen!
Oud 16 mei 2005, 20:30   #138
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Precies verafstoot...

DHL daar konden we niets aan doen ! Ford Genk ook al niet...

BHV... de belgen liggen daar niet wakker van !

[/quote]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2005, 20:38   #139
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
Hahahaha... Zo kennen we hem weer, onze Raf. Als het niet in zijn kraampje past, gewoon staalhard ontkennen...

Sorry maar ik heb een nogal levendige verbeelding....

Ik stel mij rafje voor en zijn... tja hoe zeg je zoiets...allez je weet wel...

En die zegt nadat ze...tja hoe zeg je zoiets...allez je weet wel... tegen straf Rafke..."uw naam staat voor altijd in het geheugen van deze man gegrift"...baf patat wegens bedreiging...doek valt...

Oud 16 mei 2005, 20:52   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan lees ik graag de tekst die Annemans uitsprak en waarin een bedreiging staat.

Vergeet trouwens niet dat er na die uitspraak werd aangekondigd om klacht neer te leggen en een vervolgingsprocedure te starten. Uiteindelijk is er niets van in huis gekomen. Als het echt om een bedreiging ging, dan was Annemans al voor de rechter gesleept.
Ach, Van den Berghe, u weet best welke uitspraak ik bedoel. De letterlijke tekst weet ik niet meer en ik heb ook absoluut geen zin om ernaar te gaan zoeken. Annemans liet verstaan dat als hij ooit aan de macht kwam, dat hij die rechters zou "weten te vinden"... Een duidelijke bedreiging aan het adres van de rechterlijke macht in dit land...

Citaat:
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be