Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2007, 19:53   #121
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vergeet niet zijn eten en kleding er nog bij te rekenen.
Met "gratis" onderwijs bedoel ik dat de leerkrachten, de schoolgebouwen, de verwarming, het onderhoud, etc. gratis is.
Boeken en schoolgerief moeten ook betaald worden door de Belgische belastingbetalers.

Dit vertalen als zijnde: "ik betaal zèlf voor het middelbaar onderwijs van mijn zoon", en dan in één paragraaf erbij willen vermelden dat men "finance manager" is en een "batchelor in Handelswetenschappen en bedrijfskunde ", dan frons ik toch mijn wenkbrouwen.

deze uitleg hangt met haken en ogen aan elkaar.

Natuurlijk zijn we Europese kampioenen betreffende hoge belastingen. U als Finance Manager en Batchelor in Handelswetenschappen en bedrijfskunde begrijpt echter niet dat UW zoon, op ONZE kosten naar het middelbaar gaat, en je wilt dan nog reclameren dat je zèlf zijn boeken moet kopen?

U bent verstaanbaar, dus kan je op dit forum best mee. Als "finance manager" (wat voor mij in feite "financial manager" zou zijn, maar kom) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je in een Vlaams bedrijf met uw nederlands terecht kan.
Indien U de waarheid spreekt vermoed ik dat het uw kennis van het Russisch is dat je voordeel geeft.

Wat uw diploma betreft: blijkbaar hoeft men tegenwoordig zelfs geen Nederlands meer te kennen om in vlaanderen een diploma te behalen. Ik zal het doorgeven. (mijn dochter kreeg een zestal jaar geleden nog een 7/10 op het vak GESCHIEDENIS omdat er welgeteld DRIE schrijffouten in haar examen stonden, terwijl haar antwoorden niet enkel juist maar ook nog eens volledig waren!)

Ik heb het wèl geVonden:

Scha'bouwelijk= jammerlijk, ellendig.

Misschien eens een goed Nederlands woordenboek aanschaffen?
Een Van Dale of zo?

U betaalt naar eigen zeggen géén belastingen en géén bijdragen aan de sociale zekerheid (samen toch al minstens een 40% van je inkomen), maar gebruikt wèl ons schoolsysteem.
U houdt zich niét aan de wet, vermits die zei dat je terug naar huis moest.

Ik ben niet iemand die zich niet aan de wet wil houden, als dat je vraag mocht zijn.
Ik heb ooit in Engeland gewerkt, maar na een kort bezoek over huis bleek mijn verblijfsvergunning niet meer geldig te zijn. Ik heb gewoon alles in het werk gesteld om dat in orde te brengen (en ben daarin gelukt). Indien niet was ik terug naar huis gegaan. Ik was dan ook geen economisch vluchteling, enkel iemand die zich op die manier in een Engels taalbad wou storten. (wat ook gelukt is).

U spant hier het paard achter de kar.
U moést terug omdat U blijkbaar niet tot de categorie "asielzoekers" werd gerekend.
Het feit dat U aan uw uitwijzing geen gevolg hebt gegeven, staat uiteraard niet in de weg dat U hier alle welgemeende (en gelukte) pogingen tot integratie hebt ondernomen.
Maar zo werkt het dus niet: U heeft zich gewoon niet aan de hier geldende wetten gehouden (die dus in uw geval zei dat je terug naar huis moest).

(persoonlijk vind ik dus ook wel dat er iets niet klopt hoor: mensen die hier zéér bewust wensen te integreren, zich te scholen, hun kinderen netjes willen opvoeden ... noem maar op; maar die naar hier komen "omwille van niet-correcte asielaanvragen" worden geweerd.

Echter mensen die - en ik weet dat het CGKR meeleest, dus ik moet mijn woorden wikken - om economische redenen naar hier komen, m�*�*r zich bewust NIET wensen te integreren... worden wèl aanvaard, simpel omwille van het feit dat ze géén asielzoeker zijn, maar inwoners van de landen waarmee Europa tijdens de oliecrisis contracten mee heeft afgesloten in ruil voor olie (zie: EURABIA van Bat Ye'or).

Ik begrijp weldegelijk uw frustratie en uw onmacht, maar U kan zich evenmin op vijf dingen tegelijk gooien.

Het is niet omdat U pogingen tot integratie heeft ondernomen dat uw asielaanvraag aanvaard werd.

Indien ik echter een referendum mocht invullen waarbij ik mocht kiezen tussen Uw gezin en sommige andere gezinnen (sorry Jozef) dan weet ik zeker voor welk gezin ik zou kiezen.

Alléén: ik blijk racist te zijn, omdat ik een probleem heb met islam zie je. Dus wie gelooft nu een racist?
Ik wou niemand meer zo spanend blijven houden. Mijn familie is al geregulariseerd 3 maanden geleden, maar gevoel “leven zonder papieren” gaan wij nooit vergeten!
U bent hysterisch en agressief. Als ik op uw plaats was , ga ik me nooit vergelijken met mensen die zonder papieren in België zijn. Zou ik me de ogen uit het hoofd schamen. Maar u bent achter de scherm daarom het zo gemakkelijk gaat, hoor.
Weet U wat ONZE maatschappij gevaarlijk maakt? Mensen die rond u lopen met een “vriendelijke” glimlach , maar als je binnen kijkt , is die mentale handicap. Gisteren is mijn zoon van zijn school gekomen met een vraag: Mama, wat is mentaal gehandicapte mens?”Nu ben ik zeker hoe ik het moet vertellen.Uwe mening interesseert me gewoon niet meer. We zijn mensen met totaal verschillende visies. Dat België nooit in intelligente mensen geïnteresseerd was, is niet een wonder meer.We zijn inderdaad niet onder de criteria van Conventie van Genève om erkende vluchteling te worden , gewist. Dat zijn mensen die vluchten uit het land waarvan ze de nationaliteit bezitten omdat ze vrezen te worden vervolgd omwille van ras, godsdienst, politieke overtuiging, nationaliteit of het behoren tot een sociale groep.We zijn :
· Gehandicapte mensen niet
· Zonder ernstige ziektes
· De politieke vluchtelingen -ook niet
· Homo’s of lesbische gevoelen -ook niet
· Religie is ook nooit een probleem gewist.
Wij zijn jonge Russische gezien met een zekerheid in onze toekomst en onze kracht.
Succes.
zonderpaperen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 20:11   #122
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Tja, in België kan je integratie toch nog een probleem worden...
Als je een Moslim bent al helemaal.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:45   #123
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Die gastarbeiders zijn toch ooit naar hier gekomen om te werken? Was dat dan ook 'onmenselijk'? Dus kunnen ze nu toch beter teruggaan met hun kroost om hun land te verrijken? Wat is daar nu verkeerd aan? België wil best helpen met een vliegtuigticket en nog een relokatiepremie erbovenop. Kost ons uiteindelijk minder dan het onderhouden van heler groepen criminelen en werkonwilligen. Bovendien is dan het probleem met het zgn. 'racisme' opgelost. En ook de islam zal voor de terugkeerders voluit te beleven zijn in hun islamland. Da's toch allemaal mooi, nietwaar?
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:09   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonderpaperen Bekijk bericht
Ik wou niemand meer zo spanend blijven houden. Mijn familie is al geregulariseerd 3 maanden geleden, maar gevoel “leven zonder papieren” gaan wij nooit vergeten!
U bent hysterisch en agressief. Als ik op uw plaats was , ga ik me nooit vergelijken met mensen die zonder papieren in België zijn. Zou ik me de ogen uit het hoofd schamen. Maar u bent achter de scherm daarom het zo gemakkelijk gaat, hoor.
Weet U wat ONZE maatschappij gevaarlijk maakt? Mensen die rond u lopen met een “vriendelijke” glimlach , maar als je binnen kijkt , is die mentale handicap. Gisteren is mijn zoon van zijn school gekomen met een vraag: Mama, wat is mentaal gehandicapte mens?”Nu ben ik zeker hoe ik het moet vertellen.Uwe mening interesseert me gewoon niet meer. We zijn mensen met totaal verschillende visies. Dat België nooit in intelligente mensen geïnteresseerd was, is niet een wonder meer.We zijn inderdaad niet onder de criteria van Conventie van Genève om erkende vluchteling te worden , gewist. Dat zijn mensen die vluchten uit het land waarvan ze de nationaliteit bezitten omdat ze vrezen te worden vervolgd omwille van ras, godsdienst, politieke overtuiging, nationaliteit of het behoren tot een sociale groep.We zijn :
Wij zijn jonge Russische gezien met een zekerheid in onze toekomst en onze kracht.
Succes.
Om eerlijk te zijn versta ik amper wat je nu weer bedoelt hoor.

Dat zal dus aan mijn mentale handicap liggen?

nochtans schreef ik:
Citaat:
persoonlijk vind ik dus ook wel dat er iets niet klopt hoor: mensen die hier zéér bewust wensen te integreren, zich te scholen, hun kinderen netjes willen opvoeden ... noem maar op; maar die naar hier komen "omwille van niet-correcte asielaanvragen" worden geweerd.

Echter mensen die - en ik weet dat het CGKR meeleest, dus ik moet mijn woorden wikken - om economische redenen naar hier komen, m�*�*r zich bewust NIET wensen te integreren... worden wèl aanvaard, simpel omwille van het feit dat ze géén asielzoeker zijn, maar inwoners van de landen waarmee Europa tijdens de oliecrisis contracten mee heeft afgesloten in ruil voor olie (zie: EURABIA van Bat Ye'or).

(....)Indien ik echter een referendum mocht invullen waarbij ik mocht kiezen tussen Uw gezin en sommige andere gezinnen (sorry Jozef) dan weet ik zeker voor welk gezin ik zou kiezen.
Blijkbaar had U dit niet begrepen. Wie weet is die mentale handicap van mij (en vele Vlamingen) dus wel besmettelijk. Ik zou maar oppassen als ik U was.

Wat ik echter kwalijker vind is de persoonsbeschrijving die U meegeeft:

Citaat:
We zijn :
Ik neem aan dat U hiermee bedoelt:
We zijn
° geen gehandicapten (minder valide mensen bedoelt U vast)
° geen personen met ernstige ziekte
° geen holebis
° al of niet religieus.

Blijkbaar heeft U er totaal geen weet van dat al deze criteria hier onderhevig zijn aan de anti-discriminatiewetgeving.
Deze items als zogezegd "positief" willen meedelen is hier in dit land reeds strafbaar.
(Rafke zal nog niet gezien hebben dat U holebi's bij "niet gewenst" heeft geklasseerd).

Citaat:
Als ik uw teksten zo lees, bent U mijn inziens VOORAL eigenwijs, wilt U zich helemaal niet schikken naar de hier geldende wetten, dénkt U dat U hier van alle voorzieningen kan genieten en voelt U zich nog te goed om zelf de schoolboeken van uw zoon te kopen.
Nog even en we moeten U dankbaar zijn omdat U door het gebrek aan de juiste criteria geen uitkeringen ontvangt.

Bottom line: u bent zuiver economische vluchteling die onder het mom van asielzoekers hier bent toegestroomd. U bent niet aanvaard en nu bent U boos?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 11:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 11:11   #125
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonderpaperen Bekijk bericht
Beste Doki, bedankt voor uwe reactie, maar U hebt mijn stampunt niet echt goed begrepen. Mijn familie is legaal naar België gekomen maar na zoveel jaar door afwachtprocedure wordt je illegaal. Ik haat die word want ik ben niet illegaal .Ik ben diegene die hier geregistreerd woont, mijn kind naar school stuurt en officiële huurcontract heeft. Ik ben helemaal tegen situatie die we nu hebben! Ja, inderdaad hebben wij nooit belastingen betaald, maar ik heb nog nooit korting voor iets gekregen en als ik naar doctor moet, betaal ik volle pot.
U hebt wel gezegd: “Het komt erop neer dat je mensen die hier in België hun leven hebben opgebouwd verplicht zou willen uitwijzen.” Dat was mijn stampunt. Alles draait rond demografische crisis, knelpuntberoepen, toekomst van pensioenfond in België en als oplos middel zijn jullie naar Poolend gegaan. Vindt U dat het efficiënte oplossing is? We zijn hier al klaar om te beginnen en belastingen betalen (uwe grootste zorg ). We denken over de toekomst van onze kinderen ook.
U hebt ook gezegd:”Je zegt dat je nooit een uitkering hebt ontvangen. Dat kan ook niet als illegaal.” Dat kan misschien een verassing voor u zijn, maar dat gebuurt, helaas, in België.
Ik ben vrij, inderdaad, beslissen waar ik woon. Jullie hebben toch geen probleem naar Amerika verhuizen.
Wij zijn hier bijna 6 jaar en onze grootste zorg is een officiële functionering in deze maatschappij!
Sorry, maar ik begreep je exacte statuut niet. Ik dacht dat je illegaal in het land verbleef, of uitgeprocedeerd was. Je bent als ik het goed begrijp naar België gekomen met een asielaanvraag, die aanvraag is nu onder behandeling, en je bent dus momenteel geregistreerd als asielaanvrager, maar hebt nog geen papieren. Is dat correct? In dat geval begrijp ik je frustratie, want die procedure duurt schandalig lang. Het zou in de wet moeten worden ingeschreven dat ieder mens die langer dan een bepaalde termijn moet wachten op een beslissing over zijn asielaanvraag, en die zich ondertussen duidelijk integreert in onze samenleving, automatisch een verblijsvergunning ontvangt. Mensen zo lang in de onzekerheid houden is onmenselijk.

Ik heb me wellicht onduidelijk uitgedrukt, omdat ik de indruk krijg dat je denkt dat ik me vooral zorgen maak over het feit dat je geen belastingen betaalt. Dat is niet zo, ik wou gewoon illustreren dat je zonder papieren inderdaad niet van de financiële bijstand kunt genieten, maar ook niet moet bijdragen. Ik wou niet insinueren dat je zou profiteren van het feit dat je geen belastingen betaalt.
Oud 8 juni 2007, 11:31   #126
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
@zonderpaperen

Wat ik niet begrijp is hoe jij zonder papieren kan werken?
Volgens mij vertelt zonderpaperen hier de ene lapsus na de andere.

Uw vraag is terecht: zonder papieren kan men uiteraard niet officieel werken: in dat geval betaalt men belastingen en SZ.

Wat is dan haar functie als: "finance manager"?

Bovendien:

Citaat:
1. We zijn al uitgeprocedeerd en onze huidige toestand is humanitaire aanvraag of regularisatie aanvraag zonder enig verblijf document, behalve adresattest van Gemeente waar we gevestigd zijn.
Citaat:
2. Mijn familie is al geregulariseerd 3 maanden geleden, maar gevoel “leven zonder papieren” gaan wij nooit vergeten!

Dan nog: een batchelor diploma halen met dié schabouwelijke taalkennis lijkt me helemaal niet geloofwaardig. Indien wèl dan worden de Vlaamse studenten gediscrimineerd.

Geen enkele illegale asielzoeker krijgt nog OCMW uitkeringen: ze krijgen wel voedsel (van de voedselbanken) onderdak en kleding van liefdadigheidsinstellingen.

Bottomline: mijnheer/mevrouw Zonderpaperen (ik denk dat dit Zonderpapieren moet zijn, maar kom) is hier op ongegronde basis komen aanwaaien omdat ZIJ vonden dat ZIJ daar zomaar het récht toe hadden.

Nu kan ik me voorstellen dat na de val van het IJzeren gordijn de mensen ginder eindelijk het gevoel hadden dat ze zich vrij overal konden bewegen (wat ook het geval is, MITS rekening te houden met de geldende beperkingen), maar dat ze dus zelf vinden dat ze zich niet moeten houden aan de hier geldende beperkingen qua immigratie!

Niet enkel vinden ze dat ZIJ dat rècht hebben, maar ondertussen vinden ze dus ook dat de autochtonen hier héél racistisch zijn en in mijn geval zelfs mentaal gehandicapt.

Ze vinden het bovendien een pluspunt dat ze geen holebi zijn (in tegenstelling tot de hier wonende holebi's die blijkbaar - volgens zelfde poster - niet helemaal sporen....). Hetzelfde voor zieken en gehandicapten...

Wat een verrijking zeg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 11:32.
Oud 8 juni 2007, 11:47   #127
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw vraag is terecht: zonder papieren kan men uiteraard niet officieel werken: in dat geval betaalt men belastingen en SZ.

Wat is dan haar functie als: "finance manager"?

Bovendien:

Dan nog: een batchelor diploma halen met dié schabouwelijke taalkennis lijkt me helemaal niet geloofwaardig. Indien wèl dan worden de Vlaamse studenten gediscrimineerd.

Geen enkele illegale asielzoeker krijgt nog OCMW uitkeringen: ze krijgen wel voedsel (van de voedselbanken) onderdak en kleding van liefdadigheidsinstellingen.

Bottomline: mijnheer/mevrouw Zonderpaperen (ik denk dat dit Zonderpapieren moet zijn, maar kom) is hier op ongegronde basis komen aanwaaien omdat ZIJ vonden dat ZIJ daar zomaar het récht toe hadden.

Nu kan ik me voorstellen dat na de val van het IJzeren gordijn de mensen ginder eindelijk het gevoel hadden dat ze zich vrij overal konden bewegen (wat ook het geval is, MITS rekening te houden met de geldende beperkingen), maar dat ze dus zelf vinden dat ze zich niet moeten houden aan de hier geldende beperkingen qua immigratie!

Niet enkel vinden ze dat ZIJ dat rècht hebben, maar ondertussen vinden ze dus ook dat de autochtonen hier héél racistisch zijn en in mijn geval zelfs mentaal gehandicapt.

Ze vinden het bovendien een pluspunt dat ze geen holebi zijn (in tegenstelling tot de hier wonende holebi's die blijkbaar - volgens zelfde poster - niet helemaal sporen....). Hetzelfde voor zieken en gehandicapten...

Wat een verrijking zeg!
Je bent niet alleen nodeloos agressief, je hebt er blijkbaar ook weer niets van gesnapt. De reden waarom zij hier dingen als een handicap, homoseksualiteit, religie, enz. opsomt is omdat dat redenen zijn waarvoor mensen in bepaalde landen worden vervolgd door de overheid. Als bijvoorbeeld een homo wordt vervolgd in zijn thuisland, dan kan zijn homoseksualiteit, in combinatie met het repressieve regime van zijn land terzake, als reden in aanmerking komen voor een regularisatie. Zonderpapere wou gewoon aangeven dat haar gezin zich niet kon beroepen op het deel uitmaken van deze groepen voor het bekomen van een verblijfsvergunning. Het heeft dus niets te maken met de persoonlijke mening van Zonderpapere over deze groepen. Blijkbaar begrijpt zij beter nederlands dan jij.
Oud 8 juni 2007, 11:54   #128
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Je bent niet alleen nodeloos agressief, je hebt er blijkbaar ook weer niets van gesnapt. De reden waarom zij hier dingen als een handicap, homoseksualiteit, religie, enz. opsomt is omdat dat redenen zijn waarvoor mensen in bepaalde landen worden vervolgd door de overheid. Als bijvoorbeeld een homo wordt vervolgd in zijn thuisland, dan kan zijn homoseksualiteit, in combinatie met het repressieve regime van zijn land terzake, als reden in aanmerking komen voor een regularisatie. Zonderpapere wou gewoon aangeven dat haar gezin zich niet kon beroepen op het deel uitmaken van deze groepen voor het bekomen van een verblijfsvergunning. Het heeft dus niets te maken met de persoonlijke mening van Zonderpapere over deze groepen. Blijkbaar begrijpt zij beter nederlands dan jij.
Er staat daar ook "geen politieke vluchteling" bij, op basis waarvan wordt dan asiel aangevraagd?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:11   #129
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Er staat daar ook "geen politieke vluchteling" bij, op basis waarvan wordt dan asiel aangevraagd?
Bedoel je op basis waarvan ZP haar asielaanvraag heeft gedaan?
Dat kan ze misschien zelf eens uitleggen.
Oud 8 juni 2007, 12:13   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK.

Raar genoeg ben IK nu agressief omdat ik het schabouwelijk Nederlands niet van de eerste keer begreep.

Blijft dus mijn eerste conclusie: ze kwamen niet in aanmerking voor asiel. PUNT.

Oud 8 juni 2007, 12:24   #131
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK.

Raar genoeg ben IK nu agressief omdat ik het schabouwelijk Nederlands niet van de eerste keer begreep.

Blijft dus mijn eerste conclusie: ze kwamen niet in aanmerking voor asiel. PUNT.
Het geschreven Nederlands van ZP zit inderdaad vol spellingsfouten, maar dat is nog geen reden om haar daar even op uitgesproken cynische toon over aan te pakken.

Blijkbaar is haar familie ondertussen geregulariseerd (maar zij zelf niet?), dus er moet daar toch wel één of andere reden voor geweest zijn. Haar huidige toestand is me nog steeds niet 100% klaar.
Oud 8 juni 2007, 13:07   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geschreven Nederlands van ZP zit inderdaad vol spellingsfouten, maar dat is nog geen reden om haar daar even op uitgesproken cynische toon over aan te pakken.
Spellingsfouten???? Na zes jaar hier te hebben verbleven zou ik - gezien de air die mevrouw zichzelf geeft - toch verwachten dat ze (desnoods mèt spellingsfouten), normale zinsconstructies kan opbouwen.

De cynische toon is ontstaan omdat zonderpaperen zich blijkbaar gerechtigd voelt om zèlf te beslissen of ze/hij (ik denk een "ze") de Belgische immigratiewetten wenst te volgen of niet.
Daarbij vond ze het blijkbaar al een hele prestatie dat ze zelf de schoolboeken kocht voor haar zoon die hier gratis onderwijs krijgt, terwijl ze hier helemaal niet horen te zijn!

Citaat:
Blijkbaar is haar familie ondertussen geregulariseerd (maar zij zelf niet?), dus er moet daar toch wel één of andere reden voor geweest zijn. Haar huidige toestand is me nog steeds niet 100% klaar.
heel haar verhaal is niet 100% klaar. Het enige wat klaar is, is dat het met haken en ogen aan elkaar hangt, dat de negatieve commentaar over de racistische vlamingen blijkbaar bonton is in haar gedachtengoed (en omgeving?) dat er géén rekening moet worden gehouden met de hier geldende wetten en dat ze zich rechten toeëigent op ongegronde basis. D�*t is voor mij klaar.

Zelfs indien ik met haar (zie eerste postings) best akkoord kan gaan dat de hier geldende wetten niet juist in mekaar zitten, want dat er inderdaad meer "ongeschikte" migranten worden binnengelaten dan mensen zoals zij die zich weldegelijk zouden wensen in te zetten.

Echter dat laatste verhindert niet dat ik haar toon hoe langer hoe meer aanmatigend vind: haar asielaanvraag werd afgewezen. PUNT.

Niet dat het me stoort dat ze me als mentaal gehandicapte wenst te beschouwen (who cares), maar dat ze dat lef heeft, hangt me de keel uit.

Net zoals U probeer ik in de wirwar van haar schabouwelijk Nederlands (ZES JAAR hier!!!!) een poging te doen om de ware toedracht te vinden. De ene leugen volgt de andere op (waarschijnlijk een gevolg van de wirwar van de wetten waarbij asielzoekers alle mogelijke leugenachtige wegen proberen in te slaan), maar daarom/daarbij hoeft mevrouw hier geen mensen te komen beledigen.

Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2007 om 13:12.
Oud 22 september 2007, 11:08   #133
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 15:13   #134
sn00py
Banneling

Standaard

Waarom "humanitair"? Ze zijn toch tevoet over bergpassen, in camions in erbarmelijke omstandigheden, in gammele bootjes,... naar hier gekomen?
Laat ze zo ook terugkeren. Bende leugenaars, criminelen en crapuul!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 15:16   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123 Bekijk bericht
Het is onmenselijk, omdat je mensen die ergens een bestaan hebben opgebouwd en/of hier zijn geboren dwingt naar een ander land te gaan, waar ze waarschijnlijk niet eens geaccepteerd zullen worden en een zwerversbestaan zullen hebben.
En weer de klassieke zever in pakskes...
Gooi al diegenen die hier rondlopen en veel eisen te stellen hebben maar na jaren nog niets anders verwezenlijkt hebben dan het platlopen van het ocmw voor veel steun en veel kindergeld terug naar af!
Natuurlijk is dat niet leuk voor de betrokkenen maar voor de autochtonen is het ook niet leuk om voor het overgrote deel niets anders dan last, kosten, onveiligheid, agressie, werklozen enz rond zich te zien aangroeien als een soort niet te behandelen kanker!
Rijkere landen moeten de minder rijke helpen in de mate van het mogelijke, ze moeten zich niet door hen onder de voet laten lopen want uiteindelijk zal het overal dan een ramp worden.
Ik heb het dus niet over "diegenen die hier een bestaan hebben opgebouwd" op een normale aanvaardbare manier. Hier "geboren" worden moet toch ook geen recht op levenslang profitariaat + bijna ongestoord niets dan last verkopen recht geven! Diegenen die zich daaraan bezondigen moeten maar "als toerist" terug naar hun land van oorsprong.
Allochtone ouders die doen wat ze moeten doen en hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven die laten nadien meestal geen nutteloos gespuis op de maatschappij los maar mensen "die hier een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen".
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 15:32   #136
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Humanitair terugkeerbeleid is een contradictie in de termen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by StevenNr1 on 12-06-2005 at 15:06[/size]
[size=1]Reason: [/size]
[size=1]--------------------------------[/size]
[size=1][/size]
[size=1]Humanitair terugkeerbeleid is een contradictie in de termen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:[/size]
[size=1][/size]
[size=1]Humanitair terugkeerbeleid is een contradictie in de termen.[/size]
[/edit]
Maak er dan een terugkeerbeleid voor onaanpasbare vreemdelingen van.
Dat een groot deel van hen hier de boel komt verzieken is ook niet "humanitair" tov de autochtonen.
En voor diegenen die zichzelf graag wijsmaken dat de "multiculturele maatschappij" reeds een feit is, in '14-18 en '40-45 zaten de Duitsers hier en dat was ook een feit. En waar zijn ze nu?
Dit was toen oorlog, maar dit is nu ook een soort moderne oorlog aan het worden. We laten ons onder de voet lopen of niet. Dat is de vraag.
Oud 23 september 2007, 15:38   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123 Bekijk bericht
Mijn punt is dat je wel heel verontwaardigd reageerde op mijn bericht, terwijl het ongeveer dezelfde inhoud had als haar posting.
Ze zocht een oplossing voor overbevolking en ik vertelde haar bij haarzelf te beginnen.
Alleen dit kwam (blijkbaar) extra hard aan, omdat een ''allochtoon'' dit tegen een ''autochtoon'' zegt.[edit]
[size=1]After edit by sinan123 on 12-06-2005 at 15:24[/size]
[size=1][/size]
[size=1] [/size]
[size=1][/size]
[size=1]Mijn punt is dat je wel heel verontwaardigd reageerde op mijn bericht, terwijl het ongeveer dezelfde inhoud had als haar posting. [/size]
[size=1]Ze zocht een oplossing voor overbevolking en ik vertelde haar bij haarzelf te beginnen.[/size]
[size=1]Alleen dit kwam (blijkbaar) extra hard aan, omdat een ''allochtoon'' dit tegen een ''autochtoon'' zegt.[/size]

[size=1]After edit by sinan123 on 12-06-2005 at 15:24[/size]
[size=1][/size]
[size=1] [/size]
[size=1][/size]
[size=1]Mijn punt is dat je wel heel verontwaardigd reageerde op mijn bericht, terwijl het ongeveer dezelfde inhoud had als haar posting. [/size]
[size=1]Ze zocht een oplossing voor overbevoliking en ik vertelde haar bij haarzelf te beginnen.[/size]
[size=1]Alleen dit kwam (blijkbaar) extra hard aan, omdat een ''allochtoon'' dit tegen een ''autochtoon'' zegt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:[/size]
[size=1][/size]
[size=1] [/size]
[size=1][/size]
[size=1]Mijn punt is dat je wel heel verontwaardigd reageerde op mijn bericht, terwijl het ongeveer het dezelfde inhoud had als haar posting. [/size]
[size=1]Ze zocht een oplossing voor overbevoliking en ik vertelde haar bij haarzelf te beginnen.[/size]
[/edit]
Aan de autochtone bevolking zeggen dat ze hun land maar moeten verlaten om plaats te maken voor binnenkomende vreemdelingen, is dat een normale denkwijze voor jou?
Oud 23 september 2007, 16:00   #138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Perfecte zin: "Ik zal zelf besslisen waar ik wil wonen en mijn toekomst opbouwen en niemand anders"
Succes daarmee trouwens !
Zoals in sprookjesland...
Mag hij nu bij jou aankloppen, in je zetel komen zitten en naar je tv kijken, en vragen om hoe laat het eten klaar is? Toch wel zijn recht zeker!
Oud 24 september 2007, 00:08   #139
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben beroepshalve vaak met asielzoekers in contact geweest. Mijn indruk is meestal (90 % van de gevallen of meer) dat die mensen een verhaaltje ineenflansen om op basis daarvan hier te kunnen blijven. Als ik dan rapporten van het Comissariaat-Generaal voor Vreemdelingenzaken onder ogen kreeg, werd mijn vermoeden bevestigd. Als er op bepaalde cruciale punten in hun verhaal concrete vragen gesteld worden, beginnen ze plots zeer vaag te worden, of onverstaanbaar te brabbelen, zodat de tolk plots de taal in kwestie niet meer begrijpt.
Dus Circe, je zal er niet zo ver naast zitten, ik vind het zo een typisch verhaal, ik had een echte deja-vu.
Ik vind ook dat we deze mensen niet moeten opvangen, we moeten een krachtig signaal geven dat we hier geen plaats hebben voor hen (vliegtuig bvb), zodat we WEL plaats hebben als het ECHT nodig is. En dan bedoel ik echte oorlogsvluchtelingen, politieke vluchtelingen,...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be