![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Calle : 19 juli 2005 om 08:12. |
||||||
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan nog, er vielen geen doden door het unitaire België. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien was de Belgische bevolking wél in opstand tegen de Hollandse bezetter en niet alleen de burgerij. Tenslotte zou ik maar niet doordraven met dat argument van u, want dan mag u mij eens uitleggen welk referendum de eenmaking van de Nederlanden vooraf ging. Nee, het Congres van Wenen was géén referendum. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#125 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
enkele=geen? |
||
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wedervraag : waarom ging jouw partij in kartel met de VLD waarvan de leden niet eens hun eigen mening mogen verkondigen? Van directe, indirecte of democratie tout court is hier weinig te bespeuren. Des te meer van muilkolverij. |
|
![]() |
![]() |
#127 | ||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Seba : 19 juli 2005 om 17:01. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat heb jij flink opgemerkt. Het is nochthans eigenlijk wel het meest essentiële punt: de bestuursvorm. Geen directe democratie betekent dat ik weet dat eens de NVA verkozenen heeft ik als burger de beslissingen van die verkozenen als koude pap heb te slikken: ik kan ze met een burgermeerderheid niet teniet doen, zoals het een werkelijke democratie zou betamen. Citaat:
![]() ![]() In tegenstelling tot u heb ik echter niet de neiging om in de particratische logica te stappen en als een kip zonder kop een partij te verdedigen.... 2) het feit dat de VLD-leden binnen hun partij hun persoonlijk standpunt neit mogen openbaar maken heeft niets met democratie te maken: een partij is een organisatie waar je vrij tot kan toetreden of het aftrappen: indien je lid blijft aanvaard je dus de consequenties die aan dat lidmaatschap verbonden ziijn. Indien je er niet mee kan leven trap je het gewoon af, zo simpel is dat. Dit alles valt onder de "interne democratie" van een partij, maar heeft geen bal met "democratie" te maken: democratie gaat over het publieke terrein, de bestuursvorm (particratie, directe democratie,etc.) Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#131 | ||||||
|
![]() Marc Spruyt toont op diens site iets merkwaardig:
![]() ![]() Het kopje van de leeuw is dus niet al te nieuw. Een knipoog naar het goede oude nazi verleden is nu toch echt wel opvallend. Voor wie twijfelt nog eens het kopje van de linker affiche alleen: ![]() Op zichzelf zal het natuurlijk niemand nog verwonderen, zij kunnen het niet laten. Alleen had ik na het ongelofelijk geestig gebrachte nummertje - "dat waren geen nazi kleuren, dat waren de kleuren van Anterpen (rood wit) en de Vlaamse leeuw (zwart) " - door één van de kopstukken op onnavolgbaar quasi onozele (in de zin van onschuldige) eerst ten tonele gebracht in het debat met Vermeersch en dan weer op een andere manier opgevoerd op de nederlandse televisie, iet of wat meer voorzichtigheid verwacht, een tikje meer subtiliteit. De absolute troostprijs is voor "Canvas". Die gasten moeten al slikken dat ze uiterst-links zijn terwijl ze hun gat wijdeopen houden voor al wat conservatief is en nu gaan ze hier weer door links uitgelachen worden. Maar ach, het geestigste blijft toch nog altijd dat dit beest is gepikt van de Palestijnen, honderden jaren geleden en laat ons eerlijk wezen: zij konden er toch moeilijk een koekoek, een roerdomp of een Vlaamse gaai opzetten: de overeenkomst met Philip zou te evident voor de hand liggen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juli 2005 om 14:36. Reden: meer humor |
||||||
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke vraag waar de handtekeningendrempel voor gehaald wordt, is een juiste vraag. Dezelfde kwesties die de representatie kan en mag behandelen, moeten ook door de burger kunnen in- of af-gevoerd worden. Mijn gerede twijfels over het democratische gehalte van BuB blijven levendig..................
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Stomme kloot. Denk je nu werkelijk dat er miljoenen leeuwen zijn die gekozen kunnen worden? Tuurlijk niet, en dat er dus leeuwen gebruikt worden die andere organisaties ook gebruik(t)en is de normaalste zaak van de wereld. Kijk bijvoorbeeld naar de leeuw van het Vlaams Belang, deze werd door Meervoud op de affiches "Vlaanderen tegen racisme" gebruikt. De N-VA-leeuw werd gebruikt door TAK op affiches met "Vlaanderen onafhankelijk". Betekent dit dan iets? Neen, puur paranoia en zielig, dat zijn jullie. |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Leeuw is simpelweg het symbool van de Vlaamse beweging, in alle vormen en maten.
Moet ik mijn leeuwenvlag buitengooien omdat er toevallig ook een paar ultrarechtse pipos mee zwaaien?
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Goed, dan is mijn opzet geslaagd, dank daarvoor. Bij de weg: wel een enorme domme inhoudsloze repliek van u, maar goed. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
En zelfs al was het zo, wat is daar dan mis mee? Ben je racist of zo? |
|
![]() |
![]() |
#139 | |||||||
|
![]() Citaat:
Men zegt me dat ik me beter moet zoeken en dat het eerder een link is tussen het VB en een zekere Sauwens. Tiens, ik zie geen enkele link tussen de CD&V en het VB. Je zult me moeten helpen. Ik zie oprecht geen link tussen sm en het VB. Natuurlijk kan je dat zo gaan bekijken als: de leiding=s en de volgelingen=m. Maar ik wil niet veralgemenizeren. Dat zou beledigend en discriminerend zijn voor leden die S zijn en leiders die M zijn. Je kan dat zo niet van het gezicht aflezen. Ik zou begot ook niet weten hoe Sauwens is. Maar dat weet jij misschien wel? Ik ben natuurlijk maar een stomme kloot...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juli 2005 om 20:27. |
|||||||
![]() |
![]() |
#140 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende leeuwen in de Vlaamse beweging die gebruikt worden. Het gebeurt natuurlijk ook dikwijls dat er een bepaald stijl van leeuw bij verschillende organisaties wordt gebruikt. Dit zegt niets over een link tussen beide verenigingen. Dit proberen sommigen wel te doen. De leeuwekop die wordt gebruikt in het partijlogo van Vlaams Belang komt ook voor op affiches van Meervoud, Were Di, S(int)M(aartens)F(onds), ... en ook op vlaggen waar N-VA akties mee voert. Dé enige echte Vlaamse Leeuw bestaat dus eigenlijk niet echt en kan ook door geen enkele organisatie worden opgeëist.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 25 juli 2005 om 20:31. |
|||||||
![]() |