Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 16:27   #121
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Allah veegt z'n kont af met Odin
Oud 11 augustus 2005, 17:06   #122
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
allah en odin bestaan niet, achterlijke gelovige.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 17:09   #123
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard kont

Citaat:
Veegt die zijn kont?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 17:11   #124
Mitgard
Banneling

Standaard

allah kakbar.
Oud 11 augustus 2005, 21:23   #125
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

jammer dat het gesprek weer een scheldpartij wordt .
carlgustav ik las aandachtig jouw stuk en ga eerst die site die je doorgaf eens lezen. ik reageer morgen als ik het doorgelezen heb.
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 22:07   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het christendom is niet in staat om een enige weerbaarheid te bieden tegen de islam.
het is een zwakke godsdienst, die onvoorwaardelijk pacifisme predikt.
de is de moraal van de andere wang te tonen.
Dan weet u heel weinig van het christendom (niet die verwaterde versie die nu in de westerse kerken wordt opgediend). Juist het christendom heeft eeuwenlang Europa gestuwd in haar strijd tegen de oprukkende islam. De christelijke Byzantijnse keizers. De pausen. De koningen en keizers van het christelijke Westen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 22:19   #127
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dan weet u heel weinig van het christendom (niet die verwaterde versie die nu in de westerse kerken wordt opgediend). Juist het christendom heeft eeuwenlang Europa gestuwd in haar strijd tegen de oprukkende islam. De christelijke Byzantijnse keizers. De pausen. De koningen en keizers van het christelijke Westen.
Moehaa, moesten de Moslims onderling niet even verdeeld en op macht en geld en kleine jongetjes uit zijn als de Chrikatowhatever dan was Europa al lang onder de voet gelopen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 08:55   #128
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
allah en odin bestaan niet, achterlijke gelovige.
Tuurlijk wel... En de evoluties in Europa volgend, ziet het er naar uit dat je vroeg of laat het licht wel zal moeten zien.
Oud 12 augustus 2005, 14:45   #129
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel... En de evoluties in Europa volgend, ziet het er naar uit dat je vroeg of laat het licht wel zal moeten zien.
ik denk dat de wind aan't draaien is, jongen
Oud 12 augustus 2005, 17:04   #130
Lutifer
Gouverneur

Standaard

carlgustav de website die je gaf is idd meer mijn stijl.
ik volg je ideeen tot op het punt dat je zegt dat de islam een god eert die totale onderwerping eist. Ik ken te weinig van de islam om daar iets zinnigs over te vertellen maar ik vermoed dat je dat nogal extreem stelt . Wordt dat ook niet over de Christelijke god gezegd? Ik bedoel maar dat iedereen ook binnen zijn geloof zijn eigen weg zoekt? Ik ben niet direct zinnens van moslim of christen te worden maar ik kan me voorstellen dat er christenen zijn die die onderwerping aan god anders zouden uitleggen dan hoe jij dat doet. Ik volg je ook niet waar je schrijft dat religie van de voorouders komt. Er zullen dingen zijn die teruggrijpen op vroeger maar niks blijft hetzelfde , alles evolueert ook asatru? is asatru nu identiek hetzelfde aan asatru van voor onze jaarrekening? en ik blijf bij mijn vraag is het begrip volk en voorouders nu nog hetzelfde als toen?
Je legt een verband tussen godsdienst en samenleving, daar kan ik inkomen maar zou het niet kunnen dat de monotheistische godsdiensten er kwamen omdat de evolutie dat nodig had? De Goden zijn door mensen geschapen, schrijf jezelf ergens. Misschien staan we nu op de vooravond van weer nieuwe goden of grijpen we terug naar oude religies omdat die beter passen bij de noden van nu? Is er dan wel sprake van tegenstelling?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Lutifer on 12-08-2005 at 18:05
Reason:
--------------------------------

ik volg je ideeen tot op het punt dat je zegt dat de islam een god eert die totale onderwerping eist. Ik ken te weinig van de islam om daar iets zinnigs over te vertellen maar ik vermoed dat je dat nogal extreem stelt . Wordt dat ook niet over de Christelijke god gezegd? Ik bedoel maar dat iedereen ook binnen zijn geloof zijn eigen weg zoekt? Ik ben niet direct zinnens van moslim of christen te worden maar ik kan me voorstellen dat er christenen zijn die die onderwerping aan god anders zouden uitleggen dan hoe jij dat doet. Ik volg je ook niet waar je schrijft dat religie van de voorouders komt. Er zullen dingen zijn die teruggrijpen op vroeger maar niks blijft hetzelfde , alles evolueert ook asatru? is asatru nu identiek hetzelfde aan asatru van voor onze jaarrekening? en ik blijf bij mijn vraag is het begrip volk en voorouders nu nog hetzelfde als toen?
Je legt een verband tussen godsdienst en samenleving, daar kan ik inkomen maar zou het niet kunnen dat de monotheistische godsdiensten er kwamen omdat de evolutie dat nodig had? De Goden zijn door mensen geschapen, schrijf jezelf ergens. Misschien staan we nu op de vooravond van weer nieuwe goden of grijpen we terug naar oude religies omdat die beter passen bij de noden van nu? Is er dan wel sprake van tegenstelling?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

ik volg je ideeen tot op het punt dat je zegt dat de islam een god eert die totale onderwerping eist. Ik ken te weinig van de islam om daar iets zinnigs over te vertellen maar ik vermoed dat je dat nogal extreem stelt . Wordt dat ook niet over de Christelijke god gezegd? Ik bedoel maar dat iedereen ook binnen zijn geloof zijn eigen weg zoekt? Ik ben niet direct zinnens van moslim te worden of christen te worden maar ik kan me voorstellen dat er christenen zijn die die onderwerping aan god anders zouden uitleggen dan hoe jij dat doet. Ik volg je ook niet waar je schrijft dat religie van de voorouders komt. Er zullen dingen zijn die teruggrijpen op vroeger maar niks blijft hetzelfde , alles evolueert ook asatru? is asatru nu identiek hetzelfde aan asatru van voor onze jaarrekening? en ik blijf bij mijn vraag is het begrip volk en voorouders nu nog hetzelfde als toen?
Je legt een verband tussen godsdienst en samenleving, daar kan ik inkomen maar zou het niet kunnen dat de monotheistische godsdiensten er kwamen omdat de evolutie dat nodig had? De Goden zijn door mensen geschapen, schrijf jezelf ergens. Misschien staan we nu op de vooravond van weer nieuwe goden of grijpen we terug naar oude religies omdat die beter passen bij de noden van nu? Is er dan wel sprake van tegenstelling?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lutifer : 12 augustus 2005 om 17:05.
Oud 12 augustus 2005, 22:02   #131
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
Je legt een verband tussen godsdienst en samenleving, daar kan ik inkomen maar zou het niet kunnen dat de monotheistische godsdiensten er kwamen omdat de evolutie dat nodig had? De Goden zijn door mensen geschapen, schrijf jezelf ergens. Misschien staan we nu op de vooravond van weer nieuwe goden of grijpen we terug naar oude religies omdat die beter passen bij de noden van nu? Is er dan wel sprake van tegenstelling?
Ik dacht wel dat Heathens Against Hate je zouden bevallen.Zoals je gezien hebt beklagen die mensen zich over neo-nazis die hen het leven zuur maakten, onderandere door hun symbolen in te palmen en hun mythen en legenden uit hun kontext te trekken.Anderzijds worden ze door de "officiele" monotheistische godsdiensten met haat of minachting aanzien, ook soms als sectaire beweging aanzien.De grootste wereldwijd verspreide godsdiensten zijn echter niet meer als "sectes" die gegroeid zijn, meestal door het gebruik van (veel) geweld.De asatru van vandaag is een gereconstrueerd religie, door mensen die daar nood aan hadden, op het model van het oorspronkelijke, aangepast aan de dag van vandaag, gemoderniseerd.Niet veel, want het was al opmerkelijk modern voor z'n tijd:Het was democratisch, de leiders werden gekozen onder de algemeen aangenomen meest waardevolle mannen van de groep, stam of federatie van stammen=volk.Deze stond met zijn leven borg voor de goede gang van zaken , en indien alles een tijdje te lang tegensloeg, werd hij afgezet, en koos men een nieuwe leider.De vrouwen hadden persoonlijke bezittingen, en als er gescheiden werd-wat zelden gebeurde, maar het was mogelijk-stond ze dus niet zonder een rotte bal buiten.De vrouwen bekommerden zich over het interieur van het huis, dat was hun domein, en over de opvoeding der kinderen, en in deze taak waren ze de bewaarders van de traditie.De man zijn leven was meer naar buiten toe gekeerd, alles wat rond zijn woning gebeurde, de verdediging daarvan ondermeer, evenals het handeldrijven in buurlanden en natuurlijk oorlog voeren.In die tijd, net zoals vandaag, is er bijna overal oorlog en conflicten, dat is dus weinig verandert.Op de komst van nieuwe goden word gewacht, we weten reeds wie het zijn: de kinderen van de oude.Deze laatsten zullen sterven, in een ultieme strijd tegen de machten van het kwaad, van de chaos, en hun nazaten nemen de zaak daarna over, want hun ouders, dood in die strijd, zijn wel voor niets gesneuveld,Ze hebben gewonnen.Een zeer positieve geloofnis dus, zeer aan gepast aan deze onzekere tijden, niet meer of minder onzeker dan de vroegere trouwens.Wat de monotheisten betreft, de europeanen stelden het heel goed zonder hen, en als ze zo prima waren zouden de mensen nu niet teruggrijpen naar de gelovens van hun voorouders.Wat de islam betreft, die zijn, net zoals het christendom, steeds vooruit gekomen met het zwaard in de hand, alle andersdenkenden veroordelend, en dit wel vanaf het begin."Dood de ongelovigen waar ge ze vind, neem hen gevangen" was het leitmotiv in het jaar 622, en in 1937 was de slavenhandel nog steeds legaal in Koweit, Qatar, Arabie,Oman,Yemen...in 1941 vond men in Mekka nog steeds een openbare slavenmarkt.Wat men minder weet is dat in 1939 "Mein Kampf" vertaald werd in het arabisch in egypte, en uitgebracht aldaar door de broer van Nasser, en dat de Mufti van Jeruzalem , Al Husseini, in 1941 een musulmaanse SS divisie oprichte , die als vrijwilligers in de Balkan gaan strijden zijn, onderander in Serbie, waar gruwelijke slachtingen door hen aangericht zijn.Wat dichter bij , in het jaar 1999, vroeg UNICEF officiel het stopzetten van de slavenhandel aan de Soudanese regering, nog een musulmaanse staat.En als dat allemaal nog niet genoeg is voor u, weet dat vandaag de vrouwen in saudi-arabie nog steedsgeen persoonlijke I.D.-kaart hebben, ze zijn vermeld op de papieren van hun echtgenoot, of hun vader,ze hebben geen recht op een rijbewijs,geen enkele bewegingsvrijheid,en geen enkel legaal recht op hun eigen kinderen.Als de man een scheiding wilt staat ze op straat,alleen, zonder papieren, zonder geld.Niets.Neem een kijkje op www.atheisme.org/listeislam.htlm.Dat is maar 1 onder vele waar ge van alles te weten komt over godsdienstoorlogen.Voor de islam is het nog erger als ik dacht, een onophoudende reeks conflicten- bloederige meestal- vanaf 600 en een klets tot vandaag inbegrepen
Oud 13 augustus 2005, 10:25   #132
Lutifer
Gouverneur

Standaard

we gaan mekaar nog verstaan carlgustav
ik kan weer omzeggens helemaal in je eerste stuk inkomen, de rol van mannen en vrouwen vroeger en nu zie ik iets ruimer dan wat je beschrijft.
maar ik denk dat ik iets meer godsdienst en staat gescheiden hou in mijn denken.
Ik tekende ook een petitie tegen het ophangen van twee jonge homo's in iran . Het is niet omdat er in landen die islamitisch zijn dingen gebeuren die ik niet goedkeur dat daarom de islam daarvan de oorzaak is.
Ik heb tov van het christendom dezelfde houding.
Ik zie een geloof los van het gebruik dat daar politiek van gemaakt wordt of tenminste ik probeer dat zo te zien, dat lukt me ook niet altijd.Ik denk dat we anders veel moois wegsmijten.
Oud 13 augustus 2005, 11:18   #133
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
we gaan mekaar nog verstaan carlgustav
ik kan weer omzeggens helemaal in je eerste stuk inkomen, de rol van mannen en vrouwen vroeger en nu zie ik iets ruimer dan wat je beschrijft.
maar ik denk dat ik iets meer godsdienst en staat gescheiden hou in mijn denken.
Ik tekende ook een petitie tegen het ophangen van twee jonge homo's in iran . Het is niet omdat er in landen die islamitisch zijn dingen gebeuren die ik niet goedkeur dat daarom de islam daarvan de oorzaak is.
Ik heb tov van het christendom dezelfde houding.
Ik zie een geloof los van het gebruik dat daar politiek van gemaakt wordt of tenminste ik probeer dat zo te zien, dat lukt me ook niet altijd.Ik denk dat we anders veel moois wegsmijten.
het zou fantastisch zijn indien men godsdienst, staat en politiek kon gescheiden houden, maar dat is het nu eenmaal niet.Het christendom is dat niet(kijk maar naar bush), en de islam evenmin.Dat geven religieuze islam-leiders zelf zonder problemen toe.Mensen die u het tegenovergestelde beweren strooien u zand in de ogen of worden zelf bedrogen.Wat homos ophangen betreft, Hitler maakte met hen ook korte metten(nogmaals een parrallel met een ander totalitair regime).Best vond men een soort "gulden middenweg" voor hen, halverwege ophangen en Gay-Pride, het andere uiterste.Bij de Grieken en Romeinen was het(homoseksueel gedrag) getolereerd, maar wou je trouwen en nazaten moest het wel met een vrouw.Homo zijn moet nu ook niet de regel worden, vind ik, maar in feite denk ik dat er wel belangrijker problemen zijn dan de zucht naar respectabiliteit van gefrusteerde homo-koppels.Wat het moois in de religies betreft, er zal inderdaad wel iets moois in gelijk welke godsdienst/religie zitten .Mensen met veel verstand en tijd zouden dat eens allemaal kunnen uitpluizen, al het lelijke wegzwieren, en met het mooie een nieuw geloof maken.Maar dat zou dan weer als "secte" bestempelt worden, want dat is het lot van alle beginnende religies.Pas als ge met heel velen zijt, word ge erkend.Niet voor morgen
Oud 13 augustus 2005, 11:20   #134
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
welke evoluties?
dat er nu in europa meer op de islam gekakt wordt dan ooit tevoren?
Oud 13 augustus 2005, 11:37   #135
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

De moslims gaan ons kelen, Mitgard.

Dat ziet ge toch zo aankomen?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 14:04   #136
carlgustaaf
Banneling

Standaard keel over

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
De moslims gaan ons kelen, Mitgard.

Dat ziet ge toch zo aankomen?
in oorlogstijd word defaitisme bestraft met het executiepeloton.Maar vermits het nog geen oorlog is komt ge er vanaf met een simpele inbeslagneming van al uw bezittingen
Oud 13 augustus 2005, 16:01   #137
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
in oorlogstijd word defaitisme bestraft met het executiepeloton.Maar vermits het nog geen oorlog is komt ge er vanaf met een simpele inbeslagneming van al uw bezittingen
das ne schone
Oud 13 augustus 2005, 16:21   #138
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Crowley heeft waarschijnlijk zinnige dingen te vertellen over wicca en aanverwanten; maar geloof me vrij: van asatru kent ze echt geen bal.
Bedoel je met "Crowley" Aleister Crowley ? Dan is het een hij. En hij intresseert zich niet voor wicca wel voor Magie en theurgie.
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 21:40   #139
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Bedoel je met "Crowley" Aleister Crowley ? Dan is het een hij. En hij intresseert zich niet voor wicca wel voor Magie en theurgie.
Nee het ging over Vivianne Crowley schrijfster van oa. Hekserij, Natuurmagie en hekserij en de Oude religie.
Oud 17 mei 2006, 01:25   #140
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Goh, ik ben benieuwd wat Mitgard nu van deze door hem gemaakte topic nu vind, gezien hij ineens helemaal pro islam en pc is geworden.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be