Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 17:57   #121
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Ik vraag al lang niet meer om problemen : ze zijn er immers al.
Natuurlijk zijn die problemen er al. Nogal logisch als wetten niet worden nageleefd. Problemen die ontstaan als wetten niet worden nageleefd... zo moeilijk te begrijpen?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 20:34   #122
peace in the world
Lokaal Raadslid

peace in the world's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Natuurlijk zijn die problemen er al. Nogal logisch als wetten niet worden nageleefd. Problemen die ontstaan als wetten niet worden nageleefd... zo moeilijk te begrijpen?
de oorzaak van chaos en niet naleving van de wetten zijn ook ewwa anders hé ?
Neem bijvoorbeeld Vlaams Belang en FDF die samenwerking tussen Wallonië en Vlaanderen willen tegengaan. En zij zijn bijlange niet de enige .....

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 20:55   #123
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Wees nu eens eindelijk concreet.
Citaat:
Neem bijvoorbeeld Vlaams Belang en FDF die samenwerking tussen Wallonië en Vlaanderen willen tegengaan. En zij zijn bijlange niet de enige .....
Het Vlaams Belang is nog nooit aan de macht geweest en kan dus, hoe anti-Belgisch ook, nooit de oorzaak van de huidige taalproblemen zijn. Het FDF daarentegen houdt via zijn regeringspositie, uit eigenbelang, de problemen bewust in stand.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by groene flamingant on 20-07-2005 at 21:56
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Citaat:
Het Vlaams Belang is nog nooit aan de macht geweest en kan dus, hoe anti-Belgisch ook, nooit de oorzaak van de huidige taalproblemen zijn. Het FDF daarentegen houdt via zijn regeringspositie, uit eigenbelang, de problemen bewust in stand.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
[/quote]Neem bijvoorbeeld Vlaams Belang en FDF die samenwerking tussen Wallonië en Vlaanderen willen tegengaan. En zij zijn bijlange niet de enige .....[quote=peace in the world]Het Vlaams Belang is nog nooit aan de macht geweest en kan dus, hoe anti-Belgisch ook, nooit de oorzaak van de huidige taalproblemen zijn. Het FDF daarentegen houdt via zijn regeringspositie, uit eigenbelang, de problemen bewust in stand.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 20:56.
Oud 20 juli 2005, 20:59   #124
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is nog nooit aan de macht geweest en kan dus, hoe anti-Belgisch ook, nooit de oorzaak van de huidige taalproblemen zijn. Het FDF daarentegen houdt via zijn regeringspositie, uit eigenbelang, de problemen bewust in stand.
Hoe naief , hahahahahaha. Denk je nu ECHT wat je zelf zegt of is dat gewoon voor de grap ?
Het VB is een drukkingspartij en kan wel degelijk inspelen op bepaalde evenementen.
Door mensen tegen elkaar op te jutten met hun propaganda en verkeerde feiten te weertonen kunnen ze naive burgers overtuigen een futiele strijd verder te zetten.
Hetzelfde voor FDF

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
Oud 20 juli 2005, 21:14   #125
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe naief , hahahahahaha. Denk je nu ECHT wat je zelf zegt of is dat gewoon voor de grap ?
Het VB is een drukkingspartij en kan wel degelijk inspelen op bepaalde evenementen.
Door mensen tegen elkaar op te jutten met hun propaganda en verkeerde feiten te weertonen kunnen ze naive burgers overtuigen een futiele strijd verder te zetten.
Hetzelfde voor FDF
Niet rond de pot draaien kerel (ik begin u door te krijgen). Feiten? Argumenten? Concrete voorbeelden om uw beweringen te onderbouwen?

Dat het VB in communautaire thema's een drukkingspartij is, zou ik trouwens maar met een serieuze korrel zout nemen. Hun fanatiek gedoe heeft de meeste linkse Vlaamse politiekers zelfs een afkeer bezorgt van Vlaamsgezinde standpunten.[edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 20-07-2005 at 22:15
Reason:

Citaat:
Hetzelfde voor FDF
Niet rond de pot draaien kerel (ik begin u door te krijgen). Feiten? Argumenten? Concrete voorbeelden om uw beweringen te onderbouwen?

Dat het VB in communautaire thema's een drukkingspartij is, zou ik trouwens maar met een serieuze korrel zout nemen. Hun fanatiek gedoe heeft de meeste linkse Vlaamse politiekers zelfs een afkeer bezorgt van Vlaamsgezinde standpunten.[/size]

Citaat:
Hetzelfde voor FDF
Niet rond de pot draaien kerel (ik begin u door te krijgen). Feiten? Argumenten? Concrete voorbeelden om uw argumenten te onderbouwen?

Dat het VB in communautaire thema's een drukkingspartij is, zou ik trouwens maar met een serieuze korrel zout nemen. Hun fanatiek gedoe heeft de meeste linkse Vlaamse politiekers zelfs een afkeer bezorgt van Vlaamsgezinde standpunten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 21:15.
Oud 20 juli 2005, 21:19   #126
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Dat het VB in communautaire thema's een drukkingspartij is, zou ik trouwens maar met een serieuze korrel zout nemen. Hun fanatiek gedoe heeft de meeste linkse Vlaamse politiekers zelfs een afkeer bezorgt van Vlaamsgezinde standpunten.
Wie zit er hier in godsnaam rond de pot te draaien ??
De Feiten , die liggen just voor uw neus. Ga eens buiten , kijk op tv , in uwe postbus ( Vlaams Belang krantje ) : De propaganda zit overal.

Kijk hoe ze de regering kunnen onderdrukken en blokeren.

Overigens geven ze steeds negatieve kritiek over Walen wat wederzijdse sympathie zeker niet aanwakkert. In de plaats van naar concrete oplossingen te zoeken voor betere samenwerking stellen ze zich steeds vijandig op.

waar ben je de laatste 10 jaar gebleven man ??

Oud 20 juli 2005, 21:49   #127
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
De Feiten , die liggen just voor uw neus. Ga eens buiten , kijk op tv , in uwe postbus ( Vlaams Belang krantje ) : De propaganda zit overal.

Overigens geven ze steeds negatieve kritiek over Walen wat wederzijdse sympathie zeker niet aanwakkert. In de plaats van naar concrete oplossingen te zoeken voor betere samenwerking stellen ze zich steeds vijandig op.

Hoor hem bezig! Wat uw probleem is, is het feit dat ge zodanig politiek verblind zijt door al die VB-propaganda, dat ge in elk Vlaamsgezind standpunt de schaduw van het VB meent te moeten zien. Dat er ook zoiets als effectief bestaande taalproblemen zou kunnen bestaan, komt bij u niet eens op. Wat dat betreft zijt ge in het zelfde bedje ziet als de Waalse partijen: "help, help, de Vlamingen willen met BHV ons België kapot maken".

ALLE in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen stonden en staan achter de splitsing van BHV. Oók het Belgischgezinde GROEN! Zo dadelijk gaat ge nog zeggen dat zelfs de Groenen zich laten opjutten door het VB. Hilarisch![edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 20-07-2005 at 22:50
Reason:

Citaat:

Hoor hem bezig! Wat uw probleem is, is het feit dat ge zodanig politiek verblind zijt door al die VB-propaganda, dat ge in elk Vlaamsgezind standpunt de schaduw van het VB meent te moeten zien. Dat er ook zoiets als effectief bestaande taalproblemen zou kunnen bestaan, komt bij u niet eens op. Wat dat betreft zijt ge in het zelfde bedje ziet als de Waalse partijen: "help, help, de Vlamingen willen met BHV ons België kapot maken".

ALLE in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen stonden en staan achter de splitsing van BHV. Oók het Belgischgezinde GROEN! Zo dadelijk gaat ge nog zeggen dat zelfs de Groenen zich laten opjutten door het VB. Hilarisch![/size]

Citaat:

Hoor hem bezig! Wat uw probleem is, is het feit dat ge zodanig politiek verblind zijt door al die VB-propaganda, dat ge in elk Vlaamsgezind standpunt de schaduw van het VB meent te moeten zien. Dat er ook zoiets als effectief bestaande taalproblemen, komt bij u nog niet eens op. Wat dat betreft zijt ge in het zelfde bedje ziet als de Waalse partijen: "help, help, de Vlamingen willen met BHV ons België kapot maken".

ALLE in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen stonden en staan achter de splitsing van BHV. Oók het Belgischgezinde GROEN! Zo dadelijk gaat ge nog zeggen dat zelfs de Groenen zich laten opjutten door het VB. Hilarisch![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 21:50.
Oud 21 juli 2005, 10:02   #128
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ALLE in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen stonden en staan achter de splitsing van BHV. Oók het Belgischgezinde GROEN! Zo dadelijk gaat ge nog zeggen dat zelfs de Groenen zich laten opjutten door het VB. Hilarisch!
Nu ga ik hier eens een uitspraak placeren die mijn onpopulariteit bij de BuB nog zal vergroten (ok, er scheelt iets met die zin, maar ik heb haast).
In de voorbije weken, en maanden, dat ik hier post ben ik tot verschillende conclusies gekomen.

Hoewel we ideologische verschillen hebben, respecteerde ik voor mijn tijd hier de BuB, als een kleine partij die, ondanks gebrek aan geld en steun, vocht voor zijn bestaan, en uiteindelijk kon meedoen aan de verkiezingen. Dat begon echter al snel te veranderen toen ik hier enkele BuB'ers leerde kennen, waaronder hun voorzitter.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (nu ja, bij mijn weten maar één), die niet thuishoren in het one-liner- en nazificatiekraampje wat voorzitter en loyale schoothond (u weet wel welke twee ik bedoel) op verbazend korte tijd van de BuB hebben gemaakt. Wat potentiëel had een gerespecteerde (doch kleine) politieke strekking te worden (eventueel na een fusie met andere belgicisten), veranderde al snel in een groepje kermisartiesten, veel show en weinig inhoud.

Ik zie mezelf graag als een tolerant mens, en daarom vind ik het oprecht jammer dat een partij, samen met haar ideologie, op zulk een dwaze wijze zijn ondergang tegemoet gaat.
Want die kant gaat de BuB op. Door idiote uitspraken van voorzitter en leden berokkenen ze hun 'zaak' enkel schade toe.

Tot mijn grote spijt beseffen ze dit zelf niet (op één of twee leden na, waarschijnlijk), en gaan lustig verder met het rondslingeren van verwijten, en wat erger is, francofiele uitspraken.
Met die blinde haat tegen alles wat Vlaamse is, en een al even blinde adoratie tegen alles wat Frans is, distanciëren ze zich van hun taalgenoten, die volgens de logica 60% van hun kiesbestand vertegenwoodigen. Dit is echt zonde, en zonder twijfel de hoofdfactor van de ondergang van deze partij, de laatste nagel in haar doodskist.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 12:21   #129
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Nu ga ik hier eens een uitspraak placeren die mijn onpopulariteit bij de BuB nog zal vergroten (ok, er scheelt iets met die zin, maar ik heb haast).
In de voorbije weken, en maanden, dat ik hier post ben ik tot verschillende conclusies gekomen.

Hoewel we ideologische verschillen hebben, respecteerde ik voor mijn tijd hier de BuB, als een kleine partij die, ondanks gebrek aan geld en steun, vocht voor zijn bestaan, en uiteindelijk kon meedoen aan de verkiezingen. Dat begon echter al snel te veranderen toen ik hier enkele BuB'ers leerde kennen, waaronder hun voorzitter.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (nu ja, bij mijn weten maar één), die niet thuishoren in het one-liner- en nazificatiekraampje wat voorzitter en loyale schoothond (u weet wel welke twee ik bedoel) op verbazend korte tijd van de BuB hebben gemaakt. Wat potentiëel had een gerespecteerde (doch kleine) politieke strekking te worden (eventueel na een fusie met andere belgicisten), veranderde al snel in een groepje kermisartiesten, veel show en weinig inhoud.

Ik zie mezelf graag als een tolerant mens, en daarom vind ik het oprecht jammer dat een partij, samen met haar ideologie, op zulk een dwaze wijze zijn ondergang tegemoet gaat.
Want die kant gaat de BuB op. Door idiote uitspraken van voorzitter en leden berokkenen ze hun 'zaak' enkel schade toe.

Tot mijn grote spijt beseffen ze dit zelf niet (op één of twee leden na, waarschijnlijk), en gaan lustig verder met het rondslingeren van verwijten, en wat erger is, francofiele uitspraken.
Met die blinde haat tegen alles wat Vlaamse is, en een al even blinde adoratie tegen alles wat Frans is, distanciëren ze zich van hun taalgenoten, die volgens de logica 60% van hun kiesbestand vertegenwoodigen. Dit is echt zonde, en zonder twijfel de hoofdfactor van de ondergang van deze partij, de laatste nagel in haar doodskist.
volledig akkoord.

Ik kreeg dit inzicht voor de eerste maal toen de forumsessies met politici begonnen. Daarvoor had ik helemaal geen negatief zicht op de BUB, maar toen mensen zoals Bruno en Hans volop hun nonsens begonne uitkramen tegen die politici had ik het wel gezien. Bv. ik herinner mij nog goed hoe Hans zei tegen Frank Vdb dat hij geen verschil meer zag tussen hem en het VB daar Fvdb voor meer regionalisatie was. FVdb, nota bene toen een federaal minister van een allesbehalve Vlaams-nationalistische partij, iemand die dus onverdacht conclusies trok op basis van zijn ervaring....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 20:49   #130
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
volledig akkoord.

Ik kreeg dit inzicht voor de eerste maal toen de forumsessies met politici begonnen. Daarvoor had ik helemaal geen negatief zicht op de BUB, maar toen mensen zoals Bruno en Hans volop hun nonsens begonne uitkramen tegen die politici had ik het wel gezien. Bv. ik herinner mij nog goed hoe Hans zei tegen Frank Vdb dat hij geen verschil meer zag tussen hem en het VB daar Fvdb voor meer regionalisatie was. FVdb, nota bene toen een federaal minister van een allesbehalve Vlaams-nationalistische partij, iemand die dus onverdacht conclusies trok op basis van zijn ervaring....
Tiens, vreemd genoeg krijg ik geen antwoord op mijn analyse. Zouden de argumenten van de BuB opgebruikt zijn? Indien het zo is, aan wat dan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 22:31   #131
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
U in Troetelbeertjesland, dat wisten we al langer.

Leg anders nog eens uit hoe je door "flexibel" Frans te spreken in Brussel alle communautaire problemen, die overigens niet bestaan, weer ging oplossen?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be