![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Neem bijvoorbeeld Vlaams Belang en FDF die samenwerking tussen Wallonië en Vlaanderen willen tegengaan. En zij zijn bijlange niet de enige .....
![]() |
![]() |
#123 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 20:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het VB is een drukkingspartij en kan wel degelijk inspelen op bepaalde evenementen. Door mensen tegen elkaar op te jutten met hun propaganda en verkeerde feiten te weertonen kunnen ze naive burgers overtuigen een futiele strijd verder te zetten. Hetzelfde voor FDF
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het VB in communautaire thema's een drukkingspartij is, zou ik trouwens maar met een serieuze korrel zout nemen. Hun fanatiek gedoe heeft de meeste linkse Vlaamse politiekers zelfs een afkeer bezorgt van Vlaamsgezinde standpunten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 21:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De Feiten , die liggen just voor uw neus. Ga eens buiten , kijk op tv , in uwe postbus ( Vlaams Belang krantje ) : De propaganda zit overal. Kijk hoe ze de regering kunnen onderdrukken en blokeren. Overigens geven ze steeds negatieve kritiek over Walen wat wederzijdse sympathie zeker niet aanwakkert. In de plaats van naar concrete oplossingen te zoeken voor betere samenwerking stellen ze zich steeds vijandig op. waar ben je de laatste 10 jaar gebleven man ??
![]() |
![]() |
#127 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
ALLE in het Vlaams parlement vertegenwoordigde partijen stonden en staan achter de splitsing van BHV. Oók het Belgischgezinde GROEN! Zo dadelijk gaat ge nog zeggen dat zelfs de Groenen zich laten opjutten door het VB. Hilarisch![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 21:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de voorbije weken, en maanden, dat ik hier post ben ik tot verschillende conclusies gekomen. Hoewel we ideologische verschillen hebben, respecteerde ik voor mijn tijd hier de BuB, als een kleine partij die, ondanks gebrek aan geld en steun, vocht voor zijn bestaan, en uiteindelijk kon meedoen aan de verkiezingen. Dat begon echter al snel te veranderen toen ik hier enkele BuB'ers leerde kennen, waaronder hun voorzitter. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (nu ja, bij mijn weten maar één), die niet thuishoren in het one-liner- en nazificatiekraampje wat voorzitter en loyale schoothond (u weet wel welke twee ik bedoel) op verbazend korte tijd van de BuB hebben gemaakt. Wat potentiëel had een gerespecteerde (doch kleine) politieke strekking te worden (eventueel na een fusie met andere belgicisten), veranderde al snel in een groepje kermisartiesten, veel show en weinig inhoud. Ik zie mezelf graag als een tolerant mens, en daarom vind ik het oprecht jammer dat een partij, samen met haar ideologie, op zulk een dwaze wijze zijn ondergang tegemoet gaat. Want die kant gaat de BuB op. Door idiote uitspraken van voorzitter en leden berokkenen ze hun 'zaak' enkel schade toe. Tot mijn grote spijt beseffen ze dit zelf niet (op één of twee leden na, waarschijnlijk), en gaan lustig verder met het rondslingeren van verwijten, en wat erger is, francofiele uitspraken. Met die blinde haat tegen alles wat Vlaamse is, en een al even blinde adoratie tegen alles wat Frans is, distanciëren ze zich van hun taalgenoten, die volgens de logica 60% van hun kiesbestand vertegenwoodigen. Dit is echt zonde, en zonder twijfel de hoofdfactor van de ondergang van deze partij, de laatste nagel in haar doodskist.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kreeg dit inzicht voor de eerste maal toen de forumsessies met politici begonnen. Daarvoor had ik helemaal geen negatief zicht op de BUB, maar toen mensen zoals Bruno en Hans volop hun nonsens begonne uitkramen tegen die politici had ik het wel gezien. Bv. ik herinner mij nog goed hoe Hans zei tegen Frank Vdb dat hij geen verschil meer zag tussen hem en het VB daar Fvdb voor meer regionalisatie was. FVdb, nota bene toen een federaal minister van een allesbehalve Vlaams-nationalistische partij, iemand die dus onverdacht conclusies trok op basis van zijn ervaring....
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Leg anders nog eens uit hoe je door "flexibel" Frans te spreken in Brussel alle communautaire problemen, die overigens niet bestaan, weer ging oplossen? ![]() |
|
![]() |
![]() |