Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2005, 08:42   #121
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
De overgrote meerderheid Moslims is hier in Europa geboren en heeft een Europese nationaliteit, dus wilt ge uw eigen landgenoten verwijderen ...
Ge moet dat zo letterlijk niet nemen. Culturele deportatie volstaat. Maar dat moeten we dan wel willen, geen discriminazi!-gehuil meer als een regering hoofddoeken wil verbieden in de openbare dienst.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 08:45   #122
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Na de maaltijd een dikke vette boerka laten.
Hahahahahahaha...!!!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 08:48   #123
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid Moslims is hier in Europa geboren en heeft een Europese nationaliteit, dus wilt ge uw eigen landgenoten verwijderen ...
Er bestaat inderdaad een groot verschil tussen landgenoten en volksgenoten.
Bedankt om het te benadrukken!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 08:49   #124
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ge moet dat zo letterlijk niet nemen. Culturele deportatie volstaat. Maar dat moeten we dan wel willen, geen discriminazi!-gehuil meer als een regering hoofddoeken wil verbieden in de openbare dienst.

Egidius
In het geval van Guderian vrees ik dat men zijn voorstel wél letterlijk moet nemen.
Oud 14 juli 2005, 08:54   #125
Egidius

Standaard

Citaat:
In het geval van Guderian vrees ik dat men zijn voorstel wél letterlijk moet nemen.
Laat die mannekes in de marge maar doen, ze vertellen alleen iets over hun eigen machteloosheid.

Wat mij veel belangrijker lijkt is de vraag of de spraakmakende gemeenschap in West-Europa (én linksdenkenden zoals jij), nu gaan aanvaarden dat assimilatie de enige mogelijke weg is. Of gaan ze zich blijven vastklampen aan de Guderians van deze wereld, en zo elke vooruitgang blijven tegenhouden?

Egidius
Oud 14 juli 2005, 10:12   #126
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat die mannekes in de marge maar doen, ze vertellen alleen iets over hun eigen machteloosheid.
Niet akkoord... Negeren is nooit een oplossing.

Citaat:
Wat mij veel belangrijker lijkt is de vraag of de spraakmakende gemeenschap in West-Europa (én linksdenkenden zoals jij), nu gaan aanvaarden dat assimilatie de enige mogelijke weg is. Of gaan ze zich blijven vastklampen aan de Guderians van deze wereld, en zo elke vooruitgang blijven tegenhouden?

Egidius
Hier heb ik reeds op geantwoord:

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=69

De vaststelling dat een (volgens mij zeer klein - Guderian spreekt van 0,5 %) deel van die gemeenschap gaat radicaliseren, moet ons aanzetten tot nog meer inspanningen en tot het stellen van de vraag "waarom?". En met "ons" bedoel ik zowel de "autochtonen" als de "allochtonen".

Ik kan uw stelling dus deels volgen, zij het minder verregaand.

En zelfs dan zullen er nog extremisten blijven bestaan, zoals ze in elke gemeenschap (ook in de "autochtone gemeenschap") bestaan.

ps: ik weet niet wat je bedoelt met "linksdenkend", maar als je bedoelt dat ik niet tegen het principe ben van een multiculturele samenleving, heb je gelijk.
Oud 14 juli 2005, 10:28   #127
Egidius

Standaard

Citaat:
Jij hebt het over "naar elkaar toegroeien". Dat is idd links jargon.

Ik had het over assimilatie, dat betekent dat er na één of twee generaties van de islam in West-Europa niet meer overblijft dan van de katholieke kerk, dat er overal Nederlands gesproken wordt, dat de hoofddoeken en fundamentalistenbaarden verdwenen zijn etc.

Ik zie niet in waarom wij naar hen zouden moeten toegroeien, of wat dat dan in godsnaam zou moeten inhouden. Moeten we ook een hoofddoek dragen? De koran lezen? Baard laten groeien?

Egidius
Oud 14 juli 2005, 10:37   #128
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het over assimilatie, dat betekent dat er na één of twee generaties van de islam in West-Europa niet meer overblijft dan van de katholieke kerk, dat er overal Nederlands gesproken wordt, dat de hoofddoeken en fundamentalistenbaarden verdwenen zijn etc.
Als we de godsdienstvrijheid afschaffen en kleding-politie invoeren dan gaat het hier wel verdacht veel op Iran beginnen lijken.

Oud 14 juli 2005, 10:40   #129
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we de godsdienstvrijheid afschaffen en kleding-politie invoeren dan gaat het hier wel verdacht veel op Iran beginnen lijken.
laat de moslims en de linksen hier nog 20 jaar doen en het is hier idd zoals in Iran
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 10:43   #130
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
laat de moslims en de linksen hier nog 20 jaar doen en het is hier idd zoals in Iran
De vruchtbaren zullen het land erven.

Als de gemiddelde Vlaming liever een tweede huis neemt dan een derde kind, dan is er niet veel aan te doen.

Oud 14 juli 2005, 10:44   #131
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
We hoeven het dan ook niet op hun manier aan te pakken. Eens goed lachen met die carnavalsverkleding is wellicht efficiënter (en zoveel progressiever, nietwaar). Als die meiden die nu vinden dat een hoofddoek hip is, merken dat ze er in de media en op straat mee uitgelachen worden, zullen ze het snel laten.

Egidius
Oud 14 juli 2005, 10:52   #132
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Wat de godsdienst betreft, zou ik het op dezelfde manier aanpakken als met de katholieke kerk: belachelijk maken zoveel je kan. Geen rekening mee houden in het beleid. Afschaffen van alle godsdienstige privileges en subsidies. Geen respect voor betonen. Uitvluchten als "mijn godsdienst legt mij dat op" van tafel vegen. Etc.

Met andere woorden, het aanzien van het geloof moet voor de moslims hetzelfde worden als voor de Belgen.

Egidius
Oud 14 juli 2005, 11:02   #133
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
neen, maar veel terroristen zijn wel moslim (fanatiekeling)...

hoe fanatiek moet je zijn om met een bomauto in die groep onschuldige kinderen in te rijden zoals vandaag in Bagdad ?!

welk zinnige uitleg gaat er iemand daarvoor geven of uitvinden ?
Een plaatselijke eikel zat al te zeggen dat de Amerikanen die kinderen gebruikten als levend schild...
Precies alsof ze zo laf zouden zijn als die klootzakken van beslan. (3 keer raden naar hun geloof)
Oud 14 juli 2005, 11:14   #134
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Wat de godsdienst betreft, zou ik het op dezelfde manier aanpakken als met de katholieke kerk: belachelijk maken zoveel je kan. Geen rekening mee houden in het beleid. Afschaffen van alle godsdienstige privileges en subsidies. Geen respect voor betonen. Uitvluchten als "mijn godsdienst legt mij dat op" van tafel vegen. Etc.

Met andere woorden, het aanzien van het geloof moet voor de moslims hetzelfde worden als voor de Belgen.

Egidius
hear hear hear...

en nu wachten op de multikullers die dat gaan toepassen...

Godot.... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:21   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Aha gij kent de kleur er al van...

alle gekheid op een stokje ik moet zeggen dat ik toch wel aangedaan was van de aanslagen in London. My favorite town dedju...
'k hem zelfs ne zoon genoemd naar een van de wereldwijd gekende symbolen van London, nl. Ben en ondertussen is hij nen echten Big Ben geworden ook....

En zeggen dat ik van plan was om het komend jaar nog eens naar London te gaan met de familie.... ik zeg het eerlijk ik twijfel nu toch wel...

iK was daar vorig jaar november,
nu 1 week voor de aanslag

en in september moet ik er weer naartoe, en ja, het is ook mijn favoriete wereldstad, perfect georganiseerd, veel te zien, veel te doen, veilig, tot die zand... roet in 't eten kwamen strooien natuurlijk ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Herr Flick on 14-07-2005 at 12:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:

alle gekheid op een stokje ik moet zeggen dat ik toch wel aangedaan was van de aanslagen in London. My favorite town dedju...
'k hem zelfs ne zoon genoemd naar een van de wereldwijd gekende symbolen van London, nl. Ben en ondertussen is hij nen echten Big Ben geworden ook....

En zeggen dat ik van plan was om het komend jaar nog eens naar London te gaan met de familie.... ik zeg het eerlijk ik twijfel nu toch wel...

nu 1 week voor de aanslag

en in september moet ik er weer naartoe, en ja, het is ook mijn favoriete wereldstad, perfect georganiseerd, veel te zien, veel te doen, veilig, tot die zand... roet in 't eten kwamen strooien natuurlijk ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

1 week voor de aanslag

en in september moet ik er weer naartoe, en ja, het is ook mijn favoriete wereldstad, perfect georganiseerd, veel te zien, veel te doen, veilig, tot die zand... roet in 't eten kwamen strooien natuurlijk ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 14 juli 2005 om 11:22.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:27   #136
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wat is een anti-westerse oprisping?
Hopelijk leggen ze die drempel laag genoeg, dat ze veel van dat tuig terug mogen opsturen naar afzender.
Oud 14 juli 2005, 11:30   #137
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie

U bent nog pesimistisch, het gaat zelf geen 20 jaar meer duren...
Oud 14 juli 2005, 12:14   #138
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt het over "naar elkaar toegroeien". Dat is idd links jargon.

Citaat:
Ik had het over assimilatie, dat betekent dat er na één of twee generaties van de islam in West-Europa niet meer overblijft dan van de katholieke kerk,
Ik zie toch nog dat de Kerk in een aantal Europese landen serieus inspraak blijft hebben in bepaalde materies. Wel is het juist dat de Moslims de Europese wetten en waarden boven de Koran moeten plaasten, zoals de Christenen of Joden ze boven de Bijbel of de Torah moeten plaatsen.

Citaat:
dat er overal Nederlands gesproken wordt
Ik vermoed dat je "overal in Vlaanderen" bedoelt?

Citaat:
dat de hoofddoeken en fundamentalistenbaarden verdwenen zijn etc.
Op basis van wat gaat je beoordelen wat mag en niet mag, wat moet verdwijnen en wat niet??
Ik draag ook een baard, is dat dan ook een probleem? Of is er een definitie van een "fundamentalistenbaard"?
Geldt dit ook voor bv de Joden? Mogen de Joodse orthodoxe vrouwen hun pruiken behouden? Mogen de Joodse orthodoxe mannen hun *hoe noemt dat nu weer, die krullen onder hun oren* behouden?

Citaat:
Ik zie niet in waarom wij naar hen zouden moeten toegroeien, of wat dat dan in godsnaam zou moeten inhouden. Moeten we ook een hoofddoek dragen? De koran lezen? Baard laten groeien?

Egidius
Het is een sociologisch gegeven dat verschillende culturen die "samenwonen" mekaar beïnvloeden... Ik pleit dus voor een culturele integratie.

Dwz dat de "Moslimcultuur" zich gaat aanpassen aan de "Westerse cultuur" door de meeste aspecten ervan over te nemen, maar een deel van haar eigenheid wel gaat behouden. Dit terwijl bepaalde aspecten van de "Moslimcultuur" geïntegreerd worden in onze "Westerse cultuur".

Hoofddoek is mij geen probleem OP VOORWAARDE (hier komt het) dat het dragen ervan niet wordt opgelegd en het resultaat blijft van een vrije keuze.
Zelfde voor het dragen van een baard, of het lezen van de koran. Dit is gewoon een aspect van de individuele vrijheid.

Dus is het geen kwestie van "moeten", maar van "mogen". Ge moogt voor mij part de Koran lezen; ge moogt voor mij part een hoofddoek dragen (da zal nogal een zicht zijn! ), of een baard...
Oud 14 juli 2005, 16:22   #139
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*ZUCHT*
ge zijt alles weer aan het verwarren (of is het vrijwillig?) ... Je kan detecteren dat iemand een aanslag daadwerkelijk voorbereidt (neemt TIJD in beslag). Je kan wel niet detecteren (of zeer moeilijk) dat iemand overweegt om een aanslag te plegen.

btw: ge kunt extremistisch zijn zonder een terrorist te zijn ...
1. U stelt dus voor dat de ordediensten zich bezighouden met het constant strikt controleren van 10 miljoen moslims in Europa?!? Beseft u wel welke ordedienst u daarvoor zal nodig hebben? Dat is totaal niet realistisch. U kan niet verhinderen dat enkele moslims elkaar in een achterkamertje ontmoeten en daar zaken afspreken, maar eens daarbuiten zich compleet anders gedragen en daar niet meer over communiceren.

2. Extremisten zijn even gevaarlijk als de terroristen zelf, omdat het wandelende tijdbommen zijn die plots terrorist kunnen zijn of die anderen kunnen aanzetten / versterken tot...

Citaat:
Weet je, in het Westen maken de Moslims deel uit van de "gemeenschap"...
Fout! Ze maken deel uit van de maatschappij, NIET van onze gemeenschap!
Citaat:
En onze Westerse gemeenschap heeft bepaalde basiswaarden (ik weet het Wreker, ik heb uw post gelezen).Wat ge voorstelt, druist volledig in tegen die Westerse waarden. Dus door de volledige Moslimgemeenschap te verwijderen (zo kontent?) zou Europa zichzelf verloochenen en zouden we even waardeloos worden dan die Moslimextremisten.
Welke "Westerse gemeenschap"? "Hét Westen" bestaat niet eens omdat de VSA en Europa verschillen in heel wat opvattingen. De VSA zijn een degeneratie van de Europese beschaving.
Wat ik voorstel druist misschien in tegen het ontwortelende liberale kromdenken dat door "hét Westen" gepromoot wordt, maar het ondersteunt wel de Europese beschaving.

Citaat:
Ik zal de term "verwijderen" gebruiken...
En een moord op een menselijke manier blijft een moord hoor...
Ik spreek nergens over moord. U wel. Het gaat over een menselijke, begeleide terugkeerpolitiek.

Citaat:
Staatsburgerschap is nog slechts een administratief gegeven, het heeft geen inhoudelijke waarde. Moslims kunnen misschien de belgische nationaliteit krijgen (wie niet tegenwoordig?), maar ze kunnen nooit tot het Vlaamse volk behoren of tot een ander Europees volk.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 07:51   #140
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
1. U stelt dus voor dat de ordediensten zich bezighouden met het constant strikt controleren van 10 miljoen moslims in Europa?!? Beseft u wel welke ordedienst u daarvoor zal nodig hebben? Dat is totaal niet realistisch. U kan niet verhinderen dat enkele moslims elkaar in een achterkamertje ontmoeten en daar zaken afspreken, maar eens daarbuiten zich compleet anders gedragen en daar niet meer over communiceren.
Idd, maar door gecibleerd te werken, kunt ge er wel een groot deel van "uitplukken"... Dit is eigenlijk wat de veiligheidsdiensten nu reeds doen, en dat noemt "targetting".

En idd, er zullen er altijd tussen glippen (wat in Londen eigenlijk gebeurd is).

Citaat:
2. Extremisten zijn even gevaarlijk als de terroristen zelf, omdat het wandelende tijdbommen zijn die plots terrorist kunnen zijn of die anderen kunnen aanzetten / versterken tot...
Geldt dat ook voor diegenen die bv. voorstellen het recht in eigen handen te nemen tov de Moslims, maar nog niet tot daden zijn overgegaan?

Citaat:
Volgens uw puristisch monoculturele visie, heb ge waarschijnlijk gelijk...

Citaat:
Welke "Westerse gemeenschap"? "Hét Westen" bestaat niet eens omdat de VSA en Europa verschillen in heel wat opvattingen. De VSA zijn een degeneratie van de Europese beschaving.
Wat ik voorstel druist misschien in tegen het ontwortelende liberale kromdenken dat door "hét Westen" gepromoot wordt, maar het ondersteunt wel de Europese beschaving.
Nu zou er ineens geen "Westerse gemeenschap" bestaan? Bij de Moslims bestaan er ook tal van opvattingen, dus zal je dan uw terminologie ("dé Moslims") ook moeten aanpassen... Ik zal de eerste stap zetten en spreken over een "(West-)Europese gemeenschap" (tussen aanhalingstekens).

Wat vind je eigenlijk van een concept zoals de "rechten van de mens"??? Want, indien ge het nog niet begrepen had, gaat het dáárover...

Om onmiddelijk de puntjes op de i te zetten: in een maatschappij zonder die waarden, wens ik niet te leven (ik heb geen goesting om terug naar de Middeleuwen te gaan).

Citaat:
Ik spreek nergens over moord. U wel. Het gaat over een menselijke, begeleide terugkeerpolitiek.
Hebben sommige mensen dan zó weinig verbeelding dat ze niet naar analogie kunnen denken????

Citaat:
Staatsburgerschap is nog slechts een administratief gegeven, het heeft geen inhoudelijke waarde. Moslims kunnen misschien de belgische nationaliteit krijgen (wie niet tegenwoordig?), maar ze kunnen nooit tot het Vlaamse volk behoren of tot een ander Europees volk.
Wat doet ge met de "autochtone Europeanen" die zich tot de Islam hebben bekeerd? Wat doet ge met de Bosnische Moslims? Behoren ze dan ineens niet meer tot een "Europees volk"?

Wat doet je met de kinderen uit "gemengde families" ?

Wat is dan de inhoud van "staatsburgerschap"?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bad Attila on 15-07-2005 at 08:55
Reason: tikfouten

Citaat:
Idd, maar door gecibleerd te werken, kunt ge er wel een groot deel van "uitplukken"... Dit is eigenlijk wat de veiligheidsdiensten nu reeds doen, en dat noemt "targetting".

En idd, er zullen er altijd tussen glippen (wat in Londen eigenlijk gebeurd is).

Citaat:
Geldt dat ook voor diegenen die bv. voorstellen het recht in eigen handen te nemen tov de Moslims, maar nog niet tot daden zijn overgegaan?

Citaat:

Citaat:
Nu zou er ineens geen "Westerse gemeenschap" bestaan? Bij de Moslims bestaan er ook tal van opvattingen, dus zal je dan uw terminologie ("dé Moslims") ook moeten aanpassen... Ik zal de eerste stap zetten en spreken over een "(West-)Europese gemeenschap" (tussen aanhalingstekens).

Wat vind je eigenlijk van een concept zoals de "rechten van de mens"??? Want, indien ge het nog niet begrepen had, gaat het dáárover...

Om onmiddelijk de puntjes op de i te zetten: in een maatschappij zonder die waarden, wens ik niet te leven (ik heb geen goesting om terug naar de Middeleuwen te gaan).

Citaat:
Hebben sommige mensen dan zó weinig verbeelding dat ze niet naar analogie kunnen denken????

Citaat:
Wat doet ge met de "autochtone Europeanen" die zich tot de Islam hebben bekeerd? Wat doet ge met de Bosnische Moslims? Behoren ze dan ineens niet meer tot een "Europees volk"?

Wat is dan de inhoud van "staatsburgerschap"?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Idd, maar door gecibleerd te werken, kunt er wel er groot deel van "uitplukken"... Dit is eigenlijk wat de veiligheidsdiensten nu reeds doen, en dat noemt "targetting".

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Wat vind je eigenlijk van een concept zoals de "rechten van de mens"??? Wat, indien ge het nog niet begrepen had, gaat het dáárover...

Citaat:

Citaat:
Wat doet ge met de "autochtone Euroeanen" die zich tot de Islam hebben bekeert? Wat doet ge met de Bosnische Moslims? Behoren ze dan ineens niet meer tot een "Europees volk"?

Wat is dan de inhoud van "staatsburgerschap"?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 juli 2005 om 07:55. Reden: tikfouten
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be