![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedankt om het te benadrukken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Wat mij veel belangrijker lijkt is de vraag of de spraakmakende gemeenschap in West-Europa (én linksdenkenden zoals jij), nu gaan aanvaarden dat assimilatie de enige mogelijke weg is. Of gaan ze zich blijven vastklampen aan de Guderians van deze wereld, en zo elke vooruitgang blijven tegenhouden? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=69 De vaststelling dat een (volgens mij zeer klein - Guderian spreekt van 0,5 %) deel van die gemeenschap gaat radicaliseren, moet ons aanzetten tot nog meer inspanningen en tot het stellen van de vraag "waarom?". En met "ons" bedoel ik zowel de "autochtonen" als de "allochtonen". Ik kan uw stelling dus deels volgen, zij het minder verregaand. En zelfs dan zullen er nog extremisten blijven bestaan, zoals ze in elke gemeenschap (ook in de "autochtone gemeenschap") bestaan. ![]() ps: ik weet niet wat je bedoelt met "linksdenkend", maar als je bedoelt dat ik niet tegen het principe ben van een multiculturele samenleving, heb je gelijk.
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Ik had het over assimilatie, dat betekent dat er na één of twee generaties van de islam in West-Europa niet meer overblijft dan van de katholieke kerk, dat er overal Nederlands gesproken wordt, dat de hoofddoeken en fundamentalistenbaarden verdwenen zijn etc. Ik zie niet in waarom wij naar hen zouden moeten toegroeien, of wat dat dan in godsnaam zou moeten inhouden. Moeten we ook een hoofddoek dragen? De koran lezen? Baard laten groeien? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_____________________ Als ik zie wat mijn stem waard is, dan zwijg ik snel over democratie in Irak. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 1609 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de gemiddelde Vlaming liever een tweede huis neemt dan een derde kind, dan is er niet veel aan te doen. _______________________ Als Japan Pearl Harbor niet had aangevallen, dan spraken we nu allemaal Duits. En ik heb ze zelf nooit bedankt. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 1614 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het aanzien van het geloof moet voor de moslims hetzelfde worden als voor de Belgen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Precies alsof ze zo laf zouden zijn als die klootzakken van beslan. (3 keer raden naar hun geloof)
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
en nu wachten op de multikullers die dat gaan toepassen... Godot.... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iK was daar vorig jaar november, nu 1 week voor de aanslag en in september moet ik er weer naartoe, en ja, het is ook mijn favoriete wereldstad, perfect georganiseerd, veel te zien, veel te doen, veilig, tot die zand... roet in 't eten kwamen strooien natuurlijk ![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Herr Flick : 14 juli 2005 om 11:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent nog pesimistisch, het gaat zelf geen 20 jaar meer duren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik draag ook een baard, is dat dan ook een probleem? Of is er een definitie van een "fundamentalistenbaard"? Geldt dit ook voor bv de Joden? Mogen de Joodse orthodoxe vrouwen hun pruiken behouden? Mogen de Joodse orthodoxe mannen hun *hoe noemt dat nu weer, die krullen onder hun oren* behouden? Citaat:
Dwz dat de "Moslimcultuur" zich gaat aanpassen aan de "Westerse cultuur" door de meeste aspecten ervan over te nemen, maar een deel van haar eigenheid wel gaat behouden. Dit terwijl bepaalde aspecten van de "Moslimcultuur" geïntegreerd worden in onze "Westerse cultuur". Hoofddoek is mij geen probleem OP VOORWAARDE (hier komt het) dat het dragen ervan niet wordt opgelegd en het resultaat blijft van een vrije keuze. Zelfde voor het dragen van een baard, of het lezen van de koran. Dit is gewoon een aspect van de individuele vrijheid. Dus is het geen kwestie van "moeten", maar van "mogen". Ge moogt voor mij part de Koran lezen; ge moogt voor mij part een hoofddoek dragen (da zal nogal een zicht zijn! ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 2. Extremisten zijn even gevaarlijk als de terroristen zelf, omdat het wandelende tijdbommen zijn die plots terrorist kunnen zijn of die anderen kunnen aanzetten / versterken tot... Citaat:
Citaat:
Wat ik voorstel druist misschien in tegen het ontwortelende liberale kromdenken dat door "hét Westen" gepromoot wordt, maar het ondersteunt wel de Europese beschaving. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En idd, er zullen er altijd tussen glippen (wat in Londen eigenlijk gebeurd is). ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat vind je eigenlijk van een concept zoals de "rechten van de mens"??? Want, indien ge het nog niet begrepen had, gaat het dáárover... Om onmiddelijk de puntjes op de i te zetten: in een maatschappij zonder die waarden, wens ik niet te leven (ik heb geen goesting om terug naar de Middeleuwen te gaan). ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat doet je met de kinderen uit "gemengde families" ? Wat is dan de inhoud van "staatsburgerschap"?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 juli 2005 om 07:55. Reden: tikfouten |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |