![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/nieuws/buite...cleID=GO6GJL2T Je kunt natuurlijk ook naar de krantenwinkel gaan.
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() kun jij de teskt niet gewoon kopieren en ze hier posten ...
![]() |
#123 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Elders schreef je: Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 25 juli 2005 om 13:04. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=111
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, posts van mij uit verschillende threads samenbrengen? Ieder zijn bezigheid natuurlijk ... ![]() Idd, die boeken heb ik niet gelezen (zie je me al bezig?). Wel over geleerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]PS: Ondertussen vraag ik me wanhopig af wat ik hier mee wil bereiken.[/size]
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoelde gewoon dat dit 'ver nadenken' is voor eh ... de grote meerderheid van de bevolking? ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(overigens heb ik de indruk dat je de grap nog altijd niet gesnapt hebt).
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
En ik heb wel kaas gegeten van kansberekening, teveel zelfs naar mijn goesting maar dat is iets anders. Ik wou het hier gewoon hebben over oplossingen van aanslagen, als je mijn andere posts toch zo grondig gelezen hebt en ze toch zo graag op de korrel neemt moet daar ook al uit gebleken zijn dat ik niet voor zulke humor te vinden ben. Maar nogmaals: de bedoeling was om uw mening te geven over aanslagen. Gaat u niet akkoord met de mening van een ander, geen probleem: slechts doordat veel mensen een verschillende mening hebben en we deze tegen elkaar afwegen kunnen we bijleren. Hoe duidelijker je je mening voorstelt hoe meer anderen eruit kunnen leren (maar ook des te groter de kans dat iemand anders hem kan bekritiseren natuuurlijk, iets wat veel mensen doelbewust ontwijken op dit forum heb ik de indruk ...). Maar verlies de dunne grens tussen op de man en op de bal spelen niet uit het oog. Ook niet door subtiele verwijzingen en 'humor'...
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je maakt een soortgelijke denkfout door je af te vragen wat de extremisten ons willen duidelijk maken. Het gaat over twee verschillende politieke discours. De vraag naar de redenen die terroristen hebben om aanslagen te plegen, kan enkel zinvol beantwoord worden binnen een terroristisch discours. Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |||
|
![]() Citaat:
En idd, ik zag het als een zinvolle redenering, meestal probeer ik de redeneringen van anderen als zinvol op te nemen, kwestie van een beetje open te staan enzo ... Dat het een drogreden zou zijn daar heb ik niet over nagedacht, ik had niet door dat je me in de val wou lokken. Naïef dus zo je wil. En sja, zoveel kaas heb ik nu ook niet van drogredenen gegeten, ondanks de lessen logica... Citaat:
Voor mij voelt het niet echt aan als een drogreden en kan het dus zijn dat ze ons wel iets willen duidelijk maken. Iets dat weliswaar kan variëren van 'blijf van onze olie', tot 'blijf van onze landen en machtsstructuren' tot 'jullie consumeren en gebruiken de natuur teveel', snap je? Ik zoek de oorzaken voor terrorisme dus niet alleen binnen de grenzen van 'het politieke discours' an sich. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot nu toe hebben ze wel al wat namen maar veel meer dan dat weet nog geen mens. Effe wachten zou ik zeggen. Men zou graag iran en syrie inpalmen en nog een stuk of wat landen en ik ben er nog lang niet zeker van dat dit geen warmmakertjes zijn en dat één en ander gemanipuleerd is om dat te rechtvaardigen. Zo braaf zijn wij nu ook weeral niet dat we niet zouden durven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Hier wordt de reden gezegd van de aanslagen ... Amai ... wat zijn Europa en Amerika weer fantastisch bezig ...
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deur openzetten 's nachts noem ik ook "promoten" van inbraak hoor. Vraag het de verzekeringsmaatschappijen maar... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat overheidspersoneel ziet trouwens precies de privé sector als geheel als "knelpuntberoep". Citaat:
Citaat:
In een democratie wordt dat stel gedragen door de meerderheid van het volk. Hoe sterker culturen verschillen des te minder gemeenschappelijke waarden en normen en des te moeilijker om samen te leven. Het staat degene die niet akkoord gaat vrij om het zich af te bollen en het op eigen risico beter te weten. Degenen die dat niet willen doen willen van twee walletjes eten. Genieten van de voordelen die een andere cultuur oplevert (bvb sociale zekerheid) maar de (in hun ogen) nadelen ervan (bvb decadente Westen, prestatiedruk) er niet bij willen nemen. De kerel die naar café komt enkel op de avonden dat er vrije rondjes zijn... Citaat:
Citaat:
Een cultuur verenigt individuen die voldoende waarden en normen gemeenschappelijk hebben. Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"decadente Westen", "Ongelovige honden". Ik las al in de krant over een moslimvader die hier zijn dochter aftroefde omdat ze "teveel op Jennifer Lopez leek". Jaloezie Massaal naar datzelfde Westen komen om ervan te profiteren. Haat Folteren, martelen van Westerlingen voor televisiecamera's. Ongeacht wat ze gedaan of niet gedaan hebben. Simpelweg "Westerling" zijn. Zelfs Westerlingen die decennia lang hulp verleenden aan datzelfde land, dat ze beweren te verdedigen tegen "Westerse agressie". Duidelijk dat die moslimterroristen bang zijn om de structuur (dictatuur, anarchie) die hen toelaat macht uit te oefenen kwijt te raken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||||||
![]() |
![]() |