![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije toetreden tot de EU? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 18,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 73,33% |
Onbeslist |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,33% |
Interresseert mij niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,00% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Cehennemin dibine kadar yolun var ![]() Dat is vriendelijk van je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Gouverneur
|
![]() Wou het eigenlijk ook juist zeggen wrom je het hier zo zat te verdedigen , want in je tekst staat duidelijk dat Turkije tegen een toetreding is . ( burgers ) (althans , zo staat het in jouw tekst )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, er zijn slecht ingelichte burgers in Turkije, die denken van dat ze dag na de toetreding een Ferrari Testarossake voor hun deur zullen vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Gouverneur
|
![]() Ja , en wie verteld die roddels dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het begint te veranderen ![]() Tegenwoordig beginnen ze zelf grappen maken over de onderhandelingen. Ik ben nu naar sitcom aan't kijken . Het heeft normaal gezien niets te maken met politiek. De man kijkt naar voetbal, de vrouw zegt van: door jullie voetbalcolieke houding laten ze ons niet toetreden tot de eu, onbeschaafde mensaap ... (teken dat de gewone mensen, de onderhandelingen ook beu zijn ...)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 28 augustus 2005 om 11:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben tegen de toetreding van Turkije
Europa wordt te groot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Gouverneur
|
![]() Daar heb ik op zich niets op tegen , maar Europa heeft voor het moment zelf genoeg problemen. Dus nog een probleemland erbij halen zou wel onverstandig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Vreemdeling
|
![]() Ge hebt gelijk petsel..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]() Dank u
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Neen turkey hoort niet thuis binne de EU
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai en dat voor een SPA'er
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Maarja, zoals we gewoon zijn, is de partijtop niet echt representatief voor de basis.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() ![]() maar goed, we wijken af. nogmaals: Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
We leven, we staan 's morgens op, we gaan werken en verdienen ons levensonderhoud, we trachten naar best vermogen onze medemens eenzelfde leven te gunnen, we zeggen mekaar dag, helpen mekaar waar nodig en met plezier en we trachten daar bovenop van het leven te genieten. Hoe gek of misdadig moet een mens (onze politici en, vooral, onze politica) zijn om zo'n leven weg te gooien aan een stel fanatieke mafkezen van bedenkelijk alooi? Ik zou zeggen: Turkije komt in de Eu op de dag waarop in de Turkije de Islam grondwettelijk wordt verboden en de repressie tegen de subversieve Islam gericht wordt, niet tegen de Koerden. En dan nog, dan mogen ze voor mijn part nog 100 jaar wachten tot elke Islamiet beseft dat Godsdienst een persoonlijke zaak is, geen maatschappelijke zaak en nog minder een staatszaak. Scheiding van Kerk en Staat! Of niet soms? We hebben met onze "staat" al genoeg te stellen dat we er niet nog eens een "kerk" bovenop moeten krijgen. Voor mijn part mogen al die fanatieke mafkezen den boom in, en dan liefst in hun eigen bomen! En, geloof me, ik ben geen atheïst uit principe en zeker geen Marxist! Voor mij telt alleen de mens op zich, de man, de vrouw in de straat, in de straat van hun eigen gemeente, van hun eigen land. En, voor mij is iedereen welkom die dat op dezelfde manier kan zien, kan beleven en er gelukkig mee kan worden. En, mag het niet gezegd worden? Wij, West-Europeanen hebben ongelooflijke dingen geprestreerd die de gehele wereld ten goede kwamen. Wie die zuivere feit niet kan herkennen, hoort niet thuis in de Eu. |
|
![]() |
![]() |