Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2005, 22:59   #121
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Jozef Ostein probleem heeft met zijn Turkse collega.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 23:11   #122
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Dat denk jij dan weer...

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 00:23   #123
JusticeLover
Banneling

Standaard

@PetSel

Ik heb een 'bestandje' waar je alles kunt vinden over bepaalde forumgangers. Jozef heeft een Turkse collega, volgens hem is hij ook nutteloos ... Zegt men 'bestandje',éh.
Oud 25 september 2005, 08:28   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het is toch niet meer dan normaal dat enkele basisvoorwaarden vervuld zijn voor Turkije lid mag worden: een land dat schrijvers opsluit omdat ze zich uitlaten over de Armeense genocide verdient het niet lid te worden van de EU. Ook op het vlak van corruptie, rechten voor Koerden, erkenning van Cyprus enzovoort dient er nog heel veel te gebeuren. De Turken worden niet benadeeld, in tegendeel, zonder Amerikaanse steun stonden ze even ver als landen als Moldavië, Oekraïne of Georgië, voor wie toedreding tot de EU nog een verre toekomstdroom is, en die nochtans een pak Europeser zijn dan Turkije. Rusland heeft er zich bij neergelegd dat het nooit zal toetreden.
Turkije moet veranderen, en als het dat niet wil moet het maar bij een andere club aansluiten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 25-09-2005 at 09:29
Reason:
--------------------------------

Het is toch niet meer dan normaal dat enkele basisvoorwaarden vervuld zijn voor Turkije lid mag worden: een land dat schrijvers opsluit omdat ze zich uitlaten over de Armeense genocide verdient het niet lid te worden van de EU. Ook op het vlak van corruptie, rechten voor Koerden, erkenning van Cyprus enzovoort dient er nog heel veel te gebeuren. De Turken worden niet benadeeld, in tegendeel, zonder Amerikaanse steun stonden ze even ver als landen als Moldavië, Oekraïne of Georgië, voor wie toedreding tot de EU nog een verre toekomstdroom is, en die nochtans een pak Europeser zijn dan Turkije. Rusland heeft er zich bij neergelegd dat het nooit zal toetreden.
Turkije moet veranderen, en als het dat niet wil moet het maar bij een andere club aansluiten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het is toch niet meer dan normaal dat enkele basisvoorwaarden vervuld zijn voor Turkije lid mag worden: een land dat schrijvers opsluit omdat ze zich uitlaten over de Armeense genocide verdient het niet lid te worden van de EU. Ook op het vlak van corruptie, rechten voor Koerden, erkenning van Cyprus enzovoort dient er nog heel veel te gebeuren. De Turken worden niet benadeeld, in tegendeel, zonder Amerikaanse steun stonden ze even ver als landen als Moldavië, Oekraïne of Georgië, voor wie toedreding tot de EU nog een verre toekomstdroom is, en die nochtans een pak Europeser zijn dan Turkije. Rusland heeft er zich bij neergelegd dat het nooit zal toetreden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 25 september 2005 om 08:29.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 08:34   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Blijf gerust de feiten ontkennen als u dat wil. Feit is dat alle nieuwe EU-lidstaten een hogere levensstandaard hebben, een stabielere economie, een beter opgeleide bevolking, een stabielere munt en ga zo maar door dan Turkije.
Economisch is Turkije er inderdaad beter aan toe dan sommige Oostbloklanden, zelfs EU-gebieden als sommige delen van Polen (met een enorme economische depressie in gebieden als Oost-Silezië), maar dat vertaalt zich niet naar meer welvaart voor de bevolking, door de enorme corruptie en ongelijkheid in Turkije. Sommige delen van Turkije zijn echt Derde Wereld, en Turkije is z'n geheel blijft een lageloon-land.
Oud 25 september 2005, 10:36   #126
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Turkije moet veranderen, en als het dat niet wil moet het maar bij een andere club aansluiten.

Juist; de enige redenen om Turkije niet te laten toetreden is politiek en niet economisch, daar zijn we't in alle geval over eens. Maar ik vind dat als Turkije de Armeense genocide moet erkennen, dat Spanje dan ook moet erkennen dat het ETA-leden martelt, dat UK moet erkennen dat het IRA-leden martelt; dat Spanje de volkerenmoord op de indianen moet erkennen (dat is tot op de dag van vandaag nooit officieel gebeurd); dat UK de misdaden die het heeft begaan tijdens de Ierse onafhankelijkheidsstrijd moet erkennen, en over het gedrag van oa de Fransen en de Portugezen in ex-kolonies zullen we het dan nog niet hebben. Om nog maar te zwijgen over de Kongolese massamoorden onder het beleid van Leopold II, daar zijn al heel wat reportages en boeken over verschenen, maar hebben we ooit al iets gehoord van het koninklijk paleis daarover?
Oud 25 september 2005, 11:14   #127
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
Juist; de enige redenen om Turkije niet te laten toetreden is politiek en niet economisch, daar zijn we't in alle geval over eens. Maar ik vind dat als Turkije de Armeense genocide moet erkennen, dat Spanje dan ook moet erkennen dat het ETA-leden martelt, dat UK moet erkennen dat het IRA-leden martelt; dat Spanje de volkerenmoord op de indianen moet erkennen (dat is tot op de dag van vandaag nooit officieel gebeurd); dat UK de misdaden die het heeft begaan tijdens de Ierse onafhankelijkheidsstrijd moet erkennen, en over het gedrag van oa de Fransen en de Portugezen in ex-kolonies zullen we het dan nog niet hebben. Om nog maar te zwijgen over de Kongolese massamoorden onder het beleid van Leopold II, daar zijn al heel wat reportages en boeken over verschenen, maar hebben we ooit al iets gehoord van het koninklijk paleis daarover?
Komaan zeg, in België kan iedereen schrijven wat hij wil, en er zijn genoeg boeken verschenen die Leopold II aanklagen, er is zelfs een officiëel belgische verontschuldiging gekomen voor de politiek van Leopold II. in Turkije wordt je opgepakt en veroordeeld als je nog maar de discussie wil openen over het al dan niet bestaan van de Armeense genocide...
Oud 25 september 2005, 12:43   #128
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, in België kan iedereen schrijven wat hij wil, en er zijn genoeg boeken verschenen die Leopold II aanklagen, er is zelfs een officiëel belgische verontschuldiging gekomen voor de politiek van Leopold II. in Turkije wordt je opgepakt en veroordeeld als je nog maar de discussie wil openen over het al dan niet bestaan van de Armeense genocide...

Ik had het over het koninklijk paleis. En de verkiezing van de Grootste Belg heeft nog maar eens aangetoond hoe gevoelig dat thema ligt. Leopold II wordt door velen nog steeds als een soortement held beschouwd.
En waar zijn de Spaanse boeken over de indianengenocide, of waar in UK of Spanje mag je openlijk praten over het martelen van IRA en ETA-leden?
Oud 25 september 2005, 12:45   #129
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist tot voor 2 (twee) jaar totaal niks af van de slachtpartijen in Congo onder de Belgen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 13:01   #130
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over het koninklijk paleis. En de verkiezing van de Grootste Belg heeft nog maar eens aangetoond hoe gevoelig dat thema ligt. Leopold II wordt door velen nog steeds als een soortement held beschouwd.
En waar zijn de Spaanse boeken over de indianengenocide, of waar in UK of Spanje mag je openlijk praten over het martelen van IRA en ETA-leden?
Komaan zeg, Spaanse geschiedenisboeken vermelden tegenwoordig ook de genocide tegen de Indianen, en in GB zijn films als "bloody sunday" grote hits geworden, ik zie "midnight express" nog geen grote hit worden in Turkije...
Er zijn nog mensen die Leopold II vereren als een groot figuur voor België (en dat was hij natuurlijk ook, enkel voor België welteverstaan...) maar het is niet verboden om hem te bekritiseren. In Turkije is het verboden over de genocide te spreken en Ataturk bekritiseren is volstrekt taboe. Turkije is nog geen volwaardige democratie.[edit]
[size=1]After edit by tomm on 25-09-2005 at 14:04
Reason:

Citaat:
Komaan zeg, Spaanse geschiedenisboeken vermelden tegenwoordig ook de genocide tegen de Indianen, en in GB zijn films als "bloody sunday" grote hits geworden, ik zie "midnight express" nog geen grote hit worden in Turkije...
Er zijn nog mensen die Leopold II vereren als een groot figuur voor België (en dat was hij natuurlijk ook, enkel voor België welteverstaan...) maar het is niet verboden om hem te bekritiseren. In Turkije is het verboden over de genocide te spreken en Ataturk bekritiseren is volstrekt taboe. Turkije is nog geen volwaardige democratie.[/size]

Citaat:
Komaan zeg, Spaanse geschiedenisboeken vermelden tegenwoordig ook de genocide tegen de Indianen, en in GB zijn films als "bloody sunday" grote hits geworden, ik zie "midnight express" nog geen grote hit worden in Turkije...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 25 september 2005 om 13:04.
Oud 25 september 2005, 13:02   #131
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik wist tot voor 2 (twee) jaar totaal niks af van de slachtpartijen in Congo onder de Belgen.
Omdat het je niet interesseerde. Lees eens "rood rubber" van Van Groeneweghe, gepubliceerd in de jaren '80...
Oud 25 september 2005, 13:44   #132
JusticeLover
Banneling

Standaard

Het is echt een ramp ginder.

Erdogan heeft misschien goede bedoelingen, maar hij is niet begaafd genoeg om Turkije te redden.

Ik hoop dat ze Grieks-Cyprus MOETEN erkennen, en een staatsgreep gebeurt ...

Als ik een politieker was, dan zou ik binnen de kortste keer oplossing vinden.

Ik zou Griekenland (ea landen) miljarden aanbieden, in ruil voor erkenning van de Turkse gedeelte. Er zijn keuzes genoeg, kinderen ontvoeren van top-diplomaten, dreigen met kernoorlog, .. Politiek, vooral de Turkse maakt mij moe!

Nederige Turkse diplomaten, zolang die mannen aan de macht blijven, ben ik geen Turk. Ik ga naar Turkije, ik betaal zo weinig mogelijk belasting, ik profiteer van de zon, ik keer terug naar mijn land, België [edit]
[size=1]After edit by EL TURCO on 25-09-2005 at 14:44
Reason:

Erdogan heeft misschien goede bedoelingen, maar hij is niet begaafd genoeg om Turkije te redden.

Ik zou Griekenland (ea landen) miljarden aanbieden, in ruil voor erkenning van de Turkse gedeelte. Er zijn keuzes genoeg, kinderen ontvoeren van top-diplomaten, dreigen met kernoorlog, .. Politiek, vooral de Turkse maakt mij moe!

Nederige Turkse diplomaten, zolang die mannen aan de macht blijven, ben ik geen Turk. Ik ga naar Turkije, ik betaal zo weinig mogelijk belasting, ik profiteer van de zon, ik keer terug naar mijn land, België [/size]

Ik zou Griekenland (ea landen) miljarden aanbieden, in ruil voor erkenning van de Turkse gedeelte gedeelte. Er zijn keuzes genoeg, kinderen ontvoeren van top-diplomaten, dreigen met kernoorlog, .. Politiek, vooral de Turkse maakt mij moe!

Nederige Turkse diplomaten, zolang die mannen aan de macht blijven, ben ik geen Turk. Ik ga naar Turkije, ik betaal zo weinig mogelijk belasting, ik profiteer van de zon, ik keer terug naar mijn land, België [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 25 september 2005 om 13:44.
Oud 25 september 2005, 14:35   #133
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik denk dat Jozef Ostein probleem heeft met zijn Turkse collega.
Welnee. Ik kom nogal goed overeen met mijn Turkse collega's op het werk. Die hebben overigens niet allemaal dezelfde visie op Turkije en de Turkse geschiedenis. Ook de Turkse gemeenschap in België is immers geen éénheidsworst (gelukkig maar).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 14:37   #134
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
@PetSel

Ik heb een 'bestandje' waar je alles kunt vinden over bepaalde forumgangers. Jozef heeft een Turkse collega, volgens hem is hij ook nutteloos ... Zegt men 'bestandje',éh.
Het is mij onduidelijk naar welke collega u verwijst. Ik heb drie collega's van Turkse afkomst op mijn werk. Bij mijn weten heb ik nog nooit naar één van hen verwezen als nutteloos (ze zijn overigens niet nutteloos).
Oud 25 september 2005, 14:39   #135
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Zoals steeds haalt u weer allerlei zaken door elkaar en probeert u zaken te vergelijken die helemaal niet te vergelijken zijn.
Oud 25 september 2005, 14:44   #136
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Nederige Turkse diplomaten, zolang die mannen aan de macht blijven, ben ik geen Turk. Ik ga naar Turkije, ik betaal zo weinig mogelijk belasting, ik profiteer van de zon, ik keer terug naar mijn land, België
Het is een beetje vroeg om Erdogan af te schrijven denk ik. Veel slechter dan de corruptie onder Ciller en het immobilisme onder Yilmaz en Ecevit kan het toch al niet.
Hopelijk slaagt Erdogan erin om het leger aan banden te leggen (essentieel omwille van politieke maar ook economische redenen); de corruptie tegen te gaan; meer te investeren in het onderwijs; en de economie grondig te hervormen. Hij lijkt op het economische vlak toch enige stappen vooruit te kunnen zetten. Maar het gaat allemaal zeer traag.
Oud 25 september 2005, 14:54   #137
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een beetje vroeg om Erdogan af te schrijven denk ik. Veel slechter dan de corruptie onder Ciller en het immobilisme onder Yilmaz en Ecevit kan het toch al niet.
Hopelijk slaagt Erdogan erin om het leger aan banden te leggen (essentieel omwille van politieke maar ook economische redenen); de corruptie tegen te gaan; meer te investeren in het onderwijs; en de economie grondig te hervormen. Hij lijkt op het economische vlak toch enige stappen vooruit te kunnen zetten. Maar het gaat allemaal zeer traag.
Tuurlijk is Erdogan veel beter dan Tansu Ciller,Turgut Özal, Bülent Ecevit, ..

Ik ben eigenlijk trots op het Turkse leger, Turkije ligt niet in west-Europa, Turkije is verplicht om een sterke leger te hebben. Wel vind ik dat ze beter geld steken in het onderwijs,economie,..

Het gaat allemaal zo traag omdat Turkse bureaucratie niet onafhankelijk is. Het zijn niet de Turkse diplomaten, die de Turkse belangen in Amerika verdedigen.
Oud 25 september 2005, 15:11   #138
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is Erdogan veel beter dan Tansu Ciller,Turgut Özal, Bülent Ecevit, ..
Özal was volgens mij een uitzondering. Eén van de beste leiders die Turkije in de afgelopen decennia gehad heeft. Jammer dat hij te vroeg stierf.
Oud 25 september 2005, 15:14   #139
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Özal was volgens mij een uitzondering. Eén van de beste leiders die Turkije in de afgelopen decennia gehad heeft. Jammer dat hij te vroeg stierf.
Dat was dus een vergissing. Ozal was een slimme politicus. Hij wilde zelfs de Armeense genocide erkennen.
Oud 25 september 2005, 15:18   #140
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat was dus een vergissing. Ozal was een slimme politicus. Hij wilde zelfs de Armeense genocide erkennen.
Dat laatste wist ik niet. Maar als het waar is doet het het Özal alleen maar stijgen in mijn achting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be