![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat wil je nu zeggen ? privacy den boom in en dan kent men het probleem van onrechtmatig verkregen bewijs niet meer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom het voorstel dan ? als het dan toch überhaupt gedoemd is in de prullenmand terecht te komen ? neeneeje ik denk dat je het te simplistisch bekijkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou natuurlijk iets anders (ruzie, moordpoging, noem maar op ) aan de hang geweest kunnen zijn. Onrechtstreeks wel, iemand moet de zaak betalen weet je. Waarschijnlijk wel, probeer het eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Bobke
stel je voor dat dit erdoor komt... worst-case-scenario dan zal het zéker een inbreuk betekenen wat betreft privacy en mensenrechten maakt het dat voor de rest minder geldig als er arrestaties volgen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pfff... ik had het wel over die flikken he... niet over je sis-kaart als je dochterke met de ambulance wordt afgevoerd en jij moet gaan betalen... daarbij dat gebeurt daarna... dat weet jij ook ??? ik zie niet goed in waarom ik als weerspannige zou kunnen ingerekend worden als die flikken daar niets te zoeken hadden in eerste instantie.. niet dat ze daar gene draai zullen aangeven[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2005 om 02:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3. Is naar mijn mening een tekortkoming omdat de politie helemaal niets kan doen. Zij kunnen immers niet weten of de dief er woont of niet. De bewoner kan dus perfect toegang en medewerking weigeren waardoor de dief kan ontkomen. Volgens mij wilt men iets aan soortgelijke problemen doen maar ik kan mij vergissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U belde de hulpdienst niet de flikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het mijn vriendin betreft die plots wat krijgt komt daar geen agent bij te pas als ik die hulpdiensten bel als diezelfde vriendin achteraf gebleken wat overkomen is door bv mijn toedoen dan kan ik de flikken verwachten that's the difference ps. en dan nog zijn mijn rechten gewaarborgd[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2005 om 02:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoniet kunt ge op een huiszoekingsbevel wachten en is de vogel gevlogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [font=Arial-Black][size=7]
STRIJDBARE SOLIDARITEIT [/size][/font][font=BitstreamVeraSans-Oblique][size=5]TEGEN HET ANTWERPSE STADSPLAN VEILIG Huis-aan-huis zullen controleurs proberen [/size][/font][font=Arial-Black][size=7]achterhalen of mensen papieren hebben, welke taal ze spreken, hun inkomen, hun woonsituatie, hun schulden... Deze informatie dient alleen maar om meer razzia’s tegen mensen zonder papieren te organiseren, om armen het etiket ‘crimineel’ op te plakken en de sociale relaties die buiten hun controle vallen in kaart brengen en kapotmaken. GEEN CONTROLES, GEEN RAZZIA’S [/size][/font][font=BitstreamVeraSans-Oblique][size=5]IN ONZE STRATEN WIJ ZULLEN ONS VERDEDIGEN VECHT TEGEN DE CONTROLESTAAT In september 2005 zal het racistische Antwerpse stadsbestuur beginnen [/size][/font]met huis-aan-huiscontroles in zogenaamde ‘hotspotbuurten’. In het kader van het Stadsplan Veilig willen ze één grote databank aanleggen om te weten wat er zich achter de gevels afspeelt. Antwerpen is niet meer dan een testcase om te zien hoe ver ze kunnen gaan. In Leuven hangt het centrum al vol camera’s, in Sint-Niklaas is er een permanent samenscholingsverbod, in Gent worden de identiteitscontroles onvermoeid opgevoerd, ‘overlastboetes’ vinden overal ingang,...... We hebben er genoeg van! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gaat winnen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() voor mij zijn die controles een fascistische daad, en is een democratische rechtstaat onwaardig![edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 18 september 2005 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarbij als het wat langer duurt ... in dat vb-tje weet je waar die vogel zit ... dus kwestie van insluiten in het ander geval... als die maatregel erdoor komt .... en je wilt die vogel niet laten vliegen door onmiddelijk in te grijpen ... kan je idd wel bezwaarlijk opmerken dat het niet meer bij aanbellen blijft maar een een heuze inval razzia-stijl in dat huis en alle omringenden indien nodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maakt niet veel uit... punt is dat die politie omgetrommeld is ze komen niet automatisch mee met die hulpdiensten.. daar ging 't 'm om |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
me de nadruk op een 'zéér kleine' daar het helemaal niet zo evident is sporen te laten verdwijnen indien men weet wat en waar men moet zoeken Citaat:
da's nogal wiedes ... het begint al bij een inbreuk van zodra men wat gaat controleren[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 18 september 2005 om 20:52. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vogeltje blijft heus niet wachten tot ge versterking en een toelating tot huiszoeking gevraagd hebt. Citaat:
Wie zegt dat de bewoner weet dat iemand zich ergens in huis of in zijn tuinhuisje schuilhoudt. |
||
![]() |
![]() |