Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2005, 12:37   #121
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Je denkt teveel in die scheidingslijn. Mensen kunnen in de VSA haast niet anders dan te stemmen op één van de twee. Resultaat; je kan veel democratische ideeen zien zitten maar je vindt dat bvb de doodstraf belangrijk is. Dan stem je republikeins maar dat wil niet zeggen dat je niet een goeie SZ wil, wat dan weer een democratisch punt is.

Ze stemden, voor zover me dat wensten te vertellen, democraat als ze al gingen kiezen. Vergeet niet dat een omvangrijk deel van de bevolking niet gaat kiezen; bvb uit ongenoegen ovder de magere keuze tussen de twee monsterpartijen.

Amerikanen die bovendien op politiek vlak wat geschool zijn zien bovendien ook in dat het systeem van de VSA met zijn kiesmannen er verdeelsleutels allesbehalve democratisch is. Ook dit is een pijnpunt dat sommigen zelfs er toe brengt niet te gaan stemmen.
Op lange termijn zie ik de Amerikaanse staat nog wel in elkaar stuiken. Dat land is intern zo onevenwichtig dat een ondergang opdoemt.
Oud 15 september 2005, 12:40   #122
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
*zucht* denk je niet dat hij ergens een punt kan hebben. Als we nu eens een beetje cultuurrelativisme toepassen en de vraag stellen hoe je het Vlaamse volk definiert, dan kunnen we mss tot interessante ideeen komen.

Overweeg het eens. Wat is het Vlaamse volk en wat maakt het zo apart van andere volkeren. Meer zelfs, waarom zou het zijn eigenheid verliezen en wat er aan te doen? Als je de discussie niet publiek wil; PM is altijd welkom.
Die discussie is een tijdje geleden gevoerd, maar ik weet niet meer waar ze stond...een wat stille dood gestorven. Maar ik kan eens horen of we die discussie weer opnieuw kunnen opstarten.
Oud 15 september 2005, 12:42   #123
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Dat gaat nog veel meer op voor de Vlaemschnationalistische vaandelzwaaiers.
Ik proest het hier haast uit van het lachen! Als ik naar uw avatar en onderschrift kijk, denk ik spontaan aan die parades van weleer op het Rode Plein waarbij men niet anders deed dan vendelzwaaien en voorts zijn wapens te showen!
En om u nu wat te treiteren:
IK BEN VLAMING EN DAAR BEN IK FIER OP!!!
Oud 15 september 2005, 12:44   #124
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We gaan maar niet verder in op de score van xandee...
En uw argumentatie gaat ook al niet meer op als ik Nuno Resende, de inzending van dit jaar, erbij haal... dat was toch ook in het Frans, niet?
Oud 15 september 2005, 12:45   #125
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Of Lisa Del Bo.
Dat was pas een misser!
Maar hoe haalden ze het enkele jaren geleden in hun hoofd om als Waalse inzending een gospelkoor te sturen met een uitermate valszingende zangeres?
Oud 15 september 2005, 13:30   #126
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Dat was pas een misser!
Maar hoe haalden ze het enkele jaren geleden in hun hoofd om als Waalse inzending een gospelkoor te sturen met een uitermate valszingende zangeres?
Met wie hebben we gewonnen? Sandra Kim
Met wie hebben we de tweede plaats behaald? Jean Vallée en Urban Trad.

Drie Waalse producties.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 13:34   #127
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Nijvel behoort dan ook tot het Californië van Wallonië (Waals-Brabant en de as Brussel-Namen-Luxemburg).

Egidius
Kelmis-La Calamine ligt in het Luikse, tegen Aken. Ook Wallonië dus. En toch geen Bombay of Calcutta.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 13:36   #128
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Op lange termijn zie ik de Amerikaanse staat nog wel in elkaar stuiken. Dat land is intern zo onevenwichtig dat een ondergang opdoemt.
Je vergeet één belangrijk aspect. De VSA is een sterk horizontaal geschikte samenleving. De elite's hebben alles zodanig sterk in handen en controleren de sociale doorstroom zo sterk dat ze de dwaaste streken mogen uithalen, toch zal de VSA blijven bestaan. Niet eeuwig natuurlijk. Maar ik denk niet dat we iets kunnen verwachten als een instorting van het gezag, een revolutie of iets dergelijke.

Oud 15 september 2005, 13:38   #129
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die discussie is een tijdje geleden gevoerd, maar ik weet niet meer waar ze stond...een wat stille dood gestorven. Maar ik kan eens horen of we die discussie weer opnieuw kunnen opstarten.
Weet ik. Ik heb al een paar keer dergelijke vragen gesteld. De topics glijden echter te snel af naar andere onderwerpen om tot een interessante uitwissling te komen.

Oud 15 september 2005, 14:50   #130
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Met wie hebben we gewonnen? Sandra Kim
Met wie hebben we de tweede plaats behaald? Jean Vallée en Urban Trad.

Drie Waalse producties.
Urban Trad is eigenlijk een gemengd project geweest, totdat men het nodig vond Soetkin Collier valselijk te beschuldigen.

Nouja, Everytime, ik trek me weinig aan van de Songfestival hoor. Ik kijk naar wat de winnaars later presteren en dan is de conclusie dat de laatste twintig jaar nog amper een winnaar doorbreekt in de hitlijsten. De laatste moet zowat Celine Dion geweest zijn en dat zegt ook al meer dan genoeg.
Oud 15 september 2005, 14:52   #131
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je vergeet één belangrijk aspect. De VSA is een sterk horizontaal geschikte samenleving. De elite's hebben alles zodanig sterk in handen en controleren de sociale doorstroom zo sterk dat ze de dwaaste streken mogen uithalen, toch zal de VSA blijven bestaan. Niet eeuwig natuurlijk. Maar ik denk niet dat we iets kunnen verwachten als een instorting van het gezag, een revolutie of iets dergelijke.
Het Romeinse Rijk begon anders ook zo: intern begon het ineen te stuiken, hoewel het gezag nog steeds stevig was. Maar hoe verder het verval, hoe meer het gezag ook verviel. En we kennen dan de rest hé.
Oud 15 september 2005, 14:52   #132
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kelmis-La Calamine ligt in het Luikse, tegen Aken. Ook Wallonië dus. En toch geen Bombay of Calcutta.
Is dat niet het vroegere Moresnet?
Oud 15 september 2005, 15:05   #133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik proest het hier haast uit van het lachen! Als ik naar uw avatar en onderschrift kijk, denk ik spontaan aan die parades van weleer op het Rode Plein waarbij men niet anders deed dan vendelzwaaien en voorts zijn wapens te showen!
En om u nu wat te treiteren:

IK BEN VLAMING EN DAAR BEN IK FIER OP!!!
De Sovjet-Unie is wel een wereldmacht en Rusland is dat opnieuw, Vlaamsnationalisten zijn een zielig clubje oude verbeten rakkers, en hun enige moment de gloire was toen Hitler België was binnengevallen en figuren als Staf De Clerck hun kans grepen, het heeft helaas voor jullie niet lang geduurd... nadien verplaatse de Vlaamse beweging zich grotendeels naar Argentinë en Paraguay...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 15:07   #134
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
nadien verplaatse de Vlaamse beweging zich grotendeels naar Argentinë en Paraguay...
héel grappig

Als marxist kan u natuurlijk zeer goed meespreken over zielige organisaties met als hoogtepunt pre-WOII?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 15:07   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Nijvel behoort dan ook tot het Californië van Wallonië (Waals-Brabant en de as Brussel-Namen-Luxemburg).

Egidius
whoehahahahaha, dus Luik is wel erger dan Bombay of zo?
Oud 15 september 2005, 15:09   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sovjet-Unie is wel een wereldmacht en Rusland is dat opnieuw,
Rusland, een wereldmacht? Menslief, Rusland heeft een leger dat niet goed functioneert, waar men duikboten "verliest", waar het moreel heel laag is (met hoge desertiecijfers), enzovoort. Economisch is Rusland een ramp. Militair is het diep gezonken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 15:16   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
héel grappig

Als marxist kan u natuurlijk zeer goed meespreken over zielige organisaties met als hoogtepunt pre-WOII?
Het hoogtepunt van het marxisme was pre-WOII, dat wist ik nu eens niet, ik dacht dat het post-WOII was... het heeft wel een zware terugval gekend in 1989-1990 maar nu zijn de communisten zich aan het herpakken, vooral in de Derde Wereld, er ontstaan zelfs nieuwe communistische landen zoals Venezuela, Moldova, Belarus en communistische guerilla en partijen in veel verschillende landen. Ook het meest volkrijke land ter wereld is communistisch, alleen in het Westen komt het voorlopig niet van de grond.
Nu vergelijken we eens met de huidige status van het flamingantisme: enerzijds heb je een racistische, fascistische partij wiens overgrote meerderheid van de stemmers geen enkele binding hebben met het Vlaams-nationalisme, anderzijds heb je de enige echt Vlaamsnationale partij NVA die niet eens onafhankelijk kan overleven omdat ze de 5%-drempel niet haalden...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 15-09-2005 at 16:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
héel grappig

Het hoogtepunt van het marxisme was pre-WOII, dat wist ik nu eens niet, ik dacht dat het post-WOII was... het heeft wel een zware terugval gekend in 1989-1990 maar nu zijn de communisten zich aan het herpakken, vooral in de Derde Wereld, er ontstaan zelfs nieuwe communistische landen zoals Venezuela, Moldova, Belarus en communistische guerilla en partijen in veel verschillende landen. Ook het meest volkrijke land ter wereld is communistisch, alleen in het Westen komt het voorlopig niet van de grond.
Nu vergelijken we eens met de huidige status van het flamingantisme: enerzijds heb je een racistische, fascistische partij wiens overgrote meerderheid van de stemmers geen enkele binding hebben met het Vlaams-nationalisme, anderzijds heb je de enige echt Vlaamsnationale partij NVA die niet eens onafhankelijk kan overleven omdat ze de 5%-drempel niet haalden...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
héel grappig

Nu vergelijken we eens met de huidige status van het flamingantisme: enerzijds heb je een racistische partij wiens overgrote meerderheid van de stemmers geen enkele binding hebben met het Vlaams-nationalisme, anderzijds heb je de enige echt Vlaamsnationale partij NVA die niet eens onafhankelijk kan overleven omdat ze de 5%-drempel niet haalden...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2005 om 15:17.
Oud 15 september 2005, 15:36   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hoogtepunt van het marxisme was pre-WOII, dat wist ik nu eens niet, ik dacht dat het post-WOII was... het heeft wel een zware terugval gekend in 1989-1990 maar nu zijn de communisten zich aan het herpakken, vooral in de Derde Wereld, er ontstaan zelfs nieuwe communistische landen zoals Venezuela, Moldova, Belarus ...
Moldavië en Witrusland (dat zijn de termen in het Nederlands), waar corruptie, mensenhandel en misdadigheid van de meest uiteenlopende slag thuis zijn.

Mooie voorbeelden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 15:38   #139
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Royalisten zijn meestal van die bejaarde types. De rest, een minderheid, komt uit een gezin waar het er nog wordt ingepeperd vanaf dat ze kunnen spreken.
Wil je nu zeggen dat de meeste Vlaams Blok stemmers bejaarde typetjes zijn die bang zijn om buiten te komen, nog geloven dat je slechts evenveel keer per leven seks mag hebben als je kindjes maakt en denken dat die lichtbruine mannekes van een andere planeet komen?

Ik bedoel met dit ironische tekstje maar, wilt U nu zeggen dat de meeste Vlaams Belang stemmers goedgelovige naiievelingen zijn die makkelijk te manipuleren zijn met wat populistische boutades en angst/paniekzaaierij?

Want ik kan echt niet meer volgen....
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2005, 15:39   #140
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Wil je nu zeggen dat de meeste Vlaams Blok stemmers bejaarde typetjes zijn die bang zijn om buiten te komen, nog geloven dat je slechts evenveel keer per leven seks mag hebben als je kindjes maakt en denken dat die lichtbruine mannekes van een andere planeet komen?

Ik bedoel met dit ironische tekstje maar, wilt U nu zeggen dat de meeste Vlaams Belang stemmers goedgelovige naiievelingen zijn die makkelijk te manipuleren zijn met wat populistische boutades en angst/paniekzaaierij?

Want ik kan echt niet meer volgen....
Oh ja, voor zij die niet meer kunnen volgen:

"Er werd aangehaald, en dit is via enquetes bewezen, dat de meeste VB-stemmers royalisten zijn"

en onze Jong NVAer antwoordde hierop: "De meeste royalisten zijn bejaarde types"
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be