Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zijn vakbonden nog nodig?
Ja, want mijn levensstandaard is ok 11 45,83%
Neen want ik leef zoals in arbeiders begin deze eeuw 13 54,17%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2005, 22:02   #121
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
U begrijpt er niets van. Mijn punt was niet dat vakbonden aan de 'verkeerde' partij gelinkt zijn, mijn punt was dat ze helemaal niet aan een politieke partij/overheid gelinkt mogen zijn.
Inderdaad dat zouden ze niet mogen zijn, helaas zijn ze nu net wel onlosmakend met elkaar verbonden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 22:03   #122
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
U begrijpt er niets van. Mijn punt was niet dat vakbonden aan de 'verkeerde' partij gelinkt zijn, mijn punt was dat ze helemaal niet aan een politieke partij/overheid gelinkt mogen zijn.
Inderdaad dat zouden ze niet mogen zijn, helaas zijn ze wel met elkaar onlosmakend verbonden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 23:46   #123
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Marxist... u praat over Nederlanders, Britten en Fransen. Voor mij zijn dit nog altijd Europeanen. En een Europeaan is voor mij géén vreemdeling. Waar ik het op heb is de massale aanwerving van bv. negers, Pakistani's, Marokkanen en asielzoekers in het Logistieke Contingent(weliswaar enkel magazijnwerk maar kom). Een bedrijf als bv. Katoennatie probeert met haar magazijnen constant de wet op de havenarbeid te omzeilen door het inschakelen van goedkope en interim-arbeidskrachten ten nadele van Vlaamse havenarbeiders. Een schande en dat verklaart ook het anti-Vlaamse en associale karakter van "geldrechts"!!
Daarom dat het Vlaams Belang zo gretig aan tafel ging bij het feestje van Katoennatie ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 07:26   #124
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ter informatie 16 percent van onze bevolking leeft onder de armoedegrens. Volgens het AVA ( algemeen verslag van de armoede van 1994 ) is de armoede bovendien weer stijgende. Een van de redenen daarvoor is het in discrediet brengen door de winstnemerslobby van de vakbonden als zouden zij de schuld telkens zijn van faillissementen ed.

Dankzij de nepstatuten ( gesubsidieerde werkkrachten ) zijn er nu weer arbeiders die ondanks hun arbeid in armoede blijven leven.

Alle arbeiders die zich tegen de vakbonden keren ( behalve eventueel tegen de laksheid ervan ) zijn gefokte slaven en ratten ( ondergravers van de syndicale rechten )
16%... dan is het in ons landje erger gesteld dan in de VS...

Tja, kritiek uitbrengen op een vakbond of syndicaat, omdat de leiders niet meer beseffen met wat ze bezig zijn... dat staat gelijk met gefokte slaven en ratten... Kritiek op een prehistorische en dus Stalinistische vakbonden, dat kan niet... dat is verboden... Want zo'n vakbonden... da's goed voor de arrebeiders...

Is er iemand zich soms aan het indekken?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 11:04   #125
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Al deze rechtsen hier boven zouden de eersten zijn om te beginnen te janken mocht er aan hun levens- en arbeidscondities geraakt worden.
Moesten de vakbonden zich daar bij houden dan zouden die rechtsen daar ook geen probleem met hebben!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be