Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2003, 00:02   #121
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De ondergang van het Vl-nat. is duidelijk: ondanks massale en dagelijkse media-aandacht kreeg de meest Vlaams-nationale partij (NVA) nog geen 5% van de kiezers bijeen.

Het Vlaams Blok voert hoofdzakelijk campagne over veiligheid en migranten. Niet alle VB-stemmers zijn Vlaams-nationalisten. Het schijnt zelfs een minderheid te zijn volgens een enquête van een maand geleden!

De B.U.B. daarentegen deed voor de eerste keer mee en haalde zonder media-aandacht 10.000 stemmen !
De ondergang van het Vlaamsnationalisme komt er weldra aan! De grootse unitaire partij met zijne leider Hans zal dra het land besturen! 8)

De volgende dag bekijkt Hans de verkiezingsuitslagen nog eens en begint zich dan ernstige vragen te stellen bij zijn mentale gezondheid.

Dat zou dan natuurlijk wel betekenen dat Hans de feiten (en niet zijn sprookjeswereld) onder ogen zou moeten zien. Ik denk dat jij nu aan het dromen bent, Alpina
Inderdaad, ik mag me niet te veel wijs maken, we hebben het hier uiteindelijk nog altijd over het opperhoofd van de BUB! 8)
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 07:02   #122
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ondergang van het Vl-nat. is duidelijk: ondanks massale en dagelijkse media-aandacht kreeg de meest Vlaams-nationale partij (NVA) nog geen 5% van de kiezers bijeen.

Het Vlaams Blok voert hoofdzakelijk campagne over veiligheid en migranten. Niet alle VB-stemmers zijn Vlaams-nationalisten. Het schijnt zelfs een minderheid te zijn volgens een enquête van een maand geleden!

De B.U.B. daarentegen deed voor de eerste keer mee en haalde zonder media-aandacht 10.000 stemmen !
Dat is slechts één manier om naar de verkiezingen te kijken. Een andere is: Bij deze verkiezingen was er één grote Vlaamse partij die niet direct meer bevoegdheden voor Vlaanderen wou. Ze is niet in het parlement geraakt...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 08:54   #123
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

Dat is slechts één manier om naar de verkiezingen te kijken. Een andere is: Bij deze verkiezingen was er één grote Vlaamse partij die niet direct meer bevoegdheden voor Vlaanderen wou. Ze is niet in het parlement geraakt...
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 11:01   #124
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dat NVA zou overwegen met VLD op te trekken is meer dan onbegrijpelijk, na al wat er de laatste jaren gebeurd is.
Het is zeggen dat ze ook met de VLD willen, of op de knietjes gaan zitten bij de CD&V. Wat zou U doen?
Ik zou de programmas vergelijken, en zeker praten indien die best op mekaar lijken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 11:07   #125
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bijna 1.000.000 kiezers stemden Vlaamsnationaal.
Denk nu maar niet dat alle anderen Belgische nationalisten zijn.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2003, 22:23   #126
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

1.000.000 Vlaams-nationaal? Bent u even naïef. En dan nog, ik denk niet dat 1.000.000 op 7.000.000 kiezers een meerderheid is.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 09:38   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1.000.000 Vlaams-nationaal? Bent u even naïef. En dan nog, ik denk niet dat 1.000.000 op 7.000.000 kiezers een meerderheid is.
Klopt.
Hoeveel stemmen haalde de SPa?
En hoeveel de VLD?
Oud 28 juni 2003, 21:49   #128
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Zeven miljoen kiezers?
Ik denk dat er nog altijd maar zes miljoen Vlamingen zijn, dus dat valt wel lelijk tegen. Het gaat er immers over of een meerderheid der VLAMINGEN hun eigen territorium wenst af te scheiden uit de Belgische federatie.
Bij mijn weten hebben de Walen daar geen zeg in over wat de Vlamingen met hun gebied doen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 21:58   #129
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het gaat er immers over of een meerderheid der VLAMINGEN hun eigen territorium wenst af te scheiden uit de Belgische federatie.
Bij mijn weten hebben de Walen daar geen zeg in over wat de Vlamingen met hun gebied doen.
Beetje ernstig blijven redeneren wel hé! Anders heeft de Belgische staat ook geen zeg te doen over wat ik met mijn eigendom wil doen en ben ik vanaf morgen een onafhankelijke staat!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 10:46   #130
PO
Schepen

Standaard

Citaat:
Mijn vermoeden blijkt dus TOCH te kloppen: daarstraks op de VRT zei Steve Stevaert dat de NVA de wet mee heeft gestemd !

Dit verdient mij dunkt een apart forum, want dat is wel het toppunt van hypocrisie: tegen een wet zijn die je zelf hebt gestemd !

Benieuwd in welke bochten de Vlaams-nationalisten zich nu weer gaan wringen. "Ja maar, dat wisten wij toen niet, hè!" Dan kunnen we evengoed een klacht indienen tegen de ex-nazi's van de NVA of de Volksunie die meegewerkt hebben aan de genocide van 40-45 zoals Hugo Schiltz ! En dat konden ze wel al geweten hebben in 1993 toen de wet werd gestemd !
Wat dacht u van de genocide in Congo?
En waarom is het Belgisch Koningshuis hiervoor nog niet, nog nooit aangeklaagt?
Toch niet omdat men elke aanklacht in die richting onder de spreekwoordelijke mat schuift?
Oud 2 juli 2003, 11:28   #131
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Toch nog even reageren op onderstaande idiote uitspraak:

Citaat:
Dan kunnen we evengoed een klacht indienen tegen de ex-nazi's van de NVA of de Volksunie die meegewerkt hebben aan de genocide van 40-45 zoals Hugo Schiltz !
Hugo Schiltz was nog geen 13 jaar toen nazi-Duitsland België binnenviel! Kan de Heer Hans 1 even verduidelijken op welke wijze Schiltz dan exact zou meegewerkt hebben?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be