Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2005, 09:32   #121
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En ze zal nooit bestaan. Daar zorgen de flaminganten wel voor...
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 11:07   #122
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ah ja? Vlaanderen is toch geen land!!! OK, u wil dat het een land wordt maar officieel kan je niet van "Vlaamse natie" spreken, ze bestaat niet.
Het abstracte natie-begrip werd in het leven geroepen om ondemocratische verkiezingen te kunnen houden. De Belgische natie kon zo immers worden vertegenwoordigd door een paar duizend francofone bourgeois. ('democratie' via de omweg van de natie)

Geef mij daarentegen maar Vlaams volk.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 11:29   #123
Kaal
Minister-President

Standaard

Negeerlijst voor de auteur van deze thread. Ik ben die debiele manier van argumenteren beu.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 13:31   #124
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Negeerlijst voor de auteur van deze thread. Ik ben die debiele manier van argumenteren beu.
Problemen met de vrijheid van meningsuiting? Uw partijtje schijnt daar wel meer last van te hebben.

Het is niet omdat u met uw mond vol tanden staat, dat u anderen het zwijgen moet opleggen.
Oud 27 september 2005, 13:43   #125
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Problemen met de vrijheid van meningsuiting? Uw partijtje schijnt daar wel meer last van te hebben.

Het is niet omdat u met uw mond vol tanden staat, dat u anderen het zwijgen moet opleggen.
En tot welk partijtje zou ik volgens jou behoren? Waarom heb ik de indruk dat jouw reactie evengoed had kunnen worden geschreven door een stuk software?

Het spijt me zeer maar ik ben al bijna 10 jaar bezig met Internetfora's en ik heb nog nooit iemand zo onozel zien doen in politieke discussies als sommige leden van de BUB. Als ex-belgicist erger ik mij bovendien mateloos aan de infantiele manier waarop jullie België proberen te "verdedigen". Jullie zijn genante karikaturen van wat jullie beweren te zijn en volgens mij zetten jullie meer mensen aan om definitef de brui te geven aan België dan omgekeerd.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kaal on 27-09-2005 at 14:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:

En tot welk partijtje zou ik volgens jou behoren? Waarom heb ik de indruk dat jouw reactie evengoed had kunnen worden geschreven door een stuk software?

Het spijt me zeer maar ik ben al bijna 10 jaar bezig met Internetfora's en ik heb nog nooit iemand zo onozel zien doen in politieke discussies als sommige leden van de BUB. Als ex-belgicist erger ik mij bovendien mateloos aan de infantiele manier waarop jullie België proberen te "verdedigen". Jullie zijn genante karikaturen van wat jullie beweren te zijn en volgens mij zetten jullie meer mensen aan om definitef de brui te geven aan België dan omgekeerd.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het spijt me zeer maar ik ben al bijna 10 jaar bezig met Internetfora's en ik heb nog nooit iemand zo onozel zien doen in politieke discussies als sommige leden van de BUB. Als ex-belgicist erger ik mij bovendien mateloos aan de infantiele manier waarop jullie België proberen te "verdedigen". Jullie zijn genante karikaturen van wat jullie beweren te zijn en volgens zetten jullie meer mensen aan om definitef de brui te geven aan België dan omgekeerd.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kaal : 27 september 2005 om 13:43.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 13:48   #126
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja? Vlaanderen is toch geen land!!!
Natie en land zijn niet hetzelfde, baas.

Citaat:
OK, u wil dat het een land wordt maar officieel kan je niet van "Vlaamse natie" spreken, ze bestaat niet.
"Officieel" kan ik zoveel van Vlaamse natie spreken als ik wil daar ze wel degelijk bestaat. Voordat jij je in een discussie mengt zou je jezelf beter eerst de terminologie eigen maken. Het ontkennen van de Vlaamse natie ligt overigens aan de basis van de communautaire problematiek in dit land.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 13:51   #127
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw partijtje
Hahaha, de voorzitter van internet-partij BUB spreekt.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2005, 14:08   #128
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Succes is zéér vergankelijk, Pinteman.

Trouwens, wat er verkeerd aan een internetpartij in de 21ste eeuw? Lijkt me juist heel modern.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 27-09-2005 at 15:09
Reason:

Succes is zéér vergankelijk, Pinteman.

Trouwens, wat er verkeerd aan een internetpartij in de 21ste eeuw? Lijkt me juist heel modern.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Succes is zéér vergankelijk, Pinteman.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 september 2005 om 14:09.
Oud 27 september 2005, 15:14   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De bub modern?
Een clubje dat de Belgische adel dient zoals Ruben Cottenjé de Dauphin het in 2001 al zo treffend beschreef?
Zoals de bub het zo prachtig na papegaait ook.

Een leuk staaltje trouwens van die fameuze tweetaligheid die de bub in gedachten heeft. De taal-en zinsconstructiefouten krijgen jullie er gratis bij.

Citaat:
Ieder die kerk en vorst aanvalt delft zijn eigen graf. Laat ons het enige sprankeltje vaderlandse trots dat we nog hebben, ons vorstenhuis, niet aan macht inboeten maar nog liever de uitbreiding van macht. Zij kosten ons niet zoveel als onze niet één maar zes regeringen tellende staat. Koningen, regeren niet voor zichzelf, koningen regeren voor het volk, niet voor een partij. Zij dragen geen politieke kleur en zijn onafhankelijk. Hun koele ervaren hoofden zijn dikwijls de stabiliteit voor een onzekere situatie in ons land. De koning is slaaf van het volk, de slaaf van iedere burger, hij moet ons willens-nillens vertegenwoordigen en land de nodige uitstraling geven. Daarvoor staat hij als symbool voor onze rijke natie ook in zijn beste pak, en bewoont hij een prestigieus kasteel. Het geld loopt niet weg bij de volgende verkiezingen want hij of zijn geboren opvolger blijft bij ons staan. 24/24 7/7 service van het hof. Het zijn veruit de enigen die nog echt de algehele Vlaams-Waals-Belgische cultuur kunnen vertegenwoordigen. Vanuit een opvoeding en opoffering die van ons het meeste respect vraagt. Eendracht maakt macht, voor Vorst, Vrijheid en Recht, dat is onze Belgische zejerheid als inwoner van dit lans, wie vraagt het anders?

Ruben Cottenjé de Dauphin, Brugge.
Oud 27 september 2005, 16:33   #130
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het op een negeerlijst plaatsen van iemand ontneemt die persoon geenszins zijn mogelijkheden qua vrijheid van meningsuiting. Het verwondert mij niets dat de voorzitter van een autoritair clubje niet weet wat vrijheid van meningsuiting betekent.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:04   #131
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Gisteren reed ik door de Diksmuidelaan te Berchem, en mijn aandacht werd gewekt door een hoekgebouw met een Vlaamse Leeuw, ofwel het thuisfront van VNJ-end Vlaanderen:

Hoe is het nog mogelijk dat zoiets nog bestaat?

Wat gebeurt er achter deze muren? Is het een museum?

Is dit gebouw niet vaak het mikpunt voor vandalisme? Wat vinden de buurtbewoners van deze opvallende gebuur? Wie wilt daar nu boven of naast wonen?

En dan zeggen dat we in 2005 leven. Men zou denken de Middeleeuwen!
Bij het hangen van de Vlaamse Leeuw schreeuwen de Belgicisten moord én brand. En zijn alle middelen voldoende om 'de Vlamingen' als marginaal volkske te verslijten. Men zou zich eerder vragen kunnen stellen bij het hangen van de Belgische vlag. Daar druipt het bloed af. Ik hoor de Belgicisten nooit de misdaden van Leopold II veroordelen. De anti-Vlaamse repressie keuren ze allerminst af. Dat allemaal onder het mom van eendracht maakt macht! Terwijl zélfs een blinde kan zien, dat er in dit land voor wat betreft België nooit enige eenheid is geweest of heeft bestaan

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 20:13   #132
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop wekelijks over de Turnhoutsebaan (Borgerhout). Flaminganten die ons van wereldvreemdheid betichten... De omgekeerde wereld.

Ik heb helemaal geen nazi-trekjes, en in tegenstelling tot vele flaminganten (zie IJzerwake vorig jaar) heb ik er ook geen sympathie voor.
Durf jij te beweren dat allochtonen geen vlaggen bovenhalen van Turkije, Marokko,... tijdens voetbalwedstrijden e.d.?

Ga eens in Schaarbeek kijken hoeveel Marokkaanse vlaggen je niet vindt op de hoedenplank van geblindeerde BMW's. Je moet inderdaad wat meer buiten komen, mijn beste...

P.S.: Wat heeft wereldvreemdheid te zien met Vlaams-nationalise? Ik ben flamingant, spreek 4 talen, heb een universitair diploma, kom geregeld in Wallonië, ga vaak op reis,...

Ben helemaal niet wereldvreemd, hoor. Trust me...8)
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 06:35   #133
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het abstracte natie-begrip werd in het leven geroepen om ondemocratische verkiezingen te kunnen houden. De Belgische natie kon zo immers worden vertegenwoordigd door een paar duizend francofone bourgeois. ('democratie' via de omweg van de natie)

Geef mij daarentegen maar Vlaams volk.
natie=volk
dus natie-staten zijn hetgeen we naar streven8)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 07:34   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vreemd dat Yann de grote vlag, die aan de gevel aan overkant wapperde, niet gezien heeft toen hij door de Diksmuidelaan in Berchem reed...
Oud 20 oktober 2005, 11:52   #135
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
natie=volk
dus natie-staten zijn hetgeen we naar streven8)
Een natie is een volk die tot het natiebewustzijn is gekomen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 11:59   #136
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Ons Koningshuis is gesticht in de 19de eeuw. Als u wat van geschiedenis kent, dan weet u dat deze periode niet in de Middeleeuwen valt.
Voordien had niemand ooit van het verzinsel belziek gehoord.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 12:07   #137
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Comment? Jij wil een mooi 17de- (SN) en een schitterend 16de-eeuws (A'pen) gebouw verminken omdat het niet in je politieke kraam past? Cultuurbarbaar! Mogen enkel nog 'Belgische' parafernalia in de straten getoond worden, tot meerder heil en glorie van ons land? Dat ruikt naar fascisme!

Voor de goede orde, het gaat om volgende gebouwen:

[edit]
[SIZE=1]Edit:[/SIZE]
[SIZE=1]After edit by ossaert on 20-09-2005 at 13:46
Reason:

Comment? Jij wil een mooi 17de- (SN) en een schitterend 16de-eeuws (A'pen) gebouw verminken omdat het niet in je politieke kraam past? Cultuurbarbaar! Mogen enkel nog 'Belgische' parafernalia in de straten getoond worden, tot meerder heil en glorie van ons land? Dat ruikt naar fascisme!

Voor de goede orde, het gaat om volgende gebouwen:

[/SIZE]

[SIZE=1]Before any edits, post was:

Comment? Jij wil een mooi 17de- (SN) en een schitterend 16de-eeuws (A'pen) gebouw verminken omdat het niet in je politieke kraam past? Cultuurbarbaar! Mogen enkel nog 'Belgische' parafernalia in de straten getoond worden, tot meerder heil en glorie van ons land? Dat ruikt naar fascisme![/SIZE]
[/edit]
Het haubtburo van de VNJ is wel niet geklasseerd en van geen enkel architectonisch, cuilturele waarde. Dat is wel anders met deze gebouwen. Deze dagen trouwens niemand uit, de politieke activiteiten die er ooit achter zaten zijn al eeuwen voorbij.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 12:11   #138
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Een scheldnaam op dezelfde hoogte als "de moffen".
Of, 'den Doe' zoals ze bij ons wel eens zeggen. Ook tegen 'zwarte'. dat zijn er nu eenmaal ook 'van den Doe'.

Pittig detail, het blijft zitten in het taalgebruik. Wijst dit er op dat men de collaboratie en de smeerlapperij waar deze collaborateus zich met ingelaten hebben nog altijd niet verteerd heeft?

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 15:01   #139
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren reed ik door de Diksmuidelaan te Berchem, en mijn aandacht werd gewekt door een hoekgebouw met een Vlaamse Leeuw, ofwel het thuisfront van VNJ-end Vlaanderen:

Hoe is het nog mogelijk dat zoiets nog bestaat?

Wat gebeurt er achter deze muren? Is het een museum?

Is dit gebouw niet vaak het mikpunt voor vandalisme? Wat vinden de buurtbewoners van deze opvallende gebuur? Wie wilt daar nu boven of naast wonen?

En dan zeggen dat we in 2005 leven. Men zou denken de Middeleeuwen!
Ach vanuit Middeleeuws oogpunt staat België ook vol met Nederlandse gebouwen waar nu in 2005 de verkeerde vlaggen op wapperen. Dus...

What's your point?

Dat alles relatief is en afhankelijk van het gekozen perspectief?
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 22:39   #140
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Het haubtburo van de VNJ is wel niet geklasseerd en van geen enkel architectonisch, cuilturele waarde. Dat is wel anders met deze gebouwen. Deze dagen trouwens niemand uit, de politieke activiteiten die er ooit achter zaten zijn al eeuwen voorbij.
Het 'Haubtburo' van de VNJ had met mijn opmerking en deze foto's niets te maken... Het ging om de bereidheid van jullie Propaganaführer (ja, ik kan ook flauw doen) om historische gebouwen af te breken als deze niet in het Belgische politieke kraam passen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be