![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Spijtig, anders wou ik je die dienst wel bewijzen, of heb je meer een voorkeur voor Gent, of Bierbeek? Natuurlijk afhankelijk van je ziektebeeld en of er nog plaatsen beschikbaar zijn.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar U begrijpt toch dat uw reactie zuivere spam is? ![]() Kunt U soms uw vriendje niet helpen... en op de een of andere manier zijn bewering helpen bewijzen dat Sabena superwinsten ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 26 september 2005 om 18:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin, als het zo'n ideale industrie is, wat let u om er zelf aan te beginnen? Geen risico, tevreden klanten en tevreden personneel zijn een garantie als men u hoort. Waarom heeft u dan nog geen eigen bedrijf? Omdat u niet mag van andere bedrijven? Laat me niet lachen, die hebben u niets te zeggen remember. Omdat zij de prijzen van grondstoffen hoog houden? Dat is toch geen probleem als je verkoopt tegen kostprijs... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik U eraan herinneren dat ik aan Doffer vroeg waar hij met zijn bewijzen bleef dat Sabena superwinsten ![]() ![]() [/size]Als U toch zo graag enkele historische feiten leest, zal ik U hieronder een post plakken van één van uw commiesossievrienden: Citaat:
Op uw verzoek zal Tomm U nog wel meer biezonderheden posten... Ik kan dat niet, omdat ik van communisme moet k..... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om dus nog maar eens duidelijk te maken dat het compleet fout is alles wat links is op één Stalinistische hoop te gooien. Moest ik in de USSR heb geleefd was ik wellicht ook moeten gaan vluchten omwille van mijn politieke visies. Het kan er blijkbaar bij u niet in dat er commiesossies zijn die het absoluut niet eens waren met de gang van zaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het textielbedrijf Brukman: http://www.zmag.org/content/showarti...30&ItemID=8611 of het keramisch bedrijf Zanon: http://www.obrerosdezanon.org/ er zijn er nog. Googelen op 'workers-controled factory' of 'arbeiderszelfbeheer' bijvoorbeeld. Ook in de geschiedenis vind je aardig wat voorbeelden die goed functioneerden. Op de twee websites die ik gegeven heb vind je antwoord op je andere vragen. Hou op dat vlak ook de evolutie in Venezuela in het oog, daar gebeurt heel wat op het vlak van arbeiderscontrole en -zelfbeheer. Citaat:
Er wordt wél een meerwaarde geproduceerd. Die meerwaarde dient om te investeren, om nieuwe technologieën aan te schaffen om de productie uit te breiden. De arbeiders zijn gewoon tot de vaststelling gekomen dat de patroons hén wel nodig hebben maar dat zij de patroons niet nodig hebben. Citaat:
Meerwaarde, winst en eigenlijk elke vorm van kapitaal wordt geproduceerd door arbeid. Niets ter wereld genereert kapitaal, behalve arbeid. De arbeid die Belgische arbeiders leveren, resulteert in winst voor het bedrijf. Van die winst houdt de patroon een klein stukje af. Dat noemt hij 'loon' en hij geeft het aan de arbeiders. Een groter stuk houdt hij voor zichzelf en noemt het 'premie'. De rest van de opbrengst gaat naar de aandeelhouders (of de reserve voor investeringen). Wat men vandaag 'productiviteit' noemt is eigenlijk de uitbuitingsgraad, met name de hoeveelheid productie die één arbeider kan opbrengen. 'Productiviteit' is dus een ander woord voor 'uitbuitingsgraad' maar dat woord hoort men hier niet zo graag. De Belgische productiviteit ligt per arbeider bij de hoogsten ter wereld. De Belgische arbeider is dus één van de meest uitgebuite arbeiders ter wereld. Op zijn kap wordt het meest winst gemaakt, dankzij zijn hoge scholing, training, discipline, etc. Dat hij daarbij thuis in zijn leren fauteuil naar TV kan kijken en zijn frigo uitpuilt en hij zich twee weken voor drie personen in de Spaanse Pyreneeën kan permiteren, betekent niet dat hij niet wordt uigebuit. Het valt alleen minder op. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een modale werknemer in België werkt tot half augustus voor de staat. I.e. elke eurocent die de werkgever aan u geeft in ruil voor uw arbeid wordt ingepikt door de staat. Dat geeft u nog een dikke 4 maand om zelf iets te verdienen. Dé uitbuiter is de overheid, niet de werkgever. Als lerares zou u zich er trouwens bewust van mogen zijn dat ook uw loontje betaald wordt door deze uitbuiting van de werknemers in de privé ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 september 2005 om 00:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik veel... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 27 september 2005 om 07:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ben ik uw land vergeten? ![]() [edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 27 september 2005 om 07:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn land is Vlaanderen, nog altijd
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Nieuwsblad van 29/04/2005 Citaat:
Als de 207 coördinatiecentra aan de normale vennootschapsbelasting zouden hebben betaald, dan zouden ze in 2002 meer dan 2,15 miljard euro aan de fiscus hebben moeten geven, want toen bedroeg die belasting 40,17 procent. Vergelijk dat met de 73 miljoen effectief betaalde belasting en je komt op een verschil van 2,08 miljard euro. Dat is een gemiddelde aanslagvoet van... 1,36 procent. Daarmee betaal je bijna de helft van alle werkloosheidsvergoedingen Een voorbeeldje? Op een winst van 17 miljoen euro betaalde Glaverbel in 2004 niet alleen geen belastingen, maar kreeg het nog 1.000 euro terug van de fiscus. Op een totale winst van 279 miljoen euro (sinds 2000) betaalde het bedrijf welgeteld 81.000 euro belasting ofte 0,03%. Daar hoor ik op dit forum niemand over klagen natuurlijk. Nee, die bedrijven geven ons zogezegd werk. Terwijl ze eigenlijk gewoon ons geld afpakken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laat alle betogingen maar eens in het weekend vallen, als ze met moeder de vrouw naar de GB moeten of naar de Voetbal willen gaan, of fietsen op een zonnige nazomerse zondag... Pas op ik ben niet tegen betogen pur sang, maar nu lopen er mensen in de massa die eigenlijk niet weten waarom. Ik weet eveneens dat er reeds betogingen in het weekend zijn geweest, maar hoeveel volk kwam er op af? That's all.
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het overgrote deel van de betogingen gebeurde in het weekeinde.
En er zijn toch betogingen geweest met enkele duizenden deelnemers.
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof dat er zelfs betogingen zijn geweest met enkele tienduizenden.
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een aanfluiting zonder twijfel, maar het bevestigt enkel wat ik in een andere thread al zei. Tegen het grootkapitaal staat de overheid compleet machteloos. I.e. die vertrekken onmiddelijk als ze niet genoeg voordelen kunnen krijgen. Spijtig? Natuurlijk. Onrechtvaardig? Ditto. Maar we kunnen er niks aan veranderen. Dus wat gebeurt er? De spilzieke overheid gaat het geld halen waar het wél aankan. I.e. bij de KMO's en vooral bij de werknemer in de privé. Die kan immers veelal geen kant uit. Ik herhaal het nogmaals de loonkost van belgische werknemers is absoluut europese top. I.e. de werkgever betaalt alleszins meer dan in onze buurlanden. Wat die werknemer daarvan overhoud nadat de overheid er haar klauwen heeft ingezet haalt echter het gemiddelde van de oude EU niet eens meer. Wie dan de 'uitbuiter' is lijkt me duidelijjk. Citaat:
Btw: de pensioenen voor privé-werknemers en de werkloosheidsvergoedingen liggen zowat bij de laagste van heel europa. Nochthans betalen enkel de scandinavische landen meer belastingen dan wij. Dan mag ik me toch de vraag stellen waar dat geld overal blijft hangen. Als je beseft dat de dienst belastingen 10% van alle belastingen opsoepeert aan eigen kosten en ze er dan nog niet in slagen om deftige controles uit te voeren, stelt ieder normaal mens zich daar toch wel vragen bij? Citaat:
Dat is de realiteit die ik zie. En dat is volledig in de schoenen te schuiven van de overheid. En btw 'een derde tot de helft'? U bent er zich blijkbaar niet van bewust dat het bruto bedrag dat u op uw loonbriefje ziet, niet is wat de werkgever u betaald? Dat dat bedrag een stuk hoger ligt, maar dat de overheid beseft dat mensen wel eens zouden kunnen revolteren als ze zien hoeveel de overheid werkelijk inpikt? Enige voorbeelden om het u duidelijk te maken: [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]vb 1: arbeider, 39 jaar, geen personen ten laste, mei 2003:[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]loon voor gewerkte dagen: + loon voor betaalde feestdagen: + familiale gebeurtenissen (klein verlet): + overloon: TOTAAL BRUTO LOON: [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]- bijdrage RSZ (Rijksdienst v. Sociale Zekerheid): BELASTBAAR LOON: - voorheffing normale bezoldigingen: + sociaal abonnement: - werknemersbijdrage maaltijdchecques: NETTOLOON: [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]+ 1.241,84 [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Patronale bijdrage op bruto loon:+ 146,10 + 73,05 + 27,39 1.488,38 - 210,09 1.278,29 - 239,95 + 26,50 - 19,62 1.045,22 per maand[/size][/font] - bijdrage RSZ: - bijdrage RSZ voor tijdelijke werkloosheid: - bijdrage RSZ sluitingsfonds ondernemingen: - bijdrage RSZ bestaanszekerheid: - werkgeversbijdrage maaltijdchecques: WERKELIJKE KOST voor de WERKGEVER : [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]TOTALE LOONKOST voor de WERKGEVER : - 617,90 - 1,61 - 2,89 - 47,42 - 80,28 - 750,10 [/size][/font] (1.488,38 + 26,50 + 750,10) = [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][size=3]... waarvan de werknemer 1.045,22 netto overhoudt, of slechts 46 % - 2.264,98 per maand[/size][/font] [size=2]... 54 % (of: méér dan de helft van het bedrag waarvoor gewerkt wordt) gaat naar de overheid [/size][/size][/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2](bron: Gazet van Antwerpen 26/27-07-2003, p. 6) [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]vb 2: bediende, 52 jaar, geen personen ten laste:[/size][/font][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]bruto belastbaar loon: - afhouding personenbelasting: NETTOLOON: [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] 3.718,00 [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]- verplichte sociale zekerheid: - 1.686,00 2.032,00 per maand[/size][/font] - bijdrage voor aanvullend pensioen: TOTALE WERKGEVERSBIJDRAGE: [/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1.300,00 [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]TOTAAL aan KOSTEN en LASTEN: 814,00 2.114,00[/size][/font] (1.686 + 2.114 ) = TOTALE LOONKOST voor WERKGEVER: (3.718 + 2.114) of (2.032 + 3.800) =[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]3.800,00 [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][size=3]... waarvan de werknemer 2.032,00 netto per maand overhoudt, of slechts 34,84 % per maand[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]5.832,00 [/size][size=2]per maand[/size][/font] [size=2]... 65 % (of: bijna tweederde van het bedrag waarvoor gewerkt wordt) gaat naar overheid en aanvullende bijdragen [/size][/size][/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2](bron: VRT1 TV-Nieuwsbulletin 26-07-2003 18u00)[/size][/font] PS: als iemand weet hoe ik die tags eruit krijg en een normale layout verkrijg, I'd be interested to know ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 september 2005 om 17:45. |
|||||||||||
![]() |
![]() |