Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 21:58   #121
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen die staking en ik ken er nog vele, en er zitten daar ook vb'ers tussen hoor...Ik vraag me soms af waar en bij wie ze die peilingen houden.
Diether is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:02   #122
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Kortom, ook topmanagers zijn arbeiders volgens jullie kromme redeneringen. Welnu, wees gerust dat je meer en meer mag fluiten naar solidariteit onder "arbeiders".
Maar ik begrijp de uitleg wel hoor, de secundaire sector krimpt in en dus verminderen ook de arbeiders in gekende klassieke betekenis. Van de proletarische massa uit de 19de eeuw is al lang geen sprake meer.
Solidariteit is dan ook niet nodig, wel competitie.
AyneRand is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:03   #123
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Solidariteit is dan ook niet nodig, wel competitie.
pfff... Om geslaagd te provoceren moet je beter je best doen hoor.
Guderian is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:07   #124
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Ik ben tegen die staking en ik ken er nog vele, en er zitten daar ook vb'ers tussen hoor...Ik vraag me soms af waar en bij wie ze die peilingen houden.
Veel dokwerkers stemmen op vb en ook veel arbeiders maar die ondertussen ook nog lid zijn van het abvv of het acv

Dus die peiling verwondert mij niet echt
Gertj3 is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:12   #125
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

zo kan je inderdaad uw publiek gaan uitkiezen...
Diether is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:14   #126
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
pfff... Om geslaagd te provoceren moet je beter je best doen hoor.
Je herhaalt je zelf. Je argumenten zijn dan ook al lang uitgegeteld.
AyneRand is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:29   #127
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Jij denkt toch niet dat ik enige sympathie kan opbrengen voor topmanagers, bureaucraten van de hoogste echelons, ministers, legerleiding, ...
En waarom niet? Er zijn ook nog personen nodig die alles coordineren en een algemeen beleid uitzetten. Ook die personen creeren een meerwaarde.
alpina is offline  
Oud 6 oktober 2005, 22:34   #128
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
En waarom niet? Er zijn ook nog personen nodig die alles coordineren en een algemeen beleid uitzetten. Ook die personen creeren een meerwaarde.
Ja juist,zolang ze niet in de zakken zitten van de lagere echelons mogen die van mij hun meerwaarde houden!
Oud 6 oktober 2005, 23:01   #129
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen arbeider. Ik ben licentiaat en werk als bediende.
Ik steun elke actie of staking gericht tegen verdere liberalisering.
Hoe onozel kunt ge zijn. Enkel omdat men in het Nederlands een onderscheid wordt gemaakt tussen een arbeider en een bediende zou die er in economische zin ook één zijn. Zelfs een burgerlijke figuur als Blanpain zegt dat die opdeling dikke bullshit is. Voelt meneer zich misschien beter dan iemand die met zijn handen werkt?
solidarnosc is offline  
Oud 7 oktober 2005, 07:03   #130
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
zo kan je inderdaad uw publiek gaan uitkiezen...
da is niet kiezen da zijn feiten
Gertj3 is offline  
Oud 7 oktober 2005, 08:37   #131
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Da vraag "waarom" blijft... Heb je er eigenlijk wel een rede voor, of is het gewoon blinde haat, zonder dat je zelf goed weet waarom?
Simpel: deze figuren houden het kapitalisme mee in stand en proberen mee neoliberale hervormingen op te leggen.
Oud 7 oktober 2005, 08:38   #132
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kortom, ook topmanagers zijn arbeiders volgens jullie kromme redeneringen. Welnu, wees gerust dat je meer en meer mag fluiten naar solidariteit onder "arbeiders".
Lees de rest van wat ik hier geschreven heb eens eerst
Oud 7 oktober 2005, 13:03   #133
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Alles hangt er vanaf waar zij staan in de klassenstrijd. Voor mijn eventuele ploegbaas kan ik alle begrip opbrengen. Voor anderen in loondienst op hoge plaatskes helemaal niet.
Ook niet als die hogergeplaatste een Marokkaan, een Congolees of een Indiër zou zijn ?
Oud 7 oktober 2005, 13:04   #134
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik ook maar ik ben dan ook niet van plan om voor een beul te gaan werken. Wat bedoelt u met de uitbuiting van anderen?
Iemand die van Pelgrim verwacht dat hij iets presteert voor zijn wedde wellicht
Oud 7 oktober 2005, 14:16   #135
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart
Ook niet als die hogergeplaatste een Marokkaan, een Congolees of een Indiër zou zijn ?
nope, een kapitalist is een kapitalist of die nu zwart, geel of wit ziet. Wat heeft dat er mee te maken?
Oud 7 oktober 2005, 14:51   #136
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
nope, een kapitalist is een kapitalist of die nu zwart, geel of wit ziet. Wat heeft dat er mee te maken?
Ik wou gewoon weten hoe consequent je bent (in dit geval dus wel). Of weten waar je prioriteiten liggen

Ach, je bent wellicht nog jong. De realiteit van het leven zal je theorie wel achterhalen. Mocht je ooit schoolgaande kinderen hebben, zul je wel beseffen dat een inkomensverhoging altijd meegenomen is. Anders ben je echt wel een beetje een gekke fanaticus.

Moeten staken tegen je Congolese baas omdat hij je uitbuit, stel je voor : Leopold II zou zich omdraaien in zijn graf ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Blauwzwart on 07-10-2005 at 15:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik wou gewoon weten hoe consequent je bent (in dit geval dus wel). Of weten waar je prioriteiten liggen

Ach, je bent wellicht nog jong. De realiteit van het leven zal je theorie wel achterhalen. Mocht je ooit schoolgaande kinderen hebben, zul je wel beseffen dat een inkomensverhoging altijd meegenomen is. Anders ben je echt wel een beetje een gekke fanaticus.

Moeten staken tegen je Congolese baas omdat hij je uitbuit, stel je voor : Leopold II zou zich omdraaien in zijn graf ![/size]

[size=1]After edit by Blauwzwart on 07-10-2005 at 15:53
Reason:

Citaat:

Ach, je bent wellicht nog jong. De realiteit van je leven zal je theorie wel achterhalen. Mocht je ooit schoolgaande kinderen hebben, zul je wel beseffen dat een inkomensverhoging altijd meegenomen is. Anders ben je echt wel een beetje een gekke fanaticus.

Moeten staken tegen je Congolese baas omdat hij je uitbuit, stel je voor : Leopold II zou zich omdraaien in zijn graf ![/size]

[size=1]After edit by Blauwzwart on 07-10-2005 at 15:52
Reason:

Citaat:
Ik wou gewoon weten hoe consequent je bent. In dit geval dus wel. Of weten waar je prioriteiten liggen

Ach, je bent wellicht nog jong. De realiteit van je leven zal je theorie wel achterhalen. Mocht je ooit schoolgaande kinderen hebben, zul je wel beseffen dat een inkomensverhoging altijd meegenomen is. Anders ben je echt wel een beetje een gekke fanaticus.

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik wou gewoon weten hoe consequent je bent. In dit geval dus wel.

[/edit]

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 7 oktober 2005 om 14:54.
Blauwzwart is offline  
Oud 7 oktober 2005, 16:50   #137
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart

Moeten staken tegen je Congolese baas omdat hij je uitbuit, stel je voor : Leopold II zou zich omdraaien in zijn graf !
Ik ben lang niet tegen inkomensverhoging. Integendeel, ik steun elke staking die loonsopslag probeert af te dwingen, of een inkomensverlaging probeert tegen te houden.
Oud 8 oktober 2005, 16:08   #138
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
En ikke maar denken dat het alleen die N-VA'ers waren die VB'ers voor rotte vis verwijten... (sarcastish bedoeld).
Maar ja Breydel is maar zo een marginaal. Samenleving niet waardig dus allemaal met alle andere slechte mensen op een eiland droppen.
Ochgottekes toch... Ons Niveaantje haalt ze'n politiek-correcte scheldwoordenboekje wéér boven.. jaja "marginalen", "idioten" mogen er niet aan ontbreken. Hopelijk voel je je nu wat beter toen je "neonazi" Breydel op ze'n plaats hebt mogen zetten. [edit]
[size=1]After edit by Breydel on 08-10-2005 at 17:08
Reason:

Citaat:
En ikke maar denken dat het alleen die N-VA'ers waren die VB'ers voor rotte vis verwijten... (sarcastish bedoeld).
Maar ja Breydel is maar zo een marginaal. Samenleving niet waardig dus allemaal met alle andere slechte mensen op een eiland droppen.
Ochgottekes toch... Ons Niveaantje haalt ze'n politiek-correcte scheldwoordenboekje wéér boven.. jaja "marginalen", "idioten" mogen er niet aan ontbreken. Hopelijk voel je je nu wat beter toen je "neonazi" Breydel op ze'n plaats hebt mogen zetten. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ochgottekes toch... Ons Niveaantje haalt ze'n politiek-correcte scheldwoordenboekje wéér boven.. jaja "marginalen", "idioten" mogen er niet aan ontbreken. Hopelijk voel je je nu wat beter toen je "neonazi" Breydel op ze'n plaats hebt gezet. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Breydel : 8 oktober 2005 om 16:08.
Breydel is offline  
Oud 8 oktober 2005, 16:17   #139
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Sinds wanneer steunen solidaristen nu enige vorm van klassenstrijd? Staking en klassenstrijd zijn voor jullie toch vuile vloeken die je best niet in de mond neemt. Of is het uit opportunisme, nu blijkt dat er een grote stakingsbereidheid is bij de werknemers?
Vlamingen die héél hun leven hard gewerkt hebben en bezorgd zijn over hun pensioen geloven daarom nog niet in jullie ouwbollig gezeik over "klassenstrijd" en een aftandse 19de eeuwse ideologie als het marxisme. Ik ben voor een sociaal gecorrigeerde markteconomie met een klein déél aan staatsbedrijven en de rest privaat zonder daarvoor te vervallen in associaal liberalisme of volksvernietigend communisme.
Breydel is offline  
Oud 8 oktober 2005, 16:32   #140
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Hoe onozel kunt ge zijn. Enkel omdat men in het Nederlands een onderscheid wordt gemaakt tussen een arbeider en een bediende zou die er in economische zin ook één zijn. Zelfs een burgerlijke figuur als Blanpain zegt dat die opdeling dikke bullshit is. Voelt meneer zich misschien beter dan iemand die met zijn handen werkt?
Tuurlijk niet, maar je hebt het blijkbaar niet begrepen. Feit is dat de 19de eeuwse opdeling niet meer geldig is. je kan dan een taalkundige discussie houden over het feit of al dan niet iedereen die in loonverband werkt "arbeider" is, maar daarnaast zit je nog steeds opgezadeld met die zeer sterke differentiatie binnen die loontrekkenden die doorheen de decennia is gegroeid, en die ervoor zorgt dat er van "solidariteit tussen alle arbeiders" in jullie marxistische betekenis geen sprake meer kan zijn. Sommige ondernemers verdienen minder dan sommige loontrekkenden, die laatsten zullen absoluut nooit solidair willen zijn met handarbeiders of gewone bedienden.
Guderian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be