![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bartje
Wel, om eerlijk te zijn, ik geloof daar niet echt in. Ik zie katten het met hun moeder/vader/broeder/zuster doen. Je zou dan toch veronderstellen dat daar veel misbaksels zouden uit voortkomen of zijn dieren biologisch zoveel anders dan mensen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Dus Godfried mensen die om één of andere reden geen kinderen kunnen krijgen of wensen te krijgen mogen dan niet huwen voor jou. En homo's zullen kinderen kunnen adopteren hé en die met héél véél liefde, zorg en genegenheid een warme thuis bezorgen! Maar een geluk dat er met een individu als jij géén rekening zal gehouden worden. Het homohuwelijk komt er, misschien nog niet direct maar komen zal het er!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() OCh emigreer dan misschien naar één van de landen waar homosexualiteit nog altijd strafbaar is, je zult je dan daar goed in je vel voelen hé. En ik wacht nog altijd op wat jij onder perversiteit bestaat. En ook op wat je denkt van huwelijken die door omstandigheden kinderloos blijven (ze wensen geen kinderen, ze kunnen er geen krijgen), dus mogen zij dan ook niet huwen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Toch zou ik graag weten wat jij daar onder verstaat, wat is jou definitie van perversiteit? Dat je nu opeens naar medici overschakelt bewijst dat je weer rond de pot draait! Zeg me gewoon wat je onder perversiteit verstaat; kan toch niet zo moeilijk zijn aangezien je het woord al meerdere keren gebruikt hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Als je volgens de regels niet over sex mag praten dan moet je ook het woord perversiteit niet gebruiken hé. Nogmaals wat versta je onder perversiteit? Is toch een duidelijke vraag of niet soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dus, waarde Godfried, licht een tipje van de sluier op door ons de richting waar je dat criterium zoekt aan te geven. Je moet toch een idee hebben als je specifiek naar medici doorverwijst. Als je niet wil dat er minderjarige pubers met op hol geslagen hormonen dat soort literatuur onder ogen krijgen, mag je me gerust een privé-bericht sturen, of een e-mail. Ik ben meerderjarig, en kan gerust een portie perversiteit verdragen... vooral als die medisch gefundeerd blijkt. Linus Trouwens. Is er hier een dokter in de zaal die kan specifiëren wanneer een daad pervers is? [Oeps. Dit bericht kruiste de twee vorige van Bartje...]
![]() |
![]() |
#131 |
Gouverneur
|
![]() Sorry, ik heb vermaning gekregen van de beheerder van de website. Niet over sex praten is de boodschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister-President
|
![]() Probeer het dan misschien eens in een deftige zin te verwoorden. OF neemt u perversiteiten letterlijk op zoals het in het woordenboek omschreven staat? Dus volgens u zijn alle homo's pervers? Maar ik begin al te denken dat je met pervers o.a. anale s.x bedoelt, wel ik kan u klaar en duidelijk zeggen dat er ook héél wat homo's zijn die daar echt lak aan hebben. Ik vind het dan ook enorm spijtig dat er nog véél mensen homosexualiteit daar automatisch aan verbinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- http://www.newadvent.org/docs/df75se.htm Overigens, er is niets dat twee mannen of twee vrouwen verbiedt om vrienden te zijn. Zij moeten echter verzaken aan trouwen, sex en kinderen. Dat hoeft hen echter niet te verhinderen om gelukkig te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermeld dit liefst even, want anders gaan er hier nog goedgelovige zielen deze flagrante onwaarheid geloven ook. Het huwelijk is niets meer of niets minder dan een contract, waarin het samenleven van twee personen vastgelegd wordt, met betrekking tot hun materiële verworvenheden voor en na het sluiten van het huwelijk, en bij een eventuele scheiding. Over verplichting tot het verwekken van kinderen is in geen enkel stelsel sprake. Dit is nu eenmaal de het maatschappelijke en wettelijke invulling van het begrip, hoe materialistisch dit ook voor sommigen mag lijken. Citaat:
Homorelaties op hetzelfde plan stellen als jouw eigenste relationele preoccupaties????? Beweer jij hier ernstig dat de relatie met je huisdieren homofiel is? Begeer jij op incestueze wijze je familie? Speel je doktertje met je vrienden? Of druk jij je hier hoogst onhandig uit? Citaat:
Dergelijke spelletjes leiden immers zelden tot voortplanting, tenzij voortplanting van schokgolven van je lichaam over je bed naar de grond en het plafond van de onderburen. Of durf jij hier in alle ernst beweren dat je nooit in je leven de hand aan jezelf sloeg? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik citeer even vrij uit de scholastiek van Thomas Van Aquino: Bij 'goede' seksualiteit staan 2 punten voorop: - er moeten kinderen uit voortkomen - er moet normale coïtus mogelijk zijn Dus dit is volgens mij het fundament van de tegenkanting van de Katolieken tgnover homofilie. Of dit heden ten dage nog een juist beeld is weet ik niet. Maar wie ben ik om de theorie van Thomas van Aquino aan te vallen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Partijlid
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Parlementslid
|
![]() Beste Moralist,
Zo ernstig neem ik dergelijke postings niet. Ik maak me er niet druk over en relativeer ze absoluut genoeg. Een controverse losmaken is alleen een aanwakkering van de discussie. En een discussie kan maar iemand iets opleveren. Dus ze doen maar. Ze hanteren een denkwijze die in deze post-moderne tijden echt not done zijn. Eens zullen ze dit wel doorhebben en zal hun zeepbeldenken openspatten. Ontwaken uit een droom is nooit prettig vooral niet als je de hoofdrol speelt....
![]() |
#138 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als men min of meer gelooft in een transcendente, geestelijke en morele invulling van het huwelijk, zoals deze in onze Westerse beschaving (en eigenlijk in bijna elke beschaving, zelfs de facto deze die polygamie aanvaarden) gedefinieerd is, dan is een huwelijk een duurzaam verbond tussen man en vrouw dat gericht is op procreatie. Dit verbond is zo universeel omdat het precies het voortbestaan van het menselijk ras op de best mogelijke manier faciliteert. Het is niet voor niets dat sociologen tot de brousse van Papua Nieuw Guinea, het Afrikaanse oerwoud, het antieke Griekenland of de Amazone moeten gaan zoeken om alternatieve samenlevingsvormen te vinden zoals polyandrie of relaties met beesten. Deze samenlevingsvormen zijn inferieur, wat blijkt uit het ontwikkelingsstadium waarin deze bosmensen zijn blijven steken. Maar kennelijk denkt onze samenleving dus het buskruit uitgevonden te hebben. Met het homohuwelijk stappen we samen terug het stenen tijdperk in. Voorwaar een zeer progressieve gedachte! Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Uw negativiteit tov anderen,holibi's, is schandalig en dit is geen vorm van censuur maar een klaarblijkelijke vaststelling. Het word eens tijd dat je wat biologie studeert. Als ik u zo bezig hoor en nog anderen denk ik dat jullie aan afwijkingen ed lijden.U zou zich moeten schamen over wat u allemaal beweert.Met dit trekt u nu alle gehandicapten en diegenen die geboren zijn met een afwijking nog eens ook door het slijk.Geen reinste vorm van zelfrespect zit er in uw aderen. Misschien klinkt dit grof maar uw reacties zijn lage allure en zijn zéér klein!!!!!!!!!! ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |