Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2005, 16:51   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Oud 25 oktober 2005, 17:04   #122
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2005, 17:06   #123
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 25 oktober 2005, 17:07   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry voor de dubbele post. Het forum hapert blijkbaar een beetje...
Oud 25 oktober 2005, 18:21   #125
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan
Dat is trouwens het doel van een staking, Zoveel mogelijk collega's te overhalen om het werk neer te leggen. Om samen betere sociale voorwaarden te bekomen.
Mensen die willen gaan werken tegen houden is niet "ze overhalen dat jouw overtuiging de juiste is" maar is "ze dwingen jouw overtuiging, willens nillens te volgen". Een niet te onderschatten verschil. Moesten jullie echt doorslaggevende argumenten hebben, dan zouden jullie toch geen blokkades nodig hebben?

Citaat:
Arbeidsrecht en de rechten van de mens zijn niet hetzelfde.
Welk primeert boven welk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 10:05   #126
FJL
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Mensen die willen gaan werken tegen houden is niet "ze overhalen dat jouw overtuiging de juiste is" maar is "ze dwingen jouw overtuiging, willens nillens te volgen". Een niet te onderschatten verschil. Moesten jullie echt doorslaggevende argumenten hebben, dan zouden jullie toch geen blokkades nodig hebben?
my point exactly!
FJL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 10:16   #127
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Ik zal u eens zeggen wat voor personen die stakers zijn.

het zijn mensen die liever op hun luie kont zitten te vergaderen tijdens de werkuren.
mensen die die veel ziek zijn en nooit aan hun stuks komen en om een C4 te vermijden gaan ze bij de vakbonden dan zijn ze wettelijk beschermd en kunnen ze lekker zagen tijdens de werkuren.

en als er vakbondsverkiezingen zijn dan krijg je een goedendag maar anders lopen ze stijf naast je door.
en wie zie je het meeste lekker zagen bij de werkgevers en lachen en zo meer. juist de vakbond.

en nu staan ze weer te roepen en te tieren over hun werkgevers en de overheid maar hebben deze mensen al ooit eens een spiegel voor hun gehad?
ik denk het niet want dan zouden ze zien hoe hypocriet de meeste vakbonds mensen zijn.
nu ik wil zeker niet iedere vakbonds afgevaardigde over dezelfde kam scheren en er zijn er ook die weten waarover het gaat, alleen die hebben het niet voor het zeggen binnen hun organisatie
Bovenstaande is inderdaad coorect voor zo'n 80% van de vakbondsafgevaardigden...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 10:17   #128
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Ik zal u eens zeggen wat voor personen die stakers zijn.

het zijn mensen die liever op hun luie kont zitten te vergaderen tijdens de werkuren.
mensen die die veel ziek zijn en nooit aan hun stuks komen en om een C4 te vermijden gaan ze bij de vakbonden dan zijn ze wettelijk beschermd en kunnen ze lekker zagen tijdens de werkuren.

en als er vakbondsverkiezingen zijn dan krijg je een goedendag maar anders lopen ze stijf naast je door.
en wie zie je het meeste lekker zagen bij de werkgevers en lachen en zo meer. juist de vakbond.

en nu staan ze weer te roepen en te tieren over hun werkgevers en de overheid maar hebben deze mensen al ooit eens een spiegel voor hun gehad?
ik denk het niet want dan zouden ze zien hoe hypocriet de meeste vakbonds mensen zijn.
nu ik wil zeker niet iedere vakbonds afgevaardigde over dezelfde kam scheren en er zijn er ook die weten waarover het gaat, alleen die hebben het niet voor het zeggen binnen hun organisatie
Bovenstaande is inderdaad correct voor zo'n 80% van de vakbondsafgevaardigden....
Oud 26 oktober 2005, 10:26   #129
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Arbeidsrecht en de rechten van de mens zijn niet hetzelfde.

Hopelijk is het nu duidelijk voor de slechte verstaanders.
De rechten van de mens primeren boven alles! Diezelfde rechten van de mens bepalen ook dat jij hier ongestraft kan zeveren... Je beroept je trouwens op je recht op vrije meningsuiting en je recht op vergadering om iemand anders zijn recht op bewegingsvrijheid af te pakken!

Ik zal het argument van Chrisis nog maar eens herhalen voor de slechte verstaanders: De jobs liggen voor het rapen! Loop naar een interimkantoor of de VDAB en je hebt direct werk (als je tenminste WIL werken). Ik spreek hier trouwens uit ervaring...
Oud 26 oktober 2005, 10:33   #130
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Recht op arbeid betekent dat een overheid moet werkgelegenheid scheppen om haar burgers aan het werk te zetten. Daarvoor zijn zij trouwens door diezelfde burgers verkozen.
De overheid heeft helemaal niet de plicht om iedereen een job aan te bieden, en de politici zijn hier helemaal niet voor verkozen. Waar haalt u die onzin toch uit?

Citaat:
Recht op werk, of het feit dat stakers, werkwillenden niet zouden mogen trachten tegen te houden om aan het werk te gaan. Bestaat niet.
Het staat in het Universeel Verdrag voor de Rechten van de Mens, zoals hogerop in de draad overvloedig geciteerd.

Citaat:
Dat is trouwens het doel van een staking, Zoveel mogelijk collega's te overhalen om het werk neer te leggen. Om samen betere sociale voorwaarden te bekomen.
Als het verhinderen van werkwilligen om te werken het doel van een staking zou zijn, dan is dat doel onwettig.

Citaat:
Het heeft geen zin om daar de rechten van de mens bij te halen, wat dat is wat anders.
De mensenrechten gelden niet bij stakingen?

Citaat:
Iedereen heeft het recht om te gaan en te staan waar hij wil maar jij loopt toch ook niet in mijn achtertuin of op de treinsporen.
Precies! Maar stakerspiketten lopen wel over privéterrein (van bedrijven) en op openbaar terrein (wegen, kruispunten) en stellen daar de wet. Zoiets kan de overheid niet tolereren.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 14:45   #131
duncan
Banneling

Standaard

AL 10 JAAR WORDT IK HEEN EN WEER BESPEELT OMDAT IK BIJ MENSEN THUIS GRAAG WERK ZO OOK MET KINDEREN.

Dus voor mij ist héél simpel en DIT imago is de schuld van huidige regering in ruime zin van het woord of er nu sociaal;christelijk of liberale gelijke kansen decreten bieden het IS & BLIJFT 1 pot NAT.

Gelieve dan ook EIGEN volk werk te geven en WAARHEID te spreken op media.

Er werken niet slechts een PAAR polen of andere hier in Antwerpen maar duizenden in horeca/bouw/sociale sector... .

Gezien we kei graag mé imago en waarheden en andere ethieken werkt doe ik dat ook en waar ik werk zijn ze content van mij en heeft men mij graag; alléén JAMMER dat ik bemerk dat Antwerpen en hun beleid liegt enz... .

Men spreekt over jammerlijke politie diensten en simple burgers enz...dat men is EERST LEERT SOCIAAL ZIJN TGO EIGEN VOLK.

En komt de eerste 5 jaar ni af mé NOGIS nieuwe politieke ethieken en andere oude lectuurlijke reflecties .

Het recht op werk BESTAAT al lang NIET meer men maakt liever de mensen wat wijzer door te melden waarom jong volwassene & andere zo moeilijk werk vinden.
Jammere is dat deze wijsheden van hogere geleerde aard zijn vermengd met belangen rond media en politiek maar NIET met de sociale of gewone mede mens.

Alle politieke partijen ontslaan en korte SIMPEL bijscholing volgen dat ze mij mor eens komen uitnodigen en bezoeken .
Maar dan wel met GEEN ACHTERKLAP bij diensten gelijk vdab/rva/nep buurt centra ....enz

Gegroet
http://www.freewebs.com/duncan-calanman
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:09   #132
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over patroons en werknemers.
Recht op arbeid betekent dat een overheid moet in staat zijn zijn burgers een job aan te bieden.
Volgens mij is dat nog steeds niet gelukt.
Dus eerst werk voor iedereen en dan pas praten over langer werken.
Dan kan men pas overwegen om goedkope polen in te voeren.
Dat is eigenlijk de echte reden voor de staking van vrijdag.
Onze regering moet eerst en vooral zijn hand in eigen boezem steken.
Ipv van loze beloftes, geef ons en onze kinderen werk.
het feit dat ge de toekomst van die kinderen serieus hypothikeert (sp?) is niet zo belangrijk eh
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 15:18   #133
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
De overheid heeft helemaal niet de plicht om iedereen een job aan te bieden,
Idealiter behoort de overheid wél de mogelijkheid te vrijwaren voor het individu om zonder al te veel regelneverij een beroepsactiviteit te kunnen uitvoeren.
Dan kan de burger zelf job-creërend aan de slag.
Reken maar dat er zich nu mensen laten afschrikken om zelfstandig aan de slag te gaan: oneindig papier-labyrinth, teveel administratieve kosten voor je een bal kan verdienen, te hoge lasten op de winst om gemotiveerd officiëel (bij) te verdienen..........
Oud 26 oktober 2005, 15:21   #134
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
De rechten van de mens primeren boven alles! Diezelfde rechten van de mens bepalen ook dat jij hier ongestraft kan zeveren... Je beroept je trouwens op je recht op vrije meningsuiting en je recht op vergadering om iemand anders zijn recht op bewegingsvrijheid af te pakken!

Ik zal het argument van Chrisis nog maar eens herhalen voor de slechte verstaanders: De jobs liggen voor het rapen! Loop naar een interimkantoor of de VDAB en je hebt direct werk (als je tenminste WIL werken). Ik spreek hier trouwens uit ervaring...

WIL WERKEN ???? MAN MAN MAN NOG ZO EENTJE - lees men site dan maar is goe
http://www.freewebs.com/duncan-calanman
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 16:32   #135
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Idealiter behoort de overheid wél de mogelijkheid te vrijwaren voor het individu om zonder al te veel regelneverij een beroepsactiviteit te kunnen uitvoeren.
Dan kan de burger zelf job-creërend aan de slag.
Reken maar dat er zich nu mensen laten afschrikken om zelfstandig aan de slag te gaan: oneindig papier-labyrinth, teveel administratieve kosten voor je een bal kan verdienen, te hoge lasten op de winst om gemotiveerd officiëel (bij) te verdienen..........
Blij dat ik het nog eens integraal met u eens kan zijn.

Er vallen trouwens een ontzettend interessante bomen op te zetten over dit onderwerp. Zo bijvoorbeeld over het belang dat politici én vakbonden erbij hebben om de werkmensen afhankelijk te houden van een patroon.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 26 oktober 2005 om 16:34.
Oud 26 oktober 2005, 16:51   #136
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blij dat ik het nog eens integraal met u eens kan zijn.

Er vallen trouwens een ontzettend interessante bomen op te zetten over dit onderwerp. Zo bijvoorbeeld over het belang dat politici én vakbonden erbij hebben om de werkmensen afhankelijk te houden van een patroon.

Egidius
Vakbonden zijn nodig om de werkmens een steundje in de rug te geven wanneer een werknemer met bepaalde dingen over de schreef gaat...en politici zijn er ook nodig,doch ben ik het eens dat je bvb zegt dat heden ten dage zowel bij de politici als bij de vakbonden eens een keertje grondig gesnoeid moet worden...je mag nooit vergeten dat er nog altijd goede vakbondsmensen zijn,en dat er ook nog goede politici zijn...maar die krijgen de kans bijna niet door de vriendjespolitiek die er heden ten dage weeldig teert...
Waarom zou een werkmens afhankelijk moeten worden van een patroon,kunt u me dit eens duidelijker uitleggen?
Oud 26 oktober 2005, 17:02   #137
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Waarom zou een werkmens afhankelijk moeten worden van een patroon,kunt u me dit eens duidelijker uitleggen?
Niet worden, blijven.

Misschien brengt het al wat duidelijkheid als ik de vraag omdraai. Waarom zou een werkmens niet onafhankelijk mogen worden van een patroon?

De meeste werkmensen beschouwen het als een onontkoombaar lot dat ze van de wieg tot het graf afhankelijk zijn van een patroon. Vakbonden bevestigen die ideologie door hun zwart-wit indeling van de wereld: werkmensen en patroons, goeden en slechten, machtelozen en machtigen. Elke eis die aan een patroon gesteld wordt, is een bevestiging van de onderworpen positie van de werkmens die ze stelt.

Zijn werkmensen wel zo wezenlijk afhankelijk? Kan het niet anders? Bij de syndicaten moet je niet zijn om antwoord op die vragen te krijgen.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 26 oktober 2005 om 17:03.
Oud 26 oktober 2005, 17:11   #138
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Niet worden, blijven.

Misschien brengt het al wat duidelijkheid als ik de vraag omdraai. Waarom zou een werkmens niet onafhankelijk mogen worden van een patroon?

De meeste werkmensen beschouwen het als een onontkoombaar lot dat ze van de wieg tot het graf afhankelijk zijn van een patroon. Vakbonden bevestigen die ideologie door hun zwart-wit indeling van de wereld: werkmensen en patroons, goeden en slechten, machtelozen en machtigen. Elke eis die aan een patroon gesteld wordt, is een bevestiging van de onderworpen positie van de werkmens die ze stelt.

Zijn werkmensen wel zo wezenlijk afhankelijk? Kan het niet anders? Bij de syndicaten moet je niet zijn om antwoord op die vragen te krijgen.

Egidius
Juist ik heb mijn zin verkeer getikt waarom bent u van mening dat de vakbonden en de politici de werknemer afhankelijk wil houden, doch bedankt voor het antwoord hierop Tuurlijk is een werkmens niet afhankelijk,zou maar erg zijn,en ik kan me er niet bij voorstellen waarom de vakbonden dit dan zo willen houden...(mischien ben ik wel 1 van die weinige goeden waar ik het eerder over had dan)

Laatst gewijzigd door pistoléke : 26 oktober 2005 om 17:12.
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 17:21   #139
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Tuurlijk is een werkmens niet afhankelijk,zou maar erg zijn,en ik kan me er niet bij voorstellen waarom de vakbonden dit dan zo willen houden...
Omdat de vakbondtop tot het establishment van het land behoort en er alle belang bij heeft dat er geen onafhankelijke burgers bijkomen?

Citaat:
(mischien ben ik wel 1 van die weinige goeden waar ik het eerder over had dan)
Misschien wel.

Ik vind dat het een taak is van een echte vakbond om werkmensen fierheid te geven, in plaats van ze als bedelaars naar de poort van de Grote Patroon te sturen.

Egidius
Oud 26 oktober 2005, 17:30   #140
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik vind dat het een taak is van een echte vakbond om werkmensen fierheid te geven, in plaats van ze als bedelaars naar de poort van de Grote Patroon te sturen.Egidius
Hier ben ik het totaal mee eens, ik meld er wel bij dat een vakbond ook nodig is wanneer een werkgever tegenover zijn arbeider over de schreef gaat...pas op hé dit wil niet zeggen dat de werkgever niet meer zou mogen optreden tegen bepaalde arbeiders als ze over de schreef gaan...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be