Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2006, 11:38   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De vraag blijft: waarom weegt een rentelast zo zwaar op de totale bevolking, en handhaaft men deze last ten bate van enkelingen?
.

Laatst gewijzigd door Bob : 12 januari 2006 om 11:48.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 11:38   #122
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag blijft: waarom weegt een rentelast zo zwaar op de totale bevolking, en handhaaft men deze last ten bate van enkelingen?
.

Laatst gewijzigd door Bob : 12 januari 2006 om 11:49.
Oud 12 januari 2006, 11:47   #123
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wederom verkeerde vraag. De echte tienpuntenvraag is "Is het rechtvaardig om een gedeelte van het pensioen van de werkman (dit gedeelte gevormd uit couponnekes) doodeenvoudig te liquideren of weg te belasten, om hiermede het "overdreven" pensioen van de ambtenaren mee kunnen te betalen ?"
Trouwens op Uw vraag is het antwoord zeer eenvoudig. Ze weegt zo zwaar omdat de onverheid (vooral ps/sp intertijd) zo stom was een zoveel te lenen (en ze zou nog veel zwaarder wegen, moesten de intrestvoeten nu niet historisch laag staan). En de reden waarom men deze renten uitbetaald, is omdat dit contractueel zo is. Ge moet wel van extreemlinkse origine zijn om dit in twijfel te trekken.
Oud 12 januari 2006, 13:57   #124
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De suggestie dat ik een aanhanger ben van Kim Yung Il of Pol Pot is niet eens geestig. Ik verwijt jou ook niet een Thatcher, een Reagan, een Franco, of een Salazar te zijn.
- zegt de man die geen gelegenheid onbenut laat om verwijzingen te maken naar het fascisme.

Hoe zat dat weer, met die ondernemers die "zelfverklaarde Übermenschen" zijn?
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 16:03   #125
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat Eric, de beschaving van de mens is begonnen met één simpel adagium: PACTA SUNT SERVANDA. Haal dat principe onderuit en je kan met z'n allen terug in de modder gaan scharten in de hoop er iets eetbaars uit op te delven.

...of is "een gegeven woord" voor u maar een "relatief" begrip. Zo kennen we ze weer, die onbaatzuchtige politici.

ps. onbaatzuchtigheid en idealisme nooit verwarren met competentie; in de praktijk willen die twee elkaar nog wel eens tegenwerken. (jammergenoeg, maar het is niet anders)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 22:38   #126
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans

Ik maak, bij het zoeken van schuldigen gebruik van een oude politietruc:
wie verdient er aan, wie heeft een motief.
Links niet: de mensen betalen voor de rijken.
Who donnit? I have a clue.
Het is nogal wiedes dat andere dan politieke krachten er belang bij hadden om deze hold up te plannen.
De loosers zijn de kleinen, de winners de grote.
Is dat dan een coup de droite of een coup de gauche?
Ik ga de hoop van tientallen door jou onbeantwoorde vragen nog wat vergroten
8)

Wat maakt dat dan van links ten tijde van de schuldopbouw?
a) onwetenden?
b) collaborateurs?

In beide gevallen zie ik niet in waarom ik links vandaag dan wel zou moeten vertrouwen, zelfs al wist ik geen fluit af van belastingen en kende ik het verschil nog niet tussen een aandeel en een obligatie (hé, dat lijkt wel jouw profiel).
Oud 12 januari 2006, 22:41   #127
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Eentje van mij uit die grote hoop:

Citaat:
Misschien moet je nu ook maar eens duidelijk maken of je vindt dat er een degressieve interest moet betaald worden op staatschulden (afhankelijk van het vermogen van de genieter), geen interesten moeten betaald worden of dat zelfs het kapitaal niet meer terug moet betaald worden, want je hebt hier deze drie mogelijkheden al geopperd.
Oud 12 januari 2006, 22:46   #128
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Omdat Eric, de beschaving van de mens is begonnen met één simpel adagium: PACTA SUNT SERVANDA. Haal dat principe onderuit en je kan met z'n allen terug in de modder gaan scharten in de hoop er iets eetbaars uit op te delven.

...of is "een gegeven woord" voor u maar een "relatief" begrip. Zo kennen we ze weer, die onbaatzuchtige politici.

ps. onbaatzuchtigheid en idealisme nooit verwarren met competentie; in de praktijk willen die twee elkaar nog wel eens tegenwerken. (jammergenoeg, maar het is niet anders)
Is dit nu een manier om te zeggen: het recht dient de onrechtvaardige minderheid en zo hoort het of niet?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 22:48   #129
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wederom verkeerde vraag. De echte tienpuntenvraag is "Is het rechtvaardig om een gedeelte van het pensioen van de werkman (dit gedeelte gevormd uit couponnekes) doodeenvoudig te liquideren of weg te belasten, om hiermede het "overdreven" pensioen van de ambtenaren mee kunnen te betalen ?"
Trouwens op Uw vraag is het antwoord zeer eenvoudig. Ze weegt zo zwaar omdat de onverheid (vooral ps/sp intertijd) zo stom was een zoveel te lenen (en ze zou nog veel zwaarder wegen, moesten de intrestvoeten nu niet historisch laag staan). En de reden waarom men deze renten uitbetaald, is omdat dit contractueel zo is. Ge moet wel van extreemlinkse origine zijn om dit in twijfel te trekken.
Je moet wel van extreem masochistische origine zijn om te stellen dat Jonny the selfkicker een genie is.
Oud 12 januari 2006, 22:50   #130
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik ga de hoop van tientallen door jou onbeantwoorde vragen nog wat vergroten
8)

a) onwetenden?
b) collaborateurs?

In beide gevallen zie ik niet in waarom ik links vandaag dan wel zou moeten vertrouwen, zelfs al wist ik geen fluit af van belastingen en kende ik het verschil nog niet tussen een aandeel en een obligatie (hé, dat lijkt wel jouw profiel).
De collaborateurs van rechts. Die dus de hoofschuldigen zijn.
Ik zou de medplichtigen veroordelen samen met de daders. Dat lijkt me logisch. Ik zou de daders zwaarder straffen en zeker hun buit afpakken.
Daar zit jij toch niet mee bij zekers?
Oud 12 januari 2006, 22:51   #131
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Een gegeven woord aan een oplichter is geen gegeven woord.
Een contract bestaat pas wanneer het voor alle partijen oprecht is, met kennis van de gevolgen ervan. Inidien één ervan heeft valsgespeeld telt het niet.
Oud 12 januari 2006, 22:53   #132
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het verwarren van oorzaak gevolg, van slachtoffer en dader, van benadeelde en van oplichter is bij jij zo verward dat ik absoluut niet weet of je onozel bent of gewoon niet wil snappen waarover het gaat.
Het daderschap staat niet ter vraag: de daders zijn gekend.
Oud 12 januari 2006, 23:02   #133
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de anarchistische bankier
a) onwetenden?
b) collaborateurs?
De collaborateurs van rechts. Die dus de hoofschuldigen zijn.
Ik zou de medplichtigen veroordelen samen met de daders. Dat lijkt me logisch. Ik zou de daders zwaarder straffen en zeker hun buit afpakken.
Daar zit jij toch niet mee bij zekers?
Weet je wat?
Probeer van wat je hier schrijft een Spirit-partijstandpunt te maken.
Succes!

(En daarna de kartelpartner. We gaan boeiende politieke tijden tegemoet.)
Oud 12 januari 2006, 23:02   #134
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verwarren van oorzaak gevolg, van slachtoffer en dader, van benadeelde en van oplichter is bij jij zo verward dat ik absoluut niet weet of je onozel bent of gewoon niet wil snappen waarover het gaat.
Het daderschap staat niet ter vraag: de daders zijn gekend.

Natuurlijk zijn de daders gekend, dat zijn immers de regeringen die er voor gezorgd hebben dat er een schuld was en is. Zij en zij alleen zijn hier de schuldigen. Degene die het kapitaal verschaffen zijn degene die een oplossing aanbieden, zij zijn niet de personen die het probleem gecreerd hebben.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 23:07   #135
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Natuurlijk zijn de daders gekend, dat zijn immers de regeringen die er voor gezorgd hebben dat er een schuld was en is. Zij en zij alleen zijn hier de schuldigen. Degene die het kapitaal verschaffen zijn degene die een oplossing aanbieden, zij zijn niet de personen die het probleem gecreerd hebben.
bravo: de helden die kapitaal aanbrachten zijn nu de helden die de intrest opeisen en jij betaalt: tevreden?
Oud 12 januari 2006, 23:09   #136
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Weet je wat?
Probeer van wat je hier schrijft een Spirit-partijstandpunt te maken.
Succes!

(En daarna de kartelpartner. We gaan boeiende politieke tijden tegemoet.)
Dit is absoluut ontwijkend. BOE!
Je zou als politieker zelf geen dag standhouden met zo'n uitschuiver!
Ik waag het te stellen dat de term debiel;voor wat je antwoord betreft, te debiel is voor achterlijke mensen.
Doe nu eens mee met argumenten, schat...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 januari 2006 om 23:10.
Oud 12 januari 2006, 23:26   #137
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bravo: de helden die kapitaal aanbrachten zijn nu de helden die de intrest opeisen en jij betaalt: tevreden?

Moest er geen intrest op betaald worden zou de staat ook geen cent gezien hebben. Er valt echt niet te kiezen hoor, het is die intrest(die niet meer dan normaal is) of het is geen centen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 23:28   #138
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Moest er geen intrest op betaald worden zou de staat ook geen cent gezien hebben. Er valt echt niet te kiezen hoor, het is die intrest(die niet meer dan normaal is) of het is geen centen.
Het is wel ooit anders geweest: de staat kan geld lenen op de kapitaalmarkt of zij kan geld scheppen.
Vraag blijft nog steeds: wie is degene die er intrest ontvangt.
Oud 12 januari 2006, 23:48   #139
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zolang de staat niet overgaat tot recurente besparingen (waar ze de moed niet voor hebben) zal dit niet veranderen.
Oud 12 januari 2006, 23:52   #140
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel ooit anders geweest: de staat kan geld lenen op de kapitaalmarkt of zij kan geld scheppen.
Vraag blijft nog steeds: wie is degene die er intrest ontvangt.
Het is inderdaad dan wel ooit anders geweest, want met den euro, mag de nb als toevluchtsoord van exkabinetsmedewerkers nog wel blijven bestaan, maar het drukken zal wel iets moeilijker gaan (tenzij ge dit bedoeld).
Verder, degene die intrest ontvangt is voornamelijk degene die er zijn pensioenkapitaal in belegd heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be