Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2006, 09:49   #121
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Onjuist. Bij mensen die niet voor zichzelf kunnen instaan, staat de gemeenschap in.

Het gezin staat in voor haar kinderen, de werkgever voor zijn arbeiders, het ziekenhuis voor haar patiënten, enz.

Drugsverslaafden zijn duidelijk mensen die niet voor zichzelf kunnen instaan, laat staan voor een ander.

We hebben dus veel te winnen bij een verbod - in de mate van het mogelijke - op drugs :

niet enkel in het belang van de verslaafden maar ook in het belang van de gemeenschap.
Ik sta perfect voor mezelf in, heb een goedbetaalde job met veel verantwoordelijkheden, een vrouw en 2 kleine schatjes van kindjes. En toch heb ik vroeger kilo's wiet gesmoord. En ik ben geen uitzondering, iedereen waarmee ik vroeger smoorde zit in hetzelfde schuitje. De feiten spreken uw theorietje tegen mijn beste
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:00   #122
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
gij zijt een snoeperke hé groentje?

I love chocolat.
Oud 19 januari 2006, 10:08   #123
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en hoe zit het dan met de vrouwen en de kinderen die als manlief bezopen thuiskomt slaag krijgen ? Voor jouw geen probleem zeker he als die voor het gedoogbeleid van alcohol moeten opdraaien. Iemand die wiet paft is tenminste te suf om zoiets te doen.
Het ene misbruik praat het andere nog niet goed! en daar bestaan wetten om die venten (of vrouwen) te bestraffen! net zoals er wetten moeten bestaan om drugsmisbruik te bestraffen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:13   #124
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
D�*�*r hebben onze rechtse vrienden nog niet over nagedacht, vrees ik.
Onze rechste vrienden weten dat er meer is dan geld in het leven!8)
Oud 19 januari 2006, 10:15   #125
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ee tony, copy paste kan ik ook, kan je zelf geen argumenten verzinnen?
kom jij eens af met inhoudelijke argumenten ipv onzin.
Oud 19 januari 2006, 10:18   #126
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Ge zijt toch ne hypocriet! Elke alcoholist is begonnen met 1 pintje. Verbiedt dan ook alcohol.
Dus omdat alcoholisme nu éénmaal bestaat moeten we ook drugsmisbruik gedogen? We hebben al miserie genoeg met alcoholisten dat daar nog geen junks moeten bijkomen danku!
Oud 19 januari 2006, 10:19   #127
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onjuist. Bij mensen die niet voor zichzelf kunnen instaan, staat de gemeenschap in.
Dat is maar een mening, geen feit.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:20   #128
duncan
Banneling

Standaard

wat de 1 als junk omschrijft is voor de andere een psychosociaal bewust iemand .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:25   #129
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gezin staat in voor haar kinderen, de werkgever voor zijn arbeiders, het ziekenhuis voor haar patiënten, enz.

Drugsverslaafden zijn duidelijk mensen die niet voor zichzelf kunnen instaan, laat staan voor een ander.

We hebben dus veel te winnen bij een verbod - in de mate van het mogelijke - op drugs :

niet enkel in het belang van de verslaafden maar ook in het belang van de gemeenschap.

Euh sorry hier in Antwerpen en Brussel is het héél erg met deze problematiek MAAR niet ieder 1 is zo zoals u denkt - Quote :
"Drugsverslaafden zijn duidelijk mensen die niet voor zichzelf kunnen instaan, laat staan voor een ander".

Duidenlijkerwijs heeft u GEEN ervaring met andere culturen en kent uw sociale maatschapij !!!!
MOMENTEEL werken er zelfstandigen die verslaafd zijn, mensen in media roken ook wel eens ....dus die kunnen plots niet werken en leven omdat jij dat ZO denkt ....HAHAHAHA
Oud 19 januari 2006, 10:28   #130
duncan
Banneling

Standaard

I K vindt datge hier ALLEMAAL " T E " zijt gelijk iemand die TE braaf is of TE stout TE beleeft....enz...enz....enz .

Ik vindt mensen met een loon van 1500/per maand ook ni kunnen zij kennen hun maatschapij gewoon NIET En verwijzen-wijzen en VOORoordelen sommige DOELGROEPEN die socialer zijn dan huidige politiek en zen burgers .

Slaapwel
Oud 19 januari 2006, 10:32   #131
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Dus omdat alcoholisme nu éénmaal bestaat moeten we ook drugsmisbruik gedogen? We hebben al miserie genoeg met alcoholisten dat daar nog geen junks moeten bijkomen danku!
Dus, uw gedachtengang navolgend, zou men alcohol moeten verbieden. Dat noemt men consequent zijn.

U koppelt het gebruik van cannabis automatisch aan misbruik. Terwijl u dat voor alcohol niet doet. Waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat er cannabisgebruik is, en cannabismisbruik, net zoals er alcoholgebruik en alcoholmisbruik bestaat?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 10:34   #132
Bhairav

Standaard

Omdat hij rechts is.
Oud 19 januari 2006, 10:41   #133
duncan
Banneling

Standaard

of links of TE extreem, TE JONG , TE OUD , TE DIK , TE DUN , TE GRIJS !

NOG VOORBEELDEN NODIG VAN " SOCIALE VOOROORDELING" ?

GOH seffes schrijft men hier WEER dat ik WEER in HERHALING val op sociaal gebied.

Wa ik dikwijls mag horen ...kijk iemand mé lang haar nen junk en zo gelijk HIER op DIT FORUM waar men WOORDEN in de mond GOOIT van arme mensen in onze maatschapij .

Dit is PURE waarheid en realiteit .

Zatte directie leden mag moh zat werk volk ni hmmmm ik ben der alvast NIET voor te vinden .

Roken schaadt de neuronen MINDER dan alcohool DUS ook het natuurlijk gedrag van " 1 " mens.
Overdaad schaadt.

Laatst gewijzigd door duncan : 19 januari 2006 om 10:56.
Oud 19 januari 2006, 10:53   #134
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer naast de bal, hyoens.
Waar het wél om draait is het volgende:
In deze draad is men bezorgd (nouja) dat (illegaal) softdruggebruik tot (illegaal) harddrugsgebruik zou leiden. Als dat inderdaad de bekommernis is, dan zou je allereerste prioriteit toch moeten zijn om hardrugs die nu gewoon LEGAAL is, aan te pakken? M.a.w.: voor je ook maar je bek open doet over het al bij al onschuldige cannabis, zou je al 1000 keer moeten gepleit hebben voor een verbod op alcohol.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2006, 12:13   #135
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
wat de 1 als junk omschrijft is voor de andere een psychosociaal bewust iemand .
net zoals men en dwerg een verticaal gediscrimineerde kan noemen! het blijft daarvoor niet minder een dwerg!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 januari 2006 om 12:14.
Oud 19 januari 2006, 12:17   #136
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Dus, uw gedachtengang navolgend, zou men alcohol moeten verbieden. Dat noemt men consequent zijn.

U koppelt het gebruik van cannabis automatisch aan misbruik. Terwijl u dat voor alcohol niet doet. Waarom is het zo moeilijk om te begrijpen dat er cannabisgebruik is, en cannabismisbruik, net zoals er alcoholgebruik en alcoholmisbruik bestaat?
Mijn oplossing bestaat er dan ook in om het alcoholmisbruik tegen te gaan en niet om nog andere misbruiken aan te moedigen! Trouwens hoe past het in uw logica dat ondanks dat alcohol legaal is er toch een groot alcoholprobleem is, terwijl u beweerd dat als men drugs legaliseerd in dat geval het probleem opgelost zal worden?
Oud 19 januari 2006, 12:17   #137
Bhairav

Standaard

Jan negeert weeral...
Oud 19 januari 2006, 12:19   #138
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Alweer naast de bal, hyoens.
Waar het wél om draait is het volgende:
In deze draad is men bezorgd (nouja) dat (illegaal) softdruggebruik tot (illegaal) harddrugsgebruik zou leiden. Als dat inderdaad de bekommernis is, dan zou je allereerste prioriteit toch moeten zijn om hardrugs die nu gewoon LEGAAL is, aan te pakken? M.a.w.: voor je ook maar je bek open doet over het al bij al onschuldige cannabis, zou je al 1000 keer moeten gepleit hebben voor een verbod op alcohol.
Wel in tegenstelling tot jou ik ben niet achterlijk en besef ik dat door drugs uit de strafwet te halen men misdchien wel een statistische daling gaat krijgen van drugsdelicten maar daar staan tegenover dat er meer verslaafden zullen zijn met alle dramatische gevolgen vandien!
Oud 19 januari 2006, 12:30   #139
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wel in tegenstelling tot jou ik ben niet achterlijk en besef ik dat door drugs uit de strafwet te halen men misdchien wel een statistische daling gaat krijgen van drugsdelicten maar daar staan tegenover dat er meer verslaafden zullen zijn met alle dramatische gevolgen vandien!
Is toch goed tegen de overbevolking? Hoe kunde daar nu tegen zijn?
Oud 19 januari 2006, 12:37   #140
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens. En tegengesproken door de feiten.
Zie naar het voorbeeld van de Drooglegging: het leidde tot een stijging van drankverbruik, en het gaf de criminaliteit nog een extra boost.
Kijk naar de cijfers over druggebruik: in die landen waar het hardst wordt opgetreden (zoals de VS) is het gebruik hoger dan in Nederland.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be