![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je eigenlijk dat het zo lang gaat duren met de auto's op waterstof? Ze rijden nu al zoals je wel weet. Denk je nu echt dat men nog 25 jaar nodig heeft om deze auto's massaal op de markt te brengen? Vanaf dat deze wagens op de markt komen en iedereen die een nieuwe wagen nodig heeft koopt dan toch zowiezo eentje op waterstof. Waarom zou je nog een gewone auto kopen? Ik snap echt niet waarom je denkt dat dit nog zo lang gaat duren.
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illwill is erg illwillig wanneer het komt op de root cause : het produceren van waterstof (en ook het verpakken ervan in veilige vorm) kost OOK veel energie. Waar moet die energie vandaan komen ? Ook waterstof ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och ja, zolang het produceren, vervoeren,... van diesel, benzine en gas gratis blijft en ongevaarlijk zullen we er wel mee blijven rondrijden zeker. LOL, jij dan toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, allemaal dus weer uitgekraamde bullshit. Zoals altijd zette je weer een grote bek op en daar blijft het dan weer bij. Typisch voor ingenieurs?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent een beetje gefixeerd lijkt me. Olie produceert veel meer energie dan nodig is om het te raffineren, en veilig bij de consument te brengen. Bij waterstof is dat wat minder het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veilig...ik weet niet, t'is maar hoe je het bekijkt. Als je de milieuvervuiling links laat liggen wel ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Het Iraakse regime van Saddam Hoessein was een misdadig regime, maar het was al bij al een eerder seculier regime, in tegenstelling tot het huidige regime. Dat Iran een veel groter gevaar vormt dan Irak is al even waar. Beide regimes tegelijkertijd bestrijden was in principe weliswaar verdedigbaar, doch zou militair allicht een te zware dobber geweest zijn. De interventie in Irak is inderdaad geen onverdeeld succes. In plaats van Irak aan te pakken, had de VS er misschien toch beter aan gedaan bij voorrang te interveniëren in Iran ten einde de bevolking daar te bevrijden van de onderdrukking, en vooral om te verhinderen dat Iran atoomwapens zou kunnen ontwikkelen. Misschien viel het daarbij zelfs te overwegen om met Saddam Hoessein een bondgenootschap af te sluiten in de strijd tegen Iran, op voorwaarde dat hij bereid zou geweest zijn onvoorwaardelijk af te zien van de ontwikkeling van massavernietigingswapens, evenals op voorwaarde dat hij bereid zou geweest zijn het Westen goedkope olie te leveren. In de internationale politiek moet men nu eenmaal pragmatisch tewerk gaan.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 januari 2006 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BINNEN 2 JAAR RIJDEN ALLE WAGENS OP WATERSTOF EN ZIJN ALLE OLIEBRONNEN UITGEPUT, MAAKT MEN TUPPERWARE POTTEKES OPNIEUW VAN STEEN, WASSEN WE ONZE KLEREN MET ZEEP OP BASIS VAN KOEIEBOTER, ... Nu content?
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou de eerste zijn om met jou enthousiast te zijn over een waardige vervanger van olie, maar die is er helaas nog niet. Voor elke liter waterstof die men maakt, moet een oliecentrale nog steeds heel veel elektriciteit leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Rode tekst is toevoeging van mij
Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 29 januari 2006 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de olie en omwille van het feit dat die sukkel (Saddam) niet betrouwbaar was. Hij heeft genoeg werk gestoken in de ontwikkeling van massavernietigingswapens. De koerden in Irak kunnen getuigen als proefkonijn van zijn biologische wapens. Ik neem aan dat je akkoord bent met wat daar gebeurde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De VS en Bush senior blijkbaar wél, want zij stonden erbij en keken ernaar. (tenminste in het geval van de vergeldingsacties op de Sjiietische opstandelingen en ik neem aan dat die evenveel waard zijn als de Koerden)
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen is er in Rwanda weer een dorp dat wordt uitgemoord. Het is de fout van het westen omdat ze dat laten gebeuren, terwijl datzelfde Afrika heeft geroepen dat ze die kolonisator niet meer nodig hebben. Zelfbeschikkingsrecht, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dan mag je dit rode stukje : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dit wel waar is moet je dit maar aantonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vinden alle grote auto constructeurs het wel de moeite. Trouwens, voor meer dan een euro per liter benzine heb je al heel wat waterstof gemaakt volgens mij. Hoeveel watt krijg je voor 1 euro?
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Schepen
|
![]() Eerlijk gezegd zou Iran heel dom zijn als ze niet bang was.
Israel heeft al eerder kerncentrales gebombardeerd in de regio (ik meen in Irak), en het land is er nog steeds zeer wel toe in staat. Daarbij zijn de EU en Amerika vrij eensgezind in hun wil om Iran het bezit van kernwapens te beletten. Al met al een sterke oppositie tegen de Iraanse plannen. Iran lijkt me wel driest, maar niet dom. Ze zullen dus hun scenario's voor een escalerend conflict hebben, en daarin de eigen mogelijkheden realistisch hebben ingeschat. Ze zullen zich realiseren dat een echt militair conflict niet te winnen is. Volgens mij hangt het van het Westen af hoe het afloopt. Als het Westen eensgezind en resoluut blijft, dan bindt Iran in. Als het Westen verdeeld raakt of niet doorpakt, dan zal Israel de kernfaciliteiten trachten te vernietigen, hetgeen waarschijnlijk zal gelukken, gezien de militaire krachtsverhoudingen van dit moment. Olieprijzen zijn uiteindelijk van ondergeschikt belang als het op overleven aankomt. Als het Westen moet kiezen tussen een oliecrisis of een nucleaire bedreiging, dan is de oliecrisis te verkiezen. (Tenzij de kernwapens sowieso niet inzetbaar gemaakt kunnen worden, zoals Pindar in het kader van de NWO-discussie beweert; maar die argumentatie heb ik nog van geen enkele betrokken regering gehoord, ook niet van China). Laatst gewijzigd door oeps : 30 januari 2006 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Slechts 2 opmerkingen : 1. je schrijft zelf dat je mijn mening niet gevraagd hebt. (???) 2. mijn mening hoeft niet te kloppen, het is geen wiskundig bewijs, het is een mening. ![]() Illwill, alsjeblief neem geen kinderen. Jouw genen zijn volgens alle standaarden zo inferieur dat ze dringend uit de genenpoel moeten verdwijnen. Of zoals het ooit in een RPG-spelletje werd gezegd : "You are an inspiration for birthcontrol" ![]() |
![]() |
![]() |