Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2006, 22:09   #121
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of dat de evolutietheorie ondersteunt is echter nog maar de vraag...
Dat is al meer dan zestig jaar het geval. Genetische mutaties en recombinaties vormen de motor van genetische variatie - en bij uitbreiding van de evolutietheorie.

zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_synthesis
http://flysci.com/evolution/index.asp
http://www.pbs.org/wgbh/evolution/li.../l_062_02.html
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 22:27   #122
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Vlamingen zijn Germanen, Walen Galliërs... ...dat is althans de conclusie van een genetisch onderzoek, zo hoorden we op het VTM nieuws van 19u00 van 24/01/2006.
En als je maar ver genoeg in de tijd teruggaat zijn zowel Germanen als Galliërs Afrikanen, want de oorsprong van de mensheid -ook van het blanke gedeelte- ligt in Afrika. We zijn dus allemaal nakomelingen van inwijkelingen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 22:28   #123
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
blanke mannen moeten nu al pillen nemen om hun fluit recht te krijgen en met al die vervuiling, stress en weet ik wat allemaal, nog een paar generaties en het blanke zaad is zo dood als een pier.

maar geen nood, voor alles is een oplossing.
en het is al volop bezig.

once they've had black, they never go back.
...en de mannetje van hieronder heeft die vrouwtje van boven gedumpt voor...

Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 22:40   #124
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik ben getrouwd met een Britse, maar onze kinderen zijn voor 100% Nederlander. En thuis wordt er uitsluitend Nederlands gesproken.
Uitsluitend? Wees eerlijk, Derk Af en toe zegt ze ongetwijfeld wel eens "Tally ho, top hole Old chap..."!
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 22:56   #125
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij eigenlijk af wat de hardcore-VB'ers het ergste vinden: dat we afstammen van allochtonen (Germanen), of van Fransen (Galliërs/Kelten)?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 23:02   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik vraag mij eigenlijk af wat de hardcore-VB'ers het ergste vinden: dat we afstammen van allochtonen (Germanen), of van Fransen (Galliërs/Kelten)?
Ik denk dat hardcore-VB'ers vooral het schijt krijgen van het feit dat niemand met hersenen in z'n hoofd hen ernstig neemt.

Mij lukt het alleszins niet. Niet dat ik daar erg onder gebukt ga, trouwens.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 23:36   #127
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=djimi;1524734]Ik denk dat hardcore-VB'ers vooral het schijt krijgen van het feit dat niemand met hersenen in z'n hoofd hen ernstig neemt.
quote]

Waaruit ik zou moeten concluderen dat een miljoen Vlamingen geen hersens heeft. Voeg daarbij 800.000 SP.a stemmers en we komen in elk geval aan 1.800.000 Vlamingen zonder hersens. Vandaar dat alles niet van een leien dakje loopt.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 23:42   #128
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Waaruit ik zou moeten concluderen dat een miljoen Vlamingen geen hersens heeft. Voeg daarbij 800.000 SP.a stemmers en we komen in elk geval aan 1.800.000 Vlamingen zonder hersens. Vandaar dat alles niet van een leien dakje loopt.
Zijn er in Vlaanderen dan 1.800.000 Vlamingen die hele dagen lopen te fantaseren van een zuiver Arisch ras? Daarom dat ik het had over de "hardcore-VB'ers" en niet de gefrustreerde arbeiders die voor het VB stemmen omdat ze het geknoei van paars beu zijn.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 00:05   #129
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zijn er in Vlaanderen dan 1.800.000 Vlamingen die hele dagen lopen te fantaseren van een zuiver Arisch ras? Daarom dat ik het had over de "hardcore-VB'ers" en niet de gefrustreerde arbeiders die voor het VB stemmen omdat ze het geknoei van paars beu zijn.
De quote van Djimi was, dat niemand met hersenen die hard-core VB-ers serieus neemt. Er zijn kennelijk een miljoen stemmers op het VB, wat inhoud dat die die partij wel serieus nemen. Of daar gefrustreerde arbeiders tussendoor lopen weet ik niet. Wat ik wel weet is, dat een SP.a stemmer kennelijk geen hersens heeft, gezien het feit dat hij op een partij stemt die gratis-verhalen, goedkoper-verhalen en honderden subsidies in de aanbieding heeft terwijl hij als bewust stemmer moet weten dat niets gratis is. En dan kom ik aan die 1.800.000 hersenlozen. N.l. 1.000.000 van Djimi en 800.000 van mij. Voeg daarbij dan nog de God-weet-hoeveel PS stemmers in Wallonie en je komt aan een bedenkelijk aantal lieden waarvan gezegd wordt dat 'holle vaten klinken'.
Zullen we het even serieus houden?
Zolang er nog talloze lieden in Belgie rondlopen die menen dat de staat voor hen verantwoordelijk is en hen in leven, gezond, gevoed en onderdak gehouden moet houden is er iets grondig mis. En dat heeft niets met de politieke partijen te maken maar alles met mentaliteit.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 00:22   #130
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

... en we komen in elk geval aan 1.800.000 Vlamingen zonder hersens.
Gij zijt nog veel te optimistisch, gij.
Of eerder jong en naïef en onervaren ??

http://forum.politics.be/images/smil...w_monalisa.gif
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 10:03   #131
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jamaar die ubermensen gaan vreselijk ongelukkig worden in een wereld die gedomineerd wordt door genetisch afval. waarschijnlijk zelfs gepest enzo
nonsens. Hoog tijd voor een driewerfse bevolkingspolitiek. Elders op dit forum stelde ik al mijn ideeën daarover uiteen:

Hoe bekom je een zuiver ras? Door intensieve inteelt, en alleen die nakomelingen te laten voortplanten die de geschikte kenmerken vertonen. Maw, inteelt zal al voor een verenging van het genenaanbod leiden, een strakke slectie verengt dit aanbod nog meer. Een zuiver ras is een zwak ras. Om een sterk ras te hebben moet je net voortdurend een instroom aan nieuwe genen garanderen.
Het mooiste geschenk dat een Vlaams meiske aan Vlaanderen kan doen is om van elke vakantie terug te komen met een blijvende herinnering aan passionele nachten aldaar.
Als wederdienst moeten onze Vlaamse jongens bij de plaatselijk deernen hùn genen achterlaten. Op lieve, sensuele en passionele wijze uiteraard.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 22:41   #132
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blanke mannen moeten nu al pillen nemen om hun fluit recht te krijgen en met al die vervuiling, stress en weet ik wat allemaal, nog een paar generaties en het blanke zaad is zo dood als een pier.

maar geen nood, voor alles is een oplossing.
en het is al volop bezig.

once they've had black, they never go back.
Een bekeerling probeert altijd heiliger te zijn dan de (multikul)paus, niet?

Blijven proberen, sukkel...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 23:41   #133
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

En wat wil u met deze stelling bereiken? Dat de Vlamingen superieur zijn en de Walen minderwaardig. SSabam, de vorm van die sen, het spreekt duidelijk voor zich. Oeverloze discussies. Ik zal maar geen vergelijking maken.

In plaats van geld te stoppen in onderzoek als dit zou men beter wat doen aan hedendaagse problemen.
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 17:25   #134
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
...dat is althans de conclusie van een genetisch onderzoek, zo hoorden we op het VTM nieuws van 19u00 van 24/01/2006.

De gelijkenissen stoppen 'miraculeus' aan de taalgrens. Vlamingen hebben meer gemeen met Nederlanders en moffen dan met Walen, die dan weer nauwer verwant zijn met Fransen. Althans genetisch.

Overigens opmerkelijk dat de BRT er niets van zei, en ook andere media er niet mee te koop lopen

De conclusie van het nieuwsanker: genetisch gezien zijn er geen Belgen.

Dat dit antropologisch correct is, wisten we al langer. Maar het verbaast me toch aangezien de Germaanse stammen tot ver in Europa and beyond doordrongen.
Het grappige is dat die hele rassenideologie irrelevant is. Neem nou bijvoorbeeld Duitsers en Nederlanders, beiden Germanen volgens Tantist. Helaas voelen ze zich helemaal niet met elkaar verwant. Goede buren op z'n best.
Gevoelens van verwantschap in Europa lopen niet langs raciale lijnen.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 17:44   #135
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Het grappige is dat die hele rassenideologie irrelevant is. Neem nou bijvoorbeeld Duitsers en Nederlanders, beiden Germanen volgens Tantist. Helaas voelen ze zich helemaal niet met elkaar verwant. Goede buren op z'n best.
Jij denkt ook het ei van Colombus ontdekt te hebben zeker?

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 30 januari 2006 om 17:45.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 17:50   #136
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Jij denkt ook het ei van Colombus ontdekt te hebben zeker?
Precies ! Het is helemaal niet moeilijk om die rassenonzin te weerleggen.
Oud 30 januari 2006, 18:52   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt ook niet beweerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 18:54   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies ! Het is helemaal niet moeilijk om die rassenonzin te weerleggen.
Kijk om u heen en u zult zien dat we de mensen weldegelijk naar een aantal types kunnen onderscheiden. Zo onzinnig is het dus niet.
Oud 30 januari 2006, 19:49   #139
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk om u heen en u zult zien dat we de mensen weldegelijk naar een aantal types kunnen onderscheiden. Zo onzinnig is het dus niet.
Ik kan ook zien dat de doorsnee Chinees niet op de doorsnee Zweed lijkt. Rassen bestaan dus.
Echter, de rassentheorieen op dit forum gaan uit van een speciale verwantschap op basis van ras. Dat misverstand leefde ook bij de nazi's, die immers dachten dat andere "Ariers" na enige overreding wel vanzelf pro-duits zouden worden, als biologisch verwante volken. Mispoes.
Kijk nu naar een succesvol voetbalelftal als Frankrijk, het gevoel van verwantschap van een ganse natie berust op van alles, maar niet op ras.
Oud 30 januari 2006, 19:59   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echter, de rassentheorieen op dit forum gaan uit van een speciale verwantschap op basis van ras.
Waar mag u dan wel "rassentheorieen op dit forum" zien? Kunt u mij concrete aanwijzingen geven? Ik zie er immers geen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be