Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de VS en Israël Hamas aanvaarden als gesprekspartner ?
Ja, want Hamas heeft democratische verkiezingen gewonnen 29 53,70%
Ja, maar alleen als Hamas gematigdere taal spreekt 16 29,63%
Neen, want Hamas wordt beschouwd als een terreurorganisatie 9 16,67%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2006, 13:49   #121
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L. Bekijk bericht
Tijd dat iedereen zijn illusies over de slachtofferrol van de Palestijnen laat vallen en de realiteit onder ogen durft te zien.
Ja, vooral als je merkt dat Israël vorige week alleen al dubbel zoveel Palestijnen heeft vermoord als Hamas op een heel jaar tijd aan Israëlische slachtoffers heeft veroorzaakt. De slachtoffers van het Israëlisch geweld waren 9 en 13 jaar...
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 15:38   #122
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
(Vredes)gesprekken voeren met een terroristische partij, die bovendien openlijk oproept tot de totale vernietiging van Israel, lijkt mij een illusie.
't Is niet omdat ze een democratische verkiezing gewonnen hebben, dat Hamas ook een democratische beweging is.
Maar Hamas moet de kans krijgen om een andere koers te kiezen(al vrees ik dat ze dat niet zullen doen).
En met Hamas aan het roer zie ik de Israelische kiezer ook niet direct kiezen voor de gematigde kandidaten.

Wat betreft het oproepen van de totale vernietiging van een land of gebied of volk daar heeft Israël in mijn ogen evenveel kaas van gegeten.

Maar er is 1 verschil, de hamas leden roepen op tot de totale vernietiging en Israël doet het gewoon met de palestijnen.

En Israël heeft nu ook niet echt het vroegere palestina democratisch verworven.

Op dit moment zijn aan beide kanten extreem rechtste nationalisten aan de macht en dan is vrede onmogelijk en het is niet enkel de schuld van de palestijnen want in een oorlog heb je altijd zeker 2 partijen nodig die het conflict op de één of andere manier in stand houden.

Van zodra men ophoud met mekander te beschuldigen en eisen te stellen en mekander aan te vallen, pas dan zal er een mogelijkheid komen tot vrede.

maar 1 ding staat vast de gezaaide haat tussen beide volkeren zullen nog vele generaties geoogst worden.

Ik persoonlijk vind en ik weet dat dit onhaalbaar is maar dat stukje midden-oosten is een heilige plaats voor de 3 grootste religies op aarde en dus een stukje van heel de mensheid en ik vind persoonlijk dat niet 1 volk het recht heeft om dit op te eisen maar dit moet een land worden van heel de wereld met een internationale regering en beleid.

Niemand heeft het recht om dit land exclusief voor zijn volk op te eisen.

En als laatst wil ik nog zeggen dat de Joden die Israël besturen en leiden dat zij beter eens zouden terug kijken in geschiedenis boeken en eens goed kijken naar de verschillen tussen de joodse holocaust en in mijn ogen de palestijnse holocaust en ik denk niet dat er vele verschillen zijn.
enkel een persoon als hitler en de gaskamers ontbreken maar voor de rest zijn ze indentiek.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be