![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of ze geen Frans meer moeten spreken is dan een zaak van de privé sectoor en niet de zaak van de politikers.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is m'n guillotine compatibel voor beide vorstenhuizen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
De Waalse randgemeenten nabij Brussel weigeren pertinent elke tweetaligheid. Jij bent mogelijk voor die faciliteiten voor Vlamingen, maar de Frankofonen zijn tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In groot Britanie hebben ze ook taalfaciliteiten in Urdu...
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn er geen taalfaciliteiten in het Verenigd Koninkrijk. Er is het Engels dat de enige taal is van het VK, met daarnaast enkele erkende regionale talen. Bij mijn weten moet een Brit van Pakistaanse afkomst zijn belastingsformulier netjes in het Engels invullen en niet in het Urdu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook begiftigd zijn met een goede portie verstand, wat nu niet onmiddellijk gezegd kan worden van "prince Philippe"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
die kan wel goed blaffen... maar inhoudelijk?????? zoals ze aan de Maaskant zeggen "moelè, moelè, dikke heiup schète, mah meilk gève gèn dreiup..."
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen dat, in tegenstelling tot "prince Philippe" is FdW een briljant strateeg in de politiek. Als geen ander weet hij het juiste onderwerp, de juiste slogan en de gepaste toon te zetten dat/die op een welbepaald ogenblik passend is. De man heeft een enorm politiek aanvoelen. En dat kan van de prinselijke naamgenoot absoluut niet worden gezegd: die stapelt blunder op blunder op, vooral door gebrek aan de noodzakelijke ellebogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Hij moet toch ook oppassen, hij heeft ook veel tegenstanders. Maar dat is wellicht omdat hij teveel stemmen haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Vreemdeling
|
![]() ik heb hem al nederlands en frans horen praten, of kunnen er zoveel vlamingen frans zonder accent praten
![]() |
#134 |
Vreemdeling
|
![]() Phillipe de Belgique als koning der Verenigde Nederlanden leek me nogal absurd vandaar de von saxen coburg gotha
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Maxima heeft binnen een jaar nagenoeg accentloos nederlands geleerd en zit in een zeer serieuze commissie die zich verdiept in de integratie van allochtonen. Zij ziet zichzelf als een boegbeeld van geslaagde integratie van allochtonen.; Willem-Alexander spreekt een aantal talen vloeiend, heeft zijn vliegbrevet gehaald en de friese elfstedentocht geschaatst, was dit weekend aanwezig op de 50-jarige viering van het (katholieke!) bisdom Groningen, zit internationale conferenties voor over watermanagement én weet de daar aanwezige demonstranten tot bedaren te krijgen... zo kan ik doorgaan. Afgezien van de discussie of een monarchie de juiste keuze is: Áls je een Koning hebt is het goed dat hij zijn werk goed doet, oog heeft voor de diversiteit van zijn volk en boven de partijen staat. Vergelijk bovenstaande nu eens met de situatie in België.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() @ Mitgard
Ik ben nationalist én sociaal, dus reken me maar tot de Nazi's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Mathilde gaat erop vooruit, maar niemand heeft er al iets van gemerkt Kim 'vergeet' Paola. Die maakt al 40 jaar nog altijd vooruitgang, en dan zijn die onverdraagzame Vlamingen nog niet tevreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Over Mathilde, Paola en Astrid zullen we het maar helemaal niet hebben, de gemiddelde asielzoeker in NL met een inburgeringsdiploma spreekt beter Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |