![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Partijlid
|
![]() Tegendraadigaard
Hoe durf jij er in je slotzin er de Heer bijhalen. Waar haal je het recht? Ik weet dat uw soort mensen zich Goden wanen, maar blijf maar met je voetjes op de grond. Je bent al niet beter als Bush. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mijn soort.....pffffffffffffffffff
nagel mij nog eens aan het kruis he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dat ik dan toch de taalgrens oversteek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Atrecht en Kamerijk zijn toch vrij bekende namen uit de geschiedenisles, bekender (in NL althans) dan Sint-Omaars of Kales. De enige Franse plaatsen die consequent vertaald worden in Nederland zijn Parijs, Straatsburg en Duinkerke, zij het dat de laatste vaak als Duinkerken geschreven wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() daaaggggg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat met de Nederlandstalige Brusselaars?
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlandstalige Brusselaars die ik ken, voelen zich nochtans allesbehalve Vlaming...
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn ZEKER Vlamingen. Het enige waar je kan over discussiëren, zijn de Franstalige Brusselaars. Maar dat zijn volgens mij Franstalige Vlamingen (Brussel zal ook binnen de Vlaamse republiek tweetalig blijven, met eigen instelleingen wat betreft taal en cultuur).
België telt nog altijd drie gemeenschappen: De Vlaamse Gemeenschap, de Franse Gemeenschap en de Duitstalige Gemeenschap. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 februari 2006 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Staatskundig zijn zij Vlamingen. Net zoals veel Vlamingen zich géén Belg voelen, zijn zij het staatkundig toch. Aan hen die zich anders voelen dan zij staatskundig zijn, geef ik de raad om de juiste mensen aan de macht te stemmen opdat zij de staatshuishouding zouden veranderen kunnen; te verhuizen; zich aan te passen; of zich te blijven ergeren. 8) 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Hmm, misschien levert de tussen -s dan toch problemen op... Het is staatkundig, en ook staatkunde.
![]() Ik zou trouwens niet weten waarom Brusselaars, Franstalig of Nederlandstalig, geen Vlamingen kunnen zijn. Franstaligen die in Vlaanderen wonen zijn immers ook Vlamingen. Gisteren nog was Jacques Rogge te gast in Café Torino (Nederland 2, aan het eind van de avond) en die noemde zichzelf ook een Vlaming, geboren in Gent. Toch meende ik te horen dat hij Franstalig is, of althans uit een Franstalige familie komt. Maar dat accent kan ook komen door zijn jarenlange verblijf in Lausanne natuurlijk. Weet iemand daar iets meer van? |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Minister-President
|
![]() Dat valt inderdaad niet te ontkennen. Net zoals u niet kan ontkennen dat ik als Nederlandstalige inwoner van België een Vlaming ben.
Ik vind het spijtig dat ik Belg ben. Ik ben helemaal niet trots op mijn Belg-zijn, wel op mijn Vlaming-zijn, op mijn Nederlander-zijn (als inwoner der Nederlanden). Ik voel niet de minste sympathie voor het artificiële België. Ik gebruik mijn stem in het stemhokje om die mensen aan de macht te krijgen die België kunnen doen barsten. Hoe sneller hoe liever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil u er overigens op wijzen dat ELKE staat artificieel is. Als u dat naar voren schuift als argument om België te splitsen (het artificieel zijn), bent u niet goed bezig.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 24 februari 2006 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik respecteer ieders mening, ook al staat die haaks op mijn mening. U hebt gelijk als u zegt dat het loutere artificiële aan België onvoldoende is als overtuigend argument om voor een splitsing te ijveren. Er zijn tal van redenen die mij doen besluiten hebben dat we beter zonder onze zuiderburen verder kunnen. Zonder nu (allicht op een ander tijdstip, wegens geen tijd nu) in detail te willen treden is er het verschil in de economische situatie, politieke situatie, sociale situatie, financiele situatie, taalkundige situatie, culturele situatie, en allicht nog andere situaties én dit gekoppeld aan het gebrek voor respect voor de Vlamingen en o.a. hun Nederlandse taal, al méér dan voldoende om te ijveren voor een splitsing. |
|
![]() |
![]() |