![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() kloot[SIZE=2] Dat zeggen niet sommige mensen!! Wat wij zeggen is dat een ongeval een ongeval is en niet meer of minder. Sommige dingen kan men nu eenmaal niet voorspellen(wat dacht je dan voor die jongen die enkele scout overhoop reed toe deze int midden de weg liepen in een blinde bocht) OOK DEN BAK IN!!! zielig ps:de sorry was voor kloot ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Genocide ?
Citaat:
Genocide ?
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() blijkbaar een paar vijzen los in het departement "gezond verstand".
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oe-oe-oe-a-a-a.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als je Lombas' fundamentele visie persoonlijk ter harte neemt, kun je maar beter wegblijven van het gemotoriseerd wegverkeer.
Meer algemeen toegepast leidt ze m.i. tot een nog groter immobilisme (figuurlijk dan), want waarom risico lopen de verantwoordelijkheid voor zaken die misschien hun natuurlijk beloop kennen naar jezelf af te leiden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je met een kettingzaag in het rond begint de zwaaien, moet je toch ook niet verbaasd zijn dat je iemand raakt?
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sorry hoor Lombas,
Maar van autorijden naar genocides en kettingzaagzwaaien op 20 berichten. Zevenmijlslaarzen zijn er niets bij. Als ik met een kettingzaag in het rond zwaai, kan dat bezwaarlijk als normaal en voorzichtig gebruik omschreven worden. Net zo min wanneer ik met een auto straalbezopen over de weg scheur. Die nuance mis ik gewoon in jouw postings in deze draad. Jij kijkt enkel naar het finale gevolg van iemands daad, en koppelt dit volledig los van oorzaken en intenties. Het gevolg vlakt alle antecedenten uit. En aangezien ik vooraf volstrekt geen uitsluitsel kan hebben over welke toevalsfactoren mijn autorit een ongelukkige afloop kunnen geven, kan ik maar beter wegblijven uit de auto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik niet naar de bushalte stap, heb ik geen bus. Als iemand anders niet in de auto stapt, was die mens niet dood. Of moeten we allemaal onze schouders ophalen in kader van de "such-is-laajf"-filosofie? Ik kijk dus helemaal niet enkel naar het gevolg. Feit is dat die man nog geleefd had, mocht zij niet achter het stuur gekropen zijn. En al zeker indien ze niet naar Cuba was geweest. Maar ze is naar Cuba gegaan, is achter het stuur gaan zitten, gaf aldus blijk van het feit dat er dingen kunnen fout gaan, zoals een klapband, en dat ze daar haar verantwoordelijkheid voor moet opnemen. De Cubaanse wet schrijft aldus voor dat zo iemand in de gevangenis moet: wel, dan moet je daar niet over zagen. En indien er een land is waar het verplicht is mensen te proberen te overrijden, dan is dat even goed voor mij, aangezien er geen verantwoordelijkheid gevraagd wordt.
Laatst gewijzigd door lombas : 7 maart 2006 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien zij die auto niet hadden geproduceerd......je weet wel hoe het verder gaat hé.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is de persoon die het in handen heeft, die verantwoordelijk is, niet degene die het aangegeven heeft of er de dupe van is. Maar lees eens terug, ik heb dat allemaal hiervoor al gezegd...
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij in je auto staat voor een rood licht en iemand rijd jou vanachter aan waardoor jij een fietser die wilde oversteken dood rijd ben jij in fout zekers? Pffff, jou redenering...een fietser weet ook welke risico's hij neemt... Wat een onzin muts.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die het in handen heeft...ok, niemand heeft in handen dat zijn band ontploft.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het is een band die ploft waar je niets aan kan doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand straffen voor feiten waar je niets aan kan doen is onzin en dat weet je goed genoeg hoop ik voor jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de wet kan geen verantwoordelijkheid opleggen, enkel gevallen bepalen waar iemand aansprakelijk is voor bepaalde gedragingen die men -onder meer- als onverantwoordelijk kan beschouwen. Indien dit wel kon, waren er geen rechters nodig, maar enkel politiemensen. Maar blijkbaar is verantwoordelijkheid niet meer dan dura lex sed lex.
![]() |
![]() |
#137 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kruipt achter het stuur, zelfs als je weet dat een band kan ontploffen: dus ben je wél verantwoordelijk.
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus al je een huis bouwt ben je verantwoordelijk als een bouwvakker van een stelling valt ? Je wist immers dat dat kon gebeuren. Als je een T-shirt koopt dan ben je persoonlijk in die Chinese textielfabriek geweest om te kijken of daar geen chineesjes de machine kunnen indraaien ? En als dat gebeurt, ga jij jezelf aangeven om te brommen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 In China ligt het dus omgekeerd.
![]() |
![]() |