![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() @ King:
tegenwerken is nog lastiger dan werken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind van ni, eno2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Ooit eens een jaar, maar ze moesten mij daar ni hebben op proffesioneel vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() je moet het ervoor over hebben he - en soit is maar hoe je het zelf bekijkt - ik vindt tegenwerken persoonlijk leuk en dus niet lastig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Uw post was geweldig, ik ondersteun hem volledig! ![]()
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||||
|
![]() Citaat:
Maar als de bovenlaag jobs creëert voor hun, voelen ze zich te goed om te gaan werken blijkbaar, dus ja ... Citaat:
Je kan toch ook niet verwachten dat als je niet gestudeerd hebt bijvoorbeeld en al jaren werk weigert of alles doet om op een slecht blaadje te gaan staan bij je werkgevers dat ze een goedbetaalde bureaujob in je schoot gaan werpen? ![]() Als je onderaan begint is het de bedoeling dat je opklimt, indien je dat wilt. Niet dat je je laat pamperen door het systeem en het slachtoffer uithangt. (Dit is wel niet aan jou persoonlijk bedoelt, en ik spreek voor de mensen die geen problemen hebben hé). Misschien moeten de bewust werklozen die iedere job weigeren maar eens beseffen dat we in een systeem zitten waar iedereen vervangbaar is, dat ze niet de enige zijn die zoeken achter een job, en dat er betere kandidaten zijn voor de directeurszetel ... ![]() Citaat:
Misselijkmakend hé? Deze mensen kúnnen gaan werken, maar ze willen niet. Terwijl er anderen zijn die niets liever zouden willen, maar niét kúnnen (door persoonlijke problemen, of discrimatie). Citaat:
Citaat:
Citaat:
En werken, uit ervaring (door het kennen van een aantal werklozen) weet ik dat de mensen die wel gaan werken ook al is 't een kutjob over het algemeen gelukkiger zijn. Waarom? Ze hebben het gevoel dat ze iets betekenen, voor hunzelf en voor de gemeenschap. Ze draaien tenminste mee in het systeem, hebben iets om handen, iets dat hun leven structuur geeft, maar kunnen ook eens een reisje maken, een duurder flesje wijn kopen enzovoort ... Alleen al daarvoor zou ik 't doen, (tenzij we in een andere maatschappijstructuur leefden, dan mss niet).
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]() En neen, verplichte tewerkstelling is een noodzaak om ons zorgsysteem leefbaar te houden. Zodat er een sociaal vangnet is, voor de mensen die door ziekte, handicap, familiale omstandigheden, leeftijd, ... niet kunnen gaan werken! Wees blij dat er zoiets bestaat, zo hoef je je niet schuldig te voelen omdat je misschien ervoor zorgt dat het systeem ontwricht? (Oké, een schuldgevoel wil ik natuurlijk niemand aanpraten, maar je weet wel wat ik bedoel: op deze manier ontwricht je het systeem. En free-rider effecten kunnen het systeem ontwrichten ...
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
alleens bij stil gestaan dat werken energie kost ? hoeveel naft wordt er per dag bijvoorbeeld niet doorgedraaid door heel dat stelletje werkezels die perse elke morgen op tijd moeten zijn om zich wat te gaan laten uitbuiten - soit werken en dus productie verslind de natuurlijke hulpbronnen aan een hoog tempo. mensen die niet werken ontlasten daarmee het milieu dus en mogen daar gerust voor beloond en dus gestimuleerd wordenom minder te werken, produceren, consumeren. Kortom wie voor werken is is tegen het milieu. Ps was jij geen student ? Werk je zelf in loondienst ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |