Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 21:24   #121
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik denk eerder dat de theorie van darwin op losse schroeven zal komen !!!

Waarom denk je dat de nasa veel onderzoekwerk geheim houdt ?
Waarom denk je dat het verboden is door de egyptische regering om op sommige plaatsen zoals de sfinx verder te doorzoeken ?
Waarom denk je dat bv in "rubu3 al khali" van saoudie arabie verboden is om zelfs te fotografferen laat staan ondergrondse onderzoeken te verrichten ???

Allemaal om de geschiedenis te behouden zoals het nu officieel gekend staat in de boeken en bibliotheken, mijn beste !

Waarom zouden de regeringen miljoenen werk als ik niet zeg biljoenen werk die veel gekost hebben aan mensen levens en verspilling van tijd en geld ,zomaar wegvegen omdat er één of andere "theorie" klaar staat onder de grond die een hele andere versie te zeggen heeft dan het officieel ?
Ik dat er eventuele economische, nationale trots en politieke problemen ontstaan indien de wereld officieel te weten komt dat er een oudere grote beschaving heeft bestaan die in vele opzichten onze evenknie was vooral op de wiskunde en astronomie alsook bouwkunde moest deze beschaving of beschavingen niet onderdoen voor ons.

Het is duidelijk dat deze theorie en duidelijk bewijsmateriaal hiervoor heel wat problemen zou veroorzaken in de wereld.
in de wetenschap word de darwin theorie er volledig onderuit gehaald wat betreft de mensheid
op religisch gebied worden de 3 grote religies naar fabeltjes land afgevoerd (al staat er ook heel wat waarheid in hun heilige teksten maar hebben ze een verkeerde interpretatie gekregen maar toch zitten er bewijzen in van een grote oude beschaving)
archeologen en de gevestigde waarden hierin worden belachelijk gemaakt voor al de leugens die men al eeuwen aan het verkondigen is.
bepaalde landen zullen door nationale trots en dergelijke politieke problemen krijgen.

maar buiten deze problemen denk ik meer dat het allemaal een probleem van arrogantie is.
De moderne mens gaat er vanuit dat wij nu de slimste mensen in onze geschiedenis zijn en alles vroeger en zeker in de oudheid waren primitievelingen zoals de stammen die we op national geographic zien.
vanuit dit perspectief worden alle bewijzen voor een oude grote beschaving afgedaan als fabeltjes en belachelijk gemaakt.
ik denk dat de moderne mens gewoon nog niet kan leven met de gedachte dat er een dikke 12000 jaar geleden hier ook al slimme mensen rondliepen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 21:25   #122
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Het is wel opmerkelijk dat bij die tablet van Abydos het insect links op de tablet heel gedetaileerd weergegeven word, terwijl de boog en de hand totaal niet lijken op een boog en hand, iets wat veel simpeler weer te geven is dan dat insect.
Is het zo dat de tablet van Abydos het andere tablet predateert, dan zou ik zeggen de andere tablet een kopie is.
Met andere woorden een interpretatie van latere egyptenaren die geen benul hadden van wat er op de oorspronkelijke tablet afgebeeld werd.
Oud 11 december 2007, 21:32   #123
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Lincoln, lincoln toch... Gesteld dat er aliens een invloed op ons leven en onze ontwikkeling hebben gehad, dan nog verandert dit niets aan de evolutie-theorie. Ik denk trouwens dat jij de ballen snapt van die theorie. Simpel gezegd komt het hier op neer: een organisme is altijd een product van externe factoren. De omgeving waarin het zich bevindt is bepalend voor de ontwikkeling. Die externe factoren kunnen net zo goed aliens zijn. Nu, de mens komt van ééncelligen, net zoals alle andere dieren op deze aarde.
Als jij denkt dat Darwin op losse schroeven komt te staan omdat aliens een invloed op ons leven gehad hebben, dat zou dit ook moeten gelden voor alle andere organismen op deze aarde. Die zouden dan allemaal ontwikkeld moeten zijn via aliens.
Trouwens, jij moet daar niet teveel over nadenken, want er staat niets over in de koran, en dus kan het de waarheid niet zijn. Niet?
De evolutie van darwin zegt dat evolutie iets traag is en de beste eigenschappen om te overleven zorgen voor de evolutie.
net zoals de jachtluipaard is gemaakt om te sprinten is ook de antilope gemaakt om het jachtluipaard te snel af te zijn. deze 2 soorten zijn in evenwicht met mekander.

Nu de homo sapiens is een uitzondering op deze evolutie theorie.
Naar darwins model is het alsof de homo sapiens er ineens was ongeveer 200 000 jaar geleden.
En opeens een dikke 50000 jaar geleden begint deze soort stenen werktuigen te gebruiken.
Nu de vraag is als darwins theorie enkel de beste eigenschappen om te overleven gebruikt hoe het kan dat de homosapiens ooit is kunnen ontstaan?
Niet alleen liep deze soort rechtop waardoor hij naar dierennormen een slak in beweging is. zijn huid was zacht en niet meer zo erg behaard waardoor die niet meer zo beschermd was tegen de elementen.
kortom deze soort was een snel dessertje voor de grote roofdieren van die tijd zoals de sabeltandtijger en andere vleeseters.
het is dus duidelijk dat darwins theorie van evolutie niet toepasselijk is op de homo sapiens en dus de moderne mens.
Oud 11 december 2007, 21:35   #124
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
On topic; het lijkt mij inderdaad vrij aannemelijk dat de verre geschiedenis (in menselijke termen) er compleet anders uitzag (ten opzichte van het vandaag gangbare wereldbeeld van de primitieve holbewoner) dan de meesten onder ons wel denken. In een periode van enkele duizenden tot enkele miljoenen jaren geleden durven er wel eens dingen verloren gaan voor latere geschiedschrijving.

Iets wat mij fascineert zijn de toch wel accurate wereldkaarten die blijkbaar duizenden jaren geleden al bestonden, toenmalige manieren om elektriciteit op te wekken d.m.v. batterijen in grote kruiken, etc.
Er zijn heel veel bewijzen voor een grote en oudere beschaving of beschavingen. maar het klassieke beeld van holbewoner naar sumerië en egypte word blijkbaar krampachtig maar hardnekkig vastgehouden en beschermd door heel veel mensen met invloed
Oud 11 december 2007, 21:45   #125
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Er zijn heel veel bewijzen voor een grote en oudere beschaving of beschavingen. maar het klassieke beeld van holbewoner naar sumerië en egypte word blijkbaar krampachtig maar hardnekkig vastgehouden en beschermd door heel veel mensen met invloed
Logisch toch; zolang er geen tastbare bewijzen worden gevonden van die beschavingen blijft het huidig model geldig. Voor de rest kunt ge blijven speculeren zoveel ge wilt, natuurlijk.

Persoonlijk geloof ik overigens dat het niet meer dan vanzelfsprekend is dat de oermensen niet dommer of minder creatief waren dan wij nu, ergo wel eens een toffe uitvinding deden die later weer is verloren gegaan.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:02   #126
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Oplichters plenty hoor, op het stuk van oudheidkunde.

Hier het een en ander dicht bij huis, waarover ik wel in kranten las:
http://www.encyclopediedrenthe.nl/Vermaning,%20Tjerk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Han_van_Meegeren

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 december 2007 om 22:06.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 22:04   #127
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Logisch toch; zolang er geen tastbare bewijzen worden gevonden van die beschavingen blijft het huidig model geldig. Voor de rest kunt ge blijven speculeren zoveel ge wilt, natuurlijk.

Persoonlijk geloof ik overigens dat het niet meer dan vanzelfsprekend is dat de oermensen niet dommer of minder creatief waren dan wij nu, ergo wel eens een toffe uitvinding deden die later weer is verloren gegaan.
De bewijzen zijn er mijn beste vriend maar ze worden genegeerd of soms verdwijnen ze wel eens.
Oud 11 december 2007, 22:16   #128
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Oplichters plenty hoor, op het stuk van oudheidkunde.

Hier nog 1 dicht bij huis, waarover ik vaak in kranten las:
http://www.encyclopediedrenthe.nl/Vermaning,%20Tjerk
Dat er veel oplichters zijn is ook een waarheid waarmee men rekening mee moet houden.

Niettemin zijn er evenwel bewijzen dat er een oudere grotere beschaving(en) is geweest.

Nu er zijn natuurlijk net zoveel theorieën over deze oude beschaving als er momenteel mensen zijn maar archeologie is nu eenmaal is waar een pak interpretatie en veronderstellingen mee gemoeid zijn.
Vandaar dat nooit iemand de echte waarheid zal weten zeker niet hoe verder men in de tijd gaat. nu we kunnen ons enkel baseren op een aantal feiten en bewijzen maar de manier waarop ge deze gaat interpreteren en dat ge alles gebruikt van de feiten en niet alleen die in uw theorie passen is des te belangrijker.
Vandaar dat archeologie open minded moet zijn en de geschiedenis moet op ieder moment herschreven kunnen worden indien er een nieuw bewijs word gevonden of feit dat een andere theorie veronderstelt.
En dat word nu niet gedaan, men staat gewoonweg niet open voor andere theorieën hoe belachelijk ook sommige mogen zijn toch moet men altijd in het achterhoofd onthouden dat sommige belachelijke theorieën ook wel eens waarheid kunnen zijn.
Of dit nu gaat over een grote oude beschaving of contact met buitenaards leven.
Over buitenaards leven zijn de meeste mensen het erover eens dat dit in het heelal waarschijnlijk veelvuldig aanwezig is. en zelf intelligent leven maar de afstanden in de ruimte zijn voor iedere levenssoort een probleem maar dat wil niet zeggen dat voor levenssoort 1 het een evengroot probleem is als bijvoorbeeld de mens met zijn relatieve korte levensduur en de nood aan water,voedsel en zuurstof

Of er ooit buitenaards leven hier is geweest is een vraag die niemand kan beantwoorden noch bevestigen. Er zijn feiten en bewijzen die deze theorie voor een stuk onderbouwen maar geen enkel bewijs is krachtig genoeg om deze theorie vaste grond te geven.
De theorie over een grote oude beschaving heeft meer vaste grond en onderbouwing en lijkt in vele opzichten ook logischer.
Een andere fout van buitenaards leven is dat het enkel van een ander zonnestelsel kan komen, maar in feite was mars ook ooit een leefbare planeet en ook andere manen rond grote planeten hebben mogelijkheden op leven en eigenlijk weten we nog helemaal niet alles over ons eigen zonnestelsel en de inhoud hiervan dus wie weet wat er nog daarbuiten is?
Dus de mogelijkheid op buitenaards leven laat ik altijd open maar lijkt mij ten zeerste onwaarschijnlijk.
Oud 11 december 2007, 22:32   #129
willem1940NLD

Standaard

We hoeven niet echt zo ver weg hoor; inmiddels reeds een pyramide om de hoek ontdekt.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/64195
http://www.bosnianpyramid.com/Archiv...irRomanov.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Semir_Osmanagi%C4%87
http://www.bosnianpyramids.org/index.php?id=6&lang=en
http://www.robertschoch.net/Bosnia%2...20Pyramids.htm
http://www.robertschoch.net/Bosnia%2...owell%20CT.htm
http://www.youtube.com/watch?v=p9yS99zE9AA&eurl=
http://www.youtube.com/watch?v=MrV_GZ9vPJ0
http://www.robertschoch.net/Bosnia%2...esentation.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 december 2007 om 22:57.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:02   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sluit deze stelling zeker niet uit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:07   #131
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn andere foto's

Volgens de archeologen zijn deze het resultaat van wijzigingen van oudere tekens. Ik heb ooit een docu gezien waarbij ze deze merkwaardige tekens probeerden te verklaren.

Alleen is die verklaring voor mij een beetje vergezocht.

Verklaring:

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:21   #132
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
En wat wordt er net bedoeld met "identified"?

Geïdentificeerd als "vals"?
Geïdentificeerd als later bewerkt?
Geïdentificeerd als onbekend van oorsprong?
Geïdentificeerd als onbekend van betekenis?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 11 december 2007 om 23:21.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 23:24   #133
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
En wat wordt er net bedoeld met "identified"?

Geïdentificeerd als "vals"?
Geïdentificeerd als later bewerkt?
Geïdentificeerd als onbekend van oorsprong?
Geïdentificeerd als onbekend van betekenis?
Wat ze weten van hiëroglieven. gewoon een mogelijke uitleg van Egyptologen.
Oud 11 december 2007, 23:44   #134
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geavanceerde beschaving die een grote kennis van vooral de wiskunde en astronomie bezaten
zoals eerder al aangehaald in dit topic hadden de Egyptenaren enkel wat stokskes en wat touw nodig om alle wiskunde ter beschikking te hebben om een pyramide te bouwen.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 00:03   #135
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
zoals eerder al aangehaald in dit topic hadden de Egyptenaren enkel wat stokskes en wat touw nodig om alle wiskunde ter beschikking te hebben om een pyramide te bouwen.

Niet met die nauwkeurigheid. Zelfs met de huidige bouwtechnieken is het moeilijk om zulke perfecties te behalen.
Beste Voorbeeld is de pyramide van cheops.
in de 4 hoeken is de awijking slechts 0.01% of 12cm.
Anderzijds wegen sommige platen 200 TON. In deze tijd verplaatsen ze amper 100 TON op.

Dit doe je niet met slechts touw en wiskunde.
Oud 12 december 2007, 00:14   #136
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet met die nauwkeurigheid. Zelfs met de huidige bouwtechnieken is het moeilijk om zulke perfecties te behalen.
Anderzijds wegen sommige platen 200 TON. In deze tijd verplaatsen ze amper 100 TON op.

Recent bewijs zou aantonen dat de beruchte benodigde ramp om de blokken omhoog te krijgen er wel degelijk lag, en bovenop zoals te verwachten viel bovenaan voorzien was van houten balken om de blokken over te laten glijden.
Experimenten doen uitschijnen dat 20 man voldoebnde was een blok omhoog te krijgen.
volgens wiki wegen de blokken iets van een 2.5 ton, wat me al net iets realistischer lijkt dan 200ton zoals jij schrijft.
Oud 12 december 2007, 00:22   #137
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
Recent bewijs zou aantonen dat de beruchte benodigde ramp om de blokken omhoog te krijgen er wel degelijk lag, en bovenop zoals te verwachten viel bovenaan voorzien was van houten balken om de blokken over te laten glijden.
Experimenten doen uitschijnen dat 20 man voldoebnde was een blok omhoog te krijgen.
volgens wiki wegen de blokken iets van een 2.5 ton, wat me al net iets realistischer lijkt dan 200ton zoals jij schrijft.

Ik heb gezegd sommige platen die 200 ton wegen.

Anderzijds zijn er ook blokken van 20 ton die zich op 40m hoogte bevinden. Hoe kregen ze die omhoog?

Die blokken van 2.5 Ton zou nog gaan maar het zijn juist die andere feiten die het weer onwaarschijnlijk maken.

met de technolgie die de Egyptologen als bewijs aanvoeren is het onmogelijk om zulke perfectie te behalen.

ik wil er geen marsmannetjes bijhalen maar de Egyptenaren moesten toch wel een pak geanvanceerder zijn dan wat de huidige egyptologen ons doen geloven.

Bovendien is er nog altijd geen bewijs geleverd dat de Pyramide van Cheops door Cheops is gebouwd. (Men heeft enkel zijn naam tegen een muur gevonden die bovendien zelfs nog verkeerd gespeld is.)
Oud 12 december 2007, 00:52   #138
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd sommige platen die 200 ton wegen.
sommige, en niet op de hoogste plaatsen.
Met was ossen en wat tegengewichten kom je al ver.

Citaat:
Anderzijds zijn er ook blokken van 20 ton die zich op 40m hoogte bevinden. Hoe kregen ze die omhoog?
met de ramp hé.

Citaat:
met de technolgie die de Egyptologen als bewijs aanvoeren is het onmogelijk om zulke perfectie te behalen.
welke perfectie ? heffen is geen kwestie van perfectie maar van kracht.

Citaat:
Bovendien is er nog altijd geen bewijs geleverd dat de Pyramide van Cheops door Cheops is gebouwd. (Men heeft enkel zijn naam tegen een muur gevonden die bovendien zelfs nog verkeerd gespeld is.)
ik dacht nochtans dat er in verschillende stenen inscripties (grafitti als het ware) stonden van de werkersploegen ?
Oud 12 december 2007, 10:32   #139
Heftruck

Standaard

Citaat:
Dat schijnt een vervalsing te zijn.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 11:29   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met 4 stokjes en een paar meter touw kan je een perfect vierkant uitzetten.

Je neemt vier stokjes en 6 stukken touw. Waarvan er 4 even lang zijn.

Je plaats je eerste stokje op de door jou gekozen beginplaats.
Daarna ga je met je tweede stokje verbonden met een touw aan je eerste stokje in de door jou gekozen richting.
Daarna zet je ook het derde stokje haaks op je eerste lijn
en met je vierde stokje ga je gewoon tot de laatste hoek die overblijft.

Daarna neem je de twee andere stukken touw en spant deze overhoeks, in kruis.

Je tekent af op deze twee touwen hoelang ze zijn en vergelijkt ze.

de helft van het verschil tussen deze twee touwen, is de afstand dat je het derde paaltje moet verzetten in overhoekse richting.
Daarna verzet je ook paaltje twee en vier, zodat je zijdingse touwen terug gespannen zijn en je meet opnieuw het verschil.

Je blijft dit doen tot je verschil niet meer meetbaar is.

En raar of niet, maar je komt op die manier steeds aan een vierkant met 4 perfect evenwijdige zijden en 4 perfecte 90° hoeken.

En er is hier dus zelfs nog geen wiskunde gebruikt geweest.

Een gewicht van 500 ton kan je met behulp van een krachttakel met slechts een paar mensen duizende kilometers verplaatsen, zonder dat deze mensen echt zware inspanningen moeten leveren.
En daar de Egyptenaren het gebruik van last en trekdieren kende lijkt het mij voor hen dus helemaal geen technisch probleem om zware lasten te verplaatsen en op te tillen.

Ze kende immers ook het gebruik van hijstoestelen uit hun scheepvaart.

Het probleem van de bouwkunde is dus meer te zoeken in het aanvaarden van het feit dat zij reeds veel van onze huidige technieken kende en gebruikte.

En het aanvaarden dat er veel technische kennis verloren is gegaan in de alles overheersende en vernietigende oorlogen.

Vergeet niet dat ook toen de godsdiensten bepaalde zaken verboden en andere enkel als bezit en toegelaten gebruik van en voor de Goden verklaarden.

300 jaar geleden werden mensen nog levend verbrand omdat ze kennis over kruiden bezaten, en gisteren zijn er nog mensen vermoord geweest omdat ze in de verkeerde god geloofden en omdat ze de verkeerde nationaliteit hadden.

5000 jaar geleden was het niet anders dan nu.
Zaken werden verboden en mensen vermoord om het gebruik ervan.

En eens we dat aanvaard hebben, zullen we onze echte geschiedenis kunnen onderzoeken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be