Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 07:39   #121
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was bij wijze van spreken ...
In een discussie is het altijd handig om u juist uit te drukken. Anders wekt u gewoon de indruk dat u er gewoon wat op los zevert.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:43   #122
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ja, maar ze worden de énige supermacht. Totnogtoe waren er nog landen waar wij 'bang voor waren', hierna zullen die er precies niet meer zijn (dan zijn we alleen nog bang voor Amerika namelijk, of gebrainwasht).
Opnieuw holt u achter de feiten aan: de VS is momenteel de enige supermogendheid.

Opnieuw spreidt u uw primair anti-Amerikanisme ten toon. Blijkbaar zijn er tegenover een Amerikaanse supermacht volgens u maar twee mogelijke houdingen: angst of onderwerping.
Als u een greintje historische kennis had zou u weten dat een hegemonie van één mogendheid vaak als bijzonder gemakkelijk wordt ervaren door de bondgenoten van die hegemonische mogendheid. Zij kunnen dan immers "free riders" zijn in het systeem, iets wat de meeste Europese landen nu trouwens ook doen.
Oud 12 april 2006, 07:44   #123
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Maar zij ZIJN de wereld al aan het regeren! Het minste dat je ervan kan zeggen is toch dat zij de wereld op dit moment in hun greep hebben, dankzij hun offensieve aanpak.
Dat is niet wat iemand die met kennis van zaken spreekt verstaat onder een wereldregering.
Oud 12 april 2006, 07:45   #124
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik een beetje een hekel heb aan het begrip vrijheid ...
Als bekentenis kan dit tellen.
Alleen mensen die zelf het geluk hebben in vrijheid te leven relativeren dat begrip.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 12 april 2006 om 07:48.
Oud 12 april 2006, 07:47   #125
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Helaba, niks gremel logica hier.

Je denkt toch niet dat ik (over de anderen moet ik zwijgen) hier elke zever die believers posten moet ontkrachten, en als ik het niet doe bewijst het dat het niet verzonnen is?

Neen, hoor.
Ik heb de laatste weken op dit forum meer dan genoeg b...t van believers gelezen, over de levende kapers, de passagierslijsten, "pull it" en de laatste dagen over de aanslagen in Londen.
Allemaal zaken waarvan men al lang weet dat ze nergens op slaan.
Dat de meeste lemmings erover zwijgen wil vermoedelijk zeggen dat ze de discussie niet meer nuttig vinden. Zo is het althans wat mij betreft.

Het is wachten op echte bewijzen en argumenten, niet de 100 keer herkauwde zever die we inmiddels van buiten kennen.

(En misschien eens het Pakistaans spoor verdiepen, maar niet met idiote indianenverhalen.)
Er zijn mensen waarmee het volstrekt nutteloos is om te discussiëren.
Oud 12 april 2006, 07:57   #126
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Helaba, niks gremel logica hier.

Je denkt toch niet dat ik (over de anderen moet ik zwijgen) hier elke zever die believers posten moet ontkrachten, en als ik het niet doe bewijst het dat het niet verzonnen is?
Het is slecht jou interpretatie dat het zever is. SLECHTS. And maybe you can be wrong.

Citaat:
Allemaal zaken waarvan men al lang weet dat ze nergens op slaan.
Dat de meeste lemmings erover zwijgen wil vermoedelijk zeggen dat ze de discussie niet meer nuttig vinden. Zo is het althans wat mij betreft.
Just you wait.

Citaat:
Het is wachten op echte bewijzen en argumenten, niet de 100 keer herkauwde zever die we inmiddels van buiten kennen.
Je beseft toch dat dat voor jou nooit gaat komen? Zoniet, heb je weinig zelfkennis.
Oud 12 april 2006, 15:51   #127
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er zijn mensen waarmee het volstrekt nutteloos is om te discussiëren.
Dat klopt.
Ik denk bvb aan die mensen die koudweg beweren dat "de VS de Taliban NOOIT heeft gesteund," en niet eens het fatsoen hebben zich te komen verantwoorden voor deze LEUGEN, nadat hij is ontmaskerd. 8)
Oud 12 april 2006, 22:56   #128
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Opnieuw holt u achter de feiten aan: de VS is momenteel de enige supermogendheid.

Opnieuw spreidt u uw primair anti-Amerikanisme ten toon. Blijkbaar zijn er tegenover een Amerikaanse supermacht volgens u maar twee mogelijke houdingen: angst of onderwerping.
Als u een greintje historische kennis had zou u weten dat een hegemonie van één mogendheid vaak als bijzonder gemakkelijk wordt ervaren door de bondgenoten van die hegemonische mogendheid. Zij kunnen dan immers "free riders" zijn in het systeem, iets wat de meeste Europese landen nu trouwens ook doen.
Uw ziet de dingen anders dan ze zijn, althans anders dan ik ze zie: een supermogendheid moet niet bang zijn voor anderen, Amerika is dat, blijkens haar offensieve houding, duidelijk wel.
Ze mogen zich een supermogendheid voelen, dan toch ééntje die veel spanningen kent ...
Oud 12 april 2006, 22:58   #129
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als bekentenis kan dit tellen.
Alleen mensen die zelf het geluk hebben in vrijheid te leven relativeren dat begrip.
Uw aanvallen zijn heel interessant, maar de veronderstelling dat er ook maar iemand in vrijheid leeft getuigt in mijn ogen ook niet van veel wijsheid.
Bon, het feit dat ik dit met deze woorden tegen u zeg getuigt op zijn beurt ook niet van veel wijsheid.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 april 2006 om 23:00.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 23:00   #130
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Uw aanvallen zijn heel interessant, maar de veronderstelling dat er ook maar iemand in vrijheid leeft getuigt in mijn ogen ook niet van veel wijsheid.
We worden allemaal gemanipuleerd door de illuminati zeker?

Ik stel voor dat u even naar Saudi Arabië of Noord Korea verhuist. Dan zult u wat meer appreciatie hebben voor de vrijheid die u hier kent.
Oud 12 april 2006, 23:08   #131
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach ach ach. Arme Jozef.
Nu moet je er al de illuminatie bijsleuren voor personen te counteren die niet eens "believers" zijn.
Sterk!8)

Laatst gewijzigd door democratsteve : 12 april 2006 om 23:09.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 00:23   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Ik stel voor dat u even naar Saudi Arabië of Noord Korea verhuist. Dan zult u wat meer appreciatie hebben voor de vrijheid die u hier kent.
Wat ik schreef was dat er volgens mij niet zoiets is als absolute vrijheid voor de mens, omdat het in mijn ogen een onbereikbaar ideaal is (waarbij je mogelijk nog moet opletten dat het niet destructief werkt). Doch dat wil niet zeggen dat het geen mooi ideaal is om na te streven, het impliceert natuurlijk ook dat er verschillende graden van vrijheid zijn, die van N Korea is niet hetzelfde als die van Denemarken.
Ik ben ook voor een zo hoog mogelijke graad van vrijheid maar om te spreken van 'vrijheid' alsof het om iets absoluuts gaat, lijkt me voorbarig, en vooral naiëf ...
Oud 13 april 2006, 01:03   #133
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dus we moeten ons bakkes dicht houden omdat we "vrijer" zijn dan mensen in N-Korea, of wat?
Het idee alleen al dat U een "vrij" persoon bent, is zoals Groentje terecht stelde naief. En daarmee drukte ze zich nog vriendelijker uit dan jij zou gedaan hebben op zo'n idiote opmerking.
Uw "vrijheid" is een illusie, beste vriend.
Een eerste vereiste om maar een beetje "vrij" te zijn in onze westerse wereld, is financieel onafhankelijk zijn. En dat bent u mi. verre van.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 13 april 2006 om 01:07.
Oud 13 april 2006, 08:13   #134
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

We moeten vanzelfsprekend alles wat de VS doen in vraag stellen... zelfs veroordelen, liefst met argumenten... als het niet anders kan, zonder...

Als er niets ondernomen wordt en Iran gaat zijn boekje te buiten, dan is het natuurlijk de fout van de rot Amerikanen... Grijpen ze toch in en er treden problemen op (wat uiteraard niet anders kan), dan is dat natuurlijk ook de fout van de Amerikanen.

Wij, Europeanen, die dat varkentje diplomatisch gingen wassen, waar we uiteraard weeral niet in geslaagd zijn, maken natuurlijk nooit fouten... omdat we, buiten de VS bashen, niets doen... En U weet wel... die niets doen, misdoen niets...

Om de onvrijheid in Rusland, China, de moslimlanden, Cuba, Noord-Korea, Soedan enz. moeten we ons niet bekommeren... Die landen vormen geen gevaar voor onze Westerse waarden en welstand... en zijn ideale handelspartners...

Binnenkort zijn we volledig afhankelijk van... Rusland, China, de moslimlanden... en dat is zalig...

Spijtig dat we dan nog niet van Noord-Korea, Soedan en Cuba afhankelijk zullen zijn... Want dat zijn ook plezante landen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 april 2006 om 08:14.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 09:44   #135
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wat ik schreef was dat er volgens mij niet zoiets is als absolute vrijheid voor de mens, omdat het in mijn ogen een onbereikbaar ideaal is (waarbij je mogelijk nog moet opletten dat het niet destructief werkt). Doch dat wil niet zeggen dat het geen mooi ideaal is om na te streven, het impliceert natuurlijk ook dat er verschillende graden van vrijheid zijn, die van N Korea is niet hetzelfde als die van Denemarken.
Ik ben ook voor een zo hoog mogelijke graad van vrijheid maar om te spreken van 'vrijheid' alsof het om iets absoluuts gaat, lijkt me voorbarig, en vooral naiëf ...
U bent niet erg konsekwent. Eerder beweerde u dat u "een hekel" heeft aan het begrip vrijheid. Nu hemelt u het op als een ideaal. Weet u eigenlijk nog wel wat u zelf denkt?
Oud 13 april 2006, 09:49   #136
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Chipie, waar is eigenlijk het 'hol van de leeuw'?

Washington dc?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 10:22   #137
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Chipie, waar is eigenlijk het 'hol van de leeuw'?

Washington dc?
Nee, dat is het hol van de adelaar.
Oud 13 april 2006, 14:08   #138
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent niet erg konsekwent. Eerder beweerde u dat u "een hekel" heeft aan het begrip vrijheid. Nu hemelt u het op als een ideaal. Weet u eigenlijk nog wel wat u zelf denkt?
Begrijpend lezen, Jozef!! Cursus nodig??
Groentje schreef:

Citaat:
Dit klopt zeker, vrijheid is altijd de slogan van de V.S. geweest ... maar is het niet zo dat zij zo ver gaan in het zoeken naar die vrijheid dat zij de vrijheid van anderen beginnen beperken? Vandaar dat ik een beetje een hekel heb aan het begrip vrijheid ... alles is te relatief om met zulke begrippen te werken waardoor het een non-begrip wordt.
Ze schreef er zelfs nog bij,
Citaat:
Wat ik bedoel kan op een mooiere manier worden uitgedrukt waardoor je beter zal weten wat ik bedoel, maar momenteel niet door mij.
Als je 't mij vraagt bedoelde Groentje hier NIET dat ze een hekel heeft aan vrijheid, maar dat ze er een hekel aan heeft dat het begrip "vrijheid" te pas en te onpas wordt misbruikt door de VS om ergens te kunnen binnenvallen.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 13 april 2006 om 14:09.
Oud 13 april 2006, 17:03   #139
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht

Dus we moeten ons bakkes dicht houden omdat we "vrijer" zijn dan mensen in N-Korea, of wat?
Het idee alleen al dat U een "vrij" persoon bent, is zoals Groentje terecht stelde naief. En daarmee drukte ze zich nog vriendelijker uit dan jij zou gedaan hebben op zo'n idiote opmerking.
Uw "vrijheid" is een illusie, beste vriend.
Een eerste vereiste om maar een beetje "vrij" te zijn in onze westerse wereld, is financieel onafhankelijk zijn. En dat bent u mi. verre van.
Dank u!!

En financiële afhankelijkheid is idd een noodzakelijke voorwaarde, maar absoluut geen voldoende. Niet dat er een voldoende voorwaarde is, althans, die is mij tot op heden toch niet bekend.
Oud 13 april 2006, 17:06   #140
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Begrijpend lezen, Jozef!! Cursus nodig??
Groentje schreef:

Ze schreef er zelfs nog bij,

Als je 't mij vraagt bedoelde Groentje hier NIET dat ze een hekel heeft aan vrijheid, maar dat ze er een hekel aan heeft dat het begrip "vrijheid" te pas en te onpas wordt misbruikt door de VS om ergens te kunnen binnenvallen.

Dat klopt inderdaad, bovendien vind ik het maar een hol woord omdat het geen enkele lading meer dekt, net omdat het onbereikbaar is, allé ... 'dweepen' met iets dat onbereikbaar is vind ik nogal goedkoop.
Maar het feit dat de ultieme of absolute vrijheid niet bestaat impliceert voor mij geenszins dat je niet naar een zo groot mogelijke vrijheid mag streven.
't Is bijvoorbeeld ook niet zo dat, iemand die denkt dat ware liefde niet bestaat gaat stoppen met het zoeken naar liefde vanaf het moment dat hij deze ontdekking heeft gedaan hé ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 april 2006 om 17:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be