Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2006, 01:08   #121
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die is Vlaams, dat klopt.
Citaat:
Je bedoelt hier toch ECHT die partij die Wallonië bevoegd wou maken voor bepaalde materies in Vlaams-Brabant, he ? Je bedoelt toch echt DIE partij, he ? Amaai... waar heb jij met je hoofd gezeten de laatste twee jaar ?

Ik vraag me af waarom Vlaams-nationalisten het begrip 'Vlaams' eigenlijk zo nodig moeten monopoliseren.
Natuurlijk is de VLD een Vlaamse partij. Ze komt op in Vlaanderen en ze doet dat in het Nederlands. Haar kiezers zijn bijna allemaal Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 12 april 2006 om 01:09.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 01:13   #122
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Bij ons in 2000: van 0% naar 15%
Mja... we hadden hier een welvarende gemeente met veel rijke zelfstandigen mooie landelijke wijkjes en ochot 2 neger familiekes hier.

Intussen wordt hier veel frans gesproken, de inbraken zijn weer up, de boel wordt volgebouwd en hier en daar al wat arabieren die in het midden van de centrale verkeersader met de wagen stoppen om een klapke vanuit de ruit te doen met ne kameraad die uit de tegenrichting komt. Heel leuk als ge daarachter in de file staat en naar uw werk moet. Het is hier aan het verbrusselen en ik neem aan dat vele mensen hier dat niet op prijs kunnen stellen. Het was hier erg rustig en aangenaam om leven. Nu kan je er zeker van zijn dat er geen zondag voorbijgaat of er rijden hier 5 mensen met een quad 2000 keer den blok rond. De mensen die hier 10 jaar geleden al woonden zijn dus zo dol op dat gedoe dat ik denk dat het VB er hier toch weer op vooruit gaat gaan hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 april 2006 om 01:14.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 01:16   #123
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht

Ik vraag me af waarom Vlaams-nationalisten het begrip 'Vlaams' eigenlijk zo nodig moeten monopoliseren.
Natuurlijk is de VLD een Vlaamse partij. Ze komt op in Vlaanderen en ze doet dat in het Nederlands. Haar kiezers zijn bijna allemaal Vlamingen.
Dat Vlaams is in antwoord op iemand anders die Vlaams gebruikt als "goed voor Vlaanderen". Ik wil u dus geruststellen dat ik absoluut niet wou zeggen dat de VLD goed is voor Vlaanderen. Ik zou zelfs niet durven, mijn beste.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 april 2006, 01:16   #124
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja... we hadden hier een welvarende gemeente met veel rijke zelfstandigen mooie landelijke wijkjes en ochot 2 neger familiekes hier.

Intussen wordt hier veel frans gesproken, de inbraken zijn weer up, de boel wordt volgebouwd en hier en daar al wat arabieren die in het midden van de centrale verkeersader met de wagen stoppen om een klapke vanuit de ruit te doen met ne kameraad die uit de tegenrichting komt. Heel leuk als ge daarachter in de file staat en naar uw werk moet. Het is hier aan het verbrusselen en ik neem aan dat vele mensen hier dat niet op prijs kunnen stellen. Het was hier erg rustig een aangenaam om leven. Nu kan je er zeker van zijn dat er geen zondag voorbijgaat of er rijden hier 5 mensen met een quad 2000 keer den blok rond. De mensen die hier 10 jaar geleden al woonden zijn dus zo dol op dat gedoe dat ik denk dat het VB er hier toch weer op vooruit gaat gaan hoor.
Toen ik zes jaar geleden eens op café kwam tegen de verkiezingen, hoorde je felle debatten, meestal tussen conservatieven en liberalen.

Nu hoor je niets meer. De liberalen zijn teleurgesteld omdat de belastingen van onze gemeente omhoog zijn gegaan en er van allerlei openbare gebouwen uit de grond rezen, en de conservatieven zijn ongelukkig omdat na 6 jaar oppositie ze eigenlijk niets uit de wacht konden slepen.

"Vlaams Belang, want ik ben het beu," is het enige dat ik nog hoor. Heel het dorp ademt het uit.
Oud 12 april 2006, 01:17   #125
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Intussen wordt hier veel frans gesproken, de inbraken zijn weer up, de boel wordt volgebouwd en hier en daar al wat arabieren die in het midden van de centrale verkeersader met de wagen stoppen om een klapke vanuit de ruit te doen met ne kameraad die uit de tegenrichting komt. Het is hier aan het verbrusselen en ik neem aan dat vele mensen hier dat niet op prijs kunnen stellen. Het was hier erg rustig een aangenaam om leven. Nu kan je er zeker van zijn dat er geen zondag voorbijgaat of er rijden hier 5 mensen met een quad 2000 keer den blok rond. De mensen die hier 10 jaar geleden al woonden zijn dus zo dol op dat gedoe dat ik denk dat het VB er hier toch weer op vooruit gaat gaan hoor.
een klapke vanuit de ruit van de wagen met ne kameraad uit de tegenrichting?
wat een ellende daar bij jullie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 01:35   #126
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Ik woon in Dilbeek. Waar Zijne Heerlijkheden thuis zijn.
Vorige keer zag het er zo (<--klik) uit. Bemerk vooral het schitterende resultaat van de SP.

Een VLD/CD&V-coalitie was het gevolg. Nu, in haar publicaties bekampt de CD&V vooral haar eigen coalitiepartner. Heel constructief en zo.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 12 april 2006 om 01:35.
Oud 12 april 2006, 01:37   #127
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Een VLD/CD&V-coalitie was het gevolg. Nu, in haar publicaties bekampt de CD&V vooral haar eigen coalitiepartner. Heel constructief en zo.
Coalitiepartner of niet. De VLD bekampen is altijd positief.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 01:39   #128
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Echt hé. Doffe ende bittere miserie.
Bij ons ook trouwens. Dat komt hier zomaar pitazaken uit de grond stampen! Kan je je dat voorstellen? Pi-ta!

Een stem voor het VB dringt zich op, voorwaar!
Oud 12 april 2006, 01:46   #129
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Mja... als je dat doet op de verkeersader doorheen een gemeente dan hoopt het verkeer zich op achter jou he. Je moet al een in de jungle gelobotomeerde aap zijn om niet te merken dat er zich achter jou een hele rij van auto's aan het vastrijden is. Een klapke van maar vijf minuten of zo... das toch leuk in de spits ?

Weet je Mittie ? We spreken elkaar nog eens als je studie afgelopen is en je zelf op tijd op het werk moet zijn... ook al is het dan op de humo redactie of waar dan ook. ze appreciëren laatkomerij zelfs niet bij het ABVV.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 april 2006, 01:52   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het VB daar niet veel voorstelt, dan zal de burgemeester daar ook niet veel riskeren. Jullie zitten safe hoor.

ik ben niet bang, hoor.
van mijn part mogen ze gerust een plaatsje innemen in de gemeenteraad.
Gebeurt er misschien nog eens iets spannends.

sowieso zou ik ze aanraden in de oppositie te blijven als ze geen politieke zelfmoord willen plegen.

Citaat:
Ik weet eigenlijk niet waarom je je politieke gezindheid gaat delen met je tandarts... dat kan verkeerd aflopen
ik vind dat een tof mens. Zij vertelt me al haar psychische problemen, ik hang de communist uit terwijl ze in mijn tanden zit te boren. gezellig is dat
Oud 12 april 2006, 01:52   #131
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen ik zes jaar geleden eens op café kwam tegen de verkiezingen, hoorde je felle debatten, meestal tussen conservatieven en liberalen.

Nu hoor je niets meer. De liberalen zijn teleurgesteld omdat de belastingen van onze gemeente omhoog zijn gegaan en er van allerlei openbare gebouwen uit de grond rezen, en de conservatieven zijn ongelukkig omdat na 6 jaar oppositie ze eigenlijk niets uit de wacht konden slepen.

"Vlaams Belang, want ik ben het beu," is het enige dat ik nog hoor. Heel het dorp ademt het uit.
Gelijk hebben ze. Het mogen boerkes zijn... allemaal (want anders kan onze linkse kant hen geen VB-ers noemen), dan nog weten de mensen wat de burgermanifesten, die toen via promotiecampagnes in 1999 werden rondgebazuind, wilden zeggen. De mensen hebben gezien wat daarvan is terechtgekomen. Ik denk dat Hugo die stemmen van VLD'ers wel verdient. Jammer dat Antwerpen ook weer zo gepolitiseerd is, he. Een antwerpse vriendin liet me weten dat ze hugo wel de beste vindt om de stad in handen te nemen maar dat haar job en die van haar man in gevaar is als van campenhout een slechtere score heeft. *fuck*

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 april 2006, 01:54   #132
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik vind dat een tof mens. Zij vertelt me al haar psychische problemen, ik hang de communist uit terwijl ze in mijn tanden zit te boren. gezellig is dat
Tja... ik weet het toch niet hoor. Op een moment zit je zo te vertellen en ineens krijgt dat mens een crisis en roept dat ze extreem rechts is en vlamt die boor in je beste zenuw daar. bah bah bah... toch maar opletten hoor

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 april 2006 om 01:54.
Oud 12 april 2006, 01:54   #133
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelijk hebben ze. Het mogen boerkes zijn... allemaal (want anders kan onze linkse kant hen geen VB-ers noemen), dan nog weten de mensen wat de burgermanifesten, die toen via promotiecampagnes in 1999 werden rondgebazuind, wilden zeggen. De mensen hebben gezien wat daarvan is terechtgekomen. Ik denk dat Hugo die stemmen van VLD'ers wel verdient. Jammer dat Antwerpen ook weer zo gepolitiseerd is, he. Een antwerpse vriendin liet me weten dat ze hugo wel de beste vindt om de stad in handen te nemen maar dat haar job en die van haar man in gevaar is als van campenhout een slechtere score heeft. *fuck*
Ja, de drukkingscampagne van de VLD begint ook bij ons een weerslag te vinden...

Onze voorzitter staat al onder druk, en net is het ontslag bekend gemaakt van iemand van onze raad van bestuur...
Oud 12 april 2006, 02:01   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja... als je dat doet op de verkeersader doorheen een gemeente dan hoopt het verkeer zich op achter jou he. Je moet al een in de jungle gelobotomeerde aap zijn om niet te merken dat er zich achter jou een hele rij van auto's aan het vastrijden is. Een klapke van maar vijf minuten of zo... das toch leuk in de spits ?

Weet je Mittie ? We spreken elkaar nog eens als je studie afgelopen is en je zelf op tijd op het werk moet zijn... ook al is het dan op de humo redactie of waar dan ook. ze appreciëren laatkomerij zelfs niet bij het ABVV.

Ik snap niet hoe je je daarover kunt opwinden. Ontspan wat, jazeker. Go with the flow. Een beetje fun in je leven, genieten van de mensen rond je, of ze nu blank, zwart of kaki zijn.
Ik krijg het op m'n heupen van die stressperen. Onlangs was ik aan de rooi lichten een cdke aan 't zoeken dat zich ergens verstopt had onder de passagierszetel. Het werd groen. Ik nog aan 't zoeken. Die achter mij al aan 't tuuten dat ik maar moest voortmaken. Een werkpaardje, wellicht.
Je hebt zelfs van die mensen die je in de supermarkt zouden omver rijden met hun kar omdat je rustig door de gangen slentert.
Misschien zou het je helpen moest je zelf eens vaker een babbeltje slaan met je dorpsgenoten.

En trouwens, Mitgard werkt, hoor
Maar precies wel iets minder gestresseerd dan jij
Oud 12 april 2006, 02:07   #135
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet dat Mitgard werkt.

Ik heb weinig stress, maar ik slaap graag uit en wil dan naar mijn werk in de hoop op tijd te komen. normaal lukt dat maar niet als er audi's dwars over de weg staan omdat de respectieve apen wat met mekaar willen praten zonder te parkeren en uit de auto te komen. Liever met draaiende motor en dwars over de weg. Dan blokeert het verkeer en dat is niet leuk. Nou ja... net zomin als een in een ader wat bloed klontert en de rest weer een weg moet zoeken of dat niet kan en maar moet wachten.
Oud 12 april 2006, 02:08   #136
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik snap niet hoe je je daarover kunt opwinden. Ontspan wat, jazeker. Go with the flow. Een beetje fun in je leven, genieten van de mensen rond je, of ze nu blank, zwart of kaki zijn.
Ik krijg het op m'n heupen van die stressperen. Onlangs was ik aan de rooi lichten een cdke aan 't zoeken dat zich ergens verstopt had onder de passagierszetel. Het werd groen. Ik nog aan 't zoeken. Die achter mij al aan 't tuuten dat ik maar moest voortmaken. Een werkpaardje, wellicht.
Je hebt zelfs van die mensen die je in de supermarkt zouden omver rijden met hun kar omdat je rustig door de gangen slentert.
Misschien zou het je helpen moest je zelf eens vaker een babbeltje slaan met je dorpsgenoten.

En trouwens, Mitgard werkt, hoor
Maar precies wel iets minder gestresseerd dan jij
Ok, we stoppen met zagen als

1 Het minimumloon wordt afgeschaft
2 De loonlasten worden afgeschaft
3 De sociale zekerheid wordt geïndividualiseerd
4 Een wel burger een vuurwapen mag dragen

Laatst gewijzigd door lombas : 12 april 2006 om 02:10.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 02:14   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, we stoppen met zagen als

1 Het minimumloon wordt afgeschaft
2 De loonlasten worden afgeschaft
3 De sociale zekerheid wordt geïndividualiseerd
4 Een wel burger een vuurwapen mag dragen
Ik ga akkoord met de voorwaarden.

Ik zou sowieso akkoord gaan, want ik ga eens naar bed toe.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 april 2006, 08:27   #138
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Nog zes maanden en het is zover.
Ik heb geen vertrouwen meer voor de partij, waar ik nochtans al jaren voor stem.
Ik heb nog steeds geen alternatief gevonden.
Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem.
En hoe los je dat op?
Verkoop je stem, alleen maar voordelen ! Niet meer hoeven nadenken en er toch nog een cent aan verdienen.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 08:35   #139
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Intussen wordt hier veel frans gesproken, de inbraken zijn weer up, de boel wordt volgebouwd en hier en daar al wat arabieren die in het midden van de centrale verkeersader met de wagen stoppen om een klapke vanuit de ruit te doen met ne kameraad die uit de tegenrichting komt. Heel leuk als ge daarachter in de file staat en naar uw werk moet. Het is hier aan het verbrusselen en ik neem aan dat vele mensen hier dat niet op prijs kunnen stellen. Het was hier erg rustig en aangenaam om leven. Nu kan je er zeker van zijn dat er geen zondag voorbijgaat of er rijden hier 5 mensen met een quad 2000 keer den blok rond. De mensen die hier 10 jaar geleden al woonden zijn dus zo dol op dat gedoe dat ik denk dat het VB er hier toch weer op vooruit gaat gaan hoor.
Dus om aan de wil van het volk tegemoet te komen zouden politici

1. het spreken van frans op de openbare weg moeten verbieden
2. inbraken voorkomen
3. gronden moeten laten braak liggen
4. vlotte verkeersdoorstroming moeten stimuleren
5. quads verbieden

Samenlevingsproblemen zullen er altijd zijn maar blijkbaar is het wel de verwachting dat politiekers alles maar moeten oplossen en voor iedereen goed kunnen doen.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 09:12   #140
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een partij die de Vlaamse staat ten dienste wil stellen van het mondiale kapitalisme? Erg Vlaams vind ik dat toch niet...
In de Vlaamse staat zal de democratische meerderheid beslissen.
Erg Vlaams is dat!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be